Viking-girl Skrevet 22. august 2017 #38161 Skrevet 22. august 2017 17 timer siden, Sirkustjukk skrev: Han har skrevet "Perfection" mens det er en annen dame har kommentert "Proud husband". Men enig i resten av resonnementet ditt👍🏻 https://instagram.com/p/BYDKSSND9-4/ Zoom inn på bildet så ser man at Frua er ihjelredigert! Helt svart i øynene, tennene er blålige, huden på kropp og ansikt smoothet ut og lagt på glans, hun er smalere i livet enn dronning Maud, brystene er blåst opp med en evt BH med innlegg. Kjolen er altfor sid, hun har ikke tatt på seg skoene før bildet ble tatt, for når hun hadde sko på så sto hun og svingte seg i loop og da gikk kjolen perfekt ned til gulvet. Hun har tagget Lasse med 🙈🙈, så syns hun det er pinlig altså? Dette er hvertfall en Emoji jeg bruker når jeg er pinlig berørt eller flau. Dét hadde jeg også vært om min mann hadde redigert meg til totalt ukjennbar! 21
Gjest Kaktuspotte Skrevet 22. august 2017 #38162 Skrevet 22. august 2017 Jaja, jeg liker bildet...... redigert eller ikke. Hun ligner Grace Kelly, på en måte.
Gjest Anne B Skrevet 22. august 2017 #38163 Skrevet 22. august 2017 22 minutter siden, Kaktuspotte skrev: Jaja, jeg liker bildet...... redigert eller ikke. Hun ligner Grace Kelly, på en måte. Hun ser ut som ei voksdukke.
Gjest Topptur Skrevet 22. august 2017 #38164 Skrevet 22. august 2017 29 minutter siden, Kaktuspotte skrev: Jaja, jeg liker bildet...... redigert eller ikke. Hun ligner Grace Kelly, på en måte. 5 minutter siden, Anne B skrev: Hun ser ut som ei voksdukke. Bilder trenger ikke være naturtro for å være fine. Her er det helt klart brukt filter og hva ellers man bruker for å redigere bilder, men som produkt syns jeg det er fint. Jeg er enig i at det er komisk/trist at såkalte hverdagsbilder blir ihjelredigert, men akkurat dette som trolig skal formidle glamour var vakkert med all sin etterbehandling. Synes jeg.
Gjest Kaktuspotte Skrevet 22. august 2017 #38165 Skrevet 22. august 2017 13 minutter siden, Anne B skrev: Hun ser ut som ei voksdukke. Men i dette tilfellet så synes jeg "voksdukken" er fin.
Viking-girl Skrevet 22. august 2017 #38166 Skrevet 22. august 2017 (endret) 16 timer siden, Thisisnotmyname skrev: Har LKE kommentert at man kan se slik informasjon? Og er det bevis nok at de redigerer den infoen? For mange laster jo opp bilder i photoshop, eks. Når man har tatt bilder i raw for å konvertere. Jeg hadde likt hvis dette er nok bevis, at noen hadde tatt søkelys på dette. Og skulle ønske at akkurat som at man må merke for reklame, så skulle man ha merket at bildet er redigert og ikke viser sannheten.. Eller noe sånt;p Enig med deg. LKE bør signere ALLE bilder han etterbehandler/photoshopper! Det burde vært pålagt like mye som *reklame *annonse * spons *bilder etterbehandlet ! Skulle mer enn gjerne sett dette bildet av Caroline FØR Lasse herpa det med photoshopping og justeringer av henne. Helt ufattelig at det er såå stort behov for "justeringer" Ang Elle-festen tok jeg en screenshot av en snap. Hvordan kan jeg få lagt den til her? Evt jeg legger den til og blir bedt om å fjerne den. Jeg kan ikke med lenker eller imgur 😏 Tilbake på hotellet eller hjemme: Bilde med opphavsrett er fjernet. Mynona, mod. Endret 22. august 2017 av Mynona 4
