loffen Skrevet 5. april 2018 #53741 Skrevet 5. april 2018 (endret) I dag la hun ut snap av at hun og mannen dro ut og spiste lunch rett etter trening. Uten å dusje først, og fleipet med at det stinket i bilen. Mannen holdt seg for nesa. I blogginnlegget fra denne lunchen, der hun sitter i treningstøy skriver hun følgende: '..mor og far og svettet med knebøy og konkurrerte om å ta flest mulig gående utfall i løpet av ett minutt ;-) Neida, men trente og svettet – det gjorde vi!' (link til innlegget) Så er det en stakkar som spør i kommetarfeltet...: Går dere på kafé etter trening uten å dusje først? Altså, sitter der med kontorjobben i lengre tid svette etter trening? Er ikke det litt lite hygenisk for andre? Gjett om hun får gjennomgå! Hun må: starte med seg selv, er spydig, kommer med unødvendig kommentar, skal 'ta' Caroline, leter med lupe etter feil, er latterlig, tøff i trynet osv.. Videre er det heia Caroline, stå på, stakkars deg som får så fæle kommentarer, hva må du ikke tåle, fin du svarer med snert, også ler de alle sammen av denne personen... Det er i alle fall helt tydelig for meg hvem som er verst i kommentarfeltet. Ufint!! Endret 5. april 2018 av loffen 48
pøbelsara Skrevet 5. april 2018 #53742 Skrevet 5. april 2018 2 minutter siden, loffen skrev: I dag la hun ut snap av at hun og mannen dro ut og spiste lunch rett etter trening. Uten å dusje først, og fleipet med at det stinket i bilen. Mannen holdt seg for nesa. I blogginnlegget fra denne lunchen, der hun sitter i treningstøy skriver hun følgende: '..mor og far og svettet med knebøy og konkurrerte om å ta flest mulig gående utfall i løpet av ett minutt ;-) Neida, men trente og svettet – det gjorde vi!' (link til innlegget) Så er det en stakkar som spør i kommetarfeltet...: Går dere på kafé etter trening uten å dusje først? Altså, sitter der med kontorjobben i lengre tid svette etter trening? Er ikke det litt lite hygenisk for andre? Gjett om hun får gjennomgå! Hun må: starte med seg selv, er spydig, kommer med unødvendig kommentar, skal 'ta' Caroline, leter med lupe etter feil, er latterlig, tøff i trynet osv.. Videre er det heia Caroline, stå på, stakkars deg som får så fæle kommentarer, hva må du ikke tåle, fin du svarer med snert, også ler de alle sammen av denne personen... Det er i alle fall helt tydelig for meg hvem som er verst i kommentarfeltet. Ufint!! Enig. Det er interessant å se hva den påståtte hetsen som bla cbe mener seg utsatt for, faktisk er. OG interessant at hun som blir så fortvilet over all hetsen, lar sIne egne lesere, som tar seg bryet med å klikke seg inn på bloggen ig skrive en kommentarer til henne, få gjennomgå av blodfansen. Det er stygt. 22
Gjest Gillians Skrevet 5. april 2018 #53743 Skrevet 5. april 2018 8 minutter siden, loffen skrev: I dag la hun ut snap av at hun og mannen dro ut og spiste lunch rett etter trening. Uten å dusje først, og fleipet med at det stinket i bilen. Mannen holdt seg for nesa. I blogginnlegget fra denne lunchen, der hun sitter i treningstøy skriver hun følgende: '..mor og far og svettet med knebøy og konkurrerte om å ta flest mulig gående utfall i løpet av ett minutt ;-) Neida, men trente og svettet – det gjorde vi!' (link til innlegget) Så er det en stakkar som spør i kommetarfeltet...: Går dere på kafé etter trening uten å dusje først? Altså, sitter der med kontorjobben i lengre tid svette etter trening? Er ikke det litt lite hygenisk for andre? Gjett om hun får gjennomgå! Hun må: starte med seg selv, er spydig, kommer med unødvendig kommentar, skal 'ta' Caroline, leter med lupe etter feil, er latterlig, tøff i trynet osv.. Videre er det heia Caroline, stå på, stakkars deg som får så fæle kommentarer, hva må du ikke tåle, fin du svarer med snert, også ler de alle sammen av denne personen... Det er i alle fall helt tydelig for meg hvem som er verst i kommentarfeltet. Ufint!! Altså, det syns jeg er kjemperart! Og særlig fra en ellers så jålete kvinne som CBE. Veldig lite omtenksomt overfor andre.
