LilleSnupp Skrevet 4. januar 2018 #47501 Skrevet 4. januar 2018 14 minutter siden, duplexx skrev: Har ikke noe problem med å forstå at hun genuint føler på tidsklemma. Jeg tenker stadig at hun må bruke mye mer tid på å pynte, stage, iscenesette, style, tenke, ta bilder, ordne seg, kle på seg, dusje, skifte, løpe flere ganger om dagen og telle kalorier hvert femte minutt, enn jeg gjør på å vekke unger, lage frokost, kle på de, kjøre de til barnehagen, dra på skolen, dra hjem fra skolen, hente unger, lage mat, legge de, shine kåken en gang innimellom i tillegg til at studiet er en bachelor på 100%. Å være en tvangspreget petimeter med oppheng i detaljer og perfeksjonisme suger jo all livskraft og tid av livet ditt. Så jeg velger å tro på henne 🙄 Er det en ting frua ikke er, så er det perfeksjonist! Ingen perfeksjonist suger så på det formelle i sin jobb som hun gjør (ref. reklamemerkingen). 33
duplexx Skrevet 4. januar 2018 #47502 Skrevet 4. januar 2018 Akkurat nå, LilleSnupp skrev: Er det en ting frua ikke er, så er det perfeksjonist! Ingen perfeksjonist suger så på det formelle i sin jobb som hun gjør (ref. reklamemerkingen). 🤣🤣🤣 4
Anonym90059005 Skrevet 4. januar 2018 #47503 Skrevet 4. januar 2018 2 minutter siden, Asti skrev: vennligst dokumenter denne påstanden. Han har debattert og vært opphengt i det mange ganger. Krangla med vaksinemotstandere osv. Enkelt Google søk. 1
lillevennen Skrevet 4. januar 2018 #47504 Skrevet 4. januar 2018 19 minutter siden, Oppland skrev: Hva slags tidsklemme vil de få når ungene begynner på skolen? Da starter for alvor kjøring hit og dit, lekser, ungene vil overnatting av venner osv, osv. Det blir vel sponset bil med sjåfør da. Og att på til, kanskje de nekter å posere på bilder med ryggen til (og i det hele tatt😂) 8
Gjest Asti Skrevet 4. januar 2018 #47505 Skrevet 4. januar 2018 6 minutter siden, Anonym90059005 skrev: Han har debattert og vært opphengt i det mange ganger. Krangla med vaksinemotstandere osv. Enkelt Google søk. Beklager, svaret mitt var "internt". Jeg er klar over det du skriver.
Populært innlegg Alice123 Skrevet 4. januar 2018 Populært innlegg #47506 Skrevet 4. januar 2018 (endret) Altså jeg hadde også følt jeg var i tidsklemma om jeg brukte dagesvis på å korrekturlakkere dukkehus hvite, hadde 6 voksne i sving i dagesvis for å ha barnebursdag noen timer, pusset opp huset hvert halvår, drar på slottsferie flere ganger i måneden, nifølge "diverse forum" (lol) 24/7 og korrigere "lys og skygger" på alle bilder som jeg publiserer av meg selv (sett at jeg hadde publisert en grotesk mengde bilder av meg selv på nettet). For å ikke snakke om tiden det tar å finlese lovtekster og finne gråsoner jeg kan utnytte for økonomisk vinning (men med etisk tap). OG SÅ VIDERE (det er nok å ta av). Men jeg har valgt å leve et annet liv og har ikke disse problemene (og er fornøyd med det). Og jeg må gjenta meg selv og en god del av dere andre: frua og fruas frue er HELT UTE AV SYNC med den virkelige verden absolutt alle andre heldigvis/dessverre lever i. Det er skjeldent jeg sier dette, men fru og fru er mer virkelighetsfjerne enn Ari Behn og Aune Sand til sammen. Jeg klarer virkelig ikke utrykke meg bedre (både jeg og det norske språk er for fattige), så dere må ha meg unnskyldt her: Fru og fru sitter nede i Særp og bruker sin tilmålte tid her på jorda på VÅS. Tragedien i det hele er at de selger sine egne barn bardom og integritet (et fremmedord for dem begge) til høystbydende, og bruker sin (uforståelige) store påvirkningskraft (nesten) utelukkende negativt og med egoistiske formål. Men LKE fronter vaksinasjon og det er jo bra da. Endret 5. januar 2018 av Alice123 Må tilføye at jeg helt uironisk mener det er bra at LKE fronter vaksinasjon. Ettersom kona hans og mor til hsns bsrn ikke tror på evulosjonsteorien kunne det der med vaksinasjon gått begge veier. 97