RompeRusk Skrevet 22. august 2017 #38167 Skrevet 22. august 2017 (endret) 4 timer siden, Viking-girl skrev: Enig med deg. LKE bør signere ALLE bilder han etterbehandler/photoshopper! Det burde vært pålagt like mye som *reklame *annonse * spons *bilder etterbehandlet ! Skulle mer enn gjerne sett dette bildet av Caroline FØR Lasse herpa det med photoshopping og justeringer av henne. Helt ufattelig at det er såå stort behov for "justeringer" Ang Elle-festen tok jeg en screenshot av en snap. Hvordan kan jeg få lagt den til her? Evt jeg legger den til og blir bedt om å fjerne den. Jeg kan ikke med lenker eller imgur 😏 Tilbake på hotellet eller hjemme: At det var sponset nevnte hun ikke et ord om de hun BLE sminket. Husker jeg la merke til det, og tenkte at hun hadde aldri betalt noen for å sminke henne Endret 22. august 2017 av Mynona 6
Viking-girl Skrevet 22. august 2017 #38168 Skrevet 22. august 2017 2 timer siden, Aricia skrev: Han har jo tatt det selv. Og en mulig tolkning er jo også at det er selve bildet som er "perfection", dvs han er fornøyd med arbeidet sitt. IG-kontoen hans har jo nå tydeligvis som mål å profilere ham som fotograf, som "Work: " først i presentasjonen indikerer. Jeg hadde IKKE hyret han som fotograf 😅 Hverken til portretter eller familiebilder. 7
Ultiva Skrevet 22. august 2017 Forfatter #38169 Skrevet 22. august 2017 (endret) 3 timer siden, Anne B skrev: Hun ser ut som ei voksdukke. CBE er overrasket og indignert over at leserne ikke ser barnas utseende i henne. Men når man ser hvor ugjenkjennelig hun redigeres på bilder så er det jo ikke merkelig i det hele tatt. Veteranbloggeren er i tillegg stort sett stivsminket og har i tillegg falske attributter som løshår og løsvipper, i tillegg til sine sedvanlige kunstige poseringer med gaping eller trutmunn. Om jeg ser på 6-7 år gamle bilder derimot, før posering og ansiktsredigering tok helt av, så ser jeg likhetstrekk med den eldste avleggeren (og ikke minst likhet med moren hennes). Første bilde er fra 2011 og det andre er hentet fra bloggen i 2016: https://imgur.com/a/rsgrL Lurer forøvrig på hvordan CBE skal klare å overbevise sine avleggere om at de er gode nok som de er, all den tid hun selv bruker på å endre sitt eget ytre både med kraftig sminke, kunstig hår/vipper/negler, unaturlige poseringer og omfattende bruk av photoshop. Det gjenstår jo også å se om toppbloggeren går tilbake til leppefyll nå som hun er ferdig med å amme. Endret 22. august 2017 av Ultiva 29
Vitulina Skrevet 22. august 2017 #38170 Skrevet 22. august 2017 (endret) Det ligner overhodet ikke på den samme kvinnen. Det gjør vel ingenting Endret 22. august 2017 av Vitulina 10
Tillie Skrevet 22. august 2017 #38171 Skrevet 22. august 2017 Uten å kaste meg helt inn i diskusjonen provoserer det meg (som mor selv) enormt når man kritiserer andre mødres valg rundt ammeslutt, nattavvenning og barnehage. Det som passer best for deg passer kanskje ikke for andre. Nå må vi slutte å gi hverandre dårlig samvittighet for hvordan vi utøver mammarollen! For meg personlig er det uaktuelt å vente med barnehage til barna selv om jeg ville hatt økonomisk mulighet til det. Vi kan ikke sitte her og dømme CBE for at hun ikke venter med barnehage fordi vi spekulerer i at arbeidstiden hennes ikke tilsvarer normalarbeidstid. For meg er den kritikken som er bedrevet over de siste sidene (inkludert kritikk av utseende) ikke relevant for trådens formål, og til tider direkte smålig. For å presentere meg ytterligere siden jeg har fulgt både bloggen og denne tråden (samt tidligere versjoner) over en lengre periode: Hei, jeg er en av de høyt utdannede bloggleserne som elsker å spontanshoppe. Jeg sluker ikke "narrativet" ukritisk og er svært skeptisk til bruken av barna i bloggen, men leser den sporadisk som ren underholdning. Jeg har unnlatt å delta i debatten her fordi jeg oppfatter debattklimaet lite velkomment, og fordi jeg som regel kun skriver innlegg under anonym bruker. 21