SusieDerkins Skrevet 5. april 2018 #53744 Skrevet 5. april 2018 51 minutter siden, pøbelsara skrev: Denne tråden heter CBE - debatt rundt hennes virksomhet. Det er vel ingen som har jort annet enn å påpeke at det finnes en identisk oppskrift der ute - og at hun ofte lager retter som er inspirert fra andre nettsider. Noen ganger opplyser hun om det, andre ganger ikke. Det hender hun slurver når hun lager ingredisenslisten i oppskriftsinnleggene sine. Ingen har sagt det er ulovlig, ingen har hylt opp om at det er galt heller - det er bare blitt påpekt. Ofte av observante lesere i fruens eget kommentarfelt. Det er ikke heksejakt å skrive om dette. Jeg synes det er rart at hun ikke leser skikkelig korrektur før hun poster, enten det er oppskrifter eller andre innlegg. I påsken hadde hun flere skrivefeil i overskriftene som sto i dagevis. Rart at hun ikke er mer opptatt av kvalitet. det interessante med hvor oppskriften egentlig kommer fra, er å finne ut om det er skjult reklame for en av ingrediensene. Vi vet at hun har hatt et betalt samarbeid med Godfisk tidligere, som var umerket. Derfor er det ikke uinteressant å identifisere hvor en oppskrift er hentet. 14
virkelig Skrevet 5. april 2018 #53745 Skrevet 5. april 2018 1 minutt siden, Gillians skrev: Altså, det syns jeg er kjemperart! Og særlig fra en ellers så jålete kvinne som CBE. Veldig lite omtenksomt overfor andre. Altså det å reagere p åat dem går til lunsj rette etter trening og muligens skulle lukte svette ? Lite omtenksomt. Jaja, det er så mange der ute som går runt uvasket, eller ihvertfall ikke dusjet i dag eller igår eller dagen før der igjen, med ufikse klær og fett hår, att CBE går til lunsj rett etter trening er ikke det minste rart, det ser en stadig folk som gjør. Fersk svette lukter vel sjeldent mye om du har god hygiene fra før og det ikke sitter god gammel svette igjen i tøyet. Og sjekket kommentar feltet. Denne personen som kommenterte det på bloggen var vel kun ute etter å pirke, siden hun måtte komme med oppfølginsspørsmål. Dum kommentar og dumme svar . 5
virkelig Skrevet 5. april 2018 #53746 Skrevet 5. april 2018 3 minutter siden, MissLucy skrev: det interessante med hvor oppskriften egentlig kommer fra, er å finne ut om det er skjult reklame for en av ingrediensene. Vi vet at hun har hatt et betalt samarbeid med Godfisk tidligere, som var umerket. Derfor er det ikke uinteressant å identifisere hvor en oppskrift er hentet. Tror helt sikkert det er skjult reklame for fløte , siden den kun kom frem i kommentar feltet. Da bør vi sjekke om det er Tine sin eller Q meieriene sin.
Keaton Skrevet 5. april 2018 #53747 Skrevet 5. april 2018 De prøver vel å være litt «gærne og folkelige» ved å sykle uten hjelm og gå på cafe uten å ha dusjet etter trening. Jeg synes ikke det funker. Det blir påtatt. (Men husker at CBE tildigere har skrevet at hun jobber etter trening og dusjer senere, så det er vel noe hun ofte gjør. Selv blir jeg oftest ganske så svett etter 45 min trening at det hadde vært helt uaktuelt.) 17
pøbelsara Skrevet 5. april 2018 #53748 Skrevet 5. april 2018 5 minutter siden, virkelig skrev: Altså det å reagere p åat dem går til lunsj rette etter trening og muligens skulle lukte svette ? Lite omtenksomt. Jaja, det er så mange der ute som går runt uvasket, eller ihvertfall ikke dusjet i dag eller igår eller dagen før der igjen, med ufikse klær og fett hår, att CBE går til lunsj rett etter trening er ikke det minste rart, det ser en stadig folk som gjør. Fersk svette lukter vel sjeldent mye om du har god hygiene fra før og det ikke sitter god gammel svette igjen i tøyet. Og sjekket kommentar feltet. Denne personen som kommenterte det på bloggen