Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, Surikatt skrev:

De film og serie innleggene hennes er noe jeg hopper glatt over. CBE burde prøvd å leve et normalt liv med null tid eller penger til egenpleie, ikke tilgang på barnevakt  og full jobb utenfor huset. De har vel ikke kvalitetstid når de er sammen, da. Skjønner godt hun ikke tør være alene i en gammel villa som ligger ensomt til og må ha foreldrene til å passe på seg og unger. Hadde heller ikke turt å la ungene være alene hjemme der når de blir større etter all eksponeringen på nettet. Det er greit at besteforeldre hjelper til men de bør ikke gjøre seg avhengig av dem fordi de vil leve det samme livet som før de fikk barn.

Hun har da reklamert (umerket) på snap om deres fantastiske alarmsystem, så en voksen dame må da kunne klare å være alene hjemme ?

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, lille_mai skrev:

Juicedetox... Dette er hva professor Wenche Frølich sier om denne trenden: https://www.aftenposten.no/100Sport/sprek/Ekspert-advarer-mot-den-nye-trenden---Reduser-juicedrikkingen-193236b.html 

Hadde ikke LKE en blogg titulert Sunt Vett eller noe slikt? Lurer på hva sunt vett sier om juicedetoxing? :fnise:

Burde ikke den ernæringsutdannede (ble han noen gang helt ferdig med den?) mannen hennes få plukket bort slike teite detox-nykker? Detox virker ikke, kroppen har ingen bruk for å få fjernet slaggstoffer selv om mange uten forståelse for kroppen tror det og slike kurer har en særdeles dårlig smitteeffekt på barn. 

Denne detox-nykken er 1. Dama har fått tilbakefall av sitt forstyrrede kostholdsmønster. 2. Spons/reklame. Eller 3. For å skape blest om bloggen siden de ikke klarer å lage innhold som fenger på andre måter til tross for to fulltidsansatte #clickbaitneste. 

Akkurat nå heller jeg til en blanding av alle tre 

• Liker 30
Skrevet
13 minutter siden, Sophia_08 skrev:

Utrolig hvor positivt dette kommentarfeltet hennes er til detox? Min kommentar er derimot ikke godkjent.. mulig artikkelen jeg anbefaler må leses gjennom et par ganger først.. :ac:

https://imgur.com/a/ULCK6

http://www.carolinebergeriksen.no/2018/01/04/juice-detox-lets-go-go-go/#comments

Slike kommentarer blir ofte godkjent etter hun har publisert to nye innlegg, slik at ingen av leserne ser det. 

• Liker 16
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Inocybe skrev:

Burde ikke den ernæringsutdannede (ble han noen gang helt ferdig med den?) mannen hennes få plukket bort slike teite detox-nykker? Detox virker ikke, kroppen har ingen bruk for å få fjernet slaggstoffer selv om mange uten forståelse for kroppen tror det og slike kurer har en særdeles dårlig smitteeffekt på barn. 

Denne detox-nykken er 1. Dama har fått tilbakefall av sitt forstyrrede kostholdsmønster. 2. Spons/reklame. Eller 3. For å skape blest om bloggen siden de ikke klarer å lage innhold som fenger på andre måter til tross for to fulltidsansatte #clickbaitneste. 

Akkurat nå heller jeg til en blanding av alle tre 

jeg tenker all of the above. Det er jo tydelig at hun vet at det er noe tull, og det vet helt sikkert LKE og. Tipper det er spons eller grooming ift iform, og så benytter de anledningen til å få opp temperaturen i kommentarfeltet. Samtidig får LKE anledning til å drive med mansplaining bedrevitenhet i kommentarfeltet, så alt i alt en win-winsituasjon for dem.

