Inocybe Skrevet 7. januar 2018 #47641 Skrevet 7. januar 2018 32 minutter siden, Sophia_08 skrev: Men har hun ingenting i huset som har en verdi for henne personlig? En gammel kommode, en hylle, et bilde eller en lampe funnet på loppis? Noe som har fulgt med henne litt lenger enn siste møbel-sponsorama? Jeg ser bare nytt nips og nye møbler, ikke en eneste ting med sjel. Noe interiør-influencer er hun derfor milevis fra å være. Inspirasjonen jeg får er lik null. Jeg tenker det samme. Hvor er kommoden fra bestemor, loppisfunnet fra studietiden, keramikkvasen fra onkel Tom eller stolene fra familiegården i Hedmark (tenkte eksempler)? Alle jeg kjenner som er interessert i interiør har slike som de integrerer i resten av interiøret. Dette er med til å gjøre et hus personlig og gi det sjel. Nå når jeg tenker over det så hadde jeg gjort mitt ytterste for at CBE aldri skulle få kloa i gyngestolen fra tante Anna (enda et tenkt eksempel) om jeg hadde vært i familie med CBE. CBE kaster jo alt etter 6 måneder eller også så blir det "pusset opp" til å matche måndens tapet i stua. Så nei familiearvegods hadde jeg holdt langt unna den damen. Til og med huset jobber CBE hardt for å ødelegge sjelen til. Gulvene i stuene er ruinert, likeledes gelenderet på trappen, fineren i inngangen er overmalt, brystingene skal bort om ikke de allerede er det, glassdørene skal byttes og så videre. Nei hold CBE unna alt som er fint og har historie. 36
Inocybe Skrevet 7. januar 2018 #47642 Skrevet 7. januar 2018 10 timer siden, Ultiva skrev: For det første så ser man tydelig rett inn i nabostua som er fullstappet av sponsede møbler, tapet osv fra Sixbondstreet. Hun fremviser også møbler og interiør fra denne samarbeidspartneren i tv-stua og her er Forbrukertilsynet klinkende klart: Hentet fra: https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some#chapter-2-1 For det andre så er det vel en knapp måned siden reklameomtalen for STIIL på snapchat om den sponsede julestrømpestangen (som hun fisket etter spons til i slutten av november). De har malt seg fullstendig inn i et hjørne ved å la seg kjøpe fullstendig. Det er snart ikke et eneste innlegg de kan la være å merke. Selv frontfiguren er sponset fra ende til annen med blant annet sponset frisør, sponsede negler og sponset kropp (gratis PT x 2 hver uke "mot omtale på bloggen" https://imgur.com/zTqBzsa ). Det er helt utrolig at de slipper af sted med det der. Det er profesjonell omgåelse av lover og regler. Lovbrudd satt i system. Håper det er mer tak i det nye Forbrukertilsynet og all dullingen med disse profesjonelle lovbryterne tar slutt. 11
Lopploella Skrevet 7. januar 2018 #47643 Skrevet 7. januar 2018 Det bordet med det svarte buete speilet og de grusomme firkanta lampene forstår jeg virkelig ikke hvordan det går an å plassere der. Det henger ikke sammen med noe som helst i selve rommet, det er ikke tatt hensyn til høyden på brystpanelet heller (antagelig ikke med noen av møblene). Rett og slett en helt ekstrem mangel på stilsans og evne til å sette sammen farger og objekter på en tiltalende måte. Ville forventet at en som kaller seg designer og influenser og har alle midler til rådighet kunne kommet opp med noe bedre enn dette. Inkludert bedre planlegging så ikke halve huset måtte pusses opp på nytt etter et halvt år. At de for eksempel ikke kunne se for seg at den lakserosa tapeten på barnerommet ikke ville bli verdens beste match med de babyrosa sakene de hadde fra før, vitner om lite talent på den fronten. 21
Surikatt Skrevet 7. januar 2018 #47644 Skrevet 7. januar 2018 (endret) Speilet, lampene og pokalen i vinduet er grusomme men hver sin smak. Hvor har de gjort av alle møblene fra det andre huset? Men ingen fare, hun kaster nok ut dette også når hun får tenkt seg om. Denne gangen trodde jeg de fikk hjelp, men jeg er ikke imponert. Den puffen som er plassert rett oppi TV en ville jeg flyttet. Endret 7. januar 2018 av Surikatt 14
