Gjest CecilieX Skrevet 23. august 2017 #38221 Skrevet 23. august 2017 8 timer siden, Asti skrev: CBE skriver akkurat det som passer seg i øyeblikket. For 4 måneder siden jobbet både hun og LKE mer enn "kl. 8-16", jfr. https://imgur.com/a/meiX5 / http://www.carolinebergeriksen.no/2017/04/23/neste-yrke-gartner/#comment-548138 Og det var ikke medregnet frisør-, negltimer, trening o.l. , jfr. https://imgur.com/a/NBLR3 / http://www.carolinebergeriksen.no/2017/04/23/neste-yrke-gartner/#comment-548161 Og IGJEN handler det om å vinne en diskusjon. I sin iver etter å ikke la noen få rett, så kommer de med en bastant påstand. Ingen skal komme her og komme her liksom. Men så var det det med å huske hva man skriver. Denne permisjonstiden har de hevdet alt fra at LKE har full perm til at de jobber fullt begge to. Alt som svar på kritikk fra lesere. Så utrolig pinlig, men et så altfor velkjent karaktertrekk. Ingen skal få skrape i fasaden på de akk så perfekte og ufeilbarlige Eriksens.
Lopploella Skrevet 23. august 2017 #38222 Skrevet 23. august 2017 Når hun tenker tilbake til minstebarnet ble født, så blir hun helt svimmel, fordi det har skjedd så mye. Og det har vi jo sett at det har. Det har vært hektisk meg her og der og masse masse bilkjøring og hit og dit og hei fredag, gleder meg til mandag igjen, og glede seg til neste årstid flere måneder på forhånd. Så når hun da skriver at hun er glad hun har satt babytiden foran alt annet, så er det jo rett og slett parodisk. Hun har ikke hatt permisjon i det hele tatt. Babyer tilpasser seg, men det er ikke det ideelle liv for et spedbarn å farte så mye rundt. 27
¤flicka¤ Skrevet 23. august 2017 #38223 Skrevet 23. august 2017 Hvis hun "satte babytiden foran alt annet" lurer jeg på hva hun mener en helt vanlig mor som meg holdt på med da jeg hadde liten baby 23
Aricia Skrevet 23. august 2017 #38224 Skrevet 23. august 2017 1 time siden, Inocybe skrev: Enig. Hvem som har betalt for flasken er irrelevant. CBE har en pågående reklamekampanje for Imsdal og kan dermed ikke vise fram produktet uten at det gir fordel for annonsør og henne selv = reklame = SKAL merkes. Dette er ingen gråsone engang det er ren og skjær driting i loven. #bestiklassen #lovbryterforsmåpenger Når kommer neste innlegg fra henne eller mannen hvor de sutrer over at ingen tror på dem når de viser fram ting som for en gangs skyld ikke er reklame? Det paret der er helt på toppen i utroverdighet og det har de ordnet helt selv. #gravesinegengrav Enig, det framstår bare som trassing, rett og slett. Snart får vi vel den berømte KVITTERINGEN for kjøpt Imsdal-flaske, og dermed det ultimate BEVISET. 31
Viking-girl Skrevet 23. august 2017 #38225 Skrevet 23. august 2017 57 minutter siden, CecilieX skrev: Og IGJEN handler det om å vinne en diskusjon. I sin iver etter å ikke la noen få rett, så kommer de med en bastant påstand. Ingen skal komme her og komme her liksom. Men så var det det med å huske hva man skriver. Denne permisjonstiden har de hevdet alt fra at LKE har full perm til at de jobber fullt begge to. Alt som svar på kritikk fra lesere. Så utrolig pinlig, men et så altfor velkjent karaktertrekk. Ingen skal få skrape i fasaden på de akk så perfekte og ufeilbarlige Eriksens. I kjent PT-Åge stil er mange av svarene forunderlig like hans svar skjult bak ulike jentenavn. 17
Pikachuchu Skrevet 23. august 2017 #38226 Skrevet 23. august 2017 Det er det som er noe dritt med alle løgnene. Holde rede på hva som er sagt/påstått om hva må jo være et mareritt. Og fordi mange av uttalelsene deres er litt "ute" bare for å vinne en diskusjon så husker man dem. Slik har de selv bygget opp et aldri så lite arkiv med motstridende uttalelser/påstander relatert til egen virksomhet, fantastisk! 18
