Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, ssophie said:

Jo, det er utelukkende CBEs skyld at bedrifteiernes egne barn diskuteres, nettopp fordi det er bloggen som tilrettelegger for diskusjonen.

Nei. Det er ikke Fotballfrues skyld at du sitter her og diskuterer hennes barn. Det er din skyld. 

Hvis jeg ser en sykkel stå ulåst klarer jeg faktisk ganske fint å la være å stjele den. Også selv om ingen ser meg. 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest tidevann
Skrevet
7 minutter siden, pøbelsara skrev:

Cbe er vel den som har vært størst kommersielt de siste årene? Hun har vel dratt inn mest inntekter av alle? 

Gjerne dokumenter. 

Gjest tidevann
Skrevet
22 minutter siden, loffen skrev:

Når du må trene intensiv sirkeltrening med PT for å få 'plass til' julematen.

Når du stadig poster SLIKE bilder av deg selv og legger ut på bloggen.

Når du går på detox/juice-kur uten mat etter jul. 

Ja, da må man nesten forvente at folk tror du ikke er helt frisk.

Synsing, spekulasjoner. Jeg bruker også å si at nå har jeg gjort plass til middag, julemat (hva enn det måtte være) matter og speak, ikke nødvendigvis Pga jeg ikke er frisk.

Skrevet
1 minutt siden, tidevann said:

Gjerne dokumenter. 

http://www.tv2.no/a/9448859/

https://www.nrk.no/kultur/bloggerne-haver-inn-millioner-1.13177831

https://www.dagbladet.no/kjendis/denne-ukjente-bloggeren-har-storre-formue-enn-sophie-elise-og-caroline-berg-eriksen---til-sammen/63963311

Hun er ikke på toppen, men hun er på en god tredjeplass, kun slått av Anna Rasmussen og Sophie Elise.

• Liker 11
Skrevet
9 minutter siden, Anna ~ skrev:

Nei. Det er ikke Fotballfrues skyld at du sitter her og diskuterer hennes barn. Det er din skyld. 

Hvis jeg ser en sykkel stå ulåst klarer jeg faktisk ganske fint å la være å stjele den. Også selv om ingen ser meg. 

Hvis du ikke låser døra di, og får innbrudd.  Har du noe ansvar for det? Kunne du ha hindret det?  Burde du ha låst døra? 

Poenget er at CBE&Co ser vekk fra råd fra fagfolk vedr utlevering av barn.  De har et ansvar som de ikke tar på alvor, og det er at barn har rett til privatliv. 

Skrevet
9 minutter siden, Anna ~ skrev:

Men tenk om du hele tiden, i årevis, la ut bilder på blogg, FB, Instagram og Twitter av en ulåst sykkel. Tror du den ville få stå i fred?  

Sorry, men... 🙃

• Liker 40
Skrevet
12 minutter siden, Anna ~ skrev:

Jeg diskuterer ikke ungene. Jeg sdiskuterer at CBE legger til rette for at folk kan diskutere ungerne. Litt som om du lar være å låse sykkelen din, jeg ser det - men stjeler den ikke. Men jeg sier fra til deg. Etterhvert er det mange som ser det, og alle sier fra til til deg, i ulike medier - at sykkelen er ulåst og at du bør gjøre noe med det. Og du gir blaffen og fortsetter som før.

• Liker 46
Gjest tidevann
Skrevet
4 minutter siden, Asti skrev:

Hvis du ikke låser døra di, og får innbrudd.  Har du noe ansvar for det? Kunne du ha hindret det?  Burde du ha låst døra? 

Poenget er at CBE&Co ser vekk fra råd fra fagfolk vedr utlevering av barn.  De har et ansvar som de ikke tar på alvor, og det er at barn har rett til privatliv. 

På hvilken måte har en kriminell handling noe som helst med å gjøre på foreldrenes eksponering av barn? Er eksponering av barn kriminelt? 

Gjest tidevann
Skrevet
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg diskuterer ikke ungene. Jeg sdiskuterer at CBE legger til rette for at folk kan diskutere ungerne. Litt som om du lar være å låse sykkelen din, jeg ser det - men stjeler den ikke. Men jeg sier fra til deg. Etterhvert er det mange som ser det, og alle sier fra til til deg, i ulike medier - at sykkelen er ulåst og at du bør gjøre noe med det. Og du gir blaffen og fortsetter som før.

Gjerne dokumenter at CBE gir blaffen, sånn jeg ser det og som flere her inne påpeker så har CBE den siste tiden eksponert barna mindre. Det vil si hun IKKE fortsetter som før. 

Skrevet
Akkurat nå, tidevann skrev:

På hvilken måte har en kriminell handling noe som helst med å gjøre på foreldrenes eksponering av barn? Er eksponering av barn kriminelt? 

Det er uetisk og i strid med FNs konvensjon om barns rettigheter. Det er MYE her i verden som ikke er kriminelt, men likevel dypt problematisk. INgen her har hevdet at det er kriminelt å eksponere ungene. 

• Liker 33
Skrevet
Just now, tidevann said:

Lover er ikke en statisk ting. De er dynamiske og kan endres og omskrives i takt med samfunnsutviklingen, selv om det tar tid å få endret dem.

At noe ikke er ulovlig akkurat nå betyr ikke at det ikke kan være moralsk betenkelig og et tema man kan diskutere.

