Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Snøsøta
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Formålet. Var ikke negativt ment fra min side, altså! 

Alt i orden :)

Videoannonse
Annonse
Gjest nicecar
Skrevet (endret)

Jeg synes stua bare ser stusselig og steril ut nå som det er malt hvitt.

Endret av nicecar
Gjest Snøsøta
Skrevet
14 minutter siden, formula skrev:

Ok, det har jeg faktisk ikke fått med meg. Var sikker på det kun var hun og mannen.

En liten disclaimer her, sorry.. Leser ikke bloggen med lupe tydeligvis, det sto en ansatt som i tillegg var hennes mann i det innlegget ja. Prøvde å søke opp innlegg fra tidligere hvor det sto at de hadde en deltidsansatt men finner bare fra den tiden med nettbutikken akkurat nå. Finner noe intervju hvor det står at hun har flere ansatte, og jeg tenker at det er naturlig at  LKE  over eventuelle oppgaver de tidligere har satt bort nå som han har blitt arbeidsledig. Han står ikke oppført med eget firma i Brønnøysund, så om han fakturerer for bildene så må det først ha startet i 2017 i alle fall. 

Gjest Xstrella
Skrevet

Ser nrk nå. Landsmoderen ber foreldre skjerme barna. Hennes barn fikk gjennomgå. Barn er nådeløse og de hører jo baksnakkingen hjemme. Stakkars bloggbarna fremover. De som er avbildet allerede i mors liv ut på sosiale medier. For en fremtid de får med clickbaits foreldre som tjener penger på dem.

Skrevet (endret)
12 minutter siden, Snøsøta skrev:

En liten disclaimer her, sorry.. Leser ikke bloggen med lupe tydeligvis, det sto en ansatt som i tillegg var hennes mann i det innlegget ja...

Jeg leste det som den ansatte også er mannen hennes.  :) 

Sitat fra  http://www.carolinebergeriksen.no/2017/09/26/bildeveggene-pa-kontoret-desenio/#comment-574789 : "...og har en mannlig ansatt som i tillegg er min mann."

Endret av Asti
Gjest pelikanen
Skrevet
1 time siden, formula skrev:

Skrev hun ikke noe sånt som at hun har en mannlig ansatt, som i tillegg er hennes ektemann?

Tjener han penger som ansatt?

Gjest Sirkustjukk
Skrevet
2 minutter siden, formula skrev:

Og DER var barna tilbake på bloggen! 

Og ingenting i merkingen sier at vinterdressen det ene barnet har på er sponset.

Gjest formula
Skrevet
2 minutter siden, pelikanen skrev:

Tjener han penger som ansatt?

Selvsagt.

Skrevet
3 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Og ingenting i merkingen sier at vinterdressen det ene barnet har på er sponset.

Vinterdresser har de brukt en stund, ganske pussig for været er langt fra vinteraktig. Vil anbefale skallklær. 

• Liker 14
Skrevet
52 minutter siden, Xstrella skrev:

Ser nrk nå. Landsmoderen ber foreldre skjerme barna. Hennes barn fikk gjennomgå. Barn er nådeløse og de hører jo baksnakkingen hjemme. Stakkars bloggbarna fremover. De som er avbildet allerede i mors liv ut på sosiale medier. For en fremtid de får med clickbaits foreldre som tjener penger på dem.

Tror du CBE tar i mot råd fra noen som kan så lite som Gro Hatlem Brundtland? Du må jo skjønne at CBE kan mer en henne...:fnise:

• Liker 32
Gjest Xstrella
Skrevet
5 minutter siden, Emilie112 skrev:

Tror du CBE tar i mot råd fra noen som kan så lite som Gro Hatlem Brundtland? Du må jo skjønne at CBE kan mer en henne...:fnise:

Nei de er best i klassen ferdig snakket. Gjør ingenting at barna blir mobbet. Ta an anna rassmussen og undervis de selv. De er vel gode lærere og som alt annet. 

Gjest formula
Skrevet

Skikkelig trist å se at de eksponerer barna igjen. Nå er det vel noen uker siden sist? Er det for å få opp lesertall mon tro, de har vel vært rekordlave den siste tiden? Kan ikke tenke meg noen annen grunn.

Ser forøvrig ut som de mener at de ikke er så ille med bilder tatt bakfra/fra siden/avstand, da de har gått over mer og mer til det, samtidig blir barna snappet så og si hver dag, ofte flere ganger. Det virker nærmest som de ikke har forstått poenget her.

Så vi kan vel konkludere med at ingenting har gått inn av kritikk og mediaoppslag. Hadde et håp om utfasing av denne bruken av de små, og at det bak denne polerte fasaden fantes hjerne og hjerte. Begynner å tvile nå.

Skrevet
15 timer siden, Kaffemonsteret skrev:

Ikke helt presist det du skriver, de 2,1 mill i inntekt inneholder vel også det hun har fått sponset (gitt at det er korrekt innberettet), så alt er ikke faktiske penger. Nå vet jeg ikke hvordan verdien av en sponset tjeneste eller produkt settes, vil nesten tro den ikke er så høy som utsalgsprisen i butikk, men vet ikke da.

Personlig har jeg mine tvil til at alt av småting blir innberettet, isåfall tror jeg de hadde sagt nei takk til mer

Det har du helt rett i, takk for presiseringen. Mener å ha lest at innberettelsesverdi på sponsede produkter er lav. Typ innkjøpspris. 

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, Emilie112 skrev:

Gro Harlem Brundtland er sikkert bare misunnelig :opplyser:

• Liker 43
Gjest formula
Skrevet
1 minutt siden, Inocybe skrev:

:fnise:

Gjest formula
Skrevet
1 minutt siden, Inocybe skrev:

Evt sjalu...

Skrevet

Hun skjermer definitivt yngste mye mere enn eldste. Finnes nesten ikke bilder der man ser ansiktet til yngste, hverken på blogg, insta eller snap. Ikke engang på bilder fra 1-årsdagen var det noe særlig bilder av bursdagsjenta.

Kunne ønske hun hadde skjermet eldste like mye.

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, skruf skrev:

Hun skjermer definitivt yngste mye mere enn eldste. Finnes nesten ikke bilder der man ser ansiktet til yngste, hverken på blogg, insta eller snap. Ikke engang på bilder fra 1-årsdagen var det noe særlig bilder av bursdagsjenta.

Kunne ønske hun hadde skjermet eldste like mye.

Vi får håpe at dette er en sti de kommer til å følge fremover, og at dette er noe de vil fortsette med fremover. 

Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette. 

Mynona, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...