Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest pelikanen
Skrevet
58 minutter siden, formula skrev:

Helt enig. Hun sminker seg eldre enn det hun er, mange som gjør det. Hun er jo fremdeles en ung dame, men likevel over den aller første ungdommen, og da kan overdreven sminke ha denne effekten. Det blir for mye rundt øynene, med disse tykke svarte brynene, og et lass med løsvipper. Kan man kalle det kontralekkert?

Ellers synes jeg det er nok anbefalinger når det gjelder filmer og serier, selv om det sikkert er greit med slike ferdigproduserte innlegg for å få fredagskvelden fri. Folk flest får jo disse tipsene fra Netflix og andre kilder.

Jobb heller litt med språket, kjedelig med innlegg om hva man kan se på tv, og som inneholder lange og tunge setninger som dette:

"En dag konfronterer Cecilia en pasient med beskjeden om at han har kort tid igjen, og blir mildt sagt overrasket over at han da gir henne en stor hemmelighet: den perfekte planen til et bankran han hadde tenkt til å gjennomføre mens han fortsatt var i live, men som det viser seg at han ikke vil rekke." 

Med sminke, filler osv....ville jeg tippet hun var 40. Sånn ser oversminkete 40åringer ut

Skrevet
21 minutter siden, elisaday skrev:

http://www.tv2.no/underholdning/9591778/

Deler denne der det er mest aktuelt. 

«Vi skal skjerme henne til hun selv kan bestemme om hun vil vises eller ikke» sier Skavlan og Gullestad om datteren Åse.

Altså, det motsatte av hva mange av disse blogger- mammaene gjør.

”Vi skal vise fram barnet til barnet selv kan bestemme om det eventuelt ikke vil”. 

• Liker 31
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Ellam skrev:

«Vi skal skjerme henne til hun selv kan bestemme om hun vil vises eller ikke» sier Skavlan og Gullestad om datteren Åse.

”Vi skal vise fram barnet til barnet selv kan bestemme om det eventuelt ikke vil”. 

Og alikevel kommer det kommentarer om at eksponeringen til CBE kan sammenlignes med det Jenny gjør.

Sitat

Hva er forskjellen på Jenny og Caroline da?

Det må jo bli mengde av bilder,da hun selb velger å dele bilder av henne bakfra..

Endret av elisaday
  • Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, Ellam skrev:

Rett og slett forskjellen på om man setter barnet foran seg selv eller seg selv foran barnet! 

• Liker 21
Skrevet
2 minutter siden, MissLucy skrev:

forskjellen på Jennys bakhodebilde og CBEs bakhodebilder er at Jenny har postet det ene bildet, eller kanskje et par?, og bare med bakhodet. CBE derimot postet 10000 bilder av ansiktet FØR hun begynte med bakhodebilder, hun har skrevet x antall innlegg der barnet blir utlevert i tekst, OG hun bruker barna i reklameinnlegg. Ikke helt det samme med bakhodebilder da.

Jeg vet, men andre er tydeligvis ikke like opplyste eller kjent med utleveringen til CBE. Og det er vel det som er mest trist i 2018. So far... 

• Liker 7
Gjest formula
Skrevet

Den enorme forskjellen er at om man googler Jenny Skavlan + barnets navn, får man ikke opp ett eneste bilde av datterens ansikt. Googler man CBEs datter derimot....

Skrevet
19 minutter siden, formula skrev:

Den enorme forskjellen er at om man googler Jenny Skavlan + barnets navn, får man ikke opp ett eneste bilde av datterens ansikt. Googler man CBEs datter derimot....

My point exactly. Skremmende hele greia 😨

• Liker 13
Skrevet

En liten avsporing her... Jenny Skavlan har absolutt veldig gode poeng, men jeg ser ikke vitsen med å legge ut bilder av en arm, ei bein eller bilde(r) av hele barnet bare at det er tatt bakfra. Hva er vitsen liksom? Kan ikke folk bare droppe bilder av barna på Internett?

• Liker 15
Gjest formula
Skrevet

Noen som bruker ordet "digg"? Jeg trodde faktisk det nærmest var utdødd, men ser at CBE bruker det hyppig, samt at det blir brukt ofte i kommentarfeltet. Godt mulig det blir brukt rundt omkring, uten at jeg har fått det med meg. 

Skrevet

Og sammenligne Jenny Skavlan og CBE er ikke en gang og sammenligne epler og pærer, mer  elefant og høns, eller noe. (Hvor i såfall bloggen CBE.no fremstår som en forvirra og hodeløs høne..)Både når det gjelder eksponering av barn og ha noe og komme med. 

• Liker 22
Skrevet
39 minutter siden, formula skrev:

Noen som bruker ordet "digg"? Jeg trodde faktisk det nærmest var utdødd, men ser at CBE bruker det hyppig, samt at det blir brukt ofte i kommentarfeltet. Godt mulig det blir brukt rundt omkring, uten at jeg har fått det med meg. 

