Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Skribent skrev:

Temaet er, for de som holder seg til det, driften av bloggen og siste fadese med brudd på alkoholloven. Det stoppet brått fra LKE sin side i kommentarfeltene da det kom noen saklige spørsmål. Konsensus er vel at det blir som det pleier, at de later som ingenting gjennom ferien og lar dette også bare forsvinne inn i den innbilte glemselen fremfor å bry seg om seriøs forretningsdrift og ansvar for sin rolle som påvirkere. 

Ah.. Men hva har hun brutt med alkoholloven?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest xx girl xx
Skrevet

Jeg er så lei av at CBE ikke publiserer kommentarer med konstruktiv kritikk. 

Det hender det slipper gjennom en negativ kommentar. Men da er den aldri (?) konstruktiv. Og det er for å få støtte av fanklubben. 

Et lite sukk en tirsdag kveld. 

Skrevet (endret)
1 time siden, Hangover skrev:

Ah.. Men hva har hun brutt med alkoholloven?

De har blitt tatt i å bryte alkoholreklameloven for tredje gang på syv år og har dermed fått sin tredje alkorefs fra Helsedirektoratet, pluss varsel om tvangsmulkt ved ny overtredelse innen ett år. Ved VGs spørsmål om kommentar fra bedriften så uttales det at "Bedriften ønsker ikke å kommentere saken ytterligere". Deretter velger styreleder LKE å gjenoppta sin rolle som medieklovn, ved å sutre og fordele skyld på alle andre enn seg selv i VGs kommentarfelt om saken. Styrelederen drar frem Janteloven nok en gang. For Helsedirektoratet er jo sikkert bare misunnelige.

Det blir sutring og total ansvarsfraskrivelse fra en bedrift som påstår at de har "lagt seg flate" (har vi hørt den før mon tro :lete:). Minner om et fjortisopplegg rett og slett. "Jammen alle sammen gjør det jo! Og forresten så er den loven der bare skikkelig, skikkelig teit! :jolie:

Igjen - pinlig og uprofesjonelt fra bedriften.

Endret av Ultiva
  • Liker 35
Skrevet
7 minutter siden, Ultiva skrev:

De har blitt tatt i å bryte alkoholreklameloven for tredje gang på syv år og har dermed fått sin tredje alkorefs fra Helsedirektoratet, pluss varsel om tvangsmulkt ved ny overtredelse innen ett år. Ved VGs spørsmål om kommentar fra bedriften så uttales det at "Bedriften ønsker ikke å kommentere saken ytterligere". Deretter velger styreleder LKE å gjenoppta sin rolle som medieklovn, ved å sutre og fordele skyld på alle andre enn seg selv i VGs kommentarfelt om saken. Styrelederen drar frem Janteloven nok en gang. For Helsedirektoratet er jo sikkert bare misunnelige.

Det blir sutring og total ansvarsfraskrivelse fra en bedrift som påstår at de har "lagt seg flate" (har vi hørt den før mon tro :lete:). Minner om et fjortisopplegg rett og slett. "Jammen alle sammen gjør det jo! Og forresten så er den loven der bare skikkelig, skikkelig teit! :jolie:

Igjen - pinlig og uprofesjonelt fra denne bedriften.

Ha ha Spot on :ler: 

Du glemte "Hvorfor er det bare vi som blir sjekket?" Helsedirektoratet er nok skikkelig misunnelige på CBE ass :jolie:

• Liker 23
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Inocybe skrev:

Ha ha Spot on :ler: 

Du glemte "Hvorfor er det bare vi som blir sjekket?" Helsedirektoratet er nok skikkelig misunnelige på CBE ass :jolie:

Ja, og hva med Legerådet for Etikk som refset dem i 2015 etter kommentarjukset (hvor @Asti nylig beviste at kun toppen av isfjellet ble avslørt)? Misunnelige de også? Og hva med Jordmorforbundet i 2016, som refset post partum-bildet til CBE? Sikkert grønne av sjalusi hele gjengen?

