Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
3 timer siden, MissLucy skrev:

hvis meningen er å skryte av hvor søt ungen er, så er det jo ikke så mye poeng. Men hvis meningen er å vise en aktivitet, eller en begivenhet eller noe, så er det jo et stort poeng. Der finnes jo veldig mange grunner til å ta bilder utover det å vise ungens utseende.

Jeg ser faktisk ikke poenget med å eksponere barn på Internett i form av IG, Facebook, blogg eller andre sosiale media jeg. Men det bildet som var lagt ut av familien skavlan/gullestad i artikkelen ga meg inntrykk av at det bare var et familiebilde, og da er det faktisk ikke godt nok å holde barnet med ryggen til. 

Endret av Pigaloppen
Tilføyelse
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
24 minutter siden, Pigaloppen skrev:

Jeg ser faktisk ikke poenget med å eksponere barn på Internett i form av IG, Facebook, blogg eller andre sosiale media jeg. Men det bildet som var lagt ut av familien skavlan/gullestad i artikkelen ga meg inntrykk av at det bare var et familiebilde, og da er det faktisk ikke godt nok å holde barnet med ryggen til. 

nei, men det er en annen sak. Det var ikke det jeg svarte på.

Jeg sier bare at det kan bli gode situasjonsbilder selv om alt man ser av barnet er en hånd eller et bakhode. Det er ikke meningsløst å ta et bilde som ikke viser ansiktet. Jeg synes faktisk det er et godt alternativ, og det gir ofte et bedre og mer interessant bilde og.

Men, som jeg har sagt tidligere, så blir det likevel helt meningsløst i tilfellet CBE, når eksponeringen forøvrig er massiv og under fullt navn og nummer.

• Liker 13
Skrevet
10 minutter siden, MissLucy skrev:

nei, men det er en annen sak. Det var ikke det jeg svarte på.

Jeg sier bare at det kan bli gode situasjonsbilder selv om alt man ser av barnet er en hånd eller et bakhode. Det er ikke meningsløst å ta et bilde som ikke viser ansiktet. Jeg synes faktisk det er et godt alternativ, og det gir ofte et bedre og mer interessant bilde og.

Men, som jeg har sagt tidligere, så blir det likevel helt meningsløst i tilfellet CBE, når eksponeringen forøvrig er massiv og under fullt navn og nummer.

Beklager, da har jeg nok misforstått deg. :)Skal si meg enig i at bilder kan skape gode et godt inntrykk av situasjoner og aktiviteter. Men det har nødvendigvis fortsatt ikke noe på nett å gjøre.

Skavlan kan absolutt ikke sammenlignes i CBEs målestokk, det er jeg absolutt enig i! :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Jeg går surr i alle disse stuene til fruene, men TV-stuen, er det «biblioteket»? Hvor er alle bøkene hun skulle kjøpe brukt for å skape stemning? Fine hyller til alle de «personlige» pyntegjenstandene hennes da i det minste..

• Liker 5
Skrevet

Hun skriver hvor tingene i tv stua er fra men ikke at det er sponset. Er det korrekt?

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, Surikatt skrev:

Hun skriver hvor tingene i tv stua er fra men ikke at det er sponset. Er det korrekt?

Rett og slett latterlig hvor dårlig hun er på det formelle med jobben sin etter så mange år. 

Det er perfeksjonisten sin det..

• Liker 27
Gjest pelikanen
Skrevet
2 timer siden, Cavatina skrev:

Dette ER en krok på Bohus. Villaen i Særp er et eneste stort showroom, skapt for å selge annonseplass.

Leser bøker? Å nei, hun bruker e bok. Var det storytell?  Tar seg ikke ut i "biblioteket"

Skrevet (endret)
På 6.1.2018 den 14.29, formula skrev:

Den enorme forskjellen er at om man googler Jenny Skavlan + barnets navn, får man ikke opp ett eneste bilde av datterens ansikt. Googler man CBEs datter derimot....

