Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Sols skrev:

Og lagt ut et bilde av en samarbeidsavtale med et ugyldig organisasjonsnummer?! 

Det kan se ut som det bare er en mal. Jeg ser ikke om de har Photoshopet bort firmanavnet eller om det ikke er fylt inn enda.

Endret av penny_
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 time siden, formula skrev:

Jeg tenker at CBE kunne fått et bra blogginnlegg ut av denne kvelden, uten å nærmest skrive en bokanmeldelse eller gi ubetalt reklame for noen(gud forby!)

De burde selvfølgelig starte med å lese boka for å få noe som helst utbytte av dette, og litt av respekt for søsteren, som faktisk gir en gave her.

Hun kunne formidlet sin opplevelse av stemningen, kvelden og samtalen. Og gjerne avsluttet med noen ord om pizza og vin med mannen.

Ja, og hvis hadde gjort en liten innsats for å sette seg inn i ting hadde det vært helt greit å si at akkurat denne forfatteren/temaet ikke er det som er mest interessant for henne, fordi sånn og slik. Sånn som innlegget er i dag er det nesten så det hadde vært bedre å ikke nevne "bokpreken" i det hele tatt. 

Endret av Observer
  • Liker 8
Gjest eksiltronder
Skrevet

Godt å se at Ridder Eriksen er ved god helse. Ble jo nesten bekymret når det ikke kom noe motsvar fra ham ang. brevet fra FO.

Skrevet

Nå har han gått så langt i å pisse den intellektuelle elite oppetter ryggen, at han de facto disser et medlem av CBE-DL.

Å, du LK, du LK. Du bare klarer ikke å holde kjeft. Kostelig.

https://imgur.com/a/SCFPC

• Liker 24
Skrevet
17 minutter siden, Turkis Sau skrev:

Jaokei. Tenkte kanskje det var en mer spesifikk samarbeidsavtale, med tja....Litteraturhuset eller Landsforeningen for Bokprek og Ullkåper. For å motbevise rosaoverfladisk-kritikken. Hadde ikke forundret meg :heks::fart2::ac:

:nigo:

Niks. Som vanlig bare nevner hun ting, uten en eneste rød tråd gjennom noe. Pjattefrue. 

• Liker 10
Skrevet
46 minutter siden, Tørst skrev:

(...)Skrevet et ordentlig innlegg i etterkant hvor hun MENER noe, annet enn vås og fjas. Jeg er faktisk interessert i hva hun egentlig mener om noe som helst, eller om hun mener noe om noe. Det virker jo ikke sånn? 

Alle tips er liksom... Uinteressante. Eller bedre tipset om andre steder. 

Mitt personlige inntrykk er at CBE skjeldent MENER noe som helst med mindre det er kjøpt og betalt. Hun mener vel mindre og mindre i mine øyne, for før mente hun jo NOE. Litt kjipt, for jeg tror bloggen kunne blitt mye bedre av det.

• Liker 15
Gjest Skribent
Skrevet
4 timer siden, Sirkustjukk skrev:

Her hadde jeg en liten miniorgasme :fnise:

Sviske-Svetlana og mannen begynner å bli parodiske i et slikt omfang at komikere landet over har gått glipp av noe stort. LKE og utspillene hans er så ille at det gjør litt vondt i sjela, det strekker seg forbi morsomt og langt over i "kan noen hjelpe den mannen"... Han er jo direkte ufin mot oppegående folk. Ser de det ikke selv, ikke engang hvis de leser om igjen det de skriver svart på hvitt? En ting er å suse av gårde i affekt, men når de leser det igjen etter at støvet har lagt seg så må det vel ringe en bjelle?

Absolutt alt de to sier, gjør og tar bilder av ligger på nett til evig tid. Barna kan glede seg.

Skrevet

Jeg skjønner ikke siste innlegg, jeg. Hva slags avtale babler hun om? Står det i teksten? Jeg ble svimmel av å lese...

• Liker 5
Skrevet (endret)
5 minutter siden, På besøk skrev:

Jeg skjønner ikke siste innlegg, jeg. Hva slags avtale babler hun om? Står det i teksten? Jeg ble svimmel av å lese...

nei, det er helt umulig å forstå hva hun snakker om. Som vanlig. Litt leirbål, litt fine lesere, litt passivt-aggressivt om mindre fine lesere og så rosinen i pølsen: Tre svære bilder av seg selv som ikke har noe med innholdet å gjøre. Eller som har alt med innholdet å gjøre - det kommer jo an på hvordan man ser det.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 27
Skrevet
2 timer siden, formula skrev:

Jeg tenker at CBE kunne fått et bra blogginnlegg ut av denne kvelden, uten å nærmest skrive en bokanmeldelse eller gi ubetalt reklame for noen(gud forby!)

De burde selvfølgelig starte med å lese boka for å få noe som helst utbytte av dette, og litt av respekt for søsteren, som faktisk gir en gave her.

Hun kunne formidlet sin opplevelse av stemningen, kvelden og samtalen. Og gjerne avsluttet med noen ord om pizza og vin med mannen.

