Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
3 timer siden, Sophia_08 skrev:

Utrolig hvor positivt dette kommentarfeltet hennes er til detox? Min kommentar er derimot ikke godkjent.. mulig artikkelen jeg anbefaler må leses gjennom et par ganger først.. :ac:

https://imgur.com/a/ULCK6

http://www.carolinebergeriksen.no/2018/01/04/juice-detox-lets-go-go-go/#comments

1 time siden, Isola2 skrev:

Min ble heller ikke godkjent..jeg spurte om det ikke var slik at mannen hennes hadde studert noe innenfor ernæring...da burde han vel vite at man ikke kan «rense» kroppen og «nullstille» den som hun påstår. At en allerede skrape dame bare skal drikke juice og kaffe i noen dager er jo helt idiotisk!!

Hun har postet mange kritiske kommentarer nå, men ikke svart på noen av dem.

1 time siden, Ostepooopp skrev:

Men i alle dager da folkens! Det er helt greit å være skeptisk mot og mislike feks bloggere (jeg har masse bloggere og "kjendiser" jeg ikke liker). Men nå gikk jeg nå inn og leste innlegget om detox. Hun skriver jo at hun er skeptisk, men vil teste om det funker så bra som mange skryter av. 

Nå får jeg sikkert så ørene flagrer, siden de fleste her gjør sitt ypperste for å snakke dritt om denne dama, men hun er nå iallefall en ordentlig blogger! Bloggen blir presentert på en delikat og ryddig måte, og det hun viser frem av barna sine er på en smakfull måte. Sammenlignet med feks Anna R, som selger barna for alt det er verdt. Skaper hysteri rundt falske overskrifter, legger ut sex videoer osv.
Ja, bloggingen er det hun tjener penger på. Gode penger. Noe mange mener ikke er fortjent, det er ikke en ordentlig jobb osv. Vel, det må jo kunne betegnes som en ordentlig jobb når det er et registrert selskap, som betaler skatt, moms o.l. Og grunnen til at de tjener penger er deg og meg! Hell yeah, skulle gjerne hatt en blogg og tjent mye penger selv jeg. Men vet dere hva, jeg er faktisk for lat. Jeg foretrekker 8-16. Orker ikke ha med meg jobben hjem. Vi er kommet til 2018, og verden forandres. Det er ikke så mange årene siden vi måtte slå opp i leksikon dersom vi lurte på noe. Hvor mange gjør det i dag? Tidene forandres, og det gjør også jobber. Og hva som kan regnes som en jobb. Gjør en skuespiller som spiller i en film, tjener 20 millioner dollar, en bedre jobb?

Og forresten: jeg har prøvd juicekur/detox et par ganger som en siste greie før ferier.. Det funker gull! Vet ikke hva som skjer på innsiden, men utsiden har å iallefall fått det resultatet jeg ønsket og så for meg på 3 dager ;) 

Hun skriver at hun er skeptisk, ja, men hun er ikke så skeptisk at hun har skjønt at det ikke er noen vits. Jeg tipper at hun gjør det pga sin vanvittig dårlige samvittighet etter jula. 

Når du sier at du har fått resultater på utsiden, så går jeg utifra at du har fått flatere mage? Man gjør som regel det når man ikke har noe mage- og tarminnhold eller diaré. Det er vel den eneste effekten som kan bevises, vil jeg tro. Hvis det er motivet til frua, så er det bare en bekreftelse på at hun har et meget anstrengt forhold til mat og kropp. 

Endret av penny_
  • Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se yngre ut?Til det trenger hun vel ikke akkurat en detox? Kommer langt med tannfiksing/bleking, fillers, botox og extensions vel? 

• Liker 4
Skrevet

jeg spår:

1. hun får hodepine, magesmerter og blir slapp. Magen vil virke flat.

2. Hun kommer til å underslå alle plager og hevde at hun føler seg såååå fresh og deilig med blanke ark, men nå som hun har prøvd det er hun ikke lenger nysgjerrig, så hun trenger ikke gjøre det en annen gang

• Liker 35
Skrevet
5 minutter siden, cerruti skrev:

Se yngre ut?Til det trenger hun vel ikke akkurat en detox? Kommer langt med tannfiksing/bleking, fillers, botox og extensions vel? 