Surikatt Skrevet 5. januar 2018 #47507 Skrevet 5. januar 2018 Være mer til stede er visst viktig i det nye året. Snapper ikke hun seg selv og barna i et kjør? Hvor mange snap sender hun pr dag? Bruker ikke snap, selv. 9
Aricia Skrevet 5. januar 2018 #47508 Skrevet 5. januar 2018 (endret) 2 timer siden, Surikatt skrev: Være mer til stede er visst viktig i det nye året. Snapper ikke hun seg selv og barna i et kjør? Hvor mange snap sender hun pr dag? Bruker ikke snap, selv. Nå har ikke jeg sett listen med nyttårsforsett, og ikke følger jeg på snap heller, men på generelt grunnlag: Å sende snaps i ett kjør er jo det motsatte av å være tilstede, altså. Som vi sikkert erfarer alle mann i større eller mindre grad hver eneste dag, så fører vårt fokus på smarttelefonen til at vi aldri egentlig er sammen lenger, fordi oppmerksomheten alltid er splintret og andre steder. Jeg synes det er veldig påfallende at på snaps av småbarn, så vet barna ofte ikke hvor de skal feste blikket - på mor/far som filmer, eller på telefonen. Selv små barn uten språk flakker litt lett, og har allerede skjønt at her er det telefonen som er sentrum for oppmerksomheten. Om alle øyeblikk i hverdagen dokumenteres med knipsing på telefonen, betyr det jo dessuten at man aldri er i øyeblikket fordi man skal fange det, ironisk nok. Man er ikke der når ting skjer, og man trenger strengt tatt et liv til for å få tid til å se gjennom alt man har tatt bilde av i stedet for å oppleve. Dette kjenner alle på, vil jeg tro, men for en blogger som CBE, og ikke minst for barna hennes, antar det dimensjoner i en helt annen kategori. Endret 5. januar 2018 av Aricia 31
Gjest Atheena Skrevet 5. januar 2018 #47509 Skrevet 5. januar 2018 Å følge med i alle SoMe kanaler er nok tidkrevende. De bruker nok begge mye tid på å godkjenne kommentarer og skrive svar i kommentarfeltet på bloggen, FB, IG og twitter. Jeg vil tro at det er en skikkelig tidstyv og at de også bruker mobilen på dette. Det tar nok også tid å sitte på nettet å lete etter inspirasjon til bloggen. Hun er virkelig ikke ute i den virkelige verden der det skjer så all inspirasjon kommer jo fra nettet. Så var det noen som nevnte kvalitet fremfor kvantitet og det tror jeg på. Det er nok ikke bare å bare å jobbe så tett innpå hverandre som de to gjør. Jeg vil tro at det i grunn er skikkelig utfordrende. Før hadde hadde han en egen karriere, men nå er han fullstendig innlemmet på bloggen og trener bare et par kvelder i uken. Det er jo et ekstremt antall bilder som tas av egen kone og så skal alle disse bildene etterbehandles og studeres med lupe for å finne det beste bilde å publisere. Hadde det vært meg hadde jeg vært dritt lei av hele tryne til mannen min. Ja jeg tror på at det er utfordrende med lite søvn og at det mye jobb med to små barnehagebarn. Har vært der selv, men bare vent til begge barna går på skolen, det er hundreogørten bursdager, lekser, aktiviteter, vennegrupper, dugnadsarbeid og de skal kjøres og hentes hos venner. Da snakker vi tidsklemme altså. Jeg viste ikke selv hvor godt jeg hadde det når barna mine var barnehagebarn og la seg kl. 19.00.
