pøbelsara Skrevet 16. november 2017 #43361 Skrevet 16. november 2017 Jeg tror det er så enkelt som at de VET at folk ikke liker at det meste er reklame. Riktignok er vi en voksende gjeng som mener at reklame burde merkes - men den samme gjengen vil vel ikke bli en del av blodfansen bare det merkes godt nok, tenker jeg. Og de som er blodfans i dag, blir nok desillusjonert hvis/når de ser i hvor stor grad ting er kjøpt og betalt. Det er jo en grunn til at motviljen mot å merke er så gigantisk som den er. Klart bloggere(/influencere helst vil unngå at leserne oppdager at de (altså influencerne) faktisk gjør dette (bare) for pengenes skyld. Om flere av dem ved flere anledninger tåredryppende har erklært at de er jo så glad i leserne sine, så tror jeg det er en sannhet med store modifikasjoner. Lesere kommer i så mange valører. Noen av dem elsker alt de gjør og hyler over seg av fryd og strør rundt seg med komplimenter. Men andre ikke akkurat er like begeistret. De fleste bloggere jeg har lest, har et ytterst fiendtlig forhold til lesere som er kritiske - derav stengte kommentarfelt eller streng sensur i kommentarfelt. 17
Gjest formula Skrevet 16. november 2017 #43362 Skrevet 16. november 2017 Å gi disse to en kveld på Litteraturhuset er kanskje et forsøk på å gi dem noe ikke materialistisk, som de kan ha glede av. For hva gir man dem i gave? De har jo alt som kan kjøpes og vel så det. Men en ser jo hva dette er kokt ned til: Noen glass på Litteraturhuset, bilde av pizza, bilde av LKE som forsyner seg med pizza, bilde av hånd som varmes (?) over et lys, og bilder av henne i et mildt sagt merkelig kostyme..unnskyld, antrekk. Så der ligger fokuset. Ikke ett ord om Jan Guillou og selve opplevelsen i Litteraturhuset.
Gjest Anne B Skrevet 16. november 2017 #43363 Skrevet 16. november 2017 4 timer siden, Skribent skrev: Iflg Snap hadde de blant annet date night på Litteraturhuset. En sånn anledning for to som det er naturlig å dokumentere i en travel hverdag som småbarnsforeldre med lite tid til hverandre Fikk vist frem antrekk da. Ja, antrekk/poseringer ble hovedfokuset. Hvorfor ikke skrive noe om hvordan det var på Litteraturhuset, bare sånn til en forandring?
Gjest formula Skrevet 16. november 2017 #43364 Skrevet 16. november 2017 2 minutter siden, Anne B skrev: Ja, antrekk/poseringer ble hovedfokuset. Hvorfor ikke skrive noe om hvordan det var på Litteraturhuset, bare sånn til en forandring? Ja, det kunne vært helt ok å lese om faktisk.
Gjest Regnskapssekretær Skrevet 16. november 2017 #43365 Skrevet 16. november 2017 bildene i mørket suger... skikkelig masse iso støy, dårlig redigert :o
Emilie112 Skrevet 16. november 2017 #43366 Skrevet 16. november 2017 Man ser fokuset bloggen har på snap i dag også. Mens idrettsfolk blir skuffet,lei deg og sint ( altså med rette) legger CBE seg til i sofan og knepper opp skjorten og viser blonde BH'en og klager over at hun er sliten. Morsomt å se forskjellen på folk. 7
Ultiva Skrevet 16. november 2017 Forfatter #43367 Skrevet 16. november 2017 (endret) Unnskyld utblåsningen. Men er det virkelig nødvendig at ekteparet Eriksen må være sammen på absolutt alt? CBE forlater knapt huset uten gemalen, og jeg har friskt i minne hvordan minstemann tilbrakte vanvittig mange timer i bil og vogn fordi CBE var helt avhengig av husbondens nærvær. I dag rakk de så vidt å hente i barnehagen kl 17 (i følge CBE på snap; med halve bh'n synlig). Altså; en nybakt ett-åring i bhg frem til stengetid! Noe som selvfølgelig er et nødvendig onde for noen, men hvorfor kan ikke CBE reise på noe som helst alene mens LKE har hjemmekontor og henter de små i høvelig tid?? Har hun ikke førerkort eller hva er det? Endret 16. november 2017 av Ultiva 41
neon_sun Skrevet 16. november 2017 #43368 Skrevet 16. november 2017 20 minutter siden, Ultiva skrev: Unnskyld utblåsningen. Men er det virkelig nødvendig at ekteparet Eriksen må være sammen på absolutt alt? CBE forlater knapt huset uten gemalen, og jeg har friskt i minne hvordan minstemann tilbragte vanvittig mange timer i bil og vogn fordi CBE var helt avhengig av husbondens nærvær. I dag rakk de så vidt å hente i barnehagen kl 17 (i følge CBE på snap; med halve bh'n synlig). Altså; en nybakt ett-åring i bhg frem til stengetid! Noe som selvfølgelig er et nødvendig onde for noen, men hvorfor kan ikke CBE reise på noe som helst alene mens LKE har hjemmekontor og henter de små i høvelig tid?? Har hun ikke førerkort eller hva er det? Og ikke minst det at det var full rulle fra 11-15. Den skal jeg ærlig innrømme provoserer meg, her jeg sitter på jobb og har min første pause siden jeg kom kl. 12. Om dette er en slitsom dag for en toppblogger, vurderer jeg å begynne å blogge. Iallefall når jeg ser skattelistene. 22
Gjest Gillians Skrevet 16. november 2017 #43369 Skrevet 16. november 2017 Måtte inn og kikke og blir faktisk litt sjokkert over prioriteringene. Altså, der er hun på en samtale med Jan Guillou, en av skandinavias mest leste forfattere, og hun ofrer det ikke en skikkelig setning en gang? I stedet får vi bilder av hånd ved lys og et, beklager, men virkelig ikke pent sammensatt antrekk. Da lurer jeg virkelig litt på om bloggerlivet har gjort henne ekstremt selvopptatt og sneversynt. Hvem ville ikke heller høre litt om hva han sa, enn å høre at hun har det kjempe bizzi fra 11-15 dagen etterpå og er redd for rushtrafikken? Jeg bare spør, for jeg lurer virkelig. Innholdet på denne bloggen er jo så hjernedødt blitt at jeg blir ganske sjokka hver gang jeg går inn. (Og det prøver jeg å gjøre svært sjelden.)
