Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, virkelig skrev:

Selv om nine barn har vært i media betyr ikke at det er meg som har lagt ut. Men som sagt så ser jeg ikke problemet. Det er vel som CBE også begynner ta tak i , ja de delte mer tidligere, de viser kun bakfra nå, det er ikke utleverende tekst vil jeg påstå. Men det at det hele tiden skal vises til hva som har vært og at det kan være skadelig på sikt. Jeg tror ikke det, om du snakkert med barna etterhvert som de vokser opp så tror jeg det ikke vil være problemer. Men istedet for å dvele ved alle bilder som ligger ute og bruke det for enhver pris hele tiden, så bruk energi på det som er kritikk verdig, ikke bare dvel ved ting dere ikke for gjort noe med  

Eksponering av barn diskuteres nettopp fordi det er noe som trenger oppmerksomhet og bør bli gjort noe med. 

Tekst kan være vel så utleverende som bilder. Det burde alle voksne da skjønne. I CBE-barnas tilfelle er det også noe med den enorme mengden av informasjon. En mengde av informasjon om barn som jeg ikke tror vi har sett sidestykke til tidligere  i Norgeshistorien. 

Bilder bakfra hjelper lite nå så lenge det er tusenvis av bilder som viser ansikt. Hvorfor har CBE ikke slettet alle bilder av ansikt nå som hun liksom har skjønt at ansiktsbilder er problematisk? Så vidt jeg kan se så ligger alt ute ennå. I stedet for å rydde opp så kommer det daglige tillegg til eksponeringen. Jeg mener det er enda mer forkastelig at CBE fortsetter eksponeringen nå som det virker som om hun har skjønt det er problematisk. 

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger merke til at mine kommentarer på bloggen til CBE ikke kommer med føre d har passert både to og tre nye innlegg fra bloggeren,, rart,, da er jo mine  kommentarer gjemt og glemt  forlengst, 

• Liker 18
Skrevet
7 minutter siden, Skribent skrev:

Det er ingenting som heter "nøytral informasjon" eller "delikate bilder" når det gjelder å vise frem individer som ikke selv velger å bli vist frem. Informasjonen er ikke nøytral selv om den er triviell. Dette er i beste fall begrepsforvirring, og uansett ren og skjær uvitenhet. Det virker som om noen tror at ordet "eksponering" er noe som betyr mer dramatiske ting og bare gjelder nakenbilder eller upassende innhold, men ordet eksponering er nøytralt og gjelder i denne sammenhengen "alt som blir delt på nett". Det vitner om ekstrem mangel på kunnskap om hva innhold på nett kan brukes til, når man mener det er helt uproblematisk å tegne opp et bilde av små barns tilværelse så alle kan ta del i det.

Jf tittelen på denne tråden går diskusjonen på forretningsdriften til en bestemt blogger. Da diskuteres selvsagt hvordan bedriften velger å fremstå, hvilke valg de tar rundt inntjening og profilering, hvilket image de ønsker å skape. Når de velger å inkludere barna fra før de er født og gjennom alt i deres daglige liv, tar de avgjørelser de ikke har noe med å ta. Barn er selvstendige individer, med krav på beskyttelse. At det sitter noen naive sjeler som synes det er uproblematisk (og sikkert SÅ koselig!) å lese om barns matvaner og sykdommer, endrer IKKE på fakta - som er at eksponering av barn er en uting og svært problematisk. Dersom det er bare 10 % sjanse for at det kan være skadelig - hvorfor ta sjansen? De fleste av oss unngår risiko rundt barnas trygghet så langt det er mulig.

Hvis man først kommer innom her for å etterlyse fakta (!), kan man gjerne sørge for å skumme gjennom litt fagstoff selv først. Siden man så gjerne vil ha kvalitet på diskusjonen, mener jeg. Innspill som "jeg får litt følelsen av at...." er faktisk ikke et argument holdbart i en diskusjon.

Du må gjerne mene det. Det er lov å ta feil.

Dette :Nikke:

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, Inocybe skrev:

Eksponering av barn diskuteres nettopp fordi det er noe som trenger oppmerksomhet og bør bli gjort noe med. 

