Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, fina skrev:

Men nå er det søndag, og hun har tydeligvis funnet tid til å sminke og style seg trass i at dagsplanene kun var innelek med unga, joggetur og etterhvert trilletur. Her kommer igjen denne ubehagelige imagebyggingen og fasaden inn i bildet - hvem kan relatere til å være så stylet for en liten, tilsynelatende spontan tur ut i parken med familien? Og samtidig påstå at du ikke har tid til egenpleie? Her kjenner ihvertfall jeg litt på utilstrekkelighetsfølelsen, samme hvor godt jeg vet at dette er lite annet enn spill for galleriet...

Edit: Venter også spent på refsen om at hundene får is/sorbet. Jeg greier ikke å hisse meg opp over dette, men raffinert sukker har altså ingenting i en hundekropp å gjøre. 

Det er vel ingen kvinner som kan relatere seg til CBE da ingen normale arbeidene kvinner lever slik. Livsstilen hennes minner meg veldig om Hollywood Fruenes glamorøse liv. 

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, fina skrev:

Her kjenner ihvertfall jeg litt på utilstrekkelighetsfølelsen, samme hvor godt jeg vet at dette er lite annet enn spill for galleriet...

Det er ikke vits i å kaste bort tid på. Glem aldri at disse to har et forvridd forhold til utseende og at ja, alt er et spill for galleriet. Så slitsomt å aldri bare kunne dra på seg noe enkelt og rusle en tur med ungene bare for kos. Alltid måtte dra med seg kamerautstyr, klær, tilbehør, ungene eller et eller annet du kan tjene penger på. 

Når man har det så travelt i hverdagen at selv en vanlig ansiktsmaske blir for tidkrevende.

Og når poseringene tar helt av og fruen blir sittende å gapesmile så kjeven nesten går ut av ledd over at, wow, hundene liker is, da kjenner jeg litt på at herlighet hvor glad jeg er for å ikke leve det livet der! 

• Liker 31
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Pikachuchu skrev:

Det er ikke vits i å kaste bort tid på. Glem aldri at disse to har et forvridd forhold til utseende og at ja, alt er et spill for galleriet. Så slitsomt å aldri bare kunne dra på seg noe enkelt og rusle en tur med ungene bare for kos. Alltid måtte dra med seg kamerautstyr, klær, tilbehør, ungene eller et eller annet du kan tjene penger på. 

Når man har det så travelt i hverdagen at selv en vanlig ansiktsmaske blir for tidkrevende.

Og når poseringene tar helt av og fruen blir sittende å gapesmile så kjeven nesten går ut av ledd over at, wow, hundene liker is, da kjenner jeg litt på at herlighet hvor glad jeg er for å ikke leve det livet der! 

Gode poeng du fikk frem der. Det må da være kjipt å ikke få mulighet til å virkelig nyte øyeblikkene sammen med familien sin. Alt skal være profit.. 

Endret av Bakepulver
  • Liker 16
Skrevet
3 minutter siden, Bakepulver skrev:

Gode poeng du fikk frem der. Det må da være kjipt å ikke få mulighet til å virkelig nyte øyeblikkene sammen med familien sin. Alt skal være profit.. 

Ja, skulle tro det. Er jo selvsagt en mulighet for at de gjør sånne ting, men ut i fra hvor mye av hverdagen som deles og deres egne argumenter for tidsbruk kan jeg vanskelig se det for meg.

• Liker 9
Skrevet

Finner det litt merkelig at frua kan våkne opp med helt glatt og strøkent hår lørdag morgen, dagen etter ELLE-festen, der håret var stylet og oppsatt. Med tanke på at hun hadde sett fram til denne morgenen alene med mannen lenge, og de ikke gjorde annet enn å spise frokost og kose seg, liksom. Tiden var kanskje ikke så viktig likevel, hvis hun brukte den på å rette håret i stedet.

• Liker 29
Skrevet
1 minutt siden, Pikachuchu skrev:

Ja, skulle tro det. Er jo selvsagt en mulighet for at de gjør sånne ting, men ut i fra hvor mye av hverdagen som deles og deres egne argumenter for tidsbruk kan jeg vanskelig se det for meg.

Ja, håper at de lever i nuet også. Ingenting er privat og barna vokser opp via kameralinsen.. 

• Liker 6
Skrevet

Mulig det er nevnt tidligere i tråden men jeg lurer litt på dette med at hun nevner og avbilder så mye HM, både klær og tilbehør på bloggen. Det er aldri merket som reklame, spons eller annonse. Bare noen dager etter at HM hadde massiv negativ omtale i media så hadde hun innlegg med HM klær. Noen som vet noe om dette er plasserte merkevarer/influencers eller plassert på hennes eget initiativ? 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Shopaholic skrev:

Finner det litt merkelig at frua kan våkne opp med helt glatt og strøkent hår lørdag morgen, dagen etter ELLE-festen, der håret var stylet og oppsatt. Med tanke på at hun hadde sett fram til denne morgenen alene med mannen lenge, og de ikke gjorde annet enn å spise frokost og kose seg, liksom. Tiden var kanskje ikke så viktig likevel, hvis hun brukte den på å rette håret i stedet.