• Liker 19
Skrevet
3 minutter siden, Ultiva skrev:

Da CBE er landets største kommersielle rosablogger gjennom tidene, og har vært en enorm inspirator for andre toppbloggere (bare se på navnene til Pilotfrue, Komikerfrue, Supporterfrue og Treningsfrue), så er det naturlig å diskutere hennes utlevering av de mindreårige (dog selvfølgelig IKKE de mindreårige i seg selv :fy_fy:). Dette da CBE har som yrke å påvirke andre, og noe av det hun normaliserer/påvirker sine lesere og kollegaer til er å eksponere sine uvitende mindreårige på internett  ("hvor farlig kan det vel være når CBE gjør det").

Dere får mene at hun både utlevere barna sine og selger barnas barndom. En sort/ hvitt tankegang er det mange som har. Andre som ser litt edruelig på det, ser at dette ikke stemmer. Det er en stor forskjell fra utlevering og det å selge  barnas barndom som enkelte kaller det,  til å dele enkelte bilder og nøytral tekst i bloggen. Når man har en blogg som omhandler familielivet, så ser man at det er helt naturlig at de minste nevnes og vises  av og til. Det er ingen sensitive opplysninger som legges ut om barna. Helt greit at man er imot at barn skal vises på bloggen, men rett skal være rett. Hun er tydelig veldig bevisst på hva som legges ut av tekst og bilder og hun tar affære og kontrollen hvis hun hører noen kommer med uriktige opplysninger. Sist nå, hvor en blogg valgte å fjerne en tekst som nøret opp om sladder og vås om den nest minste i familien. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, tidevann said:

Gjerne dokumenter at CBE gir blaffen, sånn jeg ser det og som flere her inne påpeker så har CBE den siste tiden eksponert barna mindre. Det vil si hun IKKE fortsetter som før. 

Barna er eksponert på snapchat daglig. At mediet er endret betyr ikke at eksponeringen har blitt mindre.

• Liker 30
Skrevet
Just now, Lin10 said:

Dere får mene at hun både utlevere barna sine og selger barnas barndom. En sort/ hvitt tankegang er det mange som har. Andre som ser litt edruelig på det, ser at dette ikke stemmer. Det er en stor forskjell fra utlevering og det å selge  barnas barndom som enkelte kaller det,  til å dele enkelte bilder og nøytral tekst i bloggen. Når man har en blogg som omhandler familielivet, så ser man at det er helt naturlig at de minste nevnes og vises  av og til. Det er ingen sensitive opplysninger som legges ut om barna. Helt greit at man er imot at barn skal vises på bloggen, men rett skal være rett. Hun er tydelig veldig bevisst på hva som legges ut av tekst og bilder og hun tar affære og kontrollen hvis hun hører noen kommer med uriktige opplysninger. Sist nå, hvor en blogg valgte å fjerne en tekst som nøret opp om sladder og vås om den nest minste i familien. 

Du kan vri og vende på det som du vil, men fakta er at CBE utleverer barna for profitt.

• Liker 39
Skrevet (endret)
6 minutter siden, tidevann skrev:

Det var en analog vedr konsekvenser og ansvar....  Det er ikke straffbart å gå fra en ulåst dør...  Det kan resultere i straffbare handlinger...

Endret av Asti
Skrevet
5 minutter siden, tidevann skrev:

Jeg har rapportert. Jeg stiller bare spørsmål til hvorfor nettop CBE sin tråd blir brukt for å fremme en sak du synes er viktig, særlig (som du også sier) en tråd som har hatt mye usaklig, og i en tråd der det er blitt skrevet utrolig mye stygt i, og i en tråd der andre (ikke offentlige) har blitt hengt ut, noe du selv påpeker å huske)  kansje denne tråden får frem mye usaklig (noe jeg synes gjør at nivået på debatten synker) da synes jeg at om man brenner så mye for en sak som du gjør, burde du lagd en egen tråd der gjerne debatten blir mer saklig. Beklager avsporing :)

@Asti har da vært aktiv i Bloggerbarntråden over lang tid. Hvorfor mener du at en enkeltbruker er ansvarlig for alt som blir skrevet i en såpass aktiv tråd som denne?

Jeg liker den generelle Bloggerbarntråden. Det står mye der som veldig mange burde lese, men jeg er også klar over at det er naturlige at det som spesifikt går på CBEs utlevering av barna hennes blir tatt i CBE-tråden. Anbefaler deg å lese Bloggerbarntråden og skrive det du mener hører til i den der. 

• Liker 17
Gjest formula
Skrevet
1 minutt siden, tidevann skrev:

Mulig det er blitt publisert færre bilder av de små, men at 30 000 fremmede mennesker faktisk vet at disse to er syke i helga sier vel sitt om eksponeringen av barnas privatliv. 

Gjest tidevann
Skrevet
5 minutter siden, Lin10 skrev:

DETTE , applauderer ❤️❤️❤️❤️

Skrevet
1 time siden, tidevann skrev:

Rapportert! Og hevde Caroline har problemer blir spekulasjon og ryktespredning. 

Problemer med å se forskjell på bedrift og person, om hun har "problemer" vet jeg ingenting om. Hun hevder selv at noen innlegg blir skrevet av henne som privat person, derfor hevder jeg hun har problemer med dette. 

Hva som blir diskutert her er kanskje noen ganger over grensen,men når CBE.no fronter løshår, sminke,renseprodukter, frisør, hår produkter, møbler og div.  er nettopp dette oppe til diskusjon. Ikke CBE som privatperson. 

• Liker 11
Gjest tidevann
Skrevet

Jeg logger av for en stund. De av dere som etterspør dokumentasjon på hvorvidt CBE sette inntekter inn på egen konto til barn, det skal jeg finne frem senere. Om ikke så sletter jeg min påstand. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...