Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest tidevann
Skrevet
1 time siden, virkelig skrev:

Det blir veldig mye spekulasjoner og nedrakking. Hva leser dere bloggen for ? Det er ikke for hverken eksponering av barn eller manglende merking. Der kun for å kritisere smak, bloggen, utseende og listen er lang. Hvordan kan dere tviholde på at det er sponet og manglende merking her? Det er kun speulasjon. Selv om det er sponset møbler i andre rom så er det ikke det samme som at alt er sponset. Det er kritikk dag ut og dag inn. Og at hun ikke har personlig stil eller arvede møbler? Ikke alle liker det, ikke alle har hatt mulighet til å få arve noe. Piano er vel etter en besteforelder, vet hun har noen sukker/mel/salt krukker som er arvet. Ja, hun har vist mange bilder av barna på bloggen, men hun har gått bort fra det slik det var , og den informasjonen hun legger ut er virkelig ikke eksponering slik mange vil ha det til eller "salg" av barndommen til jentene. Det er rimelig "nøytral"informasjon. 

Tusen tomler opp. En annen ting er mobbingen og nedrakkingen her inne. Gud så mye stygt som blir skrevet, (kaller mannen frua, Caroline har et gammelt utseende, nevrotisk osv osv) synes også det er utrolig at når noen skriver så stygge ting så er det ingen som sier noe på det her inne, men med engang noen av oss kommer å prøver og få diskusjonen på rett kjøl igjen så (særlig i vi har en smule positive ting å si) så blir vi neddynket av kverulerende kommentarer. Det er ikke lov å like Caroline her inne, og det blir en diskuteringsform som ikke bygger opp under noe positivt inntrykk av denne diskusjonen som foregår her inne. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Zeitgeist
Skrevet
14 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg synes din sist setning sier veldig mye og bidrar til at man er så opphengt/ negativ til denne bloggeren. Denne tråden vil eksisterer så lenge bloggen finnes, slik er det bare. De flest oppegående personer vet og ser at CBE ikke selger sitt liv eller barnas barndom. Hun har valgt et litt annerledes yrke, men hun stortrives med å influere og dele noe av sitt liv. Hun er nok helt bevist på hva hun legger ut og hva hun ønsker å dele. Den siste tiden har hun ønsket å vise mindre av barna på bloggen og det som legges ut av tekst er helt nøytral, og på ingen måte til noe skade for barna. Det blir et hysteri rundt dette som ikke har rot i virkeligheten, annet enn i den  "virkelighet" her inne. 

De fleste faktisk oppegående vet og ser at CBE faktisk selger såvel sitt eget liv som barnas barndom. Og spesielt hva sistnevnte punkt angår, så har det vært skrevet en del om dette - av faktisk oppegående mennesker.

Senest denne uka kunne NRK fortelle hvor enkelt det er å finne informasjon om en ukjent person via internett (https://www.nrk.no/norge/nrk-kartla-livet-til-marthe-_26_-pa-nett_-_-ubehagelig-1.13844417). Tatt i betraktning til hvor mye informasjon CBE gladelig og bevisst har delt om så vel seg selv som sine avkom, så må man jo i beste fall være sosialt snøblind og usedvanlig naiv for å tro at denne informasjonen "på ingen måter er til skade for barna". 

Gjest tidevann
Skrevet
4 minutter siden, formula skrev:

Dette har jeg ikke fått med meg. Kan du dokumentere dette?

Jeg må jo si at det klarer vel du å finne frem til selv? Forøvrig synes jeg at når man deltar på et diskusjonsforum hvor man diskutere avsolutt ALT om en annen person, så byrde man ha fakta i orden. Eller i så måte, sørge for at man selv finner informasjon man er ute etter. Ikke be andre om informasjon. 

Skrevet
1 minutt siden, tidevann skrev:

Tusen tomler opp. En annen ting er mobbingen og nedrakkingen her inne. Gud så mye stygt som blir skrevet, (kaller mannen frua, Caroline har et gammelt utseende, nevrotisk osv osv) synes også det er utrolig at når noen skriver så stygge ting så er det ingen som sier noe på det her inne, men med engang noen av oss kommer å prøver og få diskusjonen på rett kjøl igjen så (særlig i vi har en smule positive ting å si) så blir vi neddynket av kverulerende kommentarer. Det er ikke lov å like Caroline her inne, og det blir en diskuteringsform som ikke bygger opp under noe positivt inntrykk av denne diskusjonen som foregår her inne. 

