Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare flott at hun innrømmer det :) ingen skam i å ha restylane. Bruker det selv 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutes ago, RompeRusk said:

Men hvorfor er det slik at kvinner ikke er bra nok som de er? Jeg er enig i at det er tusen ganger bedre at hun innrømmer det, enn at hun lyver om det. Men synes da vitterlig ikke det var noe "galt" med leppene hennes før hun begynte med restylane... Synes det er trist at det i dag nærmest "tas for gitt" at kvinner bruker x-antall tjenester for å pynte på utseende, slik som restylane, botox, extensions, vippeextensions, falske negler+++ Hver morgen på vei til jobb ser jeg kvinner i kollektivtrafikken med falske negler, falske vipper og "falske" lepper. Synes ikke det er en bra utvikling...

• Liker 40
Gjest Skribent
Skrevet
Akkurat nå, lenebu skrev:

Men hvorfor er det slik at kvinner ikke er bra nok som de er? Jeg er enig i at det er tusen ganger bedre at hun innrømmer det, enn at hun lyver om det. Men synes da vitterlig ikke det var noe "galt" med leppene hennes før hun begynte med restylane... Synes det er trist at det i dag nærmest "tas for gitt" at kvinner bruker x-antall tjenester for å pynte på utseende, slik som restylane, botox, extensions, vippeextensions, falske negler+++ Hver morgen på vei til jobb ser jeg kvinner i kollektivtrafikken med falske negler, falske vipper og "falske" lepper. Synes ikke det er en bra utvikling...

Restylane i leppene ser jo virkelig ikke bra ut heller, på veldig mange. Tror man ser seg litt blind på det etter hvert, og det er nitrist. Til slutt blir det rimelig krevende å føle seg bra nok før man går ut døra. I tillegg til å være veldig selvsentrert tar det forfengelighet til et nytt nivå. Utviklingen er skremmende når en vanlig skoleklasse med tenåringer er full av jentunger med falske negler, avansert contouring, stive overlepper og latterlig lange vipper, som direkte fra et realityshow... hvor mye må man tjene for å holde alt dette ved like? Hvor mye er det rimelig at det skal koste deg av tid, penger og krefter å føle deg bra nok til å treffe folk? Det er soleklart bekymringsverdig, men ikke overraskende med all påvirkningen fra deriblant denne bloggeren og hennes like. 

Skrevet

Hva i all verden, så mye ærlighet! Og da tenker jeg ikke på krokodilletårene, men på "innrømmelser" av både restylane og retusjering av rynker. Det er jo kjempeflott at hun plutselig har sluttet å gå rundt grøten og late som ingenting, men jeg blir helt himmelfallen her jeg sitter, jeg. Hva har skjedd, liksom - dette er jo så out of character som det kan få blitt. Artig!

• Liker 23
Skrevet

Da kan moderatorer slutte å slette innlegg der vi "spekulerer" i redigering av rynker, iallfall. På tide at de innrømte det, er ikke lenge siden de benektet, men nå ble vel "forskjellene" for åpenbare. 

• Liker 28
Skrevet
44 minutter siden, lenebu skrev:

Helt enig! Bra at hun innrømmer det, men så forbanna trist utvikling det er! 

• Liker 17
Gjest Loffeliten
Skrevet

Veldig overraskende (og bra!) at Fruen faktisk innrømmer både leppefiksing og redigering! Kanskje de skal prøve noe helt nytt framover, ærlighet og åpenhet? :dry: 

(Eller... kanskje bloggen er hacket? :tunge1:)

Skrevet
14 minutter siden, Loffeliten skrev:

Veldig overraskende (og bra!) at Fruen faktisk innrømmer både leppefiksing og redigering! Kanskje de skal prøve noe helt nytt framover, ærlighet og åpenhet? :dry: 

(Eller... kanskje bloggen er hacket? :tunge1:)

Kanskje de har lest så mye her inne i det siste at noe til slutt kom gjennom den tykke skyen av fornektelse og bomull, hadde uansett  vært fint om dette var veien videre :)

• Liker 7
Gjest Clementina
Skrevet (endret)

Jeg stusser vel mest over at noen syns falske vipper og oppblåsing av lepper er pent... Det ble sagt så bra i en video noen sider lenger bak her, det ser jo overhodet ikke ut som om man er født med de plastikkvippene eller med den hovne overleppa. Det ser derimot ut som om man har tilbragt veldig mye tid foran speilet og er så misfornøyd og usikker på eget utseende at man velger å bruke tusenvis av kroner for å klistre plast over øynene og på å sprøyte fyllmasse inn i leppene. I miljøer hvor alle bruker det så er det jo ingen som reagerer på det. Men det er veldig tydelig for de som ikke bruker det selv. Jeg er kanskje blitt for gammel, jeg forstår det bare ikke...

Trist at Caroline er så usikker og misfornøyd i egen kropp at hun må kompensere med så mye tull. Det kommer også til å bli vanskelig for henne å argumentere for de mindreårige at de er gode nok som de er. Jeg er glad i å sminke meg og å stæsje meg opp selv, det er ikke det. Men det er kjempetrist om innsprøytninger i leppene og påliming av plastikk i ansiktet er i ferd med å bli den nye normalen for de unge. Caroline har jo også fortalt at hun har slitt mye med øyebetennelser, det er heller ikke rart da plastikkvipper og mye sminke er et skikkelig bakterieeldorado.