var vel kun ute etter å pirke, siden hun måtte komme med oppfølginsspørsmål. Dum kommentar og dumme svar . Det kommentarfeltet er jo helt grusomt! At Caroline Berg Eriksen, Norges bloggdronning tillater direkte mobbing i sitt eget kommentarfelt synes er helt hårreisende, skikkelig ille. Hun får skryt for at hun har snert og hun og gjengen hamrer løs på den som var frekk nok til ø spørre om hun faktisk går rett fra trening og på kafé . Hun er liksom seriøs? Jeg skjønner meg virkelig ikke på rosabloggbransjen, jeg er virkelig sjokkert. Tillate seg selv og andre å være slemme? For et forbilde. 29
lillesky Skrevet 5. april 2018 #53749 Skrevet 5. april 2018 Tråden er ryddet for spekulasjoner. /lillesky (mod)
pøbelsara Skrevet 5. april 2018 #53750 Skrevet 5. april 2018 Jeg må fortsette: Caroline Berg Eriksen selger annonseplass i bloggen sin. Hennes lesere er potensielle kunder for alle annonsørene. Det gjelder alle klikker seg inn. Jeg fatter og begriper ikke at hun som lever av å selge reklameplass virkelig ønsker å behandle sine oppdragsgiveres potensielle kunder så dårlig som det hun gjør. Så fort noen sier noe som ikke er ellevilt skryt blir hun sarkastisk, sur og heier på tilhengerne sine som også er sarkastiske og sure mot folk i komentarfeltet. det er altså helt sjokkerende - hvilke andre steder kan man behandle kundene sine på den måten? 31
Keaton Skrevet 5. april 2018 #53751 Skrevet 5. april 2018 Virker som det er kommentarfeltet til en 15-åring. 15
pøbelsara Skrevet 5. april 2018 #53752 Skrevet 5. april 2018 (endret) 8 minutter siden, Kollontaj skrev: Virker som det er kommentarfeltet til en 15-åring. Ja enig. Jeg tenker at hun vet ikke hvem det er som sitter og skriver i kommentarfeltet hennes. Det kan være en stakkars sjel som ikke helt vet hvordan han/hun skal formulere seg. Og da er det ikke noe særlig kult at hele gribbefeltet med fans kaster seg over vedkommende med Karoline som heiagjeng bak, som takker og sier seg enig i hver fordømmende utsagn. Virkelig ikke. Det kan jo være at folk som skriver ting hun Ikke tolker som udelt positivt, likevel kan skrive i beste mening. Under sykkelhjelminnlegget på søndag, var det mange mennesker som prøvde å si at «dette er ikke hat jeg vil bare at du skal ta vare på hodet ditt.» uten at de fikk særlig gehør for det. Endret 5. april 2018 av pøbelsara 8
Gjest Max Potente Skrevet 5. april 2018 #53753 Skrevet 5. april 2018 40 minutter siden, loffen said: I dag la hun ut snap av at hun og mannen dro ut og spiste lunch rett etter trening. Uten å dusje først, og fleipet med at det stinket i bilen. Mannen holdt seg for nesa. I blogginnlegget fra denne lunchen, der hun sitter i treningstøy skriver hun følgende: '..mor og far og svettet med knebøy og konkurrerte om å ta flest mulig gående utfall i løpet av ett minutt ;-) Neida, men trente og svettet – det gjorde vi!' (link til innlegget) Så er det en stakkar som spør i kommetarfeltet...: Går dere på kafé etter trening uten å dusje først? Altså, sitter der med kontorjobben i lengre tid svette etter trening? Er ikke det litt lite hygenisk for andre? Gjett om hun får gjennomgå! Hun må: starte med seg selv, er spydig, kommer med unødvendig kommentar, skal 'ta' Caroline, leter med lupe etter feil, er latterlig, tøff i trynet osv.. Videre er det heia Caroline, stå på, stakkars deg som får så fæle kommentarer, hva må du ikke tåle, fin du svarer med snert, også ler de alle sammen av denne personen... Det er i alle fall helt tydelig for meg hvem som er verst i kommentarfeltet. Ufint!! Hun hadde sikkert brukt "glufsesprayen" sin først, som mannen hennes så poetisk kalte det, slik at hun luktet svette OG kokos, tror du ikke det, da?