pøbelsara Skrevet 23. august 2017 #38227 Skrevet 23. august 2017 Jeg tenker at det sikkert er sårt for henne å bli kritisert - og at det sikkert var sårt for henne at ammeslutten ikke ble som hun hadde tenkt. Men jeg skjønner ikke hva som får henne til å tenke at 1) det er greit å dele slik samtidig som hun 2) synes det er så FÆLT når noen kritiserer henne og at hun forstått ikke skjønner at det ikke 3) er greit å utlevere så private detaljer om en baby. Det er babyens privatliv også, ikke bare CBEs. Det er fint at man snakker om ulike aspekter ved foreldrerolle, om overganger og om småbarnstiden som fordrer så mye av de fleste - men skjønner hun virkelig ikke at når man over tid deler så vanvittig mye som hun gjør, så vet folk også vanvittig mye - og når hun i tillegg faktisk ikke gidder å delta når det hun skrive skaper debatt, så blir det bare helt feil. Hun øser ut med bilder av tilsynelatende alt de gjør - bryllupet deres, masse hverdager, måltider, utflukter, ferier, hverdager, mer hverdager, venners bryllup, familiemedlemmers bryllup, egne bursdager ungenes bursdager - og til og med sin egen bestemors begravelse ( ) og hvis de går seg en liten tur til byen for å kjøpe is, så deler hun gapende smilebilder av det også. Det er helt sikkert mange ting i liivet hun ikke har delt, så det er klart at livet i den prismeprydede villaen i Sarpsborg sikkert har en hel mengde aspekter som ingen andre enn dem vet noe om. Men de lever jo av å vise frem velregisserte deler av dette livet - komplett med to uskyldige unger som aldri har blitt spurt om de vil være med i the Truman show - Sarpsbprgutgaven. Så det blir litt dumt å kritisere folk for at de ikke vet alt som skjer der - hele bloggen er jo lagt opp slik at leserne skal tro at det vet alt. Jeg tenker at hun ville fått adskillig mer kred og mindre kritikk hvis hun hadde deltatt videre i diskusjoner hun setter i gang - det være seg om interesse rundt mors kropp i barseltiden, eller rundt barnehagestart, ammeslutt og sånn. Men det velger hun av ukjente årsaker å aldri gjøre. Og når det gjelder den Imsdalflasken så er det bare dumt. Der ER reklame når hun har et pågående samarbeid med dem. Det er ikke vanskelig å forstå, og det er IKKE en gråsone. Jeg venter spent på kvitteringen. 34
Stjernekikkeren Skrevet 23. august 2017 #38228 Skrevet 23. august 2017 8 timer siden, fina skrev: Hehe, fancy dagbok. Altså, alt de gjør bærer preg av å være gjort nøye og detaljorientert (unntatt reklamemerking, da), så det forundrer meg ikke at den bloggen tar et par timer om dagen å kuratere. De tar absolutt magasin-sammenligningen på alvor, og legger mye i det estetiske (tidvis litt for mye jf tidligere photoshop-diskusjoner). Men at det tar to fulltidsstillinger + et større apparat av managers m.m. høres vel litt mye ut? Isåfall må de jo jobbe i sneglefart, hele gjengen, og jeg har liksom ikke helt det inntrykket av dem heller. Jan Rasmussen sa tidligere i uka at han og Anna jobber maksimum 3 timer dagen til sammen, og til tross for at kvalitetsnivået på Mamma til Michelle-bloggen er vesentlig lavere enn CBE.no hva gjelder bilder, tekster og tematikk greier jo Anna Rasmussen & co å ro i land bortimot de samme summene årlig som CBE AS, så hvor tidkrevende kan det være? At stress og travelhet er blitt en valuta i dagens samfunn, og at det nærmest er en statusmarkør å være stressa fordi dette indikerer at du er viktig, flink og driftig syns jeg er ordentlig ille. Enig med deg, du tar det på kornet totalt. 8
Inocybe Skrevet 23. august 2017 #38229 Skrevet 23. august 2017 58 minutter siden, Aricia skrev: Enig, det framstår bare som trassing, rett og slett. Snart får vi vel den berømte KVITTERINGEN for kjøpt Imsdal-flaske, og dermed det ultimate BEVISET. Jaaa! La oss endelig få se dette ultimative BEVISET 16,50 kr + pant! 16