Tekst kan være vel så utleverende som bilder. Det burde alle voksne da skjønne. I CBE-barnas tilfelle er det også noe med den enorme mengden av informasjon. En mengde av informasjon om barn som jeg ikke tror vi har sett sidestykke til tidligere  i Norgeshistorien. 

Bilder bakfra hjelper lite nå så lenge det er tusenvis av bilder som viser ansikt. Hvorfor har CBE ikke slettet alle bilder av ansikt nå som hun liksom har skjønt at ansiktsbilder er problematisk? Så vidt jeg kan se så ligger alt ute ennå. I stedet for å rydde opp så kommer det daglige tillegg til eksponeringen. Jeg mener det er enda mer forkastelig at CBE fortsetter eksponeringen nå som det virker som om hun har skjønt det er problematisk. 

Jeg vil påstå det er mange flere bloggere som har mye flere bilder og informasjon enn CBE. Det er hennes tråd, men vil påstå at hun er faktisk ikke verstingen når det kommer til eksponering. Men igjen er det denne bloggeren som er hoved tema. Det er fordi hun tjener mest og har den mest suksessrike bloggen, uten tvil. Det er her jeg mener misunnelsen kommer inn for veldig mange. Ikke når det gjelder eksponeringen, men at det er CBE som er vesringen, på alt.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Jua skrev:

Legger merke til at mine kommentarer på bloggen til CBE ikke kommer med føre d har passert både to og tre nye innlegg fra bloggeren,, rart,, da er jo mine  kommentarer gjemt og glemt  forlengst, 

Samtidig så publiseres det massevis av spørsmål om "hvor har du kjøpt xx og yy" for ikke så snakke om "du er så fiiin". Rart det der. 

• Liker 16
Skrevet

Er vi misunnelig på eksponeringen? Kritiseres eksponeringen fordi vi er misunnelig? På hva?

I denne tråden er cbe.no hovedtema fordi tråden handler om henne. Vil du snakke om noen andre, så får du finne en tråd som sammenlikner bloggerne da 👍☺️

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, På besøk skrev:

Er vi misunnelig på eksponeringen? Kritiseres eksponeringen fordi vi er misunnelig? På hva?

I denne tråden er cbe.no hovedtema fordi tråden handler om henne. Vil du snakke om noen andre, så får du finne en tråd som sammenlikner bloggerne da 👍☺️

Skrev , ikke når det kommer til eksponering. Men misunnelig på selve bloggeren så aboslutt ja. Tjener bra, jobber hjemmefra, hus, biler, barn , ferier, osv osv. Det er en grunn til at det koker når det kommer til dette med tidsklemma, ikke ekte jobb, hadde hun hatt normal jobb , ferier, etc. Så ja, vil påstå at det er mye misunnelse som driver mange

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, virkelig skrev:

Jeg vil påstå det er mange flere bloggere som har mye flere bilder og informasjon enn CBE. Det er hennes tråd, men vil påstå at hun er faktisk ikke verstingen når det kommer til eksponering. Men igjen er det denne bloggeren som er hoved tema. Det er fordi hun tjener mest og har den mest suksessrike bloggen, uten tvil. Det er her jeg mener misunnelsen kommer inn for veldig mange. Ikke når det gjelder eksponeringen, men at det er CBE som er vesringen, på alt.

Er det rart at CBE er hovedpersonen i tråden om CBE? Forklar gjerne :vetikke: 

Har du lest trådene om Villa Paprika og Anne Britt for eksempel? Der er det masse kritikk av eksponering av barn. De andre barneeksponerende bloggerne kjenner jeg ikke så godt så de vet jeg ikke så mye om. Personlig så diskuterer jeg ikke så mye i VP- og AB-trådene. Det er har andre årsaker jeg ikke kan dele her uten å begynne på spekulasjoner. 

Misunnelse :rolleyes: Please kom opp med et bedre argument. Det paret der er det veldig lite grunn til å være misunnelig på. 