Nei. Det er endel ord som går igjen i kommentarfeltet. Fin/fine blant annet. Tegn som : ) som viser at skriveren bruker PC, selv om de fleste leserne følger bloggen på mobil (har lagt inn oversikt over dette før). 

• Liker 20
Skrevet
1 time siden, elisaday skrev:

http://www.tv2.no/underholdning/9591778/

Deler denne der det er mest aktuelt. 

Sitat

– Jeg tror folk kan ha litt selvinnsikt på at det er mye man kan være veldig stolt over som egentlig holder å vise til sine nærmeste. Fordi alle andre rundt kjenner ikke det samme for andre sine unger, dessverre, sier Skavlan.

Det jeg har siterter skulle fruen fått stemplet på speilet sitt med store bokstaver (for speilet er vel det stedet hun ser mest på). Det jeg siterer er noe jeg har tenkt mye på med egne barn og diskutert med andre. Vi er ALLE enormt stolte av våre barn, de er finere, søtere  og flinkere enn de aller fleste andre i våre øyne - MEN jeg evner å se (tenke/vite) at alle andre tenker det samme om sine egne barn. Av den grunn har jeg ingen problemer med å forstå at mine barn ikke er så spesielle for andre. Hva får fruen til å tro at hennes barn er noe helt unikt for andre enn henne selv og de nærmeste?

Man snakker om mobbing på nettet, og dessverre er det jo slik at enkelte også skriver stygt om barn. Hvis man da har et barn (nå snakker jeg generelt) som har noen uheldige trekk (som foreldrene naturligvis ikke ser selv) - kan dette bli kommentert og ligge åpent på nettet til barnet klarer å lese det selv. Tenk bare hva det kan gjøre med en tenåring. Hun/han er usikker på seg selv i utgangspunktet og leser om "feil" på kroppen som er påpekt av andre. "Feil" de kanskje ikke selv har sett på som "feil" engang. Det er ikke bare pedofile som kan gjøre stor skade på et barn. Det kan være nok med en sleivete bemerkning om barnets utseende. Jeg begriper ikke at foreldre ikke ser at de setter barna sine i gapestokk til spott og spe for andre, ved å brette de ut på nettet. Det er faktisk noen der som kommenterer barnas utseende også.

• Liker 29
Skrevet
50 minutter siden, formula skrev:

Unger bruker ordet digg av og til har jeg hørt rundt her jeg bor.

Skrevet
1 time siden, Pigaloppen skrev:

En liten avsporing her... Jenny Skavlan har absolutt veldig gode poeng, men jeg ser ikke vitsen med å legge ut bilder av en arm, ei bein eller bilde(r) av hele barnet bare at det er tatt bakfra. Hva er vitsen liksom? Kan ikke folk bare droppe bilder av barna på Internett?

hvis meningen er å skryte av hvor søt ungen er, så er det jo ikke så mye poeng. Men hvis meningen er å vise en aktivitet, eller en begivenhet eller noe, så er det jo et stort poeng. Der finnes jo veldig mange grunner til å ta bilder utover det å vise ungens utseende.

• Liker 2
Gjest formula
Skrevet
2 timer siden, Ellam skrev:

Paret Skavlan-Gullestad er blitt kjendiser i kraft av ting de har gjort. De har en karriere de lever av, i motsetning til CBE og andre bloggere, der karrieren faktisk er dem selv, deres formidlingsevne og hva de greier å dra i land av lukrative avtaler.

Nå er det jo tydelig at  disse bloggerne selv har bestemt seg for at uten barna, så vil bloggen ikke fungere. Det er jo klart at en stor del av inntektsgrunnlaget vil falle bort med barna, og er de egentlig villige til det? Klart at det vil bli en utfordring å fylle bloggen med stoff, men det lar seg jo absolutt gjøre. Man må kanskje bare tenke litt alternativt, være kreativ og se ørlite lenger enn sin egen nesetipp.

Og presset mot dem øker, så hvorfor ikke være i forkant av en streng regulering av barneeksponering? Hvem blir den første "mammabloggeren"  som trekker barna ut av offentligheten? Følelsen av å ha kommet fram til dette selv, og å gjøre det av fri vilje, må da være mye bedre enn å bli tvunget av en lovbestemmelse? Og selvfølgelig er de jo glad i sine små, så hvorfor ikke unne dem det beste, koste hva det koste vil?

Må jo være ganske ubehagelig å drive med denne utleveringen av de små, så mye kritikk som det får av både fagfolk og kjendiser. For ikke å snakke om hvor ekstremt harry det er.

Skrevet

Burde ikke det siste innlegget om tvstua før og etter være merket med reklame øverst i innlegget? Nesten alt på bildene er jo sponset.. 

• Liker 22
Skrevet (endret)
3 hours ago, formula said:

Jeg er enig, men så er Jenny skavlan hovedsakelig skuespiller og det er det hun tjener penger på. Caroline tjener penger på å utlevere livet sitt på bloggen. Tror Jenny Skavlan hadde lagt bilder av barna hun også, hvis det bare var blogg hun levde på. Dessverre :/ virker som de fleste bloggere gjør det, med visse unntak 

Endret av jentefranorge
  • Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...