Ekkelt å tenke på, alle de bildene som florerer på nettet av eldste avkom, og det med foreldrenes viten, vilje og velsignelse. Og så får hun "vondt i magen" av at håret til datteren blir diskutert her inne på KG? Er jo helt latterlig. Det er jo peanuts ifht hva alle de titusenvis av bildene hun selv har valgt å publisere av datteren, i verste fall blir brukt til. Da snakker vi vondt i magen da!

Endret av Mädchen
  • Liker 46
Skrevet

Sjokkerende at hun ikke merker det innlegget. 

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, PecanPie skrev:

Jeg syns TV-stua ser så rotete ut, så jeg studerte bildene litt nærmere. Det er så mye som står i par! To krukker og to vaser med eføy ( eller hva det er) på bordene, to Eiffeltårn, to par juletrær og to tivolihester i hyllene, to tivolihester og to juletrær i vinduskarmen, to digre kransesaker i vinduene (jeg lurer også litt på hvorfor det naturlige lyset blir stengt ute av de svære buskene, mørke er ikke akkurat mangelvare i Norge i desember), to lyktestolper og to svære lamper på konsollbordet, to digre "pakker", to juletrær og to hoppende dyr på pianoet og to par puter i sofaen. 

Altså, stua mi havner ikke i noe interiørblad med det første, men all denne symmetrien gir meg fnatt. Det blir noe heseblesende og Ellos-katalogaktig over det hele. 

En fornærmelse mot Ellos å sammenligne med CBE sin stue spør du meg :fnise:

• Liker 37
Skrevet
1 time siden, TulleJenny skrev:

100 % enig. Ellos ligger milevis over. 

• Liker 19
Skrevet (endret)
14 timer siden, Surikatt skrev:

For det første så ser man tydelig rett inn i nabostua som er fullstappet av sponsede møbler, tapet osv fra Sixbondstreet. Hun fremviser også møbler og interiør fra denne samarbeidspartneren i tv-stua og her er Forbrukertilsynet klinkende klart:

Sitat
  • "Du har en generell avtale om at du skal profilere en næringsdrivende (f. eks. som «ambassadør» eller «samarbeidspartner»). Dette gjelder både dersom det er avtalt at du skal legge ut spesielle ting, og dersom du omtaler eller eksponerer varer eller tjenester som den næringsdrivende kan kjennes igjen ved og få en markedsføringseffekt av."

Hentet fra:

https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some#chapter-2-1

For det andre så er det vel en knapp måned siden reklameomtalen for STIIL på snapchat om den sponsede julestrømpestangen (som hun fisket etter spons til i slutten av november).

De har malt seg fullstendig inn i et hjørne ved å la seg kjøpe fullstendig. Det er snart ikke et eneste innlegg de kan la være å merke. Selv frontfiguren er sponset fra ende til annen med blant annet sponset frisør, sponsede negler og sponset kropp (gratis PT x 2 hver uke "mot omtale på bloggen" jamfør https://imgur.com/zTqBzsa ).

Endret av Ultiva
  • Liker 26
Skrevet
1 time siden, PecanPie skrev:

Jeg syns TV-stua ser så rotete ut, så jeg studerte bildene litt nærmere. Det er så mye som står i par! To krukker og to vaser med eføy ( eller hva det er) på bordene, to Eiffeltårn, to par juletrær og to tivolihester i hyllene, to tivolihester og to juletrær i vinduskarmen, to digre kransesaker i vinduene (jeg lurer også litt på hvorfor det naturlige lyset blir stengt ute av de svære buskene, mørke er ikke akkurat mangelvare i Norge i desember), to lyktestolper og to svære lamper på konsollbordet, to digre "pakker", to juletrær og to hoppende dyr på pianoet og to par puter i sofaen. 

Altså, stua mi havner ikke i noe interiørblad med det første, men all denne symmetrien gir meg fnatt. Det blir noe heseblesende og Ellos-katalogaktig over det hele. 