• Liker 25
Skrevet
Akkurat nå, Inocybe skrev:

Er det rart at CBE er hovedpersonen i tråden om CBE? Forklar gjerne :vetikke: 

Har du lest trådene om Villa Paprika og Anne Britt for eksempel? Der er det masse kritikk av eksponering av barn. De andre barneeksponerende bloggerne kjenner jeg ikke så godt så de vet jeg ikke så mye om. Personlig så diskuterer jeg ikke så mye i VP- og AB-trådene. Det er har andre årsaker jeg ikke kan dele her uten å begynne på spekulasjoner. 

Misunnelse :rolleyes: Please kom opp med et bedre argument. Det paret der er det veldig lite grunn til å være misunnelig på. 

Kanskje ikke misunnelse som driver alle, men de fleste ja. Trenger ikke nødvendigvis være selve paret, men hva de har har klart med bloggen. Om det ikke er noe fel å finne så mobbes det over en lav sko, det hetses, diskutering av utseende, latterlig gjøring av mannen, smaken hennes, ikke tro hun er noe, kan ikke interiør , og sånn fortsetter det. Det er ikke en dag uten at det skal være stikk til at "kom ikke her CBE" . Og igjen dette med at de tjener 2-3 millioner , million bedrift etc. Så vi som støtter CBE her inne, i mindretall, vi ser at hun får lønn som fortjent, at hun jobber bra og målrettet. Vi har nok mer enn nok selv vil jeg påstå så vi trenger ikke prøve "ødelegge" for andre

• Liker 2
Gjest Skribent
Skrevet
3 minutter siden, På besøk skrev:

Dette.

2 minutter siden, virkelig skrev:

Skrev , ikke når det kommer til eksponering. Men misunnelig på selve bloggeren så aboslutt ja. Tjener bra, jobber hjemmefra, hus, biler, barn , ferier, osv osv. Det er en grunn til at det koker når det kommer til dette med tidsklemma, ikke ekte jobb, hadde hun hatt normal jobb , ferier, etc. Så ja, vil påstå at det er mye misunnelse som driver mange

Misunnelse er ikke forklaring på alt. Du må gjerne tro det, men det betyr ikke at det er sant. Du forutsetter at man ikke kan ha to tanker i hodet samtidig. Ha sitt eget, meget gode liv, og likevel gjøre seg observasjoner om andre. Det blir for enkelt å hyle misunnelse hver gang noen mener noe som ikke er ren hyllest. Skal alle som er ansett som pene og vellykkede være unntatt tilbakemeldinger da? Minner litt om den typen barnslig logikk som skjer rundt syngedamer - hvis de er pene men ikke kan synge, og noen våger å påstå de ikke kan synge, så er man bare misunnelig på fordi de er pene :roll: Det blir for dumt.

Skrevet
Akkurat nå, Skribent skrev:

Dette.

Misunnelse er ikke forklaring på alt. Du må gjerne tro det, men det betyr ikke at det er sant. Du forutsetter at man ikke kan ha to tanker i hodet samtidig. Ha sitt eget, meget gode liv, og likevel gjøre seg observasjoner om andre. Det blir for enkelt å hyle misunnelse hver gang noen mener noe som ikke er ren hyllest. Skal alle som er ansett som pene og vellykkede være unntatt tilbakemeldinger da? Minner litt om den typen barnslig logikk som skjer rundt syngedamer - hvis de er pene men ikke kan synge, og noen våger å påstå de ikke kan synge, så er man bare misunnelig på fordi de er pene :roll: Det blir for dumt.

Men hva er driv kraften da. Se bort fra merking av reklame og ekponering av barn. Hva er det som gjør at flertallet her inne leser bloggen, så rett inn på forumet og dele alt på en negativ måte, det være seg uansett hva som legges ut. Det er latterlig gjøring på høyt nivå, julepynt, pynting av bord, det studeres med lupe, ødelagt huset enda det er hun som har betalt det og skal bo der, uansett så må det komme negativt. Om det ikke er misunnelse, hva er det da? Gruppe tilhørighet med andre "tett mobbere", bekreftelse på at du er bra nok når du kommenterer noe skikkelig ufint og får likes av de andre her inne. Noe må det være, og det er fasinerende

