fina Skrevet 21. august 2017 #38141 Skrevet 21. august 2017 (endret) Jeg bryr meg ikke om hvordan de løser barnehage/hjemmeværende-problematikken, og syns noen av kommentarene her er i grenseland til personkritikk. Uansett tenker jeg at hun kunne spart seg "stakkars meg"-preget. Er dette feature-artikkelen om sårbare småbarnsmødre i denne ukas utgave av det "inspirerende magasinet" hun gjentatte ganger har uttrykt at hun forsøker å skape med bloggen? Få har så mye ressurser (og da tenker jeg ikke kun på de økonomiske) og kapasitet (vil jeg tro, jf det ekstremt høye turtallet de virker å leve livet sitt i) som Eriksen-familien, og jeg tenker at de jo kunne prioritert annerledes om de ønsket det. Nå tror jeg innlegget er mer et sånt hjertesukk "alle" mødre føler når ungene blir eldre enn en reell motstand mot at jentene blir eldre og at begge nå skal i barnehage, og forstår at det føles sårt. Men som jeg ser flere i kommentarfeltet påpeker, er det jo ikke ensidig negativt at de blir eldre og mer selvstendige, ei heller er mors sorg det viktigste i denne prosessen. Ellers: Flott med litt mer utlevering av ungene, altså. Nå vet også alle som vil hvor lenge yngstemann ammet. Endret 21. august 2017 av fina 26
Gjest Zeitgeist Skrevet 21. august 2017 #38142 Skrevet 21. august 2017 Jeg kan forstå sårheten med at et barn ikke lenger vil ta brystet, at det er ømt å se et barn vokse opp og bli mer og mer selvstendig, denne separasjonsangsten ved første dag i barnehagen, osv. Jeg tror det er helt naturlig. Men når hele motivasjonen for å slutte med amming er at mor skal kunne dra på fest, så sliter jeg virkelig med å sympatisere. Og når mor samtidig har brukt den sårbare og umistelige tiden til å selge både seg selv og sine barn for en allerede velfylt bankkontos skyld, så gidder jeg rett og slett ikke mer. Det blir for dumt - og kynisk - å skrive "buhu, stakkars meg"-innlegg når tapet av dyrebar tid er ene og alene selvforskyldt.
Gjest Anne B Skrevet 21. august 2017 #38143 Skrevet 21. august 2017 Helt enig. Jeg har aldri sett en mer heseblesende barseltid noensinne. Hun burde lære seg å roe ned. Skjønner ikke hvordan hun har fått tid til å amme midt oppi alt det kaoset. Jeg hadde mistet melka ved tanken. Men nå er året gått og hun angrer kanskje på prioriteringene. Dette burde hun jo ha lært siden forrige gang.
Tørst Skrevet 21. august 2017 #38144 Skrevet 21. august 2017 Hvorfor måtte den minste på død og liv ta flaske, da? Koppmating? Og hun forklarer hvordan det fungerte med spreng og sånn ved ammeslutt, kan hun ikke pumpe hvis hun vil at barnet skal ha morsmelk istedenfor mme? Jeg forstår heller ikke det innlegget. Det er hennes andre barn, så hun vet jo sånn ca hvordan amming fungerer. Det går nok fint med dem likevel 😂 15
Populært innlegg Ultiva Skrevet 21. august 2017 Forfatter Populært innlegg #38145 Skrevet 21. august 2017 (endret) Slike følelsesladde hønemor-innlegg fra CBE passer så dårlig inn med resten av magasinet hun selger. Berg Eriksen har tross valgt å ikke ta en eneste dag med mammapermisjon. Hun og mannen gjennomførte (i følge blogginnlegg) en tøff nattavvenning når babyen ble 6 måneder for at hun skulle få slippe å amme på nettene. Paret har mer barnevakt i løpet av en måned enn jeg har hatt for mine tre barn i løpet av seks år. Det siste året har hun stresset rundt som en strikkball til alt fra et eksentrisk og pompøst 30-årslag (hallo barnevakt), via bryllupshelg (hallo barnevakt) og utdrikningslag (hallo barnevakt), eventer for eget design (uten barna), treningssamling for Imsdal (uten barna) og en slags omflakkende tilværelse mellom hotell, foreldrenes hus, hytte samt et nytt hus som de fikk totalrenovert fra ærverdig til gotisk bordell. At hun nå tilsynelatende gråter fordi barna vokser for fort... Det er jo hun selv som, i følge egen fremstilling i diverse SoMe, velger å leve livet sitt som en stressete strikkball. Dette burde virkelig ikke overraske henne. Men igjen; jeg tror rett og slett ikke på det. Dette innlegget, i likhet med det følelsesladde innlegget hvor hun reklamerte heftig for ammestolen, er kun for å samle fansen rundt leirbålet sitt. CBE er alt annet enn en hønemor og det blir for dumt å late som om hun er det for at flere lesere skal kunne relatere til henne. Hun bør hvert fall holde seg for god til å utlevere de små i denne malplasserte sympatisankingen sin. Endret 22. august 2017 av Ultiva 102
