Gjest Kaktuspotte Skrevet 13. august 2017 #37561 Skrevet 13. august 2017 24 minutter siden, Clementina skrev: Jeg tenker på hunden hun hadde et følelsesladet blogginnlegg om. Den som stikker av hele tiden og ikke vil være hos dem mer. Etter det har de jo vært i Syden i tre uker og i snitt så ser det ut til at familien har 2-3 reisedøgn hver eneste uke. Tror hun virkelig at hunden får det bedre når de farter så mye eller blåser hun bare i det? Til å være så "uendelig glad i" hunden så behandler hun den veldig dårlig.. Hun gir den hverken ro, trygghet eller stabilitet og den har tydeligvis siste prioritet selv om den sliter. Jeg tviler ikke et øyeblikk på at hun er svært knyttet til hundene sine. Begge to er blitt gamle "karer", og har nok hatt en godt hundeliv. At hannhunden stikker av har ingen ting med at de reiser å gjøre, og hunden vet godt hvor den hører hjemme. Driftene er dog ganske sterke på hannhunder, og er det en løpetispe i nærheten så danker det ut alt..
Jeezebel Skrevet 13. august 2017 #37562 Skrevet 13. august 2017 2 timer siden, Fredrik29 skrev: Det er jo godt dokumentert at firmaet CBE har lav troverdighet. Men det gjelder jo hovedsakelig for oss som følger med et mer kritisk blikk bedriften går jo ellers strålende og uansett hva de finner på for sprell så har det ingen konsekvenser. Det er fritt fram å tøye grensene langt i SoMe i Norge Tenker det samme. Troverdigheten er lav hos de som leser her, mens annonsørene strømmer på. Det er helt utrolig at denne manglende troverdigheten ikke synes å gi noe utslag på inntjeningen til bloggen. 9
Stjernekikkeren Skrevet 13. august 2017 #37563 Skrevet 13. august 2017 Sier jo litt om annonsørene også, er visst samme for dem om folk følger bloggen fordi den minner om en kraftig ulykke; vanskelig å se vekk fra, eller om det er fordi hun er et godt forbilde og har noe å lære folk flest. Så lenge hun drar besøkende som ser folks reklamer og produkter så vil oppdragene komme. Kyniske annonsører, kynisk fotballfruepar, og farlig mye umerket reklame og påvirkning. 13
Gjest Clementina Skrevet 13. august 2017 #37564 Skrevet 13. august 2017 47 minutter siden, Kaktuspotte skrev: Jeg tviler ikke et øyeblikk på at hun er svært knyttet til hundene sine. Begge to er blitt gamle "karer", og har nok hatt en godt hundeliv. At hannhunden stikker av har ingen ting med at de reiser å gjøre, og hunden vet godt hvor den hører hjemme. Driftene er dog ganske sterke på hannhunder, og er det en løpetispe i nærheten så danker det ut alt.. Så den stikker av hele tiden fordi det bor en tispe med løpetid i nærheten? 59 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Jeg er helt enig i at det virker som de er mye på farten og at det kan påvirke utrygge dyr, men vil bare påpeke at det innlegget ble skrevet etter at de var på sydenferie, ikke før... Å ja, min feil! Syns uansett at de reiser veldig mye og det kan jo ikke gi trygghet eller stabilitet til en gammel hund.
Gjest Kaktuspotte Skrevet 13. august 2017 #37565 Skrevet 13. august 2017 Det bor en mann i nabolaget med verdens mest oppdragne hund, og denne ligger uten å være bundet på kjøpesenter, og den går alltid uten bånd tett ved siden av sin eier.. Men når vår hund har løpetid er all oppdraelse borte vekk, og den stikker av. Dessverre er det til oss den kommer. Så ja, hunder stikker av om de har det som plommen i egget hjemme..
Gjest Magnifiq Skrevet 13. august 2017 #37566 Skrevet 13. august 2017 På 12.8.2017 den 16.12, Fredrik29 skrev: Og vips der er UI-blogger villa von krogh m/fam også sjekket inn på suite i dyreparken Krsand. Hver cm grundig dokumentert på insta-story. Skjult /umerket reklame for the win Veldig mistenksomt...