Dette betegner så mye og fansen ser ikke forskjellen på CBE som privatperson og firma. Jeg vet at CBE har problemer selv,men det må nesten bli hennes problem. Alt som dikuteres om bloggen er rett og slett en diskusjon om en bedrift, CBE.no er ikke deres venninne,men en bedrift. 

Siden fansen er høyt utdannet skjønner jeg ikke at akkurat det skal være så vanskelig å forstå..

• Liker 22
Gjest Zeitgeist
Skrevet
4 minutter siden, tidevann skrev:

Jeg må jo si at det klarer vel du å finne frem til selv? Forøvrig synes jeg at når man deltar på et diskusjonsforum hvor man diskutere avsolutt ALT om en annen person, så byrde man ha fakta i orden. Eller i så måte, sørge for at man selv finner informasjon man er ute etter. Ikke be andre om informasjon. 

Men nå var det jo du som fremsatte denne påstanden. Ergo er det jo du som må sørge for å finne frem dokumentasjonen. 

For å følge din argumentasjon, så kan jeg jo like greit påstå at CBE har nevnt at hun bruker alle pengene hun tjener på barna til seg selv. Hvis du ikke tror meg, så får du vær så god finne frem dokumentasjonen selv. Ikke be meg om dokumentasjon.   

Gjest formula
Skrevet
Akkurat nå, tidevann skrev:

Dette er jo en påstand du kommer med, så da må jo du dokumentere dette. Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke kan huske å ha lest dette, derfor etterspør jeg dokumentasjon.

Og enig i at når man deltar på et diskusjonsforum så må man ha fakta i orden.

Gjest tidevann
Skrevet
1 minutt siden, Emilie112 skrev:

Dette betegner så mye og fansen ser ikke forskjellen på CBE som privatperson og firma. Jeg vet at CBE har problemer selv,men det må nesten bli hennes problem. Alt som dikuteres om bloggen er rett og slett en diskusjon om en bedrift, CBE.no er ikke deres venninne,men en bedrift. 

Siden fansen er høyt utdannet skjønner jeg ikke at akkurat det skal være så vanskelig å forstå..

Det siste der? Usaklig, nedlatende og Jeg vet du mener det ironisk. Jeg synes heller ikke mye av det som blir skrevet her er å diskutere bedrift. Om jeg Var eier av en kles forettning (på en måte hadde jeg vært ansiktet uttad) på hvilken måte hadde det vært saklig om folk kalte meg nervrotisk og sammelignet meg med mennesker med problemer med spiseforstyrrelser, og eller - sa jeg så gammel ut?det ER usakelig synes jeg, det er ufint og man skal holde seg for god for sånn snakk. Forøvrig etterlengter jeg moderator her inne???? På hvilken måte er det overhodet konstruktivt og diskutere kropp, ansikt og diverse her inne? Jeg synes virkelig det er ødeleggende for diskusjonen og særlig de av dere her inne som virkelig evner å diskutere saklig om bedriften ! Det vil si holde seg for god for å diskutere person.

Gjest tidevann
Skrevet
6 minutter siden, formula skrev:

Dette er jo en påstand du kommer med, så da må jo du dokumentere dette. Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke kan huske å ha lest dette, derfor etterspør jeg dokumentasjon.

Og enig i at når man deltar på et diskusjonsforum så må man ha fakta i orden.

Jeg tenker du kan finne den dokumentasjonen selv:) 

Gjest tidevann
Skrevet

Jeg tenker du kan finne den dokumentasjonen selv:) 

Lagret for fort, jeg skal finne det litt senere til deg:) enig med det siste. 

Skrevet
50 minutter siden, Lin10 skrev:

Helt enig. Møbler kjøpt for egne penger skal ikke merkes som reklame. Hvis hennes samarbeidsavtale med denne leverandøren er avsluttet, noe det tyder på, skal derfor ikke møbler kjøpt for egne penger merkes av noe slag. 

Sitter noen på inside-informasjon her, siden tydeligvis noen vet mere enn andre om fruene her på kg?  