Evt: "Se yngre ut? Til det trenger hun vel ikke akkurat en detox? Kommer langt med å droppe fillers, botox og photoshop vel?" 

• Liker 29
Skrevet

Jeg er ikke helt stødig på reglene rundt merking av reklame, men hennes siste IG-bilde viser henne foran sponsamøblene fra sixbondstreet, skulle det vært merket? 

• Liker 9
Skrevet

«Nullstille kroppen»?! :D Hva er DET, liksom? 

• Liker 17
Gjest formula
Skrevet

Hvis dette detox-innlegget ikke er ment å inspirere til å gå ned i vekt, men føle seg – mye freshere og renere med en helt annen glød og energi – , skjønner jeg ikke hvorfor hun godkjenner en kommentar fra en leser som har gått ned 7 kg på lignende måte. Hele dette innlegget, med kommentarfeltet som flommer over av folk som har prøvd/vil prøve detox, vil jo inspirere til nettopp slanking. Og tidspunktet kunne jo ikke vært bedre valgt, rett etter jul. Usmakelig, rett og slett.

Skrevet

Nå kommer de 14-årige leserne til å sette igang med detox kur. Synes det anstrengte forholdet til seg selv, bare eskalerer. All denne maniske løpingen og dette med å unne seg en ribbebit i jula er jo galskap. 

En ting er å fronte en sunn livsstil, men hun trenger da saktens ikke å dokumentere denne sykelige tankegangen. 

Ikke kom her å si at bla hun påvirker unge til et forstyrret tankemønster. Når alle bloggere nå vil kalle seg influencers, så få de jaggu også ta ansvar. 

• Liker 34
Skrevet (endret)
15 minutter siden, Lopploella skrev:

«Nullstille kroppen»?! :D Hva er DET, liksom? 

godt spørsmål. Rent logisk må det jo bety at man skal tilbake til en eller annen slags opprinnelig tilstand. Som en nyfødt da?

Bare ta til seg flytende føde som en baby er jo en slags nullstilling i seg selv?

Jeg har en venninne som fikk "nullstilt" immunforsvaret sitt til nyfødtnivå etter en høydose cellegiftkur, men det er vel kanskje ikke meningen at det er den slags assosiasjoner man skal få?

jeg ser igrunnen ingen fordeler for en frisk person med å returnere til nyfødttilstand

Det er jo det rene vås. Kanskje man må nullstille seg mentalt til babynivå for å tro på det?

Endret av MissLucy
  • Liker 44
Gjest formula
Skrevet
10 minutter siden, penny_ skrev:

Ikke sant. Hun minner meg mer og mer om de som har gått Livets harde skole og som driver med Forever living. 

Det har vel de fleste "venninnene" hennes også, og det vet hun.

Skrevet
4 minutter siden, formula skrev:

Det har vel de fleste "venninnene" hennes også, og det vet hun.

.. og jeg som trodde det var de høyt utdannede som spontan shopper 😂😂

• Liker 23
Gjest Max Potente
Skrevet (endret)

Det jeg reagerer mest på i innlegget om detox er at Caroline skriver at hun vil føle seg "renere". Renere blir man nemlig av å vaske seg, og ikke av å ikke spise lite. 

Noen sider tilbake ble det linket til CBEs forsvarstale hun kom med etter at Finn Skårderud igjen hadde advart i media mot bloggens ugunstige innflytelse. Skårderud er psykiater og en av Norges mest kjente eksperter på spiseforstyrrelser, og et kjapt Google-søk viser at disse to har vært i tottene på hverandre flere ganger.

Skårderud deler spiseforstyrrede inn i tre hovedgrupper: "Nekteren", "Renseren" og "Overspiseren". Jeg leste om dette rett etter at jeg hadde lest innlegget om Carolines "detox" og det var veldig interessant: https://sml.snl.no/spiseforstyrrelser

Han er også en av initiativtakerene til "Sunn Fornuft"-plakaten som har som mål å nettopp bevisstgjøre bl.a. bloggere om deres rolle og påvirkningskraft når det gjelder kroppsbilde og idealer. Som kjent har CBE.no nektet å underskrive denne og å etterfølge retningslinjene. Personlig finner jeg det påfallende mot grensen til suspekt at over 70 bloggere deltar mens CBE.no fremdeles stritter imot. 