Pikachuchu Skrevet 13. august 2017 #37567 Skrevet 13. august 2017 5 timer siden, Jeezebel skrev: Tenker det samme. Troverdigheten er lav hos de som leser her, mens annonsørene strømmer på. Det er helt utrolig at denne manglende troverdigheten ikke synes å gi noe utslag på inntjeningen til bloggen. Det er jo ingenting i veien med at annonsørene strømmer på, så lenge bloggen evner å stå for det den er, en reklameplakat! Og at den følgelig merkes deretter. I tillegg til at man i 2017 både har mental og etisk kapasitet nok til å ikke utnytte egne barn i salg av annonser. 13
Populært innlegg Ultiva Skrevet 13. august 2017 Forfatter Populært innlegg #37568 Skrevet 13. august 2017 35 minutter siden, Pikachuchu skrev: Det er jo ingenting i veien med at annonsørene strømmer på, så lenge bloggen evner å stå for det den er, en reklameplakat! Og at den følgelig merkes deretter. I tillegg til at man i 2017 både har mental og etisk kapasitet nok til å ikke utnytte egne barn i salg av annonser. I tillegg har CBE hatt svært provoserende fremstillinger av sine svangerskap på bloggen. I det første svangerskapet redigerte hun gravidmagen mindre mens mannen uttalte seg i hytt og pine om hva som var akseptabel vektoppgang for gravide. I svangerskap nr 2 fortsatte glorifiseringen av å holde seg slank, sprek og å holde seg unna mammatøy mens poseringene ble mer og mer merkelige for å se mest mulig uberørt ut av svangerskapet. Post partum kroppen ble nok en gang seksualisert i push up og tanga straks dama kom hjem fra sykehuset. Jordmorforeningen og flere andre fagpersoner tok avstand fra dette. Jeg syns det er trist og direkte neandertalsk at det finnes annonsører som syns det er helt greit med et slikt kvinnesyn. 76
Gjest CecilieX Skrevet 13. august 2017 #37569 Skrevet 13. august 2017 6 timer siden, Jeezebel skrev: Tenker det samme. Troverdigheten er lav hos de som leser her, mens annonsørene strømmer på. Det er helt utrolig at denne manglende troverdigheten ikke synes å gi noe utslag på inntjeningen til bloggen. La oss drodle litt rundt dette med at det ikke har gitt utslag på inntjening. Fordi, hvis hun hadde beholdt alle leserne hun hadde på sitt meste, hva kunne inntjeningen da ha vært? De har muligens blitt flinkere til å presse flere kroner ut av de leserne de har, men likevel vil jeg påstå at de har forvaltet det utgangspunktet de hadde veldig dårlig. Inntjeningen kunne vært mye større om de ikke hadde skjøvet så mange lesere fra seg.
Pikachuchu Skrevet 13. august 2017 #37570 Skrevet 13. august 2017 13 minutter siden, Ultiva skrev: I tillegg har CBE hatt svært provoserende fremstillinger av sine svangerskap på bloggen. I det første svangerskapet redigerte hun gravidmagen mindre mens mannen uttalte seg i hytt og pine om hva som var akseptabel vektoppgang for gravide. I svangerskap nr 2 fortsatte glorifiseringen av å holde seg slank, sprek og å holde seg unna mammatøy mens poseringene ble mer og mer merkelige for å se mest mulig uberørt ut av svangerskapet. Post partum kroppen ble nok en gang seksualisert i push up og tanga straks dama kom hjem fra sykehuset. Jordmorforeningen og flere andre fagpersoner tok avstand fra dette. Jeg syns det er trist og direkte neandertalsk at det finnes annonsører som syns det er helt greit med et slikt kvinnesyn. Det er jeg også helt enig i. Og synes det sier mye om en person som holder på sånn. Om det så er for å provosere, så er det en forkastelig ting å velge seg ut å provosere med. Neandertalsk er en passende katakteristikk på slike handlinger ja. 14
Louiah Skrevet 13. august 2017 #37571 Skrevet 13. august 2017 Kona til broren til LKE har jo også startet en blogg og skal konkurrere i bikinifitness. Hver sin bloggfrue 8
Louiah Skrevet 13. august 2017 #37572 Skrevet 13. august 2017 En spør i kommentarfeltet om valg av headerbilde, og hun svarer "Jeg synes bildet er veldig kult, det er et av mine favoritter :)". Det sier ganske mye. 16
