jentefranorge Skrevet 4. januar 2018 #47481 Skrevet 4. januar 2018 (endret) 3 minutter siden, Akvarium85 said: Og jeg velger å spise næringsrik, god og sunn mat, inkl snop og kaker (paleo), hver dag. Og holder vekta stabil, huden ren, og energien og helsa er super. Hver dag hele året rundt. Begriper ikke hvorfor folk synes det er bedre å kjøre jojo med alt det ovennevnte? Er da mye bedre å finne noe man kan leve med, kose seg med og trives med hele tiden? Jeg trenger aldri tenke på "utskeielser" eller mengde, bare spiser det jeg vil når jeg vil. Hett tips til både deg og frua. ✌ Jeg jobber med ernæring, så klarer meg uten tips :-) forøvrig så spiser jeg hva jeg vil jeg også, på tross at jeg tar detox kur Endret 4. januar 2018 av jentefranorge 2
Akvarium85 Skrevet 4. januar 2018 #47482 Skrevet 4. januar 2018 Akkurat nå, jentefranorge skrev: Jeg jobber med ernæring, så trenger ingen tips fra deg :-) Det gjør jeg også. ✌ 15
Oppland Skrevet 4. januar 2018 #47483 Skrevet 4. januar 2018 1 time siden, LilleSnupp skrev: .. og jeg som trodde det var de høyt utdannede som spontan shopper 😂😂 Noen er det sikkert, men de fleste leserne hennes er så langt fra høyt utdannet.☺ 3
Jobbermedbarn Skrevet 4. januar 2018 #47484 Skrevet 4. januar 2018 32 minutter siden, Akvarium85 skrev: Og jeg velger å spise næringsrik, god og sunn mat, inkl snop og kaker (paleo), hver dag. Og holder vekta stabil, huden ren, og energien og helsa er super. Hver dag hele året rundt. Begriper ikke hvorfor folk synes det er bedre å kjøre jojo med alt det ovennevnte? Er da mye bedre å finne noe man kan leve med, kose seg med og trives med hele tiden? Jeg trenger aldri tenke på "utskeielser" eller mengde, bare spiser det jeg vil når jeg vil. Hett tips til både deg og frua. ✌ Nettopp! Lever man sunt og trener regelmessig til vanlig så gjør det ingenting å skeie ut en gang i blant, det er DET som burde formidles! Og finnes det noe som helst forskning på at detoxing har effekt? Det holder ikke å føle seg bedre, man må vise til forskning om hva som virkelig skjer fysisk i kroppen for at jeg overhodet har noe tro på det! 15
Gjest orfeus Skrevet 4. januar 2018 #47485 Skrevet 4. januar 2018 (endret) 1 time siden, jentefranorge skrev: Jeg Går på detox kur regelmessig, synes det er helt fantastisk :-) gjør det hver tredje måned. Jeg får mer overskudd og føler meg mye bedre. Ikke minst forsvinner alle urenhetene fra huden min! Drikker da ferskpressa juice som jeg lager selv, har ekstremt mange og bra frukt og grønsaker , og spiser litt usaltede nøtter ved siden av! Inntak av rå grønsaker er faktisk bra for kroppen. «Detox» er et tullebegrep, man renser ikke kroppen via magesekken, det er det lever og nyrer som tar seg av, men at man føler seg bedre etter noen dagers semi-faste, kan sikkert stemme for de fleste. (Fordi det blir mindre av tungtfordøyelig mat i mage og tarm. ) Men, altså, ikke kall det «Detox», det gir feil signaler til rosabloggernes eksperimentering med kropp og helse. Endret 4. januar 2018 av orfeus
SusieDerkins Skrevet 4. januar 2018 #47486 Skrevet 4. januar 2018 39 minutter siden, jentefranorge skrev: Jeg jobber med ernæring, så klarer meg uten tips :-) forøvrig så spiser jeg hva jeg vil jeg også, på tross at jeg tar detox kur som en person som IKKE jobber med ernæring har jeg et spørsmål: Er det ikke slik at grønnsaker inneholder fiber? at fiber er sunt og bra? at fiber er det som gjør grønnsaker mettende? at grønnsakenes fiber blir ødelagt når man lager juice av dem? hva er vitsen med å drikke grønnsaker når man først ødelegger en viktig del av dem? synes bare det virker så barnslig at voksne folk må mose grønnsakene sine til juice. Babymat tenker jeg da. og hvis en grønnsak er rensende i flytende form, så er den vel like rensende i fast form? Jeg skjønner bare ikke den ernæringsmessige fordelen her. 49
Cavatina Skrevet 4. januar 2018 #47487 Skrevet 4. januar 2018 22 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Nettopp! Lever man sunt og trener regelmessig til vanlig så gjør det ingenting å skeie ut en gang i blant, det er DET som burde formidles! Og finnes det noe som helst forskning på at detoxing har effekt? Det holder ikke å føle seg bedre, man må vise til forskning om hva som virkelig skjer fysisk i kroppen for at jeg overhodet har noe tro på det! Vet ikke helt om dette besvarer spørsmålet....artikkelen er gammel, men tipper at ingenting har endret seg i så måtehttps://forskning.no/mat-mat-og-helse-menneskekroppen/2008/02/rensekurer-virker-ikke 12