Det er faktisk mulig å få noe ut av bokprater uten å ha lest boka. Vi har endel slike arrangementer på min jobb, og rett som det er går folk på det uten å ha lest boka, de vil likevel høre en forfatter i samtale eller få tips om de skal lese bøkene etterpå. Og hvis hun fikk billettene dagen før, er det ikke rart hun ikke kunne gi noen dyptpløyende analyse av arrangementet. Men noe mer kunne hun absolutt fått ut av det!

Jeg tror dessverre at hun hadde fått noe kritikk her uansett hvordan hun la frem kvelden, men slik hun gjorde det var vel på verste og mest intetsigende måte. Den siste setningen din hadde vært mer safe. Det går også an å få dialog med leserne, innrømme at man ikke er verdensmester på alt, eks; "har dere lest noe av denne forfatteren? Det har ikke jeg, men det skal jeg jamen gjøre nå" osv.

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Papirfly, mod.

Skrevet
1 time siden, Mamasa skrev:

Mitt personlige inntrykk er at CBE skjeldent MENER noe som helst med mindre det er kjøpt og betalt. Hun mener vel mindre og mindre i mine øyne, for før mente hun jo NOE. Litt kjipt, for jeg tror bloggen kunne blitt mye bedre av det.

Hysj. Synd å gi henne noen flere tips..

Skrevet

I kommentarfeltet skriver hun: "Mitt generelle inntrykk er at de aller fleste leser min blogg fordi de deler mine interesser, og da er det naturlig at det er disse interessene jeg formidler". Så det betyr vel strengt tatt at hun ikke er interessert i Jan Guillou og arrangementet hun deltok på (eller litteratur generelt?).

• Liker 39
Gjest SelinaKyle
Skrevet

Jfr siste blogginnlegg, et det tydelig at frua ble irritert over alle 'kritikere' som ønsket seg mer info om bokbadet. Altså hun MÅ jo ikke skrive om noe leserne foreslår hvis det ikke interesserer henne selv, men samtidig er hun avhengig av å fenge de som følger henne. Og det er tydeligvis flere sløv ille hørt mer om bokbadet! Også hennes faste lesere vil høre om det, ikke bare kritikerne. 

Hun bruker innsamlingsaksjonene sine for det det er verdt. For all del flott at hun klarte samle inn  noen hundre tusen kroner. Men det er det hun driver med til DAGLIG hun burde sett litt nærmere på. Da særlig overforbruk, 'åh se så perfekt liv jeg har'-imaget, og eksponering av barn. 

Hun presiserer i innlegget at hun får mange tilbakemeldinger fra folk om at hun inspirerer, og at dersom hun kan få noen til å gjøre så lite som å rydde kjøleskapet eller lage vegetarmat gå på trening så er hun kjempefornøyd med det. Hun kunne nådd ut til så mange med noe som er mye mer nyttig, hvis hun bare ville. 

Snakk om å legge lista lavt, as. 

Gjest Skribent
Skrevet

Trenger ikke legge lista noe høyere når pengene renner inn og det er det eneste målet. Noen er happy med å være midtsidepiker også. Problemet oppstår når de egentlig vil være noe helt annet.

Skrevet

Fascinerende å se at hun blir irritert på kritikken av dette innlegget (les: kritikk på intellekt) kontra kritikken etter dukkeinnlegget (kritikk på eksponering av barn). 

• Liker 14
Skrevet
31 minutter siden, Angeleye skrev:

I kommentarfeltet skriver hun: "Mitt generelle inntrykk er at de aller fleste leser min blogg fordi de deler mine interesser, og da er det naturlig at det er disse interessene jeg formidler". Så det betyr vel strengt tatt at hun ikke er interessert i Jan Guillou og arrangementet hun deltok på (eller litteratur generelt?).

Jepp,det er akkurat det hun sier, og helt sikkert mener. Det er også helt greit, men ikke prøv å gi inntrykk av å være intellektuell med bibliotek, whisky og sigar! 

Skrevet

Det som stadig forundrer meg, er at CBE alltid må ha rett, uansett hva! Ser hun skriver i kommentarfeltet at noen misforstår, men når jeg jobber med mennesker er jeg veldig nøye på å si "beklager, men ser jeg ordla meg feil", dersom jeg blir misforstått. På den måten viser man at man er litt ydmyk - selv om det faktisk er den andre som misforstår. Skjønner ikke at det er noe problem å ta feil eller innrømme en svakhet. Det er jo helt menneskelig! 

Skrevet

-min største samarbeidsavtale noensinne-

Jaha? Hvorfor ikke skrive hva den avtalen går ut på? 

Bare en masse skryt av hvor inspirerende og samfunnsengasjert hun er. 

Et forsøk på clickbait? Eller ble hun så rørt av alt dette at hun glemte å komme til poenget?

Skrevet
40 minutter siden, formula said:

-min største samarbeidsavtale noensinne-

Jaha? Hvorfor ikke skrive hva den avtalen går ut på?

Blir bare spekulering, men det kan hende det rett og slett bare er fornyet avtale med United Influencers.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...