MarianneE Skrevet 5. april 2018 #53754 Skrevet 5. april 2018 (endret) 1 time siden, pøbelsara skrev: Litt overkill - omtrent som da mannen hennes utgav seg for å være en annen i kommentarfeltet for å gi en stakkars leser inn som påpekte at fruen hadde glemt en krydderurt i en oppskrift. For lenge, lenge siden. DA er du ivrig i tjenesten, asså! Endret 5. april 2018 av MarianneE 6
BellaSwan Skrevet 5. april 2018 #53755 Skrevet 5. april 2018 (endret) 37 minutter siden, virkelig skrev: Altså det å reagere p åat dem går til lunsj rette etter trening og muligens skulle lukte svette ? Lite omtenksomt. Jaja, det er så mange der ute som går runt uvasket, eller ihvertfall ikke dusjet i dag eller igår eller dagen før der igjen, med ufikse klær og fett hår, att CBE går til lunsj rett etter trening er ikke det minste rart, det ser en stadig folk som gjør. Fersk svette lukter vel sjeldent mye om du har god hygiene fra før og det ikke sitter god gammel svette igjen i tøyet. Og sjekket kommentar feltet. Denne personen som kommenterte det på bloggen var vel kun ute etter å pirke, siden hun måtte komme med oppfølginsspørsmål. Dum kommentar og dumme svar . Really, virkelig, really? Endret 5. april 2018 av Mädchen Leker med ord, og svarer med snert ;) 13
Gjest formula Skrevet 5. april 2018 #53756 Skrevet 5. april 2018 (endret) Nå leser jeg bloggen kun sporadisk, men måtte inn i dag for å se kommentarfeltet. Må si jeg synes det er spesielt å sette seg på kafe etter trening, som normalt har framkalt svette. Men som CBE skråsikkert sier: "jeg skjønner at noen reagerer om de tror vi satt der og luktet :/ Men det gjorde vi altså ikke!" Nå kan det også være sånn at folk faktisk ikke kjenner sin egen svettelukt, uten dermed å si at ekteparet Eriksen luktet svette der de satt. Når det gjelder kommentarfeltet får jeg "det glade vanvidd"-følelse når jeg leser. Både av lesernes støtte til CBE, angrep på andre lesere og av snerten og smilefjesene til CBE. Synes det er noe hektisk og desperat over hele bloggen for tiden. Samtidig kan jeg ikke fri meg fra tanken: Sitter de der og forfatter kritiske kommentarer selv for å få opp tempen? ( det var jo slett ikke uvanlig før, selv om det da muligens var kun støttende kommentarer fra "fagfolk" de skrev. ) Må bare innrømme at etter kommentarjukset klarer jeg ikke å stole på dem for fem øre. De tre kommentarene fra "Ane" som setter det hele igang kan like gjerne være skrevet av dem selv. Endret 5. april 2018 av formula
Kleenex Skrevet 5. april 2018 #53757 Skrevet 5. april 2018 25 minutter siden, formula skrev: Nå leser jeg bloggen kun sporadisk, men måtte inn i dag for å se kommentarfeltet. Må si jeg synes det er spesielt å sette seg på kafe etter trening, som normalt har framkalt svette. Men som CBE skråsikkert sier: "jeg skjønner at noen reagerer om de tror vi satt der og luktet :/ Men det gjorde vi altså ikke!" Nå kan det også være sånn at folk faktisk ikke kjenner sin egen svettelukt, uten dermed å si at ekteparet Eriksen luktet svette der de satt. Når det gjelder kommentarfeltet får jeg "det glade vanvidd"-følelse når jeg leser. Både av lesernes støtte til CBE, angrep på andre lesere og av snerten og smilefjesene til CBE. Synes det er noe hektisk og desperat over hele bloggen for tiden. Samtidig kan jeg ikke fri meg fra tanken: Sitter de der og forfatter kritiske kommentarer selv for å få opp tempen? ( det var jo slett ikke uvanlig før, selv om det da muligens var kun støttende kommentarer fra "fagfolk" de skrev. ) Ja kanskje slike kommentarer må til, he he! 5
