Keaton Skrevet 18. november 2017 #43721 Skrevet 18. november 2017 3 minutter siden, Newroz skrev: Med tanke på hvem som er målgruppen til CBE og hva de liker, og ikke liker, lurer jeg veldig på hvor UI har fått dette fra: http://salg.unitedinfluencers.no/en-no/influencers/caroline-berg-eriksen-314/audience Hvis man ser på hva som står om CP http://salg.unitedinfluencers.no/en-no/influencers/camilla-pihl-843/audience så er det veldig likt, men det er ett punkt der som plutselig er på engelsk. Har UI gjennomført undersøkelsen på engelsk (noe som er rart ettersom flest lesere er norske), og oversatt det eller hva er greia? CBE sine lesere liker shopping og kjøpesentre, det gjør ikke Pihl sine. ☺️ Til gjengjeld liker Pihl sine kultur. 7
LilleSnupp Skrevet 18. november 2017 #43722 Skrevet 18. november 2017 1 time siden, Shopgirl2014 skrev: Som leder i CBEDL er jeg nokså sikker på at @LilleSnupp ikke er medlem hos oss. Støttemedlem? Medlem, men benytter meg ikke av fasilitetene.. 2
Gjest Newroz Skrevet 18. november 2017 #43723 Skrevet 18. november 2017 Og hvis dette er målgruppa til CBE syns jeg de bommer på flere punkter: Hva jeg mener de klarer og ikke klarer er markert i fet skrift. Presiserer at dette er min mening, og hva jeg opplever - dette er ikke noe fasit som alle er enig i. Oversikten over hvordan leserne deres er hentet her i fra: http://salg.unitedinfluencers.no/en-no/influencers/caroline-berg-eriksen-314/audience HVORDAN ER DE: Jeg vil ha det beste av alt - arbeid, familie, sosialt liv, partner og venner: Det klarer de ganske bra. Jeg vet at jeg kan nå den perfekte balansen i alle områder av livet mitt og nyte mens du gjør det: Det skrives hele tiden om hvor travelt alt sammen er, jeg kan ikke helt si at det vitner om balanse. Jeg er alltid spent på nyheter - Jeg ønsker å være klar over nyeste teknologiske utviklingen som ville bidra til å sjonglere mine daglige oppgaver enklere: Kan ikke akkurat si at det er så mye om teknologi på bloggen? Hvis man ikke medregner en barberhøvel da. Jeg elsker å dele opplevelser med mine venner og mine etterfølgere: De er vel en del på ferie, så dette stemmer. HVA LIKER DE Å GJØRE: Jeg elsker å leve fullt ut - det er så mange ting å oppleve og å oppdage. Jeg ønsker å ta mest mulig ut av hver dag, sammen med mine nærmeste - familie, venner eller partner: Vanskelig å si hvordan en blogg skal leve opp til det der egentlig, men det går kanskje på at leserne skal få et inntrykk av at de griper alle muligheter, lever i nuet osv. Jeg er stadig nysgjerrig - liker å lære nye og utvikle meg på ulike områder: Ingen av dem har vel utdannelse, de leser ikke bøker (lydbøker om calendar girl teller ikke), aldri sett noen av de med en avis (nå er ikke aviser så akutelt lenger med tanke på at alt er på nett), bloggen tar aldri for seg samfunnsdebatter, og det fremkommer aldri en mening på bloggen som omhandler noe annet enn mote. De er ikke med på kurs og foredrag, og seneste innlegget om bokbadet viste at det ikke var noe som var noe for denne bloggen. Jeg trenger også å tilfredsstille mine sosiale behov - Jeg elsker å møte nye mennesker og lære noe interessant om dem ...... Eller bare ha det gøy sammen i en bar eller på et diskotek: Bloggen vitner ikke om et stort sosialt liv og aktivt liv, men når de først er sosiale dokumenteres det. KJØPSVANER: Jeg er en spontan shopper - Jeg gir ofte etter for hva mine kjære ønsker.: Dette klarer de bra. Jeg føler meg bra når jeg ser bra ut - jeg elsker å kjøpe trendy og moteriktige ting: Dette klarer de bra. Prisen er en sekundær ting - jeg vil være sikker på at vi får bare premium varer - kvalitet kommer alltid først: dette mener jeg de ikke klarer så bra. Det er mye billigmerker, annonser for Nelly osv. Videre er det et enormt forbruk, og det er tydelig at kvantitet kommer foran kvalitet. Jeg elsker å tilbringe tiden min på kjøpesentre eller butikker bare for å se hva som er nytt: Dette klarer de bra.