• Liker 3
Gjest Skribent
Skrevet
3 minutter siden, virkelig skrev:

Kanskje ikke misunnelse som driver alle, men de fleste ja. Trenger ikke nødvendigvis være selve paret, men hva de har har klart med bloggen. Om det ikke er noe fel å finne så mobbes det over en lav sko, det hetses, diskutering av utseende, latterlig gjøring av mannen, smaken hennes, ikke tro hun er noe, kan ikke interiør , og sånn fortsetter det. Det er ikke en dag uten at det skal være stikk til at "kom ikke her CBE" . Og igjen dette med at de tjener 2-3 millioner , million bedrift etc. Så vi som støtter CBE her inne, i mindretall, vi ser at hun får lønn som fortjent, at hun jobber bra og målrettet. Vi har nok mer enn nok selv vil jeg påstå så vi trenger ikke prøve "ødelegge" for andre

Hvis man ikke liker denne tråden så har man noen alternativer.

1. Ikke lese den.
2. Komme inn og klage på alle brukerne her, men uten å bidra med noe konstruktivt eller annen dokumentasjon - faktisk bare opprettholde og forsterke problemet selv.
3. Komme med innspill og underbygge dem med dokumentasjon, og bidra med fakta fremfor følerier.

Hvilken metode man velger vil fortelle litt om formålet med å komme inn i tråden, og det står i grunnen på egne ben.

Skrevet
1 minutt siden, Skribent skrev:

Hvis man ikke liker denne tråden så har man noen alternativer.

1. Ikke lese den.
2. Komme inn og klage på alle brukerne her, men uten å bidra med noe konstruktivt eller annen dokumentasjon - faktisk bare opprettholde og forsterke problemet selv.
3. Komme med innspill og underbygge dem med dokumentasjon, og bidra med fakta fremfor følerier.

Hvilken metode man velger vil fortelle litt om formålet med å komme inn i tråden, og det står i grunnen på egne ben.

Vi velger selv om vi vil lese den, studere den og kommentere. Det er ikke veldig konstruktivt det flere andre kommer med heller, men så klart igjen til dette med gruppen av de som er imot bloggeren. Vi som støtter er absolutt ikke velkomne. Ikke kom og si imot , men følg hylekoret

• Liker 3
Gjest Skribent
Skrevet
Akkurat nå, virkelig skrev:

Men hva er driv kraften da. Se bort fra merking av reklame og ekponering av barn. Hva er det som gjør at flertallet her inne leser bloggen, så rett inn på forumet og dele alt på en negativ måte, det være seg uansett hva som legges ut. Det er latterlig gjøring på høyt nivå, julepynt, pynting av bord, det studeres med lupe, ødelagt huset enda det er hun som har betalt det og skal bo der, uansett så må det komme negativt. Om det ikke er misunnelse, hva er det da? Gruppe tilhørighet med andre "tett mobbere", bekreftelse på at du er bra nok når du kommenterer noe skikkelig ufint og får likes av de andre her inne. Noe må det være, og det er fasinerende

Siden det er et åpent forum er det også alle slags brukere her. Jeg er helt enig i at det til tider fyker noen sider av gårde med kjedelige avsporinger, som heller ikke belyser det som er viktigst. Men da kan man komme inn i tråden og bidra til å holde fokus på det negative med den, eller man kan velge å støtte den gruppen brukere som er kunnskapsrike og saklige - for dem er det faktisk mange av her, deriblant @Asti og flere, som sitter på solid dokumentasjon.

Skrevet
17 minutter siden, virkelig skrev:

Vennligst dokumenter.

(Lykke til).

• Liker 34
Gjest Skribent
Skrevet
Akkurat nå, virkelig skrev:

Vi velger selv om vi vil lese den, studere den og kommentere. Det er ikke veldig konstruktivt det flere andre kommer med heller, men så klart igjen til dette med gruppen av de som er imot bloggeren. Vi som støtter er absolutt ikke velkomne. Ikke kom og si imot , men følg hylekoret

Ja, og hva du da velger å fokusere på i tråden vil da enten bidra eller ødelegge. De siste sidene er blitt litt ødelagt av tonen i det unyanserte forsvaret, siden forsvarerne sjelden har dokumentasjon, bare følelser.