Jeg er ganske sikker på at hun aldri har våknet og startet dagen med bilder og blogg, er ikke et hår som ligger feil noe sted på hennes hode med mindre hun har lagt det der....

• Liker 8
Skrevet

Det er en veldig enkel måte å justere kredibilitetsproblemet deres på; nyanser innholdet litt! Det som er så irriterende er at de holder knallhardt på den perfekte Barbie og Ken-fasaden. Hele familien er konstant stylet og camera-ready hele tiden. Komikerfruen er et godt eksempel på å kunne balansere innhold slik at man kan relatere seg til det. Hun legger i det ene øyeblikket ut et bilde hvor hun er stylet og vakker. I det neste øyeblikket legger hun ut bilde av bestemorstrusene med hold-in. Dette er noe de fleste kan relatere seg til. Alle har følt seg fantastisk vakker og stylet en gang eller ti, men vet også at det ikke er sånn man ser ut i hverdagen. CBE framstiller det som om det ALLTID er perfekt. 

En liten digresjon; CBE påstår at hun ligner på sin mor. Hun ligner IKKE på sin søster, og søsteren er som snytt ut av nesen på sin mor. Den eneste forklaringen på at dette kan stemme er at bak fasaden-CBE, som ikke blir ihjelredigert, ser helt annerledes ut en den redigerte versjonen hun framstiller av seg selv. Det i seg selv er ganske skremmende, spør du meg.

• Liker 29
Gjest Skribent
Skrevet

Tenker at hele bloggen, ikke bare som rosablogg, kan telle ned til avvikling dersom hun ikke forstår at hun er laaaangt forbi å være ung, blond, alt-er-enkelt-wifey.

Selv idrettsutøvere som lever supersunt eldes. Det er grenser for hvor lenge noen kan lure (selv de åpenbart mest naive) leserne med en shiny fasade og rynkefritt ansikt. Hvordan ønsker en 40 år gammel blogger å se ut hvis hun tror man må være plettfri gjennom graviditet, fødsler og økende alder? Eller ved 45, 50 år? Vil hun da stå inne for flere og flere "tiltak" for å beholde Barbie-looken, eller blånekte for alt de (tror de) kan komme unna med?

Skrevet (endret)
På 18.8.2017 den 11.22, Stjernekikkeren skrev:

At de lyver, bedrar, jukset (og gjør vel det enda) i kommentarfeltet, utgitt seg for å være helsepersonell, publisert umerket reklame, heller dør enn å ta feil og motta kritikk, hverken tar eller tenker noe på ansvaret og påvirkning hun har på folk enda hun jobber som influencer, redigert kropp og ansikt,  til og med redigert gravidmagen sin, bruker barna i reklamene, selger sin familie og venners feiringer til sponsorer, har stengt kommentarfeltene på den måten at folk ikke kan se at kommentarene faktisk kommer fra ulike mennesker, legger seg ut med forbrukerrådet og nekter å følge norsk lov fordi det ikke passer dem, mener evolusjonsteorien er oppspinn...

har jeg da glemt noe....

Dette var faktisk nytt for meg. Måtte google "cbe + evolusjon" og fant noen uttalelser fra 2013 angående temaet. Ble ikke helt klok på om hun faktisk ikke tror på evolusjon, om hun delvis tror på det og delvis tror på noe Bibelsk (eller Fotballfrusk..?), eller om hun simpelthen ikke skjønner hva det er. 

Endret av skjerpings
  • Liker 12
Gjest Skribent
Skrevet
21 minutter siden, skjerpings skrev:

Dette var faktisk nytt for meg. Måtte google "cbe + evolusjon" og fant noen uttalelser fra 2013 angående temaet. Ble ikke helt klok på om hun faktisk ikke tror på evolusjon, om hun delvis tror på det og delvis tror på noe Bibelsk (eller Fotballfrusk..?), eller om hun simpelthen ikke skjønner hva det er. 

I hvilket som helst tilfelle; hold kjeft ville vært beste strategi. Hvis du mangler kunnskap, ikke uttal deg om det!

Skrevet

Men.... Hva har skjedd med utseendet hennes? Jeg følger hun ikke men tok nettopp en kikk på bloggen. Er ikke til å kjenne igjen bildet av henne på den nye headeren på bloggen, og bildene i bloggen ser jo ut som av en som har røyket tett med sigaretter hele livet!

Har det skjedd noe med hun eller er det bare det at hun har fått en mørkere hudtone og mørkere type sminke som gir en så annerledes fremtoning enn når hun hadde lys hud, lys sminke og hvitrosa porselensansikt?