Gjest Snøsøta Skrevet 5. januar 2018 #47510 Skrevet 5. januar 2018 CBE: Du trenger ikke å forbedre deg hver dag, hele året, du er bra nok som du er. Dropp en PT-time og bruk tiden med familien. Sitt litt mindre foran PC-en på jakt etter julepynt og gå en tur i parken med hunder og barn istedet. Dropp meningsløse detox-kurer og gi pengene til et godt formål istedet. Bruk litt mindre tid på badet, og drikk en morgenkaffe med mannen istedet. Se deg selv litt mindre i speilet og noen andre i øynene istedet. Trekk pusten dypt og strekk ut litt. Bare et par tips.for 2018. Plutselig er du ikke så stiv i skuldrene eller har så vondt i ryggen lengre heller skal du se.
BellaSwan Skrevet 5. januar 2018 #47511 Skrevet 5. januar 2018 10 timer siden, LilleSnupp skrev: Er det en ting frua ikke er, så er det perfeksjonist! Ingen perfeksjonist suger så på det formelle i sin jobb som hun gjør (ref. reklamemerkingen). CBE er perfeksjonist når det gjelder å operere i gråsoneland. Det har hun satt seg inn i til fingerspissene. 12
Gjest Ørnefaren Skrevet 5. januar 2018 #47512 Skrevet 5. januar 2018 14 timer siden, jentefranorge skrev: Jeg jobber med ernæring, så klarer meg uten tips :-) forøvrig så spiser jeg hva jeg vil jeg også, på tross at jeg tar detox kur Men siden du trenger detox-kur, så spiser du nok ikke riktig.
pøbelsara Skrevet 5. januar 2018 #47513 Skrevet 5. januar 2018 Detox-kurer er jo bare humbug. Skalkeskjul for spiseforstyrrelser. Og det bygger på total kunnskapsløshet. Lever, nyrer og fordøyelsekanalen renser kroppen. Mannen hennes heiet jo på Wasin Zahid når han twitret dette. 24
Gjest formula Skrevet 5. januar 2018 #47514 Skrevet 5. januar 2018 Savner ett nyttårsforsett: slutte å utlevere barna. Ellers var det jo stort sett meg,meg,meg og mitt. Hadde ikke gjort noe med et litt større perspektiv, men hva kan man forvente fra den kanten? Hvordan disse to får til at det blir :"ofte arbeid som hoper seg opp og som må gjøres når jentene har lagt seg i ukedagene og i helgene" er meg en gåte, bloggen bærer iallefall ikke innholdsmessig preg av dette intense arbeidet. Jeg tenker også at livet blir litt mer krevende når de får barn i skolealder, og alt som følger med. Noen virkelig tidsklemme vil de likevel aldri oppleve, så lenge de er to som arbeider hjemme.