Gjest Newroz Skrevet 18. november 2017 #43724 Skrevet 18. november 2017 7 minutter siden, Kollontaj skrev: CBE sine lesere liker shopping og kjøpesentre, det gjør ikke Pihl sine. ☺️ Til gjengjeld liker Pihl sine kultur. Hehe, sant - Pihl sine lesere er også miljøbevisste. Kan ikke si vi ser så mye til det på bloggen. De reiser veldig mye fly feks...
Ultiva Skrevet 18. november 2017 Forfatter #43725 Skrevet 18. november 2017 9 minutter siden, Aricia skrev: Men skjønner han ikke at hele det disse-stuntet slår tilbake på ham selv? Mimir var jo også spydig så det holdt, men det han skrev traff - dvs han kan bare påpeke at innlegget om arrangementet i Litteraturhuset hadde 90% fokus på CBEs ullkåpe, og null fokus på selve bokpraten. Og så toppe med det gullfine sitatet fra kommentarfeltet om Guillou og seg selv som "to av de største tenkerne i vår tid". Snakk om å få poengene servert på sølvfat. Den eneste elegante måten å parere dette på for LKE var å være selvironisk, mener jeg. I stedet plumper han uti med noen dårlige skjulte hint om hvor drepende kjedelig og dårlig arrangementet og dermed Mimirs innsats var. Men når han ikke samtidig kan sannsynliggjøre at han selv er i stand til å bedømme nivået på samtalen på dets egne premisser viser jo bare det at samtalen gikk over hodet på ham, slik at han kun kan slå tilbake med tomme og barnslige påstander om at det var "sjedeli", og at det bare kunne reddes ved at man drakk seg sanseløs, eller noe. Nettopp Øyenbrynene mine hevet seg et par centimeter når jeg leste LKEs frekke og respektløse tilsvar. LKE klarte fint å grave sin egen grav i det kommentarfeltet, helt uten ekstern hjelp. 23
Gjest Anne B Skrevet 18. november 2017 #43726 Skrevet 18. november 2017 CBE får tilbakemeldinger fra lesere hver dag i kommentarfelt og Snapchat, skriver hun. Tilbakemeldinger av typen "du er så vakker, perfekt, nydelig, jordnær osv osv" er jo det som går igjen i kommentarfeltet. Dersom det er dette som motiverer henne til å blogge vil jeg kalle det narsissisme.
Keaton Skrevet 18. november 2017 #43727 Skrevet 18. november 2017 3 minutter siden, Anne B skrev: CBE får tilbakemeldinger fra lesere hver dag i kommentarfelt og Snapchat, skriver hun. Tilbakemeldinger av typen "du er så vakker, perfekt, nydelig, jordnær osv osv" er jo det som går igjen i kommentarfeltet. Dersom det er dette som motiverer henne til å blogge vil jeg kalle det narsissisme. Tror i tillegg at en inntekt på over 3 mill er temmelig motiverende. 22
Gjest Skribent Skrevet 18. november 2017 #43728 Skrevet 18. november 2017 (endret) 38 minutter siden, Ultiva skrev: Nettopp Øyenbrynene mine hevet seg et par centimeter når jeg leste LKEs frekke og respektløse tilsvar. LKE klarte fint å grave sin egen grav i det kommentarfeltet, helt uten ekstern hjelp. Jeg er veldig enig i dette. Derfor synes jeg vel også, om enn under noe tvil, at når det nå var her LKE slo seg løs denne gangen er det også greit nok å svare der. Optimalt vil være om man får det til når han har sine utgytelser i avisers kommentarfelt/egne SoMe, men de anledningene vil nok by seg. Tror de må møte seg selv i døra på alvor for i det hele tatt å reflektere noe videre. Blir som småunger, nytter ikke true med konsekvenser - det må merkes. Endret 18. november 2017 av Skribent Tilf og typo
Gulleplutt Skrevet 18. november 2017 #43729 Skrevet 18. november 2017 57 minutter siden, Ultiva skrev: Nettopp Øyenbrynene mine hevet seg et par centimeter når jeg leste LKEs frekke og respektløse tilsvar. LKE klarte fint å grave sin egen grav i det kommentarfeltet, helt uten ekstern hjelp. Utvilsomt. Pinlig. 9