Gulleplutt Skrevet 7. januar 2018 #47645 Skrevet 7. januar 2018 Det er noe nevrotisk over all symmetrien i dette huset. Ellers smått fascinerande at et par i tredveårene har en så til de grader pompøs og gammelmodig smak. De prøver så hardt å være noe de ikke er og faller så totalt gjennom at alt bare blir tragikomisk. 32
Kaffemonsteret Skrevet 7. januar 2018 #47646 Skrevet 7. januar 2018 1 time siden, Sophia_08 skrev: Men har hun ingenting i huset som har en verdi for henne personlig? En gammel kommode, en hylle, et bilde eller en lampe funnet på loppis? Noe som har fulgt med henne litt lenger enn siste møbel-sponsorama? Jeg ser bare nytt nips og nye møbler, ikke en eneste ting med sjel. Noe interiør-influencer er hun derfor milevis fra å være. Inspirasjonen jeg får er lik null. Jeg har tenkt det samme mange ganger. Absolutt ingen personlighet i interiøret, og det er så kjedelig og totalt uinteressant. En annen ting er alle de fake plantene. Altså, jeg har ikke noe imot falske planter. Har noen selv også, men det er i rom uten lys der levende planter ikke ville trives. Men jeg hadde ALDRI satt falske planter i vinduskarmen. Det er jo så mange fine lettstelte grønne planter å få kjøpt nå, som er tusen ganger penere og mer sjarmerende. Men det er klart, man vet jo ikke hvordan levende planter utvikler seg, det kan jo tenkes at den blir usymmetrisk med den andre planten i vinduskarmen.. (sarkasmealarm). 20
Kleenex Skrevet 7. januar 2018 #47647 Skrevet 7. januar 2018 46 minutter siden, Lopploella skrev: Det bordet med det svarte buete speilet og de grusomme firkanta lampene forstår jeg virkelig ikke hvordan det går an å plassere der. Det henger ikke sammen med noe som helst i selve rommet, det er ikke tatt hensyn til høyden på brystpanelet heller (antagelig ikke med noen av møblene). Rett og slett en helt ekstrem mangel på stilsans og evne til å sette sammen farger og objekter på en tiltalende måte. Ville forventet at en som kaller seg designer og influenser og har alle midler til rådighet kunne kommet opp med noe bedre enn dette. Inkludert bedre planlegging så ikke halve huset måtte pusses opp på nytt etter et halvt år. At de for eksempel ikke kunne se for seg at den lakserosa tapeten på barnerommet ikke ville bli verdens beste match med de babyrosa sakene de hadde fra før, vitner om lite talent på den fronten. Vi kan være enig i at Frua og Lassebasse ikke eier egen stil. De har én slags stil som bare tilhører sponsorer til alt av nips. 10
Keaton Skrevet 7. januar 2018 #47648 Skrevet 7. januar 2018 De plantene er symptomatisk for hele bloggen. Kunstig. 18
Gjest Asti Skrevet 7. januar 2018 #47649 Skrevet 7. januar 2018 Vedr. siste blogginnlegg 06.01.18: Manglende merking av teppe, bilder, konsollbord og stang? https://imgur.com/a/poYUc Reklame blogg: Caroline Berg Eriksen perioden 13.11. - d.d.: https://imgur.com/a/pH9eU ---- Om cbe.no/Treasures: https://imgur.com/a/3mO86
Gjest Atheena Skrevet 7. januar 2018 #47650 Skrevet 7. januar 2018 12 minutter siden, Gulleplutt skrev: Det er noe nevrotisk over all symmetrien i dette huset. Ellers smått fascinerande at et par i tredveårene har en så til de grader pompøs og gammelmodig smak. De prøver så hardt å være noe de ikke er og faller så totalt gjennom at alt bare blir tragikomisk. Spot on. Jeg er faktisk litt fascinert over stilen, at et par som ønsker å fremstå trendy har en så utrolig dårlig smak. Ja jeg vet smaken er som baken og bra er det, men her er det rett og slett noe nevrotisk over det hele.