fina Skrevet 21. august 2017 #38146 Skrevet 21. august 2017 12 minutter siden, Ultiva skrev: Slike følelsesladde hønemor-innlegg fra CBE passer så dårlig inn med resten av magasinet hun selger. Berg Eriksen har tross valgt å ikke ta en eneste dag med mammapermisjon. Hun og mannen gjennomførte (i følge blogginnlegg) en tøff nattavvenning når babyen ble 6 måneder for at hun skulle få slippe å amme på nettene. Paret har mer barnevakt i løpet av en måned enn jeg har hatt for mine tre barn i løpet av seks år. Det siste året har hun stresset rundt som en strikkball på alt fra et pompøst 30-årslag, via bryllupsfeiringer og utdrikningslag, eventer for eget design og en slags omflakkende tilværelse mellom hotell, foreldrenes hus, hytte samt et nytt hus som de fikk totalrenovert fra ærverdig til gotisk bordell. At hun nå tilsynelatende gråter fordi barna vokser for fort... Det er jo hun selv som, i følge egen fremstilling i diverse SoMe, velger å leve livet sitt som en stressete strikkball. Dette burde virkelig ikke overraske henne. Men igjen; jeg tror rett og slett ikke på det. Dette innlegget, i likhet med det følelsesladde innlegget hvor hun reklamerte for ammestolen, er kun for å samle fansen rundt leirbålet sitt. Jeg bøyer meg i støvet. Dette!!!! oppsummerer altså så godt hva jeg føler. 25
LizbethOsnes Skrevet 21. august 2017 #38147 Skrevet 21. august 2017 21 minutter siden, Ultiva skrev: Slike følelsesladde hønemor-innlegg fra CBE passer så dårlig inn med resten av magasinet hun selger. Berg Eriksen har tross valgt å ikke ta en eneste dag med mammapermisjon. Hun og mannen gjennomførte (i følge blogginnlegg) en tøff nattavvenning når babyen ble 6 måneder for at hun skulle få slippe å amme på nettene. Paret har mer barnevakt i løpet av en måned enn jeg har hatt for mine tre barn i løpet av seks år. Det siste året har hun stresset rundt som en strikkball på alt fra et pompøst 30-årslag, via bryllupsfeiringer og utdrikningslag, eventer for eget design og en slags omflakkende tilværelse mellom hotell, foreldrenes hus, hytte samt et nytt hus som de fikk totalrenovert fra ærverdig til gotisk bordell. At hun nå tilsynelatende gråter fordi barna vokser for fort... Det er jo hun selv som, i følge egen fremstilling i diverse SoMe, velger å leve livet sitt som en stressete strikkball. Dette burde virkelig ikke overraske henne. Men igjen; jeg tror rett og slett ikke på det. Dette innlegget, i likhet med det følelsesladde innlegget hvor hun reklamerte for ammestolen, er kun for å samle fansen rundt leirbålet sitt. CBE er alt annet enn en hønemor og det blir for dumt å late som om hun er det for at flere lesere skal kunne relatere til henne. Indeed. 13
Keaton Skrevet 21. august 2017 #38148 Skrevet 21. august 2017 (endret) Følelsesladd gir penger i kassa. Tretrinnsrakett: vis mammafølelser i bloggen (slik at ikke mammaleserne får det for seg at du er for egosentrisk), publiser passende mengde kritiske innlegg (ikke for kritiske, gjerne de som er enkle å motsi) slik at mammaleserne kan samle seg bak deg i unisont mammaforsvar og til slutt; selg klikkene deres til høystbydende og push på dem noe barnetøy som de får litt rabatt på når de bruker koden Caroline-vår-moderlysfontene-15% Endret 21. august 2017 av Kollontaj 43
Viking-girl Skrevet 22. august 2017 #38149 Skrevet 22. august 2017 (endret) På 19.8.2017 den 19.35, På besøk skrev: I går la hun ut at hun ble sminka på snap. Mange snaps og timer senere ble det lsgt ut en type «fikk sminkehjelp #sponsa» Hun skriver ingenting om spons i dagens innlegg. Har kommentert og spurt, men ser ut som hun (heldigvis) har barnedag og ikke har sjekka kommentarer enda. Noen som tør å vedde om ettermerking? Hun merket spons på snap. Dajana som sminker Sofie Elise fikk en takk og #sponset Men ikke før seint på kveld og ETTER elle festen Endret 22. august 2017 av Viking-girl
