Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, loffen skrev:

Jeg er ikke med i en hemmelig FB-gruppe (som ingen har noen reell grunn til å tro eksisterer, og dermed burde alt snakk om denne slettes som spekulasjoner ), men gidder nesten aldri å skrive noe i denne tråden lengre, fordi det er bortkastet tid når det uansett blir moderert bort, på feil grunnlag.
Og jeg er nok ikke den eneste. ;) 

:Gjesp: 

Nå har jeg skrevet at det bare er spekulasjoner fra min side pga en diskusjon for ett år siden og at jeg ser en del av de medlemmene aldri skriver lengre ;)

Men er det ikke en annen forum vi kan starte snakken på? Diskusjon.no f eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uansett bloggen hennes er helt uintressant for min del, blir for mye "vise at jeg/vi har penger" for min del forhold til før de kjøpte det nye huset (startet litt før det, men det var ikke så ille).

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes ikke hun var så forskjellig øå de fire bildene det lenkes til ovenfor. Hun poserer på ulike måter i ulikt lys og muligens litt ulik sminke. Jeg ser også veldig ulik ut avhengig av vinkel, hvordan jeg holder hodet og bruker musklene i ansiktet, lys m.m På bildet øverst til høyre var nok vinkel, lys og mimikk på en måte som gjorde at posene under øynene ble svært tydelige.

• Liker 6
Skrevet

Når det gjelder manglende omtale av CBE på Elle-festen. Tror dere mediene er lei av at hun aldri vil stille til intervju eller svare på spørsmål (spesielt alle gangene det har stormet), og derfor ikke vil gi henne oppmerksomhet? Det beste for å styrkemerkevaren CBE (som viktig, trendy, og motepersonlighet) er jo medieoppmerksomhet på denne typen arrangementer. Linnea Dale ble jo omtalt, og de fleste hadde vel glemt henne for lenge siden.

Håper mediene fortsetter å ikke gi positiv oppmerksomhet til bedriften før de svarer på spørsmål også når det stormer.

• Liker 31
Skrevet
16 minutter siden, Grønt blad skrev:

Når det gjelder manglende omtale av CBE på Elle-festen. Tror dere mediene er lei av at hun aldri vil stille til intervju eller svare på spørsmål (spesielt alle gangene det har stormet), og derfor ikke vil gi henne oppmerksomhet? Det beste for å styrkemerkevaren CBE (som viktig, trendy, og motepersonlighet) er jo medieoppmerksomhet på denne typen arrangementer. Linnea Dale ble jo omtalt, og de fleste hadde vel glemt henne for lenge siden.

Håper mediene fortsetter å ikke gi positiv oppmerksomhet til bedriften før de svarer på spørsmål også når det stormer.

Jeg tror også det handler om at CBE ikke er en veldig interessant person, hun har ingen egenart eller it-faktor som gjør henne spesiell. Det er ikke så synlig så lenge hun holder seg i sin lille boble, men på den røde løperen, omgitt av andre "kjendiser", faller hun gjennom. Det holder ikke bare å være pen. 

Det kan hende at CBE som privatperson er festlig, sprudlende og kul, men hun oppfattes som ganske endimensjonal og kjedelig.

• Liker 35
Gjest Topptur
Skrevet

Hun er så merkelig med den grimasen som skal ligne et smil? Det er ut som hun enten har vondt i magen eller er utrolig usikker  

Hun er så søt når hun er naturlig, hvorfor ser hun ikke det selv? 

Skrevet
7 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Jeg tror også det handler om at CBE ikke er en veldig interessant person, hun har ingen egenart eller it-faktor som gjør henne spesiell. Det er ikke så synlig så lenge hun holder seg i sin lille boble, men på den røde løperen, omgitt av andre "kjendiser", faller hun gjennom. Det holder ikke bare å være pen. 

Det kan hende at CBE som privatperson er festlig, sprudlende og kul, men hun oppfattes som ganske endimensjonal og kjedelig.

Det tror jeg du har helt rett i. Det å ha en av Norges største blogger holder ikke i lengden når innholdet går på repeat og hun ikke har noe spesielt å by på (spesielt ikke i en slik motesammenheng). Og hun byr jo aldri på seg selv i mediene, så hva skal man egentlig skrive om henne?

• Liker 18
Skrevet (endret)

Leste en roman av Håkan Nesser nylig. Og noe han skrev koblet jeg rett til fotballfruens blogg, etter å ha lest par innlegg om henne her. Dette er mine ord, men inspirert av Nesser:

Karoline Berg E. lever i det jeg vil kalle et utstoppet hjem.

Og det synes jeg er ufattelig tragisk og trist, det virker på en måte litt manisk det hele.

Endret av Atea
  • Liker 21
Skrevet
5 minutter siden, Grønt blad skrev:

Det tror jeg du har helt rett i. Det å ha en av Norges største blogger holder ikke i lengden når innholdet går på repeat og hun ikke har noe spesielt å by på (spesielt ikke i en slik motesammenheng). Og hun byr jo aldri på seg selv i mediene, så hva skal man egentlig skrive om henne?

Men det er jo heldigvis en viktig lærdom i det (for oss alle): det er ikke det perfekte som gjør oss interessante 😊

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, ¤flicka¤ skrev:

Men det er jo heldigvis en viktig lærdom i det (for oss alle): det er ikke det perfekte som gjør oss interessante 😊

Ja heldigvis. Dette burde Karoline Berg E. lest. Kanskje hun kunne trukket lærdom av det også. Den karusellen hun har havnet på, er nok ikke enkel å hoppe av i fart.