SusieDerkins Skrevet 7. januar 2018 #47651 Skrevet 7. januar 2018 16 minutter siden, Gulleplutt skrev: Det er noe nevrotisk over all symmetrien i dette huset. Ellers smått fascinerande at et par i tredveårene har en så til de grader pompøs og gammelmodig smak. De prøver så hardt å være noe de ikke er og faller så totalt gjennom at alt bare blir tragikomisk. nevrotisk er ordet. Hun har fått utallige kommentarer om symmetrien, og svarer på dem at hun liker symmetri. Det er jo forsåvidt greitt nok å mene det. Men når jobben din er å drive med inspirasjon og influencing og sånn, virker det ganske tvungent å tviholde på en symmetri som mot alle faglige råd. Det framstår som du sier litt nevrotisk. 13
Cavatina Skrevet 7. januar 2018 #47652 Skrevet 7. januar 2018 2 minutter siden, Asti skrev: Vedr. siste blogginnlegg 06.01.18: Manglende merking av teppe, bilder, konsollbord og stang? https://imgur.com/a/poYUc Reklame blogg: Caroline Berg Eriksen perioden 13.11. - d.d.: https://imgur.com/a/pH9eU ---- Om cbe.no/Treasures: https://imgur.com/a/3mO86 Til å være så totalt blottet for personlig stil grunnet fremvisning av massiv sponsing og samarbeidsavtaler i showrommet de kaller Villa Kulås, syns jeg det er ufattelig at de fortsatt tør å la være å merke riktig. Særlig når cbe proklamerer å "kunne jobben sin:. 12
LilleSnupp Skrevet 7. januar 2018 #47653 Skrevet 7. januar 2018 (endret) Muligens uten sammenligning for øvrig, men på vgs hadde jeg ei venninne med et komplisert spisemønster. Hun var nevrotisk ang. interiøret og hvordan ting sto plassert. Var hennes måten ha kontroll over noe og skape orden. Endret 7. januar 2018 av LilleSnupp To make sense 17
Gjest Atheena Skrevet 7. januar 2018 #47654 Skrevet 7. januar 2018 Måtte ta meg en titt på dette nyttårsbordet også. Hva er det med disse enslige blomstene som stikker opp mellom den massive ballongdekorasjonen? Samt disse kubbelysene på små tallerkener? Noen influencer innen borddekking og interiør er hun vitterlig ikke altså. Det er ikke nyskapende og heller ikke lekent på noen som helst måte. Det er som det ble sagt av @Gulleplutt noe nevrotisk over det hele. Hvem blir inspirert av dette lurer jeg på?
virkelig Skrevet 7. januar 2018 #47655 Skrevet 7. januar 2018 Det blir veldig mye spekulasjoner og nedrakking. Hva leser dere bloggen for ? Det er ikke for hverken eksponering av barn eller manglende merking. Der kun for å kritisere smak, bloggen, utseende og listen er lang. Hvordan kan dere tviholde på at det er sponet og manglende merking her? Det er kun speulasjon. Selv om det er sponset møbler i andre rom så er det ikke det samme som at alt er sponset. Det er kritikk dag ut og dag inn. Og at hun ikke har personlig stil eller arvede møbler? Ikke alle liker det, ikke alle har hatt mulighet til å få arve noe. Piano er vel etter en besteforelder, vet hun har noen sukker/mel/salt krukker som er arvet. Ja, hun har vist mange bilder av barna på bloggen, men hun har gått bort fra det slik det var , og den informasjonen hun legger ut er virkelig ikke eksponering slik mange vil ha det til eller "salg" av barndommen til jentene. Det er rimelig "nøytral"informasjon. 12
LilleSnupp Skrevet 7. januar 2018 #47656 Skrevet 7. januar 2018 (endret) 2 minutter siden, virkelig skrev: Det blir veldig mye spekulasjoner og nedrakking. Hva leser dere bloggen for ? Det er ikke for hverken eksponering av barn eller manglende merking. Der kun for å kritisere smak, bloggen, utseende og listen er lang. Hvordan kan dere tviholde på at det er sponet og manglende merking her? Det er kun speulasjon. Selv om det er sponset møbler i andre rom så er det ikke det samme som at alt er sponset. Det er kritikk dag ut og dag inn. Og at hun ikke har personlig stil eller arvede møbler? Ikke alle liker det, ikke alle har hatt mulighet til å få arve noe. Piano er vel etter en besteforelder, vet hun har noen sukker/mel/salt krukker som er arvet. Ja, hun har vist mange bilder av barna på bloggen, men hun har gått bort fra det slik det var , og den informasjonen hun legger ut er virkelig ikke eksponering slik mange vil ha det til eller "salg" av barndommen til jentene. Det er rimelig "nøytral"informasjon. Hvorfor er det usaklig å kommentere det hun reklamerer for? Jeg spør helt oppriktig. Endret 7. januar 2018 av LilleSnupp 26