Gjest Verrika Skrevet 22. august 2017 #38150 Skrevet 22. august 2017 9 timer siden, Ultiva skrev: Slike følelsesladde hønemor-innlegg fra CBE passer så dårlig inn med resten av magasinet hun selger. Berg Eriksen har tross valgt å ikke ta en eneste dag med mammapermisjon. Hun og mannen gjennomførte (i følge blogginnlegg) en tøff nattavvenning når babyen ble 6 måneder for at hun skulle få slippe å amme på nettene. Paret har mer barnevakt i løpet av en måned enn jeg har hatt for mine tre barn i løpet av seks år. Det siste året har hun stresset rundt som en strikkball til alt fra et eksentrisk og pompøst 30-årslag (hallo barnevakt), via bryllupshelg (hallo barnevakt) og utdrikningslag (uten barna), eventer for eget design (uten barna), treningssamling for Imsdal (uten barna) og en slags omflakkende tilværelse mellom hotell, foreldrenes hus, hytte samt et nytt hus som de fikk totalrenovert fra ærverdig til gotisk bordell. At hun nå tilsynelatende gråter fordi barna vokser for fort... Det er jo hun selv som, i følge egen fremstilling i diverse SoMe, velger å leve livet sitt som en stressete strikkball. Dette burde virkelig ikke overraske henne. Men igjen; jeg tror rett og slett ikke på det. Dette innlegget, i likhet med det følelsesladde innlegget hvor hun reklamerte heftig for ammestolen, er kun for å samle fansen rundt leirbålet sitt. CBE er alt annet enn en hønemor og det blir for dumt å late som om hun er det for at flere lesere skal kunne relatere til henne. Hun bør hvert fall holde seg for god til å utlevere de små i denne malplasserte sympatisankingen sin. 👏🏽👏🏽👏🏽
Gjest Verrika Skrevet 22. august 2017 #38151 Skrevet 22. august 2017 8 timer siden, Thisisnotmyname skrev: Har LKE kommentert at man kan se slik informasjon? Og er det bevis nok at de redigerer den infoen? For mange laster jo opp bilder i photoshop, eks. Når man har tatt bilder i raw for å konvertere. Jeg hadde likt hvis dette er nok bevis, at noen hadde tatt søkelys på dette. Og skulle ønske at akkurat som at man må merke for reklame, så skulle man ha merket at bildet er redigert og ikke viser sannheten.. Eller noe sånt;p Dette er info som ligger under bildet. Du kan bruke http://imageedited.com/ denne....
Viking-girl Skrevet 22. august 2017 #38153 Skrevet 22. august 2017 På 20.8.2017 den 16.52, JessicaL skrev: Jeg har mange ulike Louboutins og ja de er veldig vonde å gå i, spesielt de som er 12 cm og høyere. Akkurat som billige høyhælte sko. Men de er veldig vakre der de står i skapet. 😂 Før brukte jeg dem daglig men nå for tiden gidder jeg ikke gå rundt og ødelegge kroppen min med vonde sko, bruker de kun til spesielle anledninger og når jeg vet at jeg mest skal sitte. De er definitivt sitte-sko og ikke gå-sko. Christian Louboutin har selv uttalt at han ikke lager sko for at de skal være komfortable. Tviler veldig på at frua traver rundt på brosten i 12 cm hæler uansett merke, hun skifter sikkert for fotografering. Det gjør alle bloggerne. Hun gikk barføtt til hotellet på snap #vonde bein, vonde sko auauau ! 2
Gjest Chloe Skrevet 22. august 2017 #38154 Skrevet 22. august 2017 16 timer siden, BlendaSensitive skrev: Lurer mest på hva som er "perfection" (litt morsomt at han skriver for engelsktalende, når de fleste er norsktalende i kommentarfeltet). Bildet eller kona, interiøret, kjolen eller hva, som er "perfection"? Hadde mannen sagt "perfection" til meg, så hadde jeg lurt på om han hadde en skrue løs, all den tid jeg er både hissig, morgengretten og temmelig krevende person. Hvem sier det som kompliment til kona?? Foruten lke da. Er det vanlig som engelsktalende? ps. ellers synes jeg at LKE sin instagram er mer spennende enn konas. Mye mer variasjon, han ser mer normal ut på bilder enn fruen. Men med 12 tusen følgere så er det merkelig at så få kommenterer eller liker bilder. Med perfection mener han vel hele pakka: sminke, kjole, setting, lys, skygge, hår, uttrykk osv. Håper for din skyld at mannen din syns du er perfekt (med alle dine uperfektheter) for han, selv om du er morgengretten, hissig og krevende. Engelske ord og uttrykk er blitt mer og mer vanlig i det norske språk.
