Gjest formula Skrevet 5. januar 2018 #47521 Skrevet 5. januar 2018 18 minutter siden, penny_ skrev: Kanskje dette rett og slett bare er et stunt for å skaffe seg litt reklameinntekter? Hadde ikke forundret meg. Sikkert mange som føler for å "detoxe" seg i disse dager, noe CBE er klar over, så markedet er nok til stede. Ikke sikkert hun drikker disse juicene hun skriver om i det heletatt.
Marimekkoen Skrevet 5. januar 2018 #47522 Skrevet 5. januar 2018 (endret) Innimellom tar jeg meg i å tenke på denne tweeten når jeg leser bloggen til CBE: https://mobile.twitter.com/marie_h_/status/843148015036784641?ref_src=twcamp^share|twsrc^ios|twgr^other edit: ikke min tweet (ser navn ligner på mitt nick). ville kreditere rett twitterkonto. Bare en presisering. Endret 5. januar 2018 av Marimekkoen 10
Populært innlegg Ultiva Skrevet 5. januar 2018 Forfatter Populært innlegg #47523 Skrevet 5. januar 2018 (endret) Apropos tidsklemme. I dagens innlegg skriver hun at hun dro kl 08:30 for å levere de mindreårige i bhg. Noe som vil si at hun startet arbeidsdagen sin ca kl 9. Da er det helt naturlig at arbeidsdagen varer til kl 17 (altså 8 timer, som er en standard arbeidsdag i Norge). Dersom hun da gir seg allerede kl 16 for å lage middag og hente de mindreårige så er det helt naturlig at hun må jobbe en time på kvelden før å ta igjen for sin korte arbeidsdag, fordi hun valgte å ha 1,5 t med egentid (trene med PT på treningsstudio) på morgenen. Dette kalles prioriteringer og dette er noe alle arbeidende småbarnsforeldre må gjøre (bortsett fra at Kari Nordmann i snitt tjener en liten brøkdel av hva CBE gjør). Dersom CBE i tillegg velger å bruke arbeidstiden på personlige ærend som f eks å gå til tannlegen eller hente tapet til finstuen så må selvfølgelig også denne tapte arbeidstiden tas igjen på kveldstid. Problemet virker jo å være at bloggeren ikke klarer å se skillet på arbeidstid og fritid, og at hun ikke forstår at hun ikke får avsluttet arbeidsdagen tidlig når hun starter sent. Edit: lurer forøvrig på hva alle disse presserende arbeidsoppgavene består av for disse to unge, friske, overbetalte fulltidsansatte som produserer 1-2 små blogginnlegg daglig. De har både management samt UI-agent som tar seg av samarbeidspartnerne, samt regnskapsfører til å styre økonomien, så man kan jo stusse litt over arbeidskapasiteten. Endret 5. januar 2018 av Ultiva 60
JessicaL Skrevet 5. januar 2018 #47524 Skrevet 5. januar 2018 1 hour ago, Ultiva said: Apropos tidsklemme. I dagens innlegg skriver hun at hun dro for å levere de mindreårige i bhg kl 0830. Noe som da vil si at hun vel startet arbeidsdagen ca kl 9. Da er det helt naturlig at arbeidsdagen varer til kl 17 (altså 8 t som er en standard arbeidsdag i Norge). Dersom hun da gir seg kl 16 for å lage middag og hente de mindreårige så er det helt naturlig at hun må jobbe en time på kvelden før å ta igjen for sin korte arbeidsdag, fordi hun valgte å ha 1,5 t med egentid (trene med PT på treningsstudio) på morgenen. Dette kalles prioriteringer og dette er noe alle arbeidende småbarnsforeldre må gjøre (bortsett fra at Kari Nordmann i snitt tjener en liten brøkdel av hva CBE gjør og selv må betale full pris for sine egne møbler, klær, ferier, tapeter, frisørtimer og leker). Dersom CBE i tillegg velger å bruke arbeidstiden på personlige ærend som f eks å betale strømregninger, gå til tannlegen, hente tapet, sette opp en gardinstang eller rydde i boden så må selvfølgelig også denne tapte arbeidstiden tas igjen