Keaton Skrevet 7. januar 2018 #47657 Skrevet 7. januar 2018 5 minutter siden, Atheena skrev: Måtte ta meg en titt på dette nyttårsbordet også. Hva er det med disse enslige blomstene som stikker opp mellom den massive ballongdekorasjonen? Samt disse kubbelysene på små tallerkener? Noen influencer innen borddekking og interiør er hun vitterlig ikke altså. Det er ikke nyskapende og heller ikke lekent på noen som helst måte. Det er som det ble sagt av @Gulleplutt noe nevrotisk over det hele. Hvem blir inspirert av dette lurer jeg på? De som kommenterer positivt på bloggen? 5
virkelig Skrevet 7. januar 2018 #47658 Skrevet 7. januar 2018 3 minutter siden, LilleSnupp skrev: Hvorfor er det usaklig å kommentere det hun reklamerer for? Jeg spør helt oppriktig. Det handler ikke om å kommentere hva hun reklamerer for, det kritiseres og kommenteres negativt på absolutt alt. Det er usaklig. Det spekuleres i manglende merking, og ser hun har svart på bloggen nå at alt er kjøpt selv fra siste innlegg. derfor blir det spekulasjon. Men uansett skal alt kritiseres og da lurer jeg på hva det gir dem som holder på slik. Samme med at det til stadighet dras frem lønnen hennes, da tenker jeg mitt uten at jeg skal nevne det. 5
LilleSnupp Skrevet 7. januar 2018 #47659 Skrevet 7. januar 2018 Nå ble jeg litt forvirret. Frua svarer at de har kjøpt alle møblene selv, når ei spør om de er sponset. Stemmer dette med tidligere innlegg? Kjøpt selv kan vel også bety til redusert pris. 6
Ultiva Skrevet 7. januar 2018 Forfatter #47660 Skrevet 7. januar 2018 (endret) 55 minutter siden, virkelig skrev: Det handler ikke om å kommentere hva hun reklamerer for, det kritiseres og kommenteres negativt på absolutt alt. Det er usaklig. Det spekuleres i manglende merking, og ser hun har svart på bloggen nå at alt er kjøpt selv fra siste innlegg. derfor blir det spekulasjon. Men uansett skal alt kritiseres og da lurer jeg på hva det gir dem som holder på slik. Samme med at det til stadighet dras frem lønnen hennes, da tenker jeg mitt uten at jeg skal nevne det. Det er jo ren løgn. Jeg har bildebevis fra den sponsede julestrømpestangen så den må hun lengre ut på landet med. I tillegg har hun et pågående samarbeid med SixBondStreet og her er som sagt lovverket veldig tydelig: Sitat Du har en generell avtale om at du skal profilere en næringsdrivende (f. eks. som «ambassadør» eller «samarbeidspartner»). Dette gjelder både dersom det er avtalt at du skal legge ut spesielle ting, og dersom du omtaler eller eksponerer varer eller tjenester som den næringsdrivende kan kjennes igjen ved og få en markedsføringseffekt av. Hentet fra: https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some#chapter-2-1 CBE reklamerte nylig for en hel stue fullstappet med sponsede produkter fra SixBondStreet, inkludert tapet. Hver eneste gang hun fremviser bilder herfra så må det merkes som reklame, så lenge varene er i salg (jamfør eksponering "som den næringsdrivende kan få en markedsføringseffekt av"). Og sponsefesten fra SBS er godt synlig og delikat presentert gjennom en stor døråpning på to av bildene også i dette innlegget. Helt uten merking. Endret 7. januar 2018 av Ultiva 28
Fremhevede innlegg