• Liker 14
Gjest Skribent
Skrevet
4 minutter siden, AnoR skrev:

Men.... Hva har skjedd med utseendet hennes? Jeg følger hun ikke men tok nettopp en kikk på bloggen. Er ikke til å kjenne igjen bildet av henne på den nye headeren på bloggen, og bildene i bloggen ser jo ut som av en som har røyket tett med sigaretter hele livet!

Har det skjedd noe med hun eller er det bare det at hun har fått en mørkere hudtone og mørkere type sminke som gir en så annerledes fremtoning enn når hun hadde lys hud, lys sminke og hvitrosa porselensansikt?

Henne, ikke hun (objektsform). Og da, ikke når.

Filter gjør mye med hudtone. For øvrig, med tiden er det flere og flere bilder som ikke helt bygger bloggen opp (fremfor ned), dersom hensikten er å drive en blogg med troverdig innhold. 

Skrevet
13 minutter siden, Skribent skrev:

Henne, ikke hun (objektsform). Og da, ikke når.

Filter gjør mye med hudtone. For øvrig, med tiden er det flere og flere bilder som ikke helt bygger bloggen opp (fremfor ned), dersom hensikten er å drive en blogg med troverdig innhold. 

Pirkepirke bedreviterf

• Liker 25
Skrevet (endret)
6 timer siden, Miraculix skrev:

Mulig det er nevnt tidligere i tråden men jeg lurer litt på dette med at hun nevner og avbilder så mye HM, både klær og tilbehør på bloggen. Det er aldri merket som reklame, spons eller annonse. Bare noen dager etter at HM hadde massiv negativ omtale i media så hadde hun innlegg med HM klær. Noen som vet noe om dette er plasserte merkevarer/influencers eller plassert på hennes eget initiativ? 

vi vet ikke, men det har vært diskutert tidligere, ja. Gjelder forsåvidt Lindex, Zara, Ganni og Malene Birger og. Jeg tenker at det er mulig at endel av dem (bloggerne altså, for det gjelder flere) bare låner klær fra showroom'ene til enkelte av disse merkene, men det er uansett en fordel som skulle vært merket.

Redigert for å tilføye:

Her er et eksempel på en som faktisk forteller at antrekket er lånt, og det er jo interessant at det er Ganni: http://www.camillapihl.no/2017/08/20/mitt-elle-antrekk/

Fra en tidligere anledning husker jeg at flere bloggere lånte fra H&Ms designerkolleksjon(de som pleier å komme i november), og det er derfor jeg lurer på om det skjer mer låning fra H&m.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 11
Gjest Sirkustjukk
Skrevet (endret)
4 timer siden, Amafalathiel skrev:

Her er et eksempel på en som faktisk forteller at antrekket er lånt, og det er jo interessant at det er Ganni: http://www.camillapihl.no/2017/08/20/mitt-elle-antrekk/

Og verken blogg, snap eller instagram er merket.

" Eksempler på reklame:

• Du får låne noe, får ting gratis, får delta på arrangementer eller reiser, eller får gratis tjenester eller rabatter, mot en forventning om at du omtaler dette eller gir det eksponering."

edit: kommentaren jeg la inn og etterspurte merking av innlegget står ikke lengre til moderering.

edit 2: hun har redigert innlegget og lagt til "reklame" midt i teksten. Det skal faktisk stå på toppen av innlegget🙄

Endret av Sirkustjukk
Skrevet

Colina Agency sender ut veldig mye klær til bloggere, deriblant FF. Det samme gjør andre, det være seg Lindex, HM, Zara, Holzweiler med mange flere. Når dere leser en blogg skal dere tenke at alt som vises frem har ett mål: å få deg til å kjøpe det samme. 

• Liker 15
Skrevet
13 timer siden, justcurious skrev:

Herregud, det er da ikke nødvendigvis slik at hun later som om det ble tatt nå fordi hun skrev saturday. Det er ganske vanlig å poste gamle bilder av seg selv på instagram...

Det som er det aller morsomste med loop-bildene er at Frua legger ut et bilde på IG 31/7 og idag legger Fotballfruemannen ut nøyaktig det samme bildet på sin IG konto. Sånn bare fortsetter det i en runddans. Tviler på at vanlige par gjør det samme?

• Liker 5
Skrevet

Hashtager som #latergram og #throwback finnes av en grunn.

Det stemmer jo at CBE ikke er alene om å poste gamle bilder uten å bruke slike tager, eller på annen måte signalisere at det dreier seg om "reprise" i en eller annen forstand. En god del bloggere og tilsvarende gjør dette på IG, og til og med "vanlige folk" med mindre kontoer uten tilknytning til blogger. Poenget er antakelig å kunne poste jevnlig slik at man ikke mister følgere - med litt mindre innsats.

Jeg synes det er en uting å bli presentert for det samme bildet jeg har sett og likt opptil 4-5 ganger før dersom den som poster det later som det er helt nytt. Det er jo en form for lureri. Om CBE er noen versting her aner jeg ikke, jeg følger henne ikke på IG.

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...