Ultiva Skrevet 5. januar 2018 Forfatter #47515 Skrevet 5. januar 2018 (endret) Det er ingen vitenskapelig forskning som underbygger noen spesiell effekt av juice detox. Menneskekroppen har et helt eget system som sørger for å rense opp kroppen innvendig, hver eneste dag. Organer som tarm, lever og nyrer skiller ut giftstoffene. Det man må passe på er innholdet i hva man får i seg og hva man smører seg med til daglig (badebombene til barna som hun skrøt av er f eks fulle av det allergifremkallende stoffet limonene; det samme stoffet som finnes i babyserien Burt's Bees som hun reklamerte for da minste var baby). Det CBE beskriver her, altså juice detox, er en tre dagers slankekur som sikkert gir litt flatere mage der og da (pga tomme tarmer), og så føles det som om man legger på seg når man returnerer til sitt vanlige kosthold. Ikke rart bloggeren blir sliten i hodet når hun bruker så mye penger, tid og energi på tull. Endret 5. januar 2018 av Ultiva 26
Gjest formula Skrevet 5. januar 2018 #47516 Skrevet 5. januar 2018 6 minutter siden, Ultiva skrev: Det CBE beskriver her, altså juice detox, er en tre dagers slankekur som sikkert gir litt flatere mage der og da (pga tomme tarmer), og så føles det som om man legger på seg når man returnerer til sitt vanlige kosthold. Og den følelsen når man begynner å spise igjen etter detox/faste, og den flate magen blir normal og buksa trangere, det er da de farlige tankene kan dukke opp og veien til ny runde med detox er kort. Ser at hun heldigvis slipper gjennom kritiske kommentarer til dette innlegget, samtidig blir detoxkur fra Essentially nevnt flere ganger, der hun svarer at hun gjerne vil prøve den. Så hvem vet om neste kur blir reklame/spons? Jeg synes virkelig ikke dette er bra. At hun selv har hatt et problematisk forhold til mat, burde jo være grunn god nok til å la være å fronte sånt. Og med tanke på at hun har to jenter i huset blir det jo bare enda verre.
Gjest orfeus Skrevet 5. januar 2018 #47517 Skrevet 5. januar 2018 1 time siden, Snøsøta skrev: CBE: Du trenger ikke å forbedre deg hver dag, hele året, du er bra nok som du er. Dropp en PT-time og bruk tiden med familien. Sitt litt mindre foran PC-en på jakt etter julepynt og gå en tur i parken med hunder og barn istedet. Dropp meningsløse detox-kurer og gi pengene til et godt formål istedet. Bruk litt mindre tid på badet, og drikk en morgenkaffe med mannen istedet. Se deg selv litt mindre i speilet og noen andre i øynene istedet. Trekk pusten dypt og strekk ut litt. Bare et par tips.for 2018. Plutselig er du ikke så stiv i skuldrene eller har så vondt i ryggen lengre heller skal du se. Bravo! Dette var ord flere burde merke seg
Gjest Snøsøta Skrevet 5. januar 2018 #47518 Skrevet 5. januar 2018 (endret) 2 timer siden, Atheena skrev: Å følge med i alle SoMe kanaler er nok tidkrevende. De bruker nok begge mye tid på å godkjenne kommentarer og skrive svar i kommentarfeltet på bloggen, FB, IG og twitter. Jeg vil tro at det er en skikkelig tidstyv og at de også bruker mobilen på dette. Det tar nok også tid å sitte på nettet å lete etter inspirasjon til bloggen. Hun er virkelig ikke ute i den virkelige verden der det skjer så all inspirasjon kommer jo fra nettet. Så var det noen som nevnte kvalitet fremfor kvantitet og det tror jeg på. Det er nok ikke bare å bare å jobbe så tett innpå hverandre som de to gjør. Jeg vil tro at det i grunn er skikkelig utfordrende. Før hadde hadde han en egen karriere, men nå er han fullstendig innlemmet på bloggen og trener bare et par kvelder i uken. Det er jo et ekstremt antall bilder som tas av egen kone og så skal alle disse bildene etterbehandles og studeres med lupe for å finne det beste bilde å publisere. Hadde det vært meg hadde jeg vært dritt lei av hele tryne til mannen min. Ja jeg tror på at det er utfordrende med lite søvn og at det mye jobb med to små barnehagebarn. Har vært der selv, men bare vent til begge barna går på skolen, det er hundreogørten bursdager, lekser, aktiviteter, vennegrupper, dugnadsarbeid