Gjest Anne B Skrevet 22. august 2017 #38155 Skrevet 22. august 2017 Døgnet har bare 24 timer selv for henne. At hun påstår hun har prioritert babytiden tror jeg ikke på. Så er det så trist at det fremstilles på den måten. Tenker på lesere uten barn som kan tro at det heseblesende livet er normalt når man har baby. Det første året kan være tøft og slitsomt. Bloggen fremstiller det som glamour og hun som en supermamma. Det er jo bare fasade og tull. Folk er selvsagt forskjellige, men jeg kjøper ikke den fremstillingen hennes.
Gjest Chloe Skrevet 22. august 2017 #38156 Skrevet 22. august 2017 16 timer siden, suckers skrev: Må være mangel på alt det der som gjør at min samboer aldri kaller meg "perfection"🙈 Min gjør det, og jeg bruker aldri sminke. 😊
BlendaSensitive Skrevet 22. august 2017 #38157 Skrevet 22. august 2017 1 minutt siden, Chloe skrev: Med perfection mener han vel hele pakka: sminke, kjole, setting, lys, skygge, hår, uttrykk osv. Håper for din skyld at mannen din syns du er perfekt (med alle dine uperfektheter) for han, selv om du er morgengretten, hissig og krevende. Engelske ord og uttrykk er blitt mer og mer vanlig i det norske språk. Haha! Jodda, han mener nok det. Det kom kanskje ikke godt nok frem, men en partner synes jo gjerne at man er verdens beste på tross av alle små og store feil vi som personer har. Den "perfection" innlegget, handler jo bare om utseendet, klær, sminke og hår. De fleste voksne ser jo sin partner som mer enn bare utseendet, at man er perfekt kone/mann/partner som en hel pakke. Ok, det er tidlig på morgenen, har sykt barn. 8
Gjest Chloe Skrevet 22. august 2017 #38158 Skrevet 22. august 2017 16 timer siden, Ultiva skrev: Så hyggelig for CBE. Når hun er stivpyntet, tungt sminket og kraftig redigert i photoshop så er hun perfekt i mannens øyne. Han syns sikkert at hun er perfekt ellers også, men han syns vel at hun var ekstra flott på det bildet. 😊
_Malene Skrevet 22. august 2017 #38159 Skrevet 22. august 2017 9 timer siden, Ultiva skrev: Slike følelsesladde hønemor-innlegg fra CBE passer så dårlig inn med resten av magasinet hun selger. Berg Eriksen har tross valgt å ikke ta en eneste dag med mammapermisjon. Hun og mannen gjennomførte (i følge blogginnlegg) en tøff nattavvenning når babyen ble 6 måneder for at hun skulle få slippe å amme på nettene. Paret har mer barnevakt i løpet av en måned enn jeg har hatt for mine tre barn i løpet av seks år. Det siste året har hun stresset rundt som en strikkball til alt fra et eksentrisk og pompøst 30-årslag (hallo barnevakt), via bryllupshelg (hallo barnevakt) og utdrikningslag (uten barna), eventer for eget design (uten barna), treningssamling for Imsdal (uten barna) og en slags omflakkende tilværelse mellom hotell, foreldrenes hus, hytte samt et nytt hus som de fikk totalrenovert fra ærverdig til gotisk bordell. At hun nå tilsynelatende gråter fordi barna vokser for fort... Det er jo hun selv som, i følge egen fremstilling i diverse SoMe, velger å leve livet sitt som en stressete strikkball. Dette burde virkelig ikke overraske henne. Men igjen; jeg tror rett og slett ikke på det. Dette innlegget, i likhet med det følelsesladde innlegget hvor hun reklamerte heftig for ammestolen, er kun for å samle fansen rundt leirbålet sitt. CBE er alt annet enn en hønemor og det blir for dumt å late som om hun er det for at flere lesere skal kunne relatere til henne. Hun bør hvert fall holde seg for god til å utlevere de små i denne malplasserte sympatisankingen sin. Amen! 8
Aricia Skrevet 22. august 2017 #38160 Skrevet 22. august 2017 (endret) 8 minutter siden, Chloe skrev: Han syns sikkert at hun er perfekt ellers også, men han syns vel at hun var ekstra flott på det bildet. 😊 Han har jo tatt det selv. Og en mulig tolkning er jo også at det er selve bildet som er "perfection", dvs han er fornøyd med arbeidet sitt. IG-kontoen hans har jo nå tydeligvis som mål å profilere ham som fotograf, som "Work: " først i presentasjonen indikerer. Endret 22. august 2017 av Aricia 5
Fremhevede innlegg