Enig! Hvorfor kan ikke disse SixBondStreet-folka tipse litt om hvordan man dekorerer, siden de har så tett samarbeid. Det er veldig fy-fy i interiørverdenen med så mye symmetri. I tillegg til det, alle de grusomme plastikkplantene... Fysj! Og julepynt overalt! (Jeg skal forøvrig aldri kjøpe noe på SixBondStreet, ever!)

De burde også få noen tips om belysning. Det er virkelig ikke fint med spotskinne rundt hele rommet. En grunnleggende regel når det gjelder belysning er at man skal ha forskjellig lys til ulikt bruk i et rom. Altså litt generelt lys, litt leselys, litt koselys osv. Ikke enten bare spoter eller bare en lysekrone (som i de andre rommene). 

De burde hatt hjelp av fagfolk når de først skulle gjøre så mye med dette gamle huset!

• Liker 27
Skrevet (endret)
3 timer siden, PecanPie skrev:

Hm, ser det når du påpeker det. Jeg «kan» ikke den stilen der, vi har noe helt annet, men selv hadde jeg fått litt fnatt av gullfarget lampskjerm, gullfargede lampeføtter (på veggbordet), gullfarget blomsterpotte OG svære sølvfargede blomsterpokaler i vinduene. Hvor ble det forresten av de bildene de hang opp for en stund siden, de fra foreldrene hennes? 

Endret av Kollontaj
  • Liker 11
Gjest Skribent
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Kollontaj skrev:

Hvor ble det forresten av de bildene de hang opp for en stund siden, de fra foreldrene hennes? 

De var heeeelt perfekte på deco blue vegger! Altså, til fuck-up'en fra de flyttet inn. Nå som de har fått fagfolk til å justere fargepaletten var nok ikke bildene like perfekte lenger.

Bloggen fremstår helt umenneskelig... plastikk fra ytterst til innerst. Det er uforståelig for meg at ikke de menneskene som er henne nærmest tar grep. Hadde jeg vært så ute å kjøre ville mine nærmeste venninner tatt grep for lenge siden. Og takk for det!

Endret av Skribent
typo
Skrevet
10 timer siden, TulleJenny skrev:

Lenge siden jeg har bladd i en Ellos-katalog. Finnes fysisk katalog enda? Hvis ikke sier det litt om hvor lenge siden det er. :fnise:

Jeg tenkte jeg måtte finne noe å sammenligne noe, men interiøret i Villa Kulås er noe for seg selv.

• Liker 5
Skrevet

Men har hun ingenting i huset som har en verdi for henne personlig? En gammel kommode, en hylle, et bilde eller en lampe funnet på loppis? Noe som har fulgt med henne litt lenger enn siste møbel-sponsorama? Jeg ser bare nytt nips og nye møbler, ikke en eneste ting med sjel.

Noe interiør-influencer er hun derfor milevis fra å være. Inspirasjonen jeg får er lik null.

• Liker 34
Skrevet
7 timer siden, Kollontaj skrev:

Hm, ser det når du påpeker det. Jeg «kan» ikke den stilen der, vi har noe helt annet, men selv hadde jeg fått litt fnatt av gullfarget lampskjerm, gullfargede lampeføtter (på veggbordet), gullfarget blomsterpotte OG svære sølvfargede blomsterpokaler i vinduene. Hvor ble det forresten av de bildene de hang opp for en stund siden, de fra foreldrene hennes? 

Det har du helt rett i. Jeg var så opptatt av paringa at jeg ikke så de ulike metallfargene. Stua ser veldig delt ut, med kald sølv på den ene siden, og varmere gull på den andre. 

Og nei, @Sophia_08, jeg ser ikke noe som ser personlig ut i denne stua. Eller resten av huset. Kanskje med unntak av bildene fra bryllupet som henger på soverommet. Gurimalla, tenk at man kjenner en fremmeds hus så godt. 

• Liker 20
Gjest Cocosa
Skrevet (endret)

De hadde vel også noen malerier som ble malt til dem da de bodde i Siljan. Og et forstørret fotografi (solnedgang?) som hang i stua. Men de passet vel ikke inn i villaen? 

Endret av Cocosa
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...