neon_sun Skrevet 22. august 2017 #38172 Skrevet 22. august 2017 14 minutter siden, Tillie skrev: Uten å kaste meg helt inn i diskusjonen provoserer det meg (som mor selv) enormt når man kritiserer andre mødres valg rundt ammeslutt, nattavvenning og barnehage. Det som passer best for deg passer kanskje ikke for andre. Nå må vi slutte å gi hverandre dårlig samvittighet for hvordan vi utøver mammarollen! For meg personlig er det uaktuelt å vente med barnehage til barna selv om jeg ville hatt økonomisk mulighet til det. Vi kan ikke sitte her og dømme CBE for at hun ikke venter med barnehage fordi vi spekulerer i at arbeidstiden hennes ikke tilsvarer normalarbeidstid. For meg er den kritikken som er bedrevet over de siste sidene (inkludert kritikk av utseende) ikke relevant for trådens formål, og til tider direkte smålig. For å presentere meg ytterligere siden jeg har fulgt både bloggen og denne tråden (samt tidligere versjoner) over en lengre periode: Hei, jeg er en av de høyt utdannede bloggleserne som elsker å spontanshoppe. Jeg sluker ikke "narrativet" ukritisk og er svært skeptisk til bruken av barna i bloggen, men leser den sporadisk som ren underholdning. Jeg har unnlatt å delta i debatten her fordi jeg oppfatter debattklimaet lite velkomment, og fordi jeg som regel kun skriver innlegg under anonym bruker. Jeg er helt enig i det du skriver, men må likevel innvende at det må være lov å kommentere og reagere når hun skriver på en offentlig arena. Amming er et veldig personlig og personlig tema, selv om jeg synes det er positivt at det dras frem de vanskelige sidene av det. Derimot er det et merkelig valg å velge bort ammingen pga et utdrikningslag. Min forlover hadde faktisk med seg sitt barn og ammet under mitt, og det var helt ok. LkE var vel også med og kunne vel tatt seg av barnet utenom ammingen. Synes dette valget lyser egoisme og selvsentrerthet. 22
BlendaSensitive Skrevet 22. august 2017 #38173 Skrevet 22. august 2017 Jeg synes faktisk fotografen har gjort en helt ok jobb (ikke mer enn ok, for fotografering handler om mer enn å avbilde noen). Men frua selv har en kunstig pose, hun ser ubekvem ut i både ansiktsuttrykk og kropp. Man skulle jo tro at når mannen fotograferer så slapper man av, koser seg. Og ikke minst OSER av stolthet over sminke, klær og omgivelse! Frua ser jo ut som at hun poserer i en daffeklærne på en galla. ... og LKE(du leser jo her): Tips til din instagram. Om du ønsket "voksdukke bildet" som en del av din portfolio, så skriv ikke bare "perfection". Det er latskap. Og dessuten ikke sant (bilder og kunst er aldri perfekt). Skriv hva du ønsket å formidle, utstyr, fototekniske detaljer. Du vet noe lignende som: " Her er min vakre kone, fotografert i anledningen xxxxx, i klær og sminke fra xxxx. Jeg har brukt "den og" det fotoapparatet, og den store utfordringer i denne settingen var lite naturlig lys bla bla bla bla (eller hva det nå var). I ps/lightroom har jeg justert for xxxx og xxxx. Noe jeg i ettertid skulle ønske var xxxxx" Da viser du selvinsikt, du viser at du kan fototeknik, du kan rett etterarbeid, du viser hva som var bra og hva som kan forbedres. 27