på kveldstid. Problemet virker jo å være at bloggeren ikke klarer å se skillet på arbeidstid og fritid, og at hun ikke forstår at hun ikke får avsluttet arbeidsdagen tidlig når hun starter sent. Edit: lurer forøvrig på hva alle disse presserende arbeidsoppgavene består av for disse to unge, friske, overbetalte fulltidsansatte som produserer 1-2 små blogginnlegg daglig. De har både management samt UI-agent som tar seg av samarbeidspartnerne, samt regnskapsfører til å styre økonomien, så man kan jo stusse litt over arbeidskapasiteten. Virker som hun tror at hver minste lille ting hun foretar seg i løpet av dagen er "arbeid". Da er det klart "arbeidsdagen" blir lang. 20
Populært innlegg Tørst Skrevet 5. januar 2018 Populært innlegg #47525 Skrevet 5. januar 2018 Det siste innlegget... Hva i alle dager er det hun prøver å si? "Jeg kunne godt hatt noen ekstra ukedager akkurat nå, det har vært så deilig å komme tilbake til hverdagen og rutiner – og når vi uansett har julepynten fremme litt til, så synes jeg julen fades ut på en sånn måte at jeg ikke savner jul og romjul like mye som jeg trodde at jeg skulle. Dermed blir ukedagene enda bedre :-)" Eller, slik jeg leser dette: Det er så deilig med jul og det er så deilig at jula nå er over og rutinene tilbake og detox og rensing av kroppen og jula må helst ut av kroppen for å komme i rutine igjen men heldigvis kan vi ha julepynten oppe litt til for da savner jeg ikke julen så mye som jeg trodde nå som julen er slutt og dessuten har det jo vært jul helt siden november her på bloggen men nå er det endelig godt at den er over samtidig som jeg kan se på den vakre julepynten litt til. Jeg syns det er så innmari mye sånn svadaskriving på den bloggen at jeg er utrolig fascinert! Og innlegget er pyntet med et bilde av skrittet hennes i tights, gudbevaremegvel. Altså, jeg forstår hva hun forsøker å formidle med innlegget. Hun prøver å vise at det går an å være travel tobarnsmor som trener med pt selv om hun bare drikker juice i tre dager. I get it. Og så prøver hun å være morsom og søt og "en av oss" med å beskrive hvor klønete hun er. 57
Hollie Skrevet 5. januar 2018 #47526 Skrevet 5. januar 2018 Den dama er ikke sann. I følge kommentarfeltet på dette innlegget: http://www.carolinebergeriksen.no/2018/01/04/2018-mine-nyttarsforsett/#comments, så svarer CBE til en leser at «barna svært sjeldent er med på bloggen» 33
Emilie112 Skrevet 5. januar 2018 #47528 Skrevet 5. januar 2018 20 minutter siden, Hollie skrev: Den dama er ikke sann. I følge kommentarfeltet på dette innlegget: http://www.carolinebergeriksen.no/2018/01/04/2018-mine-nyttarsforsett/#comments, så svarer CBE til en leser at «barna svært sjeldent er med på bloggen» Hæ?? Svært sjelden faktisk. Er det ikke bilder av de forteller hun om de. I dag feks; forteller villig når de blir levert i barnehagen. Ikke at akkurat det er så ille,men samtidig er det de små sitt privatliv. 19
Keaton Skrevet 5. januar 2018 #47529 Skrevet 5. januar 2018 8 av 45 innlegg i desember (tar korrektiv, kikket raskt) med bilder av barna, er rett under 20 %, det. (8 færre innlegg totalt enn i desember 2016, mulig hun ikke kan skylde på dårlig tid...) 12
Emilie112 Skrevet 5. januar 2018 #47530 Skrevet 5. januar 2018 59 minutter siden, Kollontaj skrev: 8 av 45 innlegg i desember (tar korrektiv, kikket raskt) med bilder av barna, er rett under 20 %, det. (8 færre innlegg totalt enn i desember 2016, mulig hun ikke kan skylde på dårlig tid...) Men selv om alle innleggene ikke har bilde av barna er de ofte nevnt i innleggene. Synes at det også bør unngås i større grad en hva det gjøres i dag. 13