(http://sunnfornuft.unitedbloggers.no/)

Endret av Max Potente
Skrevet (endret)

Jeg Går på detox kur regelmessig, synes det er helt fantastisk :-) gjør det hver tredje måned. Jeg får mer overskudd og føler meg mye bedre. Ikke minst forsvinner alle urenhetene fra huden min! 

Drikker da ferskpressa juice som jeg lager selv, har ekstremt mange og bra frukt og grønsaker , og spiser litt usaltede nøtter ved siden av! Inntak av rå grønsaker er faktisk bra for kroppen.

Endret av jentefranorge
  • Liker 2
Gjest Max Potente
Skrevet
3 minutter siden, jentefranorge said:

Jeg Går på detox kur regelmessig, synes det er helt fantastisk :-) gjør det hver tredje måned. Jeg får mer overskudd og føler meg mye bedre. Ikke minst forsvinner alle urenhetene fra huden min! 

Drikker da ferskpressa juice som jeg lager selv, har ekstremt mange og bra frukt og grønsaker , og spiser litt usaltede nøtter ved siden av! Inntak av rå grønsaker er faktisk bra for kroppen.

"Triller du stappmett avgårde" også?

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
2 timer siden, Inocybe skrev:

Det har han neppe hatt siden han giftet seg. 

Men nå skal jeg ikke starte en avsporing  :) 

Du har rett i det. Han har visst også vært ute med noen titler som ikke sto oppført noe sted... Nå skal ikke jeg avspore mer, heller. 😄

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Max Potente said:

"Triller du stappmett avgårde" også?

Det handler ikke om å være stappmett de tre dagene. Men ja, jeg går ikke sulten. Jeg drikker store porsjoner juice. Man skal ikke ta detox kur når man har det travelt med feks jobb, trening, reise.  Man skal heller ikke drive hard trening under detox kur, jeg trener kampsport så legger det på siden de tre dagene. 

Folk får mene hva de vil, men jeg er aldri syk og juice detox er noe av det beste jeg har gjort de siste 4 årene. Er enormt mange sunnhetsguruer som også driver med dette. Vet også  mange VS modeller kjører på med detox. Men man må gjøre det på riktig måte. Og innta nok mengde juice, 

Endret av jentefranorge
  • Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, Miranda16 skrev:
36 minutter siden, Miranda16 skrev:

Nå kommer de 14-årige leserne til å sette igang med detox kur. Synes det anstrengte forholdet til seg selv, bare eskalerer. All denne maniske løpingen og dette med å unne seg en ribbebit i jula er jo galskap. 

En ting er å fronte en sunn livsstil, men hun trenger da saktens ikke å dokumentere denne sykelige tankegangen. 

Ikke kom her å si at bla hun påvirker unge til et forstyrret tankemønster. Når alle bloggere nå vil kalle seg influencers, så få de jaggu også ta ansvar. 

Jeg forsvarer ikke dette var driver med nå og mener dette ikke er bra signaler og gi ut på bloggen.

Men tror du det er så mange 14 åringer som leser bloggen hennes? Kan være jeg tar feil men ser ikke for meg den aldersgruppen lese denne type blogg 

• Liker 7
Gjest formula
Skrevet
10 minutter siden, jentefranorge skrev:

Ingen tviler vel på at rå grønnsaker er bra for kroppen. Men hvorfor må de drikkes? Blir de sunnere av å ha blitt kjørt i blenderen? Tenker at med barn i huset ville det virket litt mer normalt å tygge, enn å drikke "maten" i tre dager.

Skrevet
19 minutter siden, jentefranorge skrev:

Og jeg velger å spise næringsrik, god og sunn mat, inkl snop og kaker (paleo), hver dag. Og holder vekta stabil, huden ren, og energien og helsa er super. Hver dag hele året rundt. 

Begriper ikke hvorfor  folk synes det er bedre å kjøre jojo med alt det ovennevnte? Er da mye bedre å finne noe man kan leve med, kose seg med og trives med hele tiden? Jeg trenger aldri tenke på "utskeielser" eller mengde, bare spiser det jeg vil når jeg vil. 

Hett tips til både deg og frua. ✌

• Liker 21
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...