Keaton Skrevet 22. august 2017 #38174 Skrevet 22. august 2017 @Tillie Da bør hun slutte å sutre over valgene sine, for det er jo det mange reagerer på. Buhu, ungen må i barnehagen. Vel, hennes valg. 17
Lana01 Skrevet 22. august 2017 #38175 Skrevet 22. august 2017 1 time siden, neon_sun skrev: Jeg er helt enig i det du skriver, men må likevel innvende at det må være lov å kommentere og reagere når hun skriver på en offentlig arena. Amming er et veldig personlig og personlig tema, selv om jeg synes det er positivt at det dras frem de vanskelige sidene av det. Derimot er det et merkelig valg å velge bort ammingen pga et utdrikningslag. Min forlover hadde faktisk med seg sitt barn og ammet under mitt, og det var helt ok. LkE var vel også med og kunne vel tatt seg av barnet utenom ammingen. Synes dette valget lyser egoisme og selvsentrerthet. Hun valgte da ikke bort ammingen pga utdrikkingslaget. Hun skriver, ønsket å få henne til å ta flaske. Dette fordi hun skulle slippe amming denne dagen. Hun skriver også at hun hadde ønsket å amme enda et par mnd. At barnet skal lære å ta flaske er ikke ensbetydende med at man har planer om å gi opp ammingen. 6
Gjest Verrika Skrevet 22. august 2017 #38176 Skrevet 22. august 2017 50 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Jeg synes faktisk fotografen har gjort en helt ok jobb (ikke mer enn ok, for fotografering handler om mer enn å avbilde noen). Men frua selv har en kunstig pose, hun ser ubekvem ut i både ansiktsuttrykk og kropp. Man skulle jo tro at når mannen fotograferer så slapper man av, koser seg. Og ikke minst OSER av stolthet over sminke, klær og omgivelse! Frua ser jo ut som at hun poserer i en daffeklærne på en galla. ... og LKE(du leser jo her): Tips til din instagram. Om du ønsket "voksdukke bildet" som en del av din portfolio, så skriv ikke bare "perfection". Det er latskap. Og dessuten ikke sant (bilder og kunst er aldri perfekt). Skriv hva du ønsket å formidle, utstyr, fototekniske detaljer. Du vet noe lignende som: " Her er min vakre kone, fotografert i anledningen xxxxx, i klær og sminke fra xxxx. Jeg har brukt "den og" det fotoapparatet, og den store utfordringer i denne settingen var lite naturlig lys bla bla bla bla (eller hva det nå var). I ps/lightroom har jeg justert for xxxx og xxxx. Noe jeg i ettertid skulle ønske var xxxxx" Da viser du selvinsikt, du viser at du kan fototeknik, du kan rett etterarbeid, du viser hva som var bra og hva som kan forbedres. 👏🏽👏🏽👏🏽👍🏽👍🏽👍🏽 Støtter deg fullstendig.
På besøk Skrevet 22. august 2017 #38177 Skrevet 22. august 2017 Nå har hun seriesnappa Imsdalsflaska si, uten merking - spurte om det, får se om jeg får svar 14
Aldrisur Skrevet 22. august 2017 #38178 Skrevet 22. august 2017 Med tanke på alle sponsorene firmaet skal forhandle med, er det kan hende ikke så underlig at to voksne mennesker kan ha fulltidsjobb med én blogg? Alt er sponset, altså til og med vann liksom. 8
Lopploella Skrevet 22. august 2017 #38179 Skrevet 22. august 2017 (endret) Hvorfor ikke ta vann fra krana? Endret 22. august 2017 av Lopploella 2
Aldrisur Skrevet 22. august 2017 #38180 Skrevet 22. august 2017 4 minutter siden, Lopploella skrev: Hvorfor ikke ta vann fra krana? Tror ikke Sarpsborg Vann- og avløp er ivrige på å sponse. 33
Fremhevede innlegg