Inocybe Skrevet 4. januar 2018 #47488 Skrevet 4. januar 2018 50 minutter siden, MissLucy skrev: som en person som IKKE jobber med ernæring har jeg et spørsmål: Er det ikke slik at grønnsaker inneholder fiber? at fiber er sunt og bra? at fiber er det som gjør grønnsaker mettende? at grønnsakenes fiber blir ødelagt når man lager juice av dem? hva er vitsen med å drikke grønnsaker når man først ødelegger en viktig del av dem? synes bare det virker så barnslig at voksne folk må mose grønnsakene sine til juice. Babymat tenker jeg da. og hvis en grønnsak er rensende i flytende form, så er den vel like rensende i fast form? Jeg skjønner bare ikke den ernæringsmessige fordelen her. Du har helt rett. Grønnsaker får ikke noen magisk renseeffekt av å bli blendet. Nå jeg tenker over det så har jeg vist detoxet alle babyene mine 44
Populært innlegg Fjasefrue Skrevet 4. januar 2018 Populært innlegg #47489 Skrevet 4. januar 2018 🤦🏻♀️ 61
skarpegg Skrevet 4. januar 2018 #47490 Skrevet 4. januar 2018 Det å avslutte innlegga sine med at ein jobber med ditt eller datt har av ein eller anna merkelig grunn motsatt effekt på meg, det blir mindre troverdig. #pt-åge 37
Gjest Topptur Skrevet 4. januar 2018 #47491 Skrevet 4. januar 2018 Hun mener faktisk at hun har tidsklemme! De er to voksne som skal få to barn i barnehagen, de jobber hjemme så ingen tidspunkt å stemple inn til, ingen trafikk å stampe i, ingen store barn med lekser og aktiviteter på ettermiddag/helg og de kan hente i bhg i ro og fred når det passer dem og ikke arbeidsgiver. De jobber nok mens ungene er i barnehagen, men om de må jobbe om kvelden i tillegg er jo det fordi de bruker den tiden andre jobber på å gå til frisør, negledesigner eller kjøpe blomster. Jeg tviler ikke på at de lever et følt travelt liv, men å kalle det tidsklemme er en hån mot mange utearbeidende foreldre.
Keaton Skrevet 4. januar 2018 #47492 Skrevet 4. januar 2018 Artig tekst den der, finurlig humor. Hvis de ikke sitter og ler høyt selv av det innlegget, er jeg bekymret for refleksjonsnivået. De kan hente når de vil i barnehagen, ta ungene ut når de vil. Ikke fortell meg at de ikke kan ta seg fri hver onsdag, den maten de har innlegg om lager de opp lenge før (vist tidligere her). Dette er jo bare tøys og fanteri. 30
Krokanis Skrevet 4. januar 2018 #47493 Skrevet 4. januar 2018 Bra hun vil bruke mer tid på hundene i det minste. Tror de har blitt ganske nedprioritert de siste årene 12
Gjest Vitting Skrevet 4. januar 2018 #47494 Skrevet 4. januar 2018 38 minutter siden, Fjasefrue skrev: 🤦🏻♀️ Elsk på Zahid!
duplexx Skrevet 4. januar 2018 #47495 Skrevet 4. januar 2018 (endret) Har ikke noe problem med å forstå at hun genuint føler på tidsklemma. Jeg tenker stadig at hun må bruke mye mer tid på å pynte, stage, iscenesette, style, tenke, ta bilder, ordne seg, kle på seg, dusje, skifte, løpe flere ganger om dagen og telle kalorier hvert femte minutt, enn jeg gjør på å vekke unger, lage frokost, kle på de, kjøre de til barnehage og skole, dra på skolen, dra hjem fra skolen, hente unger, lage mat, legge de, shine kåken en gang innimellom i tillegg til at studiet er en bachelor på 100%. Å være en tvangspreget petimeter med oppheng i detaljer og perfeksjonisme suger jo all livskraft og tid av livet ditt. Så jeg velger å tro på henne 🙄 Endret 4. januar 2018 av duplexx 18
Jobbermedbarn Skrevet 4. januar 2018 #47496 Skrevet 4. januar 2018 Det skal de ha CBE.no; tommel opp for at de fremmer viktigheten av vaksiner (jmf Facebook med link til Aftenposten ang meslinger!) 👍👏👍 24
Oppland Skrevet 4. januar 2018 #47497 Skrevet 4. januar 2018 Hva slags tidsklemme vil de få når ungene begynner på skolen? Da starter for alvor kjøring hit og dit, lekser, ungene vil overnatting av venner osv, osv. Det blir vel sponset bil med sjåfør da. 22
Gjest Xstrella Skrevet 4. januar 2018 #47498 Skrevet 4. januar 2018 Viser bare hvor lite erfaring de har hvordan 8-16 jobb virkelig er.
Gjest rampegurimalla Skrevet 4. januar 2018 #47499 Skrevet 4. januar 2018 7 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Det skal de ha CBE.no; tommel opp for at de fremmer viktigheten av vaksiner (jmf Facebook med link til Aftenposten ang meslinger!) 👍👏👍 helt enig! LKE har også utallige ganger tidligere skrevet om viktigheten av vaksiner og tatt til motmæle mot antivaksere.
Gjest Asti Skrevet 4. januar 2018 #47500 Skrevet 4. januar 2018 (endret) 3 minutter siden, rampegurimalla skrev: helt enig! LKE har også utallige ganger tidligere skrevet om viktigheten av vaksiner og tatt til motmæle mot antivaksere. vennligst dokumenter denne påstanden. Tilføyelse: Tuller med deg... Endret 4. januar 2018 av Asti
Fremhevede innlegg