og de skal kjøres og hentes hos venner. Da snakker vi tidsklemme altså. Jeg viste ikke selv hvor godt jeg hadde det når barna mine var barnehagebarn og la seg kl. 19.00. Gjennomsnittlig antall innlegg har gått fra 2,4 pr dag i perioden 2011-2013 til 1,6 pr dag i 2017. I toppåret 2013 produserte de 780 innlegg, mens i 2017 produserte de 580 (Kilde - bloggens egne arkivoversikt). Samtidig har de gått over til 2 ansatte som jobber heltid med bloggen i følge dem selv. Bloggen har altså fått tilført mer arbeidskraft, flere serieproduserte innlegg og har etablert seg som sponsorobjekt og reklameplattform, samtidig som den leverer færre innlegg. Det skulle utgjøre en komfortabel utvikling for arbeidssituasjonen til de ansatte i bedriften dette. Igjen, lite eller ingen research for innholdet ut over å surfe på nettbutikker og detox-sider på nettet. Begge avsluttet henholdsvis ernærings- og personlig trenerutdanning, noe som hvis de hadde fullført i det minste kunne ha tatt bloggen i en retning med innhold, og som ikke var så avhengig av å vise fram barna. Oppskriftene er ofte fra andres blogger og kokebøker. Interiør som utgjør en stor del av bloggen har til slutt i deres eget hjem blitt reddet inn av sponsede interiørarkitekter fra villige møbelbutikker i mangel av egen kompetanse på fagfeltet. De har vaskehjelp og velvillig familie noen minutter unna. Lite som tyder på at influencerparet sitter i noen hittil kjent tidsklemme. Endret 5. januar 2018 av Snøsøta
Surikatt Skrevet 5. januar 2018 #47519 Skrevet 5. januar 2018 3 timer siden, Atheena skrev: Å følge med i alle SoMe kanaler er nok tidkrevende. De bruker nok begge mye tid på å godkjenne kommentarer og skrive svar i kommentarfeltet på bloggen, FB, IG og twitter. Jeg vil tro at det er en skikkelig tidstyv og at de også bruker mobilen på dette. Det tar nok også tid å sitte på nettet å lete etter inspirasjon til bloggen. Hun er virkelig ikke ute i den virkelige verden der det skjer så all inspirasjon kommer jo fra nettet. Så var det noen som nevnte kvalitet fremfor kvantitet og det tror jeg på. Det er nok ikke bare å bare å jobbe så tett innpå hverandre som de to gjør. Jeg vil tro at det i grunn er skikkelig utfordrende. Før hadde hadde han en egen karriere, men nå er han fullstendig innlemmet på bloggen og trener bare et par kvelder i uken. Det er jo et ekstremt antall bilder som tas av egen kone og så skal alle disse bildene etterbehandles og studeres med lupe for å finne det beste bilde å publisere. Hadde det vært meg hadde jeg vært dritt lei av hele tryne til mannen min. Ja jeg tror på at det er utfordrende med lite søvn og at det mye jobb med to små barnehagebarn. Har vært der selv, men bare vent til begge barna går på skolen, det er hundreogørten bursdager, lekser, aktiviteter, vennegrupper, dugnadsarbeid og de skal kjøres og hentes hos venner. Da snakker vi tidsklemme altså. Jeg viste ikke selv hvor godt jeg hadde det når barna mine var barnehagebarn og la seg kl. 19.00. Så sant så sant. Tenker at hvis hun skifter fokus og slutter og utlevere barna så går det mindre tid på snapping og hun kan være til stede. 9
penny_ Skrevet 5. januar 2018 #47520 Skrevet 5. januar 2018 1 time siden, formula skrev: Og den følelsen når man begynner å spise igjen etter detox/faste, og den flate magen blir normal og buksa trangere, det er da de farlige tankene kan dukke opp og veien til ny runde med detox er kort. Ser at hun heldigvis slipper gjennom kritiske kommentarer til dette innlegget, samtidig blir detoxkur fra Essentially nevnt flere ganger, der hun svarer at hun gjerne vil prøve den. Så hvem vet om neste kur blir reklame/spons? Jeg synes virkelig ikke dette er bra. At hun selv har hatt et problematisk forhold til mat, burde jo være grunn god nok til å la være å fronte sånt. Og med tanke på at hun har to jenter i huset blir det jo bare enda verre. Kanskje dette rett og slett bare er et stunt for å skaffe seg litt reklameinntekter? 9
Fremhevede innlegg