Gjest Skribent Skrevet 16. november 2017 #43370 Skrevet 16. november 2017 (endret) 23 minutter siden, Gillians skrev: Da lurer jeg virkelig litt på om bloggerlivet har gjort henne ekstremt selvopptatt og sneversynt. Det har jeg slutta å lure på, kan du si! Det er påfallende at en selverklært lesehest ikke evner å formidle en tøddel fra en slik anledning. Har du den minste tanke for seriøs drift og troverdighet ville du i det minste grepet anledningen til å bygge oppunder premisset at du elsker å «lese», om ikke annet for å skape samsvar med innholdet og annonsørene på bloggen. Ikke bare blåser de i lover og regler, de er ikke videre opptatt av kvalitet heller. Men så lenge de lever fett på enkle sjeler ser de sikkert ingen grunn til å endre på noe. Why change a winning formula? Endret 16. november 2017 av Skribent Tilføyelse
Turkis Sau Skrevet 16. november 2017 #43371 Skrevet 16. november 2017 1 time siden, pøbelsara skrev: Jeg tror det er så enkelt som at de VET at folk ikke liker at det meste er reklame. *snip* Selvfølgelig er det grunnen. Og det vet vi alle. 7
SusieDerkins Skrevet 16. november 2017 #43372 Skrevet 16. november 2017 1 time siden, Anne B skrev: Ja, antrekk/poseringer ble hovedfokuset. Hvorfor ikke skrive noe om hvordan det var på Litteraturhuset, bare sånn til en forandring? haha, det er sant! hele innlegget framstår jo bare som nok en unnskyldning til å poste x antall bilder av seg selv igjen. Har blitt så vant til det, at jeg reagerte ikke før dere sa det! 13
Gjest Sobril Skrevet 16. november 2017 #43373 Skrevet 16. november 2017 Helsekontrollen nå. De tar opp countouring. Tommel ned tydeligvis.
Gjest formula Skrevet 16. november 2017 #43374 Skrevet 16. november 2017 26 minutter siden, Amafalathiel skrev: haha, det er sant! hele innlegget framstår jo bare som nok en unnskyldning til å poste x antall bilder av seg selv igjen. Har blitt så vant til det, at jeg reagerte ikke før dere sa det! Her hadde hun en gyllen anledning til å skrive et spennende innlegg for en gangs skyld, men lot den gå fra seg til fordel for det samme gamle. Meg, pizza, mann,vin, meg, meg og meg. Men nå har barna fått være i fred et par dager, også på snap, og det er jo gledelig. Fortsett sånn.
Kleenex Skrevet 16. november 2017 #43375 Skrevet 16. november 2017 På 15.11.2017 den 15.33, Asti skrev: Jeg tror de sliper ned gulvet på soverommet... Fra http://www.carolinebergeriksen.no/2017/05/28/master-bedroom-making/ "Dessverre er det ikke riktig farge i forhold til gulvet i resten av huset og vi må gjøre det… om igjen. ". Hvis ikke de bare har fjerna den flotte peisen på soverommet? Den superfine ovnen de skulle ha stearinlys inni pga lukta... 11
Inocybe Skrevet 16. november 2017 #43376 Skrevet 16. november 2017 Hadde vært interessant å høre mer om "bokpreket" enn bare pizza, vin, meg, meg selv og hvor intenst travle hverdager de har når det går i ett i hele 4 timer på rad. Bare et annet uttrykk enn "bokprek" gjentatt 3 ganger i den korte teksten hadde vært en forbedring. 22
SusieDerkins Skrevet 16. november 2017 #43377 Skrevet 16. november 2017 (endret) Vel, der kom svaret: Det handlet bare om Guillous nyeste bok, og hun synes ikke det er så interessant for hennes lesere. Endret 16. november 2017 av Amafalathiel 33
Gjest formula Skrevet 16. november 2017 #43378 Skrevet 16. november 2017 3 minutter siden, Amafalathiel skrev: hun synes ikke det er så interessant for hennes lesere. Men bilder av henne i rare klær og Lars Kristian Eriksen som spiser pizza, det er interessant? Hva slags forutsetninger har hun for å avgjøre hvilken litteratur leserne hennes liker? Tipper tanken ikke streifet henne før noen kommenterte det.
Gjest Anne B Skrevet 16. november 2017 #43379 Skrevet 16. november 2017 5 minutter siden, Amafalathiel skrev: Vel, der kom svaret: Det handlet bare om Guillous nyeste bok, og hun synes ikke det er så interessant for hennes lesere. Hun synes ikke det var interessant, tydeligvis.
Gjest eksiltronder Skrevet 16. november 2017 #43380 Skrevet 16. november 2017 (endret) 23 minutter siden, Amafalathiel skrev: Vel, der kom svaret: Det handlet bare om Guillous nyeste bok, og hun synes ikke det er så interessant for hennes lesere. Blir ikke interessant før Storytel ber henne pushe boka. Endret 16. november 2017 av eksiltronder autokorrekt
Fremhevede innlegg