Gjest Sirkustjukk Skrevet 23. august 2017 #38230 Skrevet 23. august 2017 (endret) Skjermdump og tips ang "Imsdalsnappen" er sendt inn til FO. Så får hun bare være så "best i klassen" som hun vil, hun burde skjønne at dette blir feil med tanke på opplegget hun annonserer for i disse dager. Endret 23. august 2017 av Sirkustjukk
Stjernekikkeren Skrevet 23. august 2017 #38231 Skrevet 23. august 2017 4 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Skjermdump og tips ang "Imsdalsnappen" er sendt inn til FO. Så får hun bare være så "best i klassen" som hun vil, hun burde skjønne at dette blir feil med tanke på opplegget hun annonserer for i disse dager. Bra gjort, håper de gjør noe med det. Jeg tror hun vet veldig godt hvordan det ser ut, enten velger hun å spille dum og uvitende eller så har han typen hennes satt seg ned og "tolket" loven igjen... 11
Ultiva Skrevet 23. august 2017 Forfatter #38232 Skrevet 23. august 2017 9 timer siden, CecilieX skrev: Og IGJEN handler det om å vinne en diskusjon. I sin iver etter å ikke la noen få rett, så kommer de med en bastant påstand. Ingen skal komme her og komme her liksom. Men så var det det med å huske hva man skriver. Denne permisjonstiden har de hevdet alt fra at LKE har full perm til at de jobber fullt begge to. Alt som svar på kritikk fra lesere. Så utrolig pinlig, men et så altfor velkjent karaktertrekk. Ingen skal få skrape i fasaden på de akk så perfekte og ufeilbarlige Eriksens. Jepp. Og den tredje versjonen som ble presentert nå nylig er altså at CBE "har satt babytiden foran alt". Begynner å bli veldig mange ulike historier å forholde seg til nå altså. 20
Viking-girl Skrevet 23. august 2017 #38233 Skrevet 23. august 2017 (endret) På vei til møte på Snap i dag, skyhøye hæler og kort skjørt... Nå blir det kjøkkenøy! Selvsagt sponset 🙄 Har de virkelig ikke "råd" til å kjøpe noenting selv?! MÅ alt være spons?? Jeg betaler 550,- hver gang jeg fresher opp neglene mine (pussing, filing, påfyll hos byens mest proffe neglesalong, har gått dit i 7 faste år) Når Frua ikke kan betale for negler engang, og støtte handelstanden i sin egen hjemby.... Hvilken interesse har andre enn Særpinger om den nye kjøkkenøya? De sponsede neglene? Butikker generelt i Sarpsborg? Greit at hun er gift med en sunnmøring men det får da være måte på nedsalting av penger! Kjære Caroline; betal de som fikser negler, hår og sminke på deg! De er VEL UNT hver krone. Det er forøvrig alle de andre som driver business i byen din også! Endret 23. august 2017 av Viking-girl skrivefeil 25
Mynona Skrevet 23. august 2017 #38234 Skrevet 23. august 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Mynona, mod.
Gjest Cocosa Skrevet 23. august 2017 #38235 Skrevet 23. august 2017 I kommentarfeltet i innlegget om lysekronen benekter ikke Caroline at de redigerer bort blant annet rynker. Hun nærmest bekrefter det.
fina Skrevet 23. august 2017 #38236 Skrevet 23. august 2017 Jeg vil faktisk gi CBE litt kudos for å la Kristins kommentar publiseres, og for å svare ærligere enn vi har sett tidligere. Her innrømmer hun jo faktisk redigering, til en viss grad, og det må jo regnes som et fremskritt. Et lite baby step 5
Mynona Skrevet 23. august 2017 #38237 Skrevet 23. august 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Mynona, mod.
Sophia_08 Skrevet 23. august 2017 #38238 Skrevet 23. august 2017 Fordelen med ammeslutt er jo at hun endelig kunne fylle i leppene igjen! 14
Pearl2.0 Skrevet 23. august 2017 #38239 Skrevet 23. august 2017 Jeg synes også hun svarer veldig fint på spørsmål om redigering osv under lysekroneinnlegget👌☺ 1
Gjest Sirkustjukk Skrevet 23. august 2017 #38240 Skrevet 23. august 2017 Da er det vel ikke mer å lure på?👄 https://imgur.com/a/vpqHD
Fremhevede innlegg