Endret av MissLucy
  • Liker 17
Skrevet
5 minutter siden, MissLucy skrev:

jeg tenker all of the above. Det er jo tydelig at hun vet at det er noe tull, og det vet helt sikkert LKE og. Tipper det er spons eller grooming ift iform, og så benytter de anledningen til å få opp temperaturen i kommentarfeltet. Samtidig får LKE anledning til å drive med mansplaining bedrevitenhet i kommentarfeltet, så alt i alt en win-winsituasjon for dem.

Du har rett. Jeg glemte grooming. 

• Liker 8
Gjest Anna Nas
Skrevet (endret)
16 timer siden, formula skrev:

Tid sammen er ikke nødvendigvis kvalitetstid. Tenker de vet at det blir kommentert her inne, og jo mer de blir diskutert på KG, jo mer trafikk på bloggen, ergo mer penger i kassa. Sikker på at de bevisst bruker dette. Her får vi jo både begrepet kvalitetstid, kyssetrut og lue inne, mer enn nok til å holde tråden varm.

Om KG genererer vesentlig trafikk vet jeg ikke nok til å mene noe om, men i alle fall tror jeg du har rett i at de sånn noenlunde vet hva som provoserer og har potensial til å skape økt trafikk. Provokasjon er jo velegnet til å avlede oppmerksomheten fra andre ting, dessuten. Det er for eksempel bedre for team CBE at folk kritiserer flaue trutmunnbilder og tåpelige utsagn enn at den siste tidens ubehagelige diskusjon om eksponeringen av barna fortsetter.

Endret av Anna Nas
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
8 timer siden, Inocybe skrev:

Dette :Nikke: Klarer ikke på nåværende tidspunkt å komme på noen som i høyere grad trenger mer tid fra hverandre og med andre mennesker. Kanskje unntatt prins Henrik av Danmark, men han er også i en helt egen liga av virkelighetsfjern :fnise:

Han har demens, da... 

Skrevet
16 timer siden, yabbadoo skrev:

Gud hjelpe meg.... kjenner vel ingen par som har mer kvalitetstid enn de to. Og ja, det er faktisk sjalusien som snakker. 

Villaparika og fyren

Eller kanskje disse to slår de også..

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Louiah skrev:

Det gjorde hun i 2013. Hun "holder av" navnet til barnet så ikke det blir tatt av noen andre 🙄

Ingen fare, tror jeg.

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, Louiah skrev:

Slike kommentarer blir ofte godkjent etter hun har publisert to nye innlegg, slik at ingen av leserne ser det. 

Min ble heller ikke godkjent..jeg spurte om det ikke var slik at mannen hennes hadde studert noe innenfor ernæring...da burde han vel vite at man ikke kan «rense» kroppen og «nullstille» den som hun påstår. At en allerede skrape dame bare skal drikke juice og kaffe i noen dager er jo helt idiotisk!!

• Liker 17
Skrevet (endret)
1 time siden, Isola2 skrev:

Min ble heller ikke godkjent..jeg spurte om det ikke var slik at mannen hennes hadde studert noe innenfor ernæring...da burde han vel vite at man ikke kan «rense» kroppen og «nullstille» den som hun påstår. At en allerede skrape dame bare skal drikke juice og kaffe i noen dager er jo helt idiotisk!!

Dette er skremmende. Legge ut at hun ikke skal spise på flere dager. Vet hun ikke at hun har alle typer mennesker som leser bloggen hennes? Hva må de som allerede sliter med maten og leser dette tenke. 

Endret av Oppland
  • Liker 34
Gjest formula
Skrevet (endret)
19 minutter siden, loffen skrev:

Detox? Spar meg! 
Ellers takk, jeg har både nyrer og lever som gjør den jobben. :opplyser: 
 Håper hun 'inspirerer' færrest mulig med dette spiseforstyrrede våset.

Nettopp. Trodde ærlig talt folk visste bedre enn å kaste bort penger på noe en frisk kropp klarer helt selv. Og det vet nok CBE også. 

Så man kan jo bare håpe at leserne, der sikkert en del føler på at de har overspist i jula, ikke blir lurt av dette.