fina Skrevet 13. august 2017 #37573 Skrevet 13. august 2017 (endret) 3 minutter siden, Louiah skrev: En spør i kommentarfeltet om valg av headerbilde, og hun svarer "Jeg synes bildet er veldig kult, det er et av mine favoritter :)". Det sier ganske mye. Det er da en fair sak. Dårlig eller annen smak er ingen synd, og heller ikke det bedriften bør kritiseres for i denne tråden. Endret 13. august 2017 av fina 11
Louiah Skrevet 13. august 2017 #37574 Skrevet 13. august 2017 1 minutt siden, fina skrev: Det er da en fair sak. Dårlig eller annen smak er ingen synd, og heller ikke det bedriften bør kritiseres for i denne tråden. Det er ikke smaken til CBE jeg sikter til. 5
fina Skrevet 13. august 2017 #37575 Skrevet 13. august 2017 Akkurat nå, Louiah skrev: Det er ikke smaken til CBE jeg sikter til. Isåfall skjønner jeg ikke hva du mener med at "det sier ganske mye". Utdyp gjerne! :-) 2
Lin10 Skrevet 13. august 2017 #37576 Skrevet 13. august 2017 1 time siden, Ultiva skrev: I tillegg har CBE hatt svært provoserende fremstillinger av sine svangerskap på bloggen. I det første svangerskapet redigerte hun gravidmagen mindre mens mannen uttalte seg i hytt og pine om hva som var akseptabel vektoppgang for gravide. I svangerskap nr 2 fortsatte glorifiseringen av å holde seg slank, sprek og å holde seg unna mammatøy mens poseringene ble mer og mer merkelige for å se mest mulig uberørt ut av svangerskapet. Post partum kroppen ble nok en gang seksualisert i push up og tanga straks dama kom hjem fra sykehuset. Jordmorforeningen og flere andre fagpersoner tok avstand fra dette. Jeg syns det er trist og direkte neandertalsk at det finnes annonsører som syns det er helt greit med et slikt kvinnesyn. Jeg opplevde aldri at Caroline glorifisert det å holdé seg slank i svangerskapet. Hun var jo trent, slank og sunn før hun ble gravid, og det å holde seg i form under svangerskapet var tydligvis viktig for henne. Hun hadde helt sikkert fokus på å få i seg nok næring også, og man ser i ettertid at hun hadde " lette" svangerskap og fått sunne og friske barn. Jeg synes LKE fikk mye ufortjent kritikk i forhold til sitt synspunkt på anbefalt vektoppgang på 16 kilo. Man vet at for stor vektoppgang kan gi komplikasjoner under fødselen, økt sjanse for svangerskapsforgifting og økt sjanse for keisersnitt b.l.a. Hun fikk kritikk for sin lille mage og det kan tenke meg det var sårende, da det ikke var noe hun kunne styre. Hvorfor skulle hun kjøpe og bruke mamma-klær hvis hun ikke trengte det. Forstår ikke kritikken der. Jeg synes gravide er flotte uansett størrelse, men vi må ikke bagatellisere en for stor vektoppgang. På undervektige er det anbefalt å gå opp mer en 16 kilo, men dessverre er det endel som spiser seg veldig opp i svangerskapet. Mye kan være vann også, men noen har et stor inntak av sukker som kan gi såkalte " sukkerbarn" som kan gi komplikasjoner under fødsel ved at babyen er veldig stor. Det er ikke uten grunn at jordmor/ lege følger den gravides vektoppgang. . 5
fina Skrevet 13. august 2017 #37577 Skrevet 13. august 2017 2 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg opplevde aldri at Caroline glorifisert det å holdé seg slank i svangerskapet. Hun var jo trent, slank og sunn før hun ble gravid, og det å holde seg i form under svangerskapet var tydligvis viktig for henne. Hun hadde helt sikkert fokus på å få i seg nok næring også, og man ser i ettertid at hun hadde " lette" svangerskap og fått sunne og friske barn. Jeg synes LKE fikk mye ufortjent kritikk i forhold til sitt synspunkt på anbefalt vektoppgang på 16 kilo. Man vet at for stor vektoppgang kan gi komplikasjoner under fødselen, økt sjanse for svangerskapsforgifting og økt sjanse for keisersnitt b.l.a. Hun fikk kritikk for sin lille mage og det kan tenke meg det var sårende, da det ikke var noe hun kunne styre. Hvorfor skulle hun kjøpe og bruke mamma-klær hvis hun ikke trengte det. Forstår ikke kritikken der. Jeg synes gravide er flotte uansett størrelse, men vi må ikke bagatellisere en for stor vektoppgang. På undervektige er det anbefalt å gå opp mer en 16 kilo, men dessverre er det endel som