Tenker bedriften aldri på ryktet sitt, eller hva med ettermælet? De har blitt refset nokså mange ganger av diverse instanser de siste syv årene. Likevel fortsetter de altså med åpenbare lovbrudd både titt og ofte (jeg tenker da først og fremst på Markedsføringsloven men også på Barnekonvensjonen). 

Endret av Ultiva
  • Liker 22
Gjest Zeitgeist
Skrevet
42 minutter siden, Ultiva skrev:

Igjen - pinlig og uprofesjonelt fra bedriften.

For å supplementere: Samtidig som LKE holder på i kommentarfeltet til VG-artikkelen, så presterer CBE å si i bloggens kommentarfelt at hun har ikke noe med hans uttalelser å gjøre. 

Kjempeproft :sarkasme: 

Skrevet (endret)
22 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

For å supplementere: Samtidig som LKE holder på i kommentarfeltet til VG-artikkelen, så presterer CBE å si i bloggens kommentarfelt at hun har ikke noe med hans uttalelser å gjøre. 

Tidligere har jeg berømt Fotballfrua og -mannen for at de virker som et ordentlig godt sammensveiset team. Derfor overrasket det meg at CBE var så fort villig til å forlate skuta, så og si, istedenfor å stå brask og bram sammen med partneren sin.

Det er selvsagt fullt forståelig at hun ikke vil si seg enig i det Lars Kristian Eriksen lirte av seg i denne siste runden med medieklovneri, i min mening, men hun har tidligere forholdt seg stum når de har mottatt berettiget kritikk, så dette var en ny og overraskende måte å reagere på.

Endret av Ovnsbakt Paprika
  • Liker 6
Skrevet (endret)
46 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Her er skjermbilde:  https://i.imgur.com/avVvl7i.png  .  Det er jo ikke noe rart at folk tenker de to er "samme person", når de henvender seg i kommentarfeltet. De har jo begge svart under "Fotballfrue/Caroline Berg Eriksen" der inne.

Vedr. VG sitt kommentarfelt:  Der kom forresten inn en person som mente folk er misunnelige, og at man bør "drite i" hva en bedrift driver med: https://imgur.com/a/3kskX . De kommentarene ble visstnok slettet av en eller annen grunn.  ;)  

Etter at CBE/bedriften ikke ville svare på VG sin henvendelse, jfr. http://www.vg.no/rampelys/caroline-berg-eriksen/caroline-berg-eriksen-broet-alkoholreklameloven-igjen/a/24084970/, så valgte altså LKE (som er medeier og ansatt) å svare i VG sitt kommentarfelt. Jeg håpte da på at VG benyttet sjansen til å skrive om det, og det gjorde de: http://www.vg.no/rampelys/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen-tar-kona-i-forsvar/a/24086251/ . Etter det ble det stille i kommentarfeltet...

Endret av Asti
Skrevet
6 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Tidligere har jeg berømt Fotballfrua og -mannen for at de virker som et ordentlig godt sammensveiset team. Derfor overrasket det meg at CBE var så fort villig til å forlate skuta, så og si, istedenfor å stå brask og bram sammen med partneren sin.

Det er selvsagt fullt forståelig at hun ikke vil si seg enig i det Lars Kristian Eriksen lirte av seg i denne siste runden med medieklovneri, i min mening, men hun har tidligere forholdt seg stum når de har mottatt berettiget kritikk, så dette var en ny og overraskende måte å reagere på.

Jeg oppfattet at CBE forsvarte LKE: https://imgur.com/a/xJaes, men med litt forbehold (dvs. uttalelsen om at de er ikke en og samme person). 

Gjest Zeitgeist
Skrevet
13 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Ja, reaksjonen hennes i dette tilfellet var utypisk tidligere hendelser tatt i betraktning. Bare så synd at det fremstår like uprofesjonelt som gemalens oppførsel i VGs kommentarfelt - i såvel ordvalg som tonefall. 

Men interessant at CBE endelig tar bladet fra munnen - selv om hun i dette tilfellet hadde bedre tjent med å holde klokelig kjeft (forsåvidt han også).

@Asti: Tusen takk for skjermdump :blomst: Og det sier sitt når Norges største avis lager en sak om LKEs ytringer. 