Viking-girl Skrevet 18. november 2017 #43730 Skrevet 18. november 2017 (endret) 2 timer siden, formula skrev: Han får sagt både at arrangementet er så kjedelig at folk sovner, at det er faktisk er vanskelig å holde det ut uten tilgang på alkohol, og at han fikk verdens mest ubrukelige bursdagsgave av sin kones søster. Snakker om sympatisk type! Pluss han sutra om at han håpte det var en ny bok i Hamilton serien, men det var det ikke. Buhu! Endret 18. november 2017 av Viking-girl 8
Kleenex Skrevet 18. november 2017 #43731 Skrevet 18. november 2017 1 time siden, Ultiva skrev: Nettopp Øyenbrynene mine hevet seg et par centimeter når jeg leste LKEs frekke og respektløse tilsvar. LKE klarte fint å grave sin egen grav i det kommentarfeltet, helt uten ekstern hjelp. Og nå har han nesten slettet alt på MK sin fb side, men ingenting forsvinner på nettet...og det får han høre! Sånn er det når Lassebasse er aleine hjemme en kveld. 10
Gjest Sirkustjukk Skrevet 18. november 2017 #43732 Skrevet 18. november 2017 https://imgur.com/a/E8jvS På spørsmål om kommentarjukset; å bare heve seg over det- det var vel ikke akkurat det LKE drev med i går?😂
Gjest Newroz Skrevet 18. november 2017 #43733 Skrevet 18. november 2017 6 minutter siden, Sirkustjukk skrev: https://imgur.com/a/E8jvS På spørsmål om kommentarjukset; å bare heve seg over det- det var vel ikke akkurat det LKE drev med i går?😂 Ikke bare at gårsdagen hendelser viser at de absolutt ikke hever seg over det, men å heve seg over det er også feil strategi mener jeg: De burde lagt seg flat (ikke i fosterstilling og skyldt på leserne), og tatt seg selv i nakken og i all ettertid sørget for at man ikke kan rokke ved bloggens troverdighet.
Gjest formula Skrevet 18. november 2017 #43734 Skrevet 18. november 2017 For en kveld de hadde! Der var hun i Oslo og kosa seg intetanende med venninner, mens han etter å ha fått barna i seng får ut all sin oppdemte aggresjon på en egentlig litt tilfeldig facebookside. For det er klart, dette måtte ut, sikkert mye frustrasjon i denne karen, som jeg tipper ikke er overlykkelig over jobben sin, selv om det gir penger i kassa. Tror han ville hatt veldig godt av å jobbe sammen med andre, i et litt større felleskap. Tror han ville vært litt mer harmonisk og roligere innvendig.
Gjest Asti Skrevet 18. november 2017 #43735 Skrevet 18. november 2017 7 minutter siden, Sirkustjukk skrev: https://imgur.com/a/E8jvS På spørsmål om kommentarjukset; å bare heve seg over det- det var vel ikke akkurat det LKE drev med i går?😂 Stemmer det at media har skrevet om omfanget av kommentarjukset? Nei, vil jeg påstå: https://imgur.com/a/qne3q (med kildehenvisninger).
Ultiva Skrevet 18. november 2017 Forfatter #43736 Skrevet 18. november 2017 (endret) 8 minutter siden, formula skrev: For en kveld de hadde! Der var hun i Oslo og kosa seg intetanende med venninner, mens han etter å ha fått barna i seng får ut all sin oppdemte aggresjon på en egentlig litt tilfeldig facebookside. For det er klart, dette måtte ut, sikkert mye frustrasjon i denne karen, som jeg tipper ikke er overlykkelig over jobben sin, selv om det gir penger i kassa. Tror han ville hatt veldig godt av å jobbe sammen med andre, i et litt større felleskap. Tror han ville vært litt mer harmonisk og roligere innvendig. LKE kranglet mye i kommentarfelt under eget navn og andres (inkl under beskyttede yrkestitler) også mens han var profesjonell fotballspiller. Dette går sannsynligvis mer på personlighetstrekk. Endret 18. november 2017 av Ultiva 33
Gjest formula Skrevet 18. november 2017 #43737 Skrevet 18. november 2017 1 minutt siden, Ultiva skrev: LKE kranglet voldsomt i kommentarfelt under eget navn og andres (inkl under beskyttede yrkestitler) også mens han var profesjonell fotballspiller. Dette går nok dessverre mer på personlighetstrekk. Auda :/ ja, det gjør nok det da.