Det er ikke spesielt konstruktivt å komme til en diskusjon med den innstillingen at du vet hva alle andre mener om noe. Det er ikke mange her som bruker tid på annet enn å reagere på tvilsom drift, men innimellom sporer det av. Du vil finne alle slags deltakere i denne diskusjonen, og så kan du velge hvilken type du vil være selv. Og dersom du vil være den stemmen som nyanserer bildet av hva bedriften og bloggen driver med, så bidrar det på positiv måte dersom du kan begrunne meningene dine med fakta og dokumentasjon, fremfor at du bare føler sympati med en privatperson. Det er nemlig noe helt annet, og da blir det bare støy.

Skrevet

Men, hallo, hun deler jo alt og legger det ut på bloggen. Oppussing, klær, hår, mat. Da må man også forvente at ikke alle synes alt du gjør er like fint, eller? Også at folk kommenterer! Hvis man ikke vil ha reaksjoner, er kanskje blogging noe man bør legge på hylla?

Er man misunnelig for at man synes gullhestelysestaker ikke er pent? Nei tror ikke det gitt. 
:ler:

• Liker 30
Skrevet
1 minutt siden, loffen skrev:

Men, hallo, hun deler jo alt og legger det ut på bloggen. Oppussing, klær, hår, mat. Da må man også forvente at ikke alle synes alt du gjør er like fint, eller? Også at folk kommenterer! Hvis man ikke vil ha reaksjoner, er kanskje blogging noe man bør legge på hylla?

Er man misunnelig for at man synes gullhestelysestaker ikke er pent? Nei tror ikke det gitt. 
:ler:

En trenger ikke være enig i det som legges ut, eller like det. Men det er forskjell på det og tenke det enn å lage side på side om for gyselig det er , at hun har nyrik russer  stil og smak, det er forskjell på det. Ja hun legger det ut, du velger selv og lese der inne. 

• Liker 3
Skrevet

Det der misunnelseskortet ja...

Jeg skal innrømme det, jeg er misunnelig på all den tiden hun egentlig har i løpet av en dag, til å bruke på seg selv. Eller kunne valgt å bruke den på ungene nå når de er små. Jeg har tre barn, de to yngste i barnehagealder. Jeg kunne ønske at jeg var min egen sjef og kunne være så mye mer med ungene nå når de er små, og før de begynner på skolen og er faktisk nødt til å være der.

Men så slår det meg hva prisen CBE, og andre heltidsblogger, må betale for det. Null personlig stil hverken på klær eller interiør, men må velge ut i fra hvem som betaler mest, ferier lagt opp til hvem som sponser meg hvor, men hovedgrunnen min for at jeg overhode ikke er misunnelig, er at hun selger barndommen til podene til høystbydende. Det er ikke ET eneste godt argument for det i hele verden, at barna skal sørge for at hun og mannen kan ha den livsstilen de har. ( Jeg venter enda på dokumentasjon på at penger de tjener på kidsa går rett inn på deres konto.)

Såå det misunnelsesgreiene varer kanskje i toppen 8 sekunder for min del.

• Liker 43
Skrevet (endret)
5 minutter siden, virkelig skrev:

En trenger ikke være enig i det som legges ut, eller like det. Men det er forskjell på det og tenke det enn å lage side på side om for gyselig det er , at hun har nyrik russer  stil og smak, det er forskjell på det. Ja hun legger det ut, du velger selv og lese der inne. 

Men da må jo de som synes det er pent kommentere om det da. Man er vel ikke misunnelig fordi man synes noe er stygt? Jeg har oransje stue, liker du det ikke er du misunnlig? 

Helt lovlig å skrive at man synes sofaen var flott hvis man synes det. Nå bryr jeg meg ikke om hennes intriør før hun velger bort eksponering av barn og velger å merke reklame rett. Dog har vi forskjellig smak har jeg sett, sånn helt uten å være misunnlig.

Endret av Senil
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...