spiser seg veldig opp i svangerskapet. Mye kan være vann også, men noen har et stor inntak av sukker som kan gi såkalte " sukkerbarn" som kan gi komplikasjoner under fødsel ved at babyen er veldig stor. Det er ikke uten grunn at jordmor/ lege følger den gravides vektoppgang. . Jeg skjønner at det var ubehagelig å få så mye kritikk for den lille gravidmagen, men syns LKE burde holdt kjeft istedenfor alltid å måtte hevde seg selv og få rett, og igjen gi potensielt helseskadelige (mentalt og fysisk) råd til gravide og til jenter som en gang i livet skal bli det. Alt dette tøvet med at man lager en vektøkningsplan i samarbeid med egen lege bidro heller ikke til å underbygge troverdigheten. Her rodde han seg inn ved i etterkant å påstå at han "naturligvis" kun mente de med spesielt behov for en slik plan, men det fremstår for meg som at denne ikke gikk helt hjem i kommentarfeltet. At de skal være så hårsåre på en kropp de daglig velger å eksponere (ofte i lite klær og, takket være LKE, akkompagnert av påstander om at "dette er fasit-kroppen"), men komme med bastante påstander om alle andres kropper (at Beyonce er for feit, at jenta som mistet mensen omtrent kunne skyldte seg selv, at DETTE er korrekt antall kg å gå opp ila et svangerskap), er paradoksalt. Steinkasting i glasshus, spør du meg. 28
Fotballfluen Skrevet 13. august 2017 #37578 Skrevet 13. august 2017 10 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg opplevde aldri at Caroline glorifisert det å holdé seg slank i svangerskapet. Hun var jo trent, slank og sunn før hun ble gravid, og det å holde seg i form under svangerskapet var tydligvis viktig for henne. Hun hadde helt sikkert fokus på å få i seg nok næring også, og man ser i ettertid at hun hadde " lette" svangerskap og fått sunne og friske barn. Jeg synes LKE fikk mye ufortjent kritikk i forhold til sitt synspunkt på anbefalt vektoppgang på 16 kilo. Man vet at for stor vektoppgang kan gi komplikasjoner under fødselen, økt sjanse for svangerskapsforgifting og økt sjanse for keisersnitt b.l.a. Hun fikk kritikk for sin lille mage og det kan tenke meg det var sårende, da det ikke var noe hun kunne styre. Hvorfor skulle hun kjøpe og bruke mamma-klær hvis hun ikke trengte det. Forstår ikke kritikken der. Jeg synes gravide er flotte uansett størrelse, men vi må ikke bagatellisere en for stor vektoppgang. På undervektige er det anbefalt å gå opp mer en 16 kilo, men dessverre er det endel som spiser seg veldig opp i svangerskapet. Mye kan være vann også, men noen har et stor inntak av sukker som kan gi såkalte " sukkerbarn" som kan gi komplikasjoner under fødsel ved at babyen er veldig stor. Det er ikke uten grunn at jordmor/ lege følger den gravides vektoppgang. . Jeg tenker at du ikke har fulgt godt nok med. 37
Gjest eksiltronder Skrevet 13. august 2017 #37579 Skrevet 13. august 2017 10 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg opplevde aldri at Caroline glorifisert det å holdé seg slank i svangerskapet. Hun var jo trent, slank og sunn før hun ble gravid, og det å holde seg i form under svangerskapet var tydligvis viktig for henne. Hun hadde helt sikkert fokus på å få i seg nok næring også, og man ser i ettertid at hun hadde " lette" svangerskap og fått sunne og friske barn. En av CBEs mest kjente sitater ifm svangerskap er at hun ville "bevise for andre kvinner at graviditet ikke trenger å ødelegge (ruin) kroppen din" - fritt oversatt fra https://www.theskinnyconfidential.com/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/ Jeg er veldig usikker på hvordan dette kan tolkes som noe annet enn kroppspress ift graviditet.
Pikachuchu Skrevet 13. august 2017 #37580 Skrevet 13. august 2017 Det er jo bare å kaste et blikk på poseringene hennes under begge svangerskap så ser man hvor fokuset lå. Man skal ikke kaste bort altfor mange minutter foran speilet på badet før man vet nøyaktig hvordan man skal posisjonere seg for å se slankest mulig ut. For de som ikke har prøvd er det bare å prøve, og se likheten... 26
Fremhevede innlegg