Er det sant at hun promoterer barna og familien sin, eller er det media som har benyttet sjansen til å knipse bilder og som har offentliggjort dem?

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, blåbær23 skrev:

Diskusjon for ett år siden, mange av de brukerene er borte, så egentlig en ren spekulasjon fra min side.

Det var ganske riktig snakk om en Facebookgruppe for enn stund siden da moderasjonen her på Rampelys var helt i skogen. Men det virker ikke til at gruppen ble til noe. En bruker bekreftet for helt halvt års tid siden (tror jeg det var) at gruppen ble opprettet men at det var få som ble med og den var inaktiv. Husker dessverre ikke hvem denne brukeren var så får ikke søkt det opp :vetikke:

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, ¤flicka¤ skrev:
3 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Men hun er vel kun tilsynelatende perfekt. Langt fra perfekt i mine øyne, i alle fall. (Jeg snakker her ikke om utseendet, men hele pakka, f.eks. det å bruke en stor leserskare til å skrive om samfunnsnyttige temaer. Hadde hun vært samfunnsengasjert, reflektert o.l, hadde hun vært nærmere den betegnelsen, slik jeg ser det)

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, Atea skrev:

Ja heldigvis. Dette burde Karoline Berg E. lest. Kanskje hun kunne trukket lærdom av det også. Den karusellen hun har havnet på, er nok ikke enkel å hoppe av i fart.

Er det sant at hun promoterer barna og familien sin, eller er det media som har benyttet sjansen til å knipse bilder og som har offentliggjort dem?

Nå er jeg ikke helt sikker på om jeg forstår det siste spørsmålet ditt riktig :) men CBE eksponerer familien og barna sine i veldig høy grad ja. Barna er en viktig del av reklamepakken annonsørene kjøper for å promotere produktene sine. 

Jeg har aldri sett bilder av barna i pressen som ikke foreldrene selv har tatt og lagt ut eller hvor foreldrene selv har tatt med barna som på God Morgen Norge. Pressen i Norge er heldigvis ganske hensynsfulle over for barn og privatlivet deres. Bloggforeldrene der i mot har ikke slike hemninger. 

• Liker 19
Gjest Kaktuspotte
Skrevet
27 minutter siden, Topptur skrev:

Hun er så merkelig med den grimasen som skal ligne et smil? Det er ut som hun enten har vondt i magen eller er utrolig usikker  

Hun er så søt når hun er naturlig, hvorfor ser hun ikke det selv? 

Hver gang jeg ser denne grimasjen så tenker jeg at hun er bæsjetrengt, og at hun må holde seg. 

Skrevet
13 minutter siden, Grønt blad skrev:

Men hun er vel kun tilsynelatende perfekt. Langt fra perfekt i mine øyne, i alle fall. (Jeg snakker her ikke om utseendet, men hele pakka, f.eks. det å bruke en stor leserskare til å skrive om samfunnsnyttige temaer. Hadde hun vært samfunnsengasjert, reflektert o.l, hadde hun vært nærmere den betegnelsen, slik jeg ser det)

Ja, jeg burde vel skrevet "perfekt". For det er selvfølgelig sant det du skriver.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Inocybe skrev:

Nå er jeg ikke helt sikker på om jeg forstår det siste spørsmålet ditt riktig :) men CBE eksponerer familien og barna sine i veldig høy grad ja. Barna er en viktig del av reklamepakken annonsørene kjøper for å promotere produktene sine. 

Jeg har aldri sett bilder av barna i pressen som ikke foreldrene selv har tatt og lagt ut eller hvor foreldrene selv har tatt med barna som på God Morgen Norge. Pressen i Norge er heldigvis ganske hensynsfulle over for barn og privatlivet deres. Bloggforeldrene der i mot har ikke slike hemninger. 

Takk. Dette får meg til å grøsse. Ganske horribelt når det viser seg at pressen er mer hensynsfulle enn foreldrene. Var det ikke en debatt for par år siden hvor søkelyset på barns rettsikkerhet i forhold til foreldrenes eksponering i media og barns eventuelle rett til å kunne saksøke sine foreldre når de selv ble voksne? Jeg tror jeg ville saksøkt mine foreldre om de hadde en blogg der jeg var en "vare" de i tillegg tjente penger på.

• Liker 17
Skrevet
10 timer siden, Skribent skrev:

Er disse fire bildene fra omtrent samme tid, altså at hun er samme alder? Jeg har null kunnskap om foto og redigering, derfor jeg spør, fordi det er fire veldig ulike bilder. Er dette ssmme bilder som bedriften nekter for er endret på?

Ikke lett å la være å redigere Frua når forskjellen blir så stor. Når man er fullsparklet til alle døgnets tider og passerer endel filter før bilder legges ut er det ikke rart at forskjellene blir store. Frua ble dessuten sparklet av en annen enn seg selv. Er dette for å speile seg selv som Cbe.no i det ene øyeblikket og  som privatpersonen Cbe i det andre? Det er igrunnen sykt å måtte fremstille seg så annerledes på bilder.

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, Grønt blad skrev:

Hun lar jo mannen svare på vegne av seg selv når hun har tabbet seg ut. I tillegg ønsker de å kontrollere alt som har med deres virksomhet å gjøre. Journalister tar ikke hensyn til deres kontrollbehov. 

Når vi ser på uttalelser og deres tolkning av lovverket minner det meg mer om enn komedie enn en seriøs bedrift! 

• Liker 19
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...