Gjest formula Skrevet 5. januar 2018 #47531 Skrevet 5. januar 2018 Ser flere i kommentarfeltet spør hvordan hun skal forklare dette med at hun ikke spiser sammen med familien for barna, det velger hun å ikke svare på selv. Heldigvis er det andre som kan svare for henne, på denne utmerkede pedagogiske måten: "Men kan man ikke bare si som det er da? «Mamma skal spise litt annerledes i 3 dager nå for å se hva bare frukt og grønnsaker gjør med kroppen, og om kroppen føler seg litt gladere. Dette er kun for voksne, men du kan lese litt om det når du blir stor?» Eller si noe lignende!" Altså....
LilleSnupp Skrevet 5. januar 2018 #47532 Skrevet 5. januar 2018 1 time siden, Kollontaj skrev: 8 av 45 innlegg i desember (tar korrektiv, kikket raskt) med bilder av barna, er rett under 20 %, det. (8 færre innlegg totalt enn i desember 2016, mulig hun ikke kan skylde på dårlig tid...) 8 ganger vil si nærmere to ganger i uka. Det er IKKE svært sjeldent! Ferdig snakka! 18
Gjest formula Skrevet 5. januar 2018 #47533 Skrevet 5. januar 2018 8 timer siden, Atheena skrev: Å følge med i alle SoMe kanaler er nok tidkrevende. De bruker nok begge mye tid på å godkjenne kommentarer og skrive svar i kommentarfeltet på bloggen, FB, IG og twitter. Jeg vil tro at det er en skikkelig tidstyv og at de også bruker mobilen på dette. Det tar nok også tid å sitte på nettet å lete etter inspirasjon til bloggen. Hun er virkelig ikke ute i den virkelige verden der det skjer så all inspirasjon kommer jo fra nettet. Så var det noen som nevnte kvalitet fremfor kvantitet og det tror jeg på. Det er nok ikke bare å bare å jobbe så tett innpå hverandre som de to gjør. Jeg vil tro at det i grunn er skikkelig utfordrende. Før hadde hadde han en egen karriere, men nå er han fullstendig innlemmet på bloggen og trener bare et par kvelder i uken. Det er jo et ekstremt antall bilder som tas av egen kone og så skal alle disse bildene etterbehandles og studeres med lupe for å finne det beste bilde å publisere. Hadde det vært meg hadde jeg vært dritt lei av hele tryne til mannen min. Ja jeg tror på at det er utfordrende med lite søvn og at det mye jobb med to små barnehagebarn. Har vært der selv, men bare vent til begge barna går på skolen, det er hundreogørten bursdager, lekser, aktiviteter, vennegrupper, dugnadsarbeid og de skal kjøres og hentes hos venner. Da snakker vi tidsklemme altså. Jeg viste ikke selv hvor godt jeg hadde det når barna mine var barnehagebarn og la seg kl. 19.00. Jeg tipper store deler av "arbeidsdagen" går med til dette, samt holde oversikt over hva som skrives om dem på diverse forum. Mulig det tar så mye tid at det går utover bloggen? Sjeldnere innlegg enn noen gang, kjedelig og uinspirerende. Men for å kunne inspirere andre, må man selv være inspirert, og det er ikke CBE. Hvorfor finner de aldri på noe spennende? Det går jo i samme tralten året rundt. Har sagt det før, og sier det igjen: Lei ut huset, ta med barna nå før de begynner på skolen, og reis ut i verden. Dere er jo glad i å reise? Oppsøk spennende steder, møt nye mennesker, og bloggen blir et eventyr å lese. LKE tar jo vakre bilder, tenk så mange spennende motiver som finnes der ute! Har selv venner som har bodd månedsvis i utlandet med små barn, og selv uten å være bloggere har de klart å selge både opplevelser og bilder. Evt finn på noe annet som gir bloggen nytt liv.