• Liker 12
Gjest Priyanka
Skrevet
On 1/2/2018 at 2:34 PM, Ultiva said:

Hva om disse barna ikke vokser opp til å bli like oppmerksomhetshungrige og mediekåte som sine foreldre? Hva om de rett og slett blir f eks sjenerte, innadvendte, at de ikke ønsker å dele alt med alle? At de i likhet med svært mange andre ønsker å holde privatlivet sitt privat, noe som inkluderer at ikke gud og hvermansen har omfattende informasjon om hele oppveksten deres? Opps - for sent, barndommen ble solgt av deres egne foreldre for å kunne opprettholde en kjøpefest uten like.

Og uansett hva man synser og føler - dette er faktisk nedfelt i Barnekonvensjonen. Barn har rett på å unngå tilfeldig innblanding i sitt privatliv og hjem:

Hentet fra:

http://barneombudet.no/dine-rettigheter/barnekonvensjonen/artikkel-16-privatliv-aere-omdomme/artikkel-16-privatliv-aere-omdomme-fulltekst/

Man skal tenke på barnas beste. Og det er aldri til barnas beste å utlevere deres liv, utseende og soverom til titusenvis av vilt fremmede mennesker på internett.

This. Når CBE ser behovet for å registrere IG og kjøpe opp domener i datterens navn for å hindre at noen stjeler det, sier det ganske mye. Ikke en gang kongelige eller de fleste a-kjendiser i utlandet holder på sånn. 

Skrevet (endret)
29 minutter siden, tidevann skrev:

Helt enig. Jeg synes det er ok og diskutere merking av reklame. Men å mobbe utseende ( som feks at hun ser ganmel ut) mobbe interiør smak (at de ikke eier stil, gammeldags smak) mobbe ektemannen hennes (blant annet for å kalle ham frua) ekstremt nedlatende og fullstendig useriøst av voksne mennesker og si sånn. For ikke snakke om total overdrivelse av eksponering av barn. Jeg synes ikke noe av det Caroline har lagt ut om barna er på noen måte over streken. (Hvordan er set gale at vi vet hun liker badekuler, prinsesse Sofia og vaiana?) en annen ting er atcarolone selv har uttalt at alt som har vært reklame (hvor barna har blitt nevnt) settes inn på egen konto til barna. Spekulasjoner som at de vil slite med sitt forhold til barna når se er eldre, og at hun selger barna sine, dårlig mor osv synes jeg er forkastelig å lese om her inne. Vist er det mye seriøst, men det meste av de siste sidene her inne er mobbing, spekulasjoner og direkte nedrakking av absolutt ALT Caroline foretar seg. Takk for meg!

Det er jo et stort paradoks at alt dette som blir skrevet her i tråden kan være mye større til skade for barna enn det som blir vist i bloggen om barna, hvis de går inn å leser om noen år. Men, er sikker på at CBE vil informere og forklare barna sine om hva som skjer inne på diverse forum, slik at de er forberedt på det. Så at man er så opptatt av barns rettigheter og er delaktig i denne tråden, gir ingen troverdighet. 

Endret av Lin10
  • Liker 6
Gjest tidevann
Skrevet
14 minutter siden, Emilie112 skrev:

Rapportert! Og hevde Caroline har problemer blir spekulasjon og ryktespredning. 

Gjest tidevann
Skrevet
19 minutter siden, Asti skrev:

Vil minne om nylig konsekvens vedr utlevering av barn på SoMe: https://m.imgur.com/a/ReCmR

Som sagt. Burde vært i egen tråd. Avsporing! Synes da jeg. 

Gjest tidevann
Skrevet

Forøvrig enig i at det er en viktig sak å diskutere, burde derfor være i en egen tråd. Får litt følelse av at det blir diskutert akkurat i denne tråden Pga CBE tråden gir mye trafikk. Og ikke nødvendigvis at hun utleverer barna sine i så stor grad, for det har hun vist den siste tiden at hun ikke gjør. Blant annet med å vise barna bakfra og kun skrive hva jeg anser som nøytral informasjon. 

Skrevet
3 minutter siden, tidevann skrev:

Eksemplet var fra Berg Eriksen sin utlevering på sine SoMe-kanaler.  

Om du er uenig er det bare å rapportere istedenfor å avspore tråden. 

------

Om cbe.no / Treasures AS: https://m.imgur.com/a/3mO86

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...