Skrevet

Han er styreformann i selskapet. Det er helt vilt at han velger løs kanon som modus operandi  når de havner i hardt vær. 

• Liker 32
Skrevet (endret)
1 time siden, Ultiva skrev:

Ja, og hva med Legerådet for Etikk som refset dem i 2015 etter kommentarjukset (hvor @Asti nylig beviste at kun toppen av isfjellet ble avslørt)? Misunnelige de også? Og hva med Jordmorforbundet i 2016, som refset post partum-bildet til CBE? Sikkert grønne av sjalusi hele gjengen?

Tenker bedriften aldri på ryktet sitt, eller hva med ettermælet? De har blitt refset nokså mange ganger av diverse instanser de siste syv årene. Likevel fortsetter de altså med åpenbare lovbrudd både titt og ofte (jeg tenker da først og fremst på Markedsføringsloven men også på Barnekonvensjonen). 

Legger ved lenker til det (så slipper de som trenger dokumentasjon å bla seg bakover):

:) 

Endret av Asti
Glemte to lenker
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Asti skrev:

Takk!

Inspirert av ditt tidligere forslag som ble plukket opp så vil jeg tillate meg å si at det kunne jo ha vært en idé om VG hadde rullet opp og kjørt en oppfølging på hvor utstrakt jukset faktisk var (evt. er) i tillegg til hvor mye skjult reklame denne bloggen inneholder.

Avisoppslag om fusk hos toppbloggerne selger, og i disse agurktider ville sikkert mange ha funnet dette svært interessant.

Endret av Ovnsbakt Paprika
  • Liker 28
Skrevet
17 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Takk!

Inspirert av ditt tidligere forslag som ble plukket opp så vil jeg tillate meg å si at det kunne jo ha vært en idé om VG hadde rullet opp og kjørt en oppfølging på hvor utstrakt jukset faktisk var (evt. er) i tillegg til hvor mye skjult reklame denne bloggen inneholder.

Avisoppslag om fusk hos toppbloggerne selger, og i disse agurktider ville sikkert mange ha funnet dette svært interessant.

Er ikke sikkert VG leste forslaget mitt. Kan være at de tenkte samme tanken. :) Men vi får håpe at det er noen journalister som følger tråden. :) 

Skrevet
20 minutter siden, Asti skrev:

Er ikke sikkert VG leste forslaget mitt. Kan være at de tenkte samme tanken. :) Men vi får håpe at det er noen journalister som følger tråden. :) 

Kan du ikke skrive en veldokumentert sak som du selger til VG? 

• Liker 35
Gjest xx girl xx
Skrevet
30 minutter siden, Tørst skrev:

Det var en veldig god ide! 

Skrevet
2 timer siden, Tørst skrev:

Tror ikke det. :)

Gjest Zeitgeist
Skrevet
1 minutt siden, Thisisnotmyname skrev:

At han synes loven er tåpelig får stå for hans regning, vi forholder oss til loven, sier Guslund. 

Veldig bra at vg skrev en artikkel om at fotballfruemannen skrev slikt i kommentarfeltet, mens frua selv la seg langflat.. 

Vg og andre aviser får sjeldent kontakt med fotballfruen, så er vanskelig å lage intervjuet eller artikler om hun. Har en bekjent som skulle skrive om hun, husker ikke hva det gjaldt. Og var null sjans å få noe kommentar fra fotballfruen.

Håper noen får kontakt og tør å spørre de "harde" spm. 

Jamfør agenten beklaget CBE det hele og la seg flat. Igjen - jamfør agenten. 

Med hensyn til at det var myndighetene som påpekte lovbruddet, og ikke noen "personer med fritidsproblemer", så hadde vel heller ikke CBE noe annet valg enn å beklage hendelsen. Men så kom mannen i kommentarfeltet, og man kan jo alltids lure på hvor ektefølt denne beklagelsen var.

Vedr. harde spørsmål så er jo denne artikkelen ganske illustrerende: http://www.dagbladet.no/kjendis/hvor-flatt-kan-man-legge-seg-for-det-er-flatt-nok-for-dere/66683566

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...