Keaton Skrevet 5. januar 2018 #47534 Skrevet 5. januar 2018 Andre motiv enn frua og fruebarna ville helt klart gjort seg, ja. 14
neiognei Skrevet 5. januar 2018 #47535 Skrevet 5. januar 2018 3 timer siden, JessicaL skrev: Virker som hun tror at hver minste lille ting hun foretar seg i løpet av dagen er "arbeid". Da er det klart "arbeidsdagen" blir lang. Å sette på negler, ordne håret og å kjøpe smoothie. Alt er jobb. 11
SusieDerkins Skrevet 5. januar 2018 #47536 Skrevet 5. januar 2018 9 minutter siden, formula skrev: Hvorfor finner de aldri på noe spennende? fordi de er kjedelige mennesker uten fantasi,og ingenting på hjertet? Det er jo fascinerende å velge seg blogging og påvirkning som yrke, når man i bunn og grunn ikke har noe spesielt å formidle. 20
Cavatina Skrevet 5. januar 2018 #47537 Skrevet 5. januar 2018 3 minutter siden, Kollontaj skrev: Andre motiv enn frua og fruebarna ville helt klart gjort seg, ja. Nei nei, du har misforstått! CBE får jo tilbakemeldinger hver eneste dag både på bloggen og ikke minst på snap chat, om hvor inspirert mange av leserne blir bare fordi cbe er cbe og bare fordi cbe lager denne bloggen, altså! 18
Hotellet Skrevet 5. januar 2018 #47538 Skrevet 5. januar 2018 14 minutter siden, formula skrev: Jeg tipper store deler av "arbeidsdagen" går med til dette, samt holde oversikt over hva som skrives om dem på diverse forum. Mulig det tar så mye tid at det går utover bloggen? Sjeldnere innlegg enn noen gang, kjedelig og uinspirerende. Men for å kunne inspirere andre, må man selv være inspirert, og det er ikke CBE. Hvorfor finner de aldri på noe spennende? Det går jo i samme tralten året rundt. Har sagt det før, og sier det igjen: Lei ut huset, ta med barna nå før de begynner på skolen, og reis ut i verden. Dere er jo glad i å reise? Oppsøk spennende steder, møt nye mennesker, og bloggen blir et eventyr å lese. LKE tar jo vakre bilder, tenk så mange spennende motiver som finnes der ute! Har selv venner som har bodd månedsvis i utlandet med små barn, og selv uten å være bloggere har de klart å selge både opplevelser og bilder. Evt finn på noe annet som gir bloggen nytt liv. Ikke dumt! 👍🏼 2
Anonym90059005 Skrevet 5. januar 2018 #47539 Skrevet 5. januar 2018 Er noe så inderlig nitrist over at resten av familien sitter og koser seg med fredagstaco, noe hun selv kaller en tradisjon, mens frua selv dropper tradisjonen, og sitter der og nipper til en suppesmoothiejuice. 32
Hotellet Skrevet 5. januar 2018 #47540 Skrevet 5. januar 2018 3 minutter siden, MissLucy skrev: fordi de er kjedelige mennesker uten fantasi,og ingenting på hjertet? Det er jo fascinerende å velge seg blogging og påvirkning som yrke, når man i bunn og grunn ikke har noe spesielt å formidle. Bortsett fra å få andre til å kjøpe og kjøpe... 4
Fremhevede innlegg