Aricia Skrevet 5. april 2018 #53758 Skrevet 5. april 2018 (endret) 1 time siden, virkelig skrev: Altså det å reagere p åat dem går til lunsj rette etter trening og muligens skulle lukte svette ? Lite omtenksomt. Jaja, det er så mange der ute som går runt uvasket, eller ihvertfall ikke dusjet i dag eller igår eller dagen før der igjen, med ufikse klær og fett hår, att CBE går til lunsj rett etter trening er ikke det minste rart, det ser en stadig folk som gjør. Fersk svette lukter vel sjeldent mye om du har god hygiene fra før og det ikke sitter god gammel svette igjen i tøyet. Og sjekket kommentar feltet. Denne personen som kommenterte det på bloggen var vel kun ute etter å pirke, siden hun måtte komme med oppfølginsspørsmål. Dum kommentar og dumme svar . Igjen: Man kan ikke sammenlikne et blogginnlegg om at Eriksens (angivelig) går ut og spiser rett fra trening uten å dusje, og at folk flest ute i virkeligheten sikkert også går rundt udusjet iblant. For vi diskuterer nå engang ikke hva folk faktisk kan tenkes å gjøre i virkeligheten, men hva CBE.no velger å lage blogginnlegg om, i den hensikt å skape en eller annen form for reaksjon hos leseren. Minner om hva @loffen opplyser om her, ang. dagens Snap: 1 time siden, loffen skrev: I dag la hun ut snap av at hun og mannen dro ut og spiste lunch rett etter trening. Uten å dusje først, og fleipet med at det stinket i bilen. Mannen holdt seg for nesa. I blogginnlegget fra denne lunchen, der hun sitter i treningstøy skriver hun følgende: '..mor og far og svettet med knebøy og konkurrerte om å ta flest mulig gående utfall i løpet av ett minutt ;-) Neida, men trente og svettet – det gjorde vi!' (link til innlegget) Så: Kommer det helt som lyn fra klar himmel for CBE at en leser reagerer som hun gjør, og stusser over at ellers perfekte Fotballfrue øyensynlig har gått ut på restaurant i svett treningstøy? Nei selvsagt gjør det ikke det, for CBE selv har jo bedt om akkurat den reaksjonen. Hele innlegget synes konstruert, komplett med snapene som ledsager det, nettopp for å få litt temperatur i kommentarfeltet ved å fortelle om en litt "gal" greie, liksom. Akkurat som sykkelhjelm byttet ut med rullekake her forleden - vill og gal! Vi snakker om tekst og kommunikasjon her, og det å forsøke å spille ball med kommentarfeltet. Har man ikke noe å skrive om som engasjerer, så skaper man et lite drama av ingenting. CBE skal ha for at hun vet akkurat hva som får opp temperaturen i eget kommentarfelt (som hun jo også redigerer og røkter bevisst, etter eget utsagn). Når lesertallene raser er svett treningstøy på restaurant (eller sykkeltur uten hjelm) i det minste en måte å skape litt virak og oppmerksomhet på, uten å måtte gå til ytterligheter à la Anne Brith eller Anna Rasmussen. Endret 5. april 2018 av Aricia 26
Surikatt Skrevet 5. april 2018 #53759 Skrevet 5. april 2018 1 time siden, Kollontaj skrev: De prøver vel å være litt «gærne og folkelige» ved å sykle uten hjelm og gå på cafe uten å ha dusjet etter trening. Jeg synes ikke det funker. Det blir påtatt. (Men husker at CBE tildigere har skrevet at hun jobber etter trening og dusjer senere, så det er vel noe hun ofte gjør. Selv blir jeg oftest ganske så svett etter 45 min trening at det hadde vært helt uaktuelt.) De har ikke trent hardt nok da eller kanskje ikke trent, bare hatt en photoshoot. Hun som er så opptatt av god stemning i kommentarfeltet viser seg å være den verste mobberen av dem alle, med spydige smilefjes til slutt. Ja, det er stygt og avslørende. Det hadde vært bedre om hun ikke publiserer de kommentarene hun ikke liker istedet for å drive med mobbing av lesere. Håper hun mister alle. 31
pøbelsara Skrevet 5. april 2018 #53760 Skrevet 5. april 2018 7 minutter siden, Surikatt skrev: De har ikke trent hardt nok da eller kanskje ikke trent, bare hatt en photoshoot. Hun som er så opptatt av god stemning i kommentarfeltet viser seg å være den verste mobberen av dem alle, med spydige smilefjes til slutt. Ja, det er stygt og avslørende. Det hadde vært bedre om hun ikke publiserer de kommentarene hun ikke liker istedet for å drive med mobbing av lesere. Håper hun mister alle. Enig med deg. Hun regisserer kommentarfeltet i like stor grad som alle andre kanaler. Slipper gjennom tåpelig spørsmål som hun vet andre bil reagere på. Lar være å publisere saklig kritikk eller vanskelige spørsmål. Hun tjener i millioner i året på den bloggen, og så holder hun seg ikke for god til å legge til rette for og heie på regelrett mobbing i eget kommentarfelt. Det er virkelig ille. 20
Fremhevede innlegg