Endret av Clementina
Gjest Chickabee
Skrevet

Jeg følger diskusjonen fra sidelinjen og er imponert over nivået, sakligheten og ikke minst tålmodigheten til mange av debattantene, spesielt arbeidet som @Asti har gjort med dokumentasjon av kommentarjukset. Å se den omfattende listen var nok en vekker for mange, derfor lurer jeg på om det finnes noe tilsvarende for de photoshoppede bildene/ gifene?

Skrevet

På twitterkontoen til Nora Nordbo finner du noen  av bildene.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Clementina skrev:

Jeg stusser vel mest over at noen syns falske vipper og oppblåsing av lepper er pent... Det ble sagt så bra i en video noen sider lenger bak her, det ser jo overhodet ikke ut som om man er født med de plastikkvippene eller med den hovne overleppa. Det ser derimot ut som om man har tilbragt veldig mye tid foran speilet og er så misfornøyd og usikker på eget utseende at man velger å bruke tusenvis av kroner for å klistre plast over øynene og på å sprøyte fyllmasse inn i leppene. I miljøer hvor alle bruker det så er det jo ingen som reagerer på det. Men det er veldig tydelig for de som ikke bruker det selv. Jeg er kanskje blitt for gammel, jeg forstår det bare ikke...

Trist at Caroline er så usikker og misfornøyd i egen kropp at hun må kompensere med så mye tull. Det kommer også til å bli vanskelig for henne å argumentere for de mindreårige at de er gode nok som de er. Jeg er glad i å sminke meg og å stæsje meg opp selv, det er ikke det. Men det er kjempetrist om innsprøytninger i leppene og påliming av plastikk i ansiktet er i ferd med å bli den nye normalen for de unge. Caroline har jo også fortalt at hun har slitt mye med øyebetennelser, det er heller ikke rart da plastikkvipper og mye sminke er et skikkelig bakterieeldorado.

De fleste menn i min omkrets hater sånt. 

• Liker 9
Skrevet
På 22.8.2017 den 22.01, Kollontaj skrev:

Jeg tror det ammeinnlegget er bonding, som før nevnt.

tips til bloggere herfra https://smartblogger.com/storytelling/

Here is the point: We humans are raw and vulnerable. We want to see ourselves reflected in others and we want to experience truth (even if it’s not always fact) – which is why we love to immerse ourselves in the pain and the joy of a sweeping story.

Give people the stories they are so desperately longing for and they will strongly engage with your writing – as they will feel your message to the core.

...

The question is: do you have the courage to tap into your deepest emotions and share them with the world?

Because if you do, your readers will be your loyal audience forever.

Enig. Innlegget handler kanskje rent overflatisk om amming (eller tidspress, flyskrekk, whatnot), men hensikten er bare å knytte leserne tettere til seg. "Se! Jeg er jo et menneske!". 

• Liker 11
Skrevet (endret)
På 23.8.2017 den 22.48, Chickabee skrev:

Jeg følger diskusjonen fra sidelinjen og er imponert over nivået, sakligheten og ikke minst tålmodigheten til mange av debattantene, spesielt arbeidet som @Asti har gjort med dokumentasjon av kommentarjukset. Å se den omfattende listen var nok en vekker for mange, derfor lurer jeg på om det finnes noe tilsvarende for de photoshoppede bildene/ gifene?

Du kan sjekke her: https://imgur.com/a/s5fSj  (vil bare tilføye at bilderedigeringen handlet om at de løy ovenfor leserne sine, dvs. de nektet på direkte spørsmål fra lesere for at de redigerte bilder på bloggen). 

:) 

Endret av Asti
Skrevet

Tusen takk, @Asti

Jeg tror ikke jeg tar for hardt i om jeg sier at jeg personlig mistenker at dine lange, grundige lister av dokumentasjon har bidratt til at sløret nå løftes litt på i bloggen.

Mitt inntrykk er at de innser at de må bli lettere å relatere seg til om firmaet skal overleve som noe annet enn et glansbilde.

Hatten av for alle dere flinke, tålmodige kritikerne her inne med @Asti i spissen! :nordvesta:

• Liker 19
Skrevet
3 hours ago, RompeRusk said:

Egentlig er det litt skam, da det utstråler overfladiskhet og dårlig selvtillit. 

Men ærlighet varer lengst. Så tommel opp (på en måte). 

• Liker 15
Skrevet
28 minutter siden, Asti skrev:

Du kan sjekke her: https://imgur.com/a/0O1If    (vil bare tilføye at bilderedigeringen handlet om at de løy ovenfor leserne sine, dvs. de nektet på direkte spørsmål fra lesere for at de redigerte bilder på bloggen). 

:) 

Wow, blir overrasket over hva hun/typen hennes mente burde redigeres på bildet, er jo knapt noe ekte igjen på det ferdige resultatet. Det med ryggen fikk henne jo til å se ut som det bare er skjellettet igjen under den genseren!

• Liker 9
Skrevet

Det er hun selv som har redigert, for n'te gang. Han tok all skylda 

• Liker 6
Skrevet (endret)
37 minutter siden, Speedmaster skrev:

Egentlig er det litt skam, da det utstråler overfladiskhet og dårlig selvtillit. 

Men ærlighet varer lengst. Så tommel opp (på en måte). 

Store ord og dyp analyse ang min personlighet av noen som ikke kjenner meg. 

La nå dama få gjøre som hun vil så lenge hun er ærlig om det 

Endret av RompeRusk
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at hun får sette på løshår/vipper/negler og fylle seg med fillers/restylane/silikon så mye hun vil. Så lenge hun er ÆRLIG om det, all den tid hun bruker sin egen kropp som reklameplakat.

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...