Viking-girl Skrevet 18. november 2017 #43738 Skrevet 18. november 2017 (endret) 1 time siden, swiftyness skrev: Jeg må innrømme at jeg blir en smule sjokkert over hvor frekk og lite ydmyk det faktisk er mulig for en voksen person å være. Brukeren på Facebook kom først med en kommentar til LKEs henvisning til bloggens kommentarfelt, da en annen bruker påpekte at det kommentarfeltet (i bloggen) bare gir og gir. Da var LKE på banen med at de fleste kommentarfelt har en sånn tendens og at det økte i takt med avstand fra sentrum. (Skulle tro han satt på Stortinget) Brukeren (Hilde) kommenterte da at han måtte ikke glemme hvordan de selv hadde opptrådd i sitt eget kommentarfelt der LKE har begitt seg ut for å være lege, jordmor, personlig trener mm samt alle gangene han har kommentert under ulike jentenavn og at de var blitt refset 3 ganger av Helsedir. pga ulovlig alkoholreklame. Da svarte LKE med en rant på flere innlegg etter hverandre. H fikk knapt sjans til å svare før neste rant kom. Så kom han med vedlegg/linker til det som har stått i media. Om jeg teller rett raljerte han 9 (!) ganger, og til slutt den 10. der han svarte på spørsmålene ang eksponering av barne og litt om heliumsforbruk. Han er en løs kanon som satt hjemme alene i går/natt. Hvilket klokkeslett han fikk det for seg å slette "sine ynkelige spor" vites ikke, men vi har vel alle her inne lest hvordan han prøvde å "ta" brukeren, slik han pleier når en kvinne setter han til veggs. Men når ikke engang Helsedirektoratet når inn til han med "de dumme, vanskelige reglene".... Hvem skal nå inn til han da? Jeg tror man blir litt skadet av å sitte bak en blogg og lage perfekte kulisser og photoshoppe de små og den flotte kona si, som ikke trenger redigering overhode!! De lever i sitt helt spesielle univers og jeg misunner de ingen VERDENS ting. Selvinnsikt skorter det hvertfall kolossalt på. Endret 18. november 2017 av Viking-girl 35
Gjest Asti Skrevet 18. november 2017 #43739 Skrevet 18. november 2017 (endret) 6 minutter siden, Ultiva skrev: LKE kranglet voldsomt i kommentarfelt under eget navn og andres (inkl under beskyttede yrkestitler) også mens han var profesjonell fotballspiller. Dette går nok dessverre mer på personlighetstrekk. Det sier litt om personligheten, når man holder på slik i årevis: https://imgur.com/a/SiWho . Å prøve seg på at det er "gammelt nytt" er kun dårlig forsøk på en bortforklaring. Endret 18. november 2017 av Asti
Cavatina Skrevet 18. november 2017 #43740 Skrevet 18. november 2017 (endret) 13 minutter siden, Asti skrev: Det sier litt om personligheten, når man holder på slik i årevis: https://imgur.com/a/SiWho . Å prøve seg på at det er "gammelt nytt" er kun dårlig forsøk på en bortforklaring. Ansvarsfraskriving. Når halvparten av bedriften fortsatt ser seg nødt til å fraskrive seg "gammelt nytt" på forutsigbart vis, sementerer han jo selv at han aldri kommer til å lære noe som helst av sine egne handlinger og konsekvensene dette får, eller i det hele tatt innser at det er slik det ligger an. Hadde dette vært min mann, ville han vært skilt nå. Hadde dette vært min ansatte, ville han vært arbeidsledig og med labre utsikter til å få seg en like lukrativ stilling. Dette er ikke en mann man headhunter til noen som helst jobb. Endret 18. november 2017 av Cavatina 21
Fremhevede innlegg