Endret av formula
Skrevet
43 minutter siden, miagunda skrev:

Villaparika og fyren

Eller kanskje disse to slår de også..

Tenk om frua og frua til frua kunne slått seg sammen med Villa Paprika og Gekkoen. De hadde sikkert hatt mye å prate om. Bor vel i Østfold begge disse tighte parene :D

• Liker 6
Skrevet

Men i alle dager da folkens! Det er helt greit å være skeptisk mot og mislike feks bloggere (jeg har masse bloggere og "kjendiser" jeg ikke liker). Men nå gikk jeg nå inn og leste innlegget om detox. Hun skriver jo at hun er skeptisk, men vil teste om det funker så bra som mange skryter av. 

Nå får jeg sikkert så ørene flagrer, siden de fleste her gjør sitt ypperste for å snakke dritt om denne dama, men hun er nå iallefall en ordentlig blogger! Bloggen blir presentert på en delikat og ryddig måte, og det hun viser frem av barna sine er på en smakfull måte. Sammenlignet med feks Anna R, som selger barna for alt det er verdt. Skaper hysteri rundt falske overskrifter, legger ut sex videoer osv.
Ja, bloggingen er det hun tjener penger på. Gode penger. Noe mange mener ikke er fortjent, det er ikke en ordentlig jobb osv. Vel, det må jo kunne betegnes som en ordentlig jobb når det er et registrert selskap, som betaler skatt, moms o.l. Og grunnen til at de tjener penger er deg og meg! Hell yeah, skulle gjerne hatt en blogg og tjent mye penger selv jeg. Men vet dere hva, jeg er faktisk for lat. Jeg foretrekker 8-16. Orker ikke ha med meg jobben hjem. Vi er kommet til 2018, og verden forandres. Det er ikke så mange årene siden vi måtte slå opp i leksikon dersom vi lurte på noe. Hvor mange gjør det i dag? Tidene forandres, og det gjør også jobber. Og hva som kan regnes som en jobb. Gjør en skuespiller som spiller i en film, tjener 20 millioner dollar, en bedre jobb?

Og forresten: jeg har prøvd juicekur/detox et par ganger som en siste greie før ferier.. Det funker gull! Vet ikke hva som skjer på innsiden, men utsiden har å iallefall fått det resultatet jeg ønsket og så for meg på 3 dager ;) 

• Liker 14
Skrevet

Dette detox tullet er skikkelig pro-ana holdning fra CBE, ikke første gangen hun kommer med slike utsagn. For et dårlig forbilde for barna hennes hun er. Hun er vel 30 år og mamma, på tide å ta seg sammen. 

• Liker 49
Gjest formula
Skrevet (endret)

"Jeg vil teste det og se hva det gir meg – om det gir meg noe i det hele tatt :)"

Den gir sannsynligvis et lite vekttap og en flatere mage. Noe annet ville vært rart etter tre dager uten mat.

Og ved inntak av fast føde etter denne "kuren", vil vekt og mage raskt komme dit den var før. For mennesker med spiseforstyrrelser vil det da føles som om man har lagt på seg, selv om man egentlig bare er tilbake til utgangspunktet.

Derfor synes jeg CBE kunne holdt seg for god for dette innlegget. En sånn kur, og et sånt innlegg ,kan absolutt trigge forstyrrelser.

Endret av formula
Skrevet
1 time siden, Lille_Krokodille skrev:

Han har demens, da... 

Det har han neppe hatt siden han giftet seg. 

Men nå skal jeg ikke starte en avsporing  :) 

• Liker 1
Skrevet

Hvordan forklarer hun for barna sine at mamma ikke skal spise måltider sammen med de på tre dager, men bare drikke grønnsaker?

Jeg snakker av egen erfaring når jeg sier at slike små drypp til barna gjennom oppveksten kan påføre de et forstyrret forhold til mat og kropp. Ser hun ikke dette? Jeg blir så sint, så sint! 😤

• Liker 37
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...