Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, CMHuser skrev:

Men her var det da snakk om barna, hva de vil tenke og oppleve senere i livet, ikke dårlig merking av annonser. For det er jo faktisk i bunn og grunn opp til oss hva barne vil lese når de blir eldre!

Jeg tror ikke dette går inn hos dem som lever av å kritisere utseende og andre ubetydelige ting. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Anna Nas
Skrevet
7 minutter siden, CMHuser skrev:

Men her var det da snakk om barna, hva de vil tenke og oppleve senere i livet, ikke dårlig merking av annonser. For det er jo faktisk i bunn og grunn opp til oss hva barne vil lese når de blir eldre!

Jeg siterer like greit litt av det @Aricia skrev tidligere i dag: "Det som likevel må være klart, er at bloggere som eksponerer barna sine av kommersielle hensyn er de som må ta ansvaret for at en offentlig diskusjon om dette er nødt til å tas. Å skyve ansvaret for belastningen av eksponeringen over på kritikerne som vil eksponeringen til livs er totalt skivebom."

Skrevet
54 minutter siden, CMHuser skrev:

Jeg tenker litt slik at hvis dere da er så bekymret for hva barna vil lese om Caroline på nett når de da blir større - er det ikke da vår "plikt" å faktisk ikke skrive og slenge så mye kritikk og "dritt" om henne på nett? Det må da ikke gjøres, det går an å svelge irritasjonen sin, tenke på hva en faktisk får ut av å si både det ene og det andre - vinner jo ingenting på det uansett.

Selv om noen kanskje slenger "dritt", som du kaller det, så er det faktisk de færreste på denne tråden. Jeg synes de fleste er saklige og veldokumenterte i kritikken av denne bedriften. For min egen del synes jeg at den viktigste saken å sette søkelys på, er nettopp hvordan ekteparet utleverer barna sine. Og at de ikke forstår at barna en gang kommer til å bli store. 

• Liker 23
Gjest Skribent
Skrevet (endret)
3 timer siden, CMHuser skrev:

Jeg tenker litt slik at hvis dere da er så bekymret for hva barna vil lese om Caroline på nett når de da blir større - er det ikke da vår "plikt" å faktisk ikke skrive og slenge så mye kritikk og "dritt" om henne på nett? Det må da ikke gjøres, det går an å svelge irritasjonen sin, tenke på hva en faktisk får ut av å si både det ene og det andre - vinner jo ingenting på det uansett.

Dette var da usedvanlig korttenkt. Hva de får lese om sine egne foreldre, veldokumentert av flere enn folk her inne, er da det minste problemet, ille nok som det er. Det er atskillig verre det de blir nødt til å lese om seg selv - nemlig alt fra de ble unnfanget (og for den saks skyld foreldrenes yndlingsstilling i sengen, som også ble nevnt tidligere i den bloggen), fødselen, alle detaljer rundt barnerom, hjemmet, yndlingsretter, rutiner, småbarnsår, familiehøytider, bursdagsselskaper, yndlingsleker... trenger jeg å fortsette?

Det er en helt ekstrem eksponering av små, forsvarsløse individer som ikke har sjans til å beskytte egen integritet! De har ingen råderett, og vil aldri ha eller kunne få, råderett over egen historie og identitet. Det er ekstremt krenkende. Hvem mener du har ansvaret for konsekvensene av det? Hvis du får svaret til å bli noe annet enn bloggerbarnas egne foreldre er jeg litt spent på alternativet! 

Edit: Det er rene Truman Show, og jeg skulle likt å være flue på veggen den dagen ekteparet blir konfrontert med hvordan de kunne velge å sko seg godt på å selge ungenes barndom. 

Endret av Skribent
Skrevet

Har sagt det før, og gjentar gjerne. Hva vil bloggerbarna føle når de som var ment å beskytte de var de som utleverte de på det groveste? Man kan bare spekulere hva slikt vil ha å si for både forholdet barn-foreldre og psyken.

• Liker 34
Skrevet

Truman-show var en god sammenligning.

• Liker 17
Skrevet (endret)
4 timer siden, Lopploella skrev:

Truman-show var en god sammenligning.

Jepp. Hvor hovedpersonen(e) ikke aner at hele livet deres er på utstilling til alle andres forlystelse. Her står til og med foreldrene i bakgrunnen og gnir seg i hendene mens show-pengene triller inn.

Å legge ansvaret for bloggerbarna over på kritikerne som ønsker å komme utleveringen til livs er latterlig og ren ansvarsfraskrivelse. Det er foreldrene som har kastet barna inn i søkelyset og bare de som kan ta dem ut igjen!

Endret av Ultiva
  • Liker 29
Skrevet

Tror det er nevnt før, men Tonje Tornes, tidligere barnestjerne:

"Dei fleste på hennar alder veit kven pappa er, og ho får sjeldan sjanse til å gjere fyrsteinntrykk på nokon. Slik kjennest det ut, i alle fall. Tonje blir ein smule paranoid, redd for å snakke med andre på sin alder."

https://www.nrk.no/kultur/xl/den-kristne-barnestjerna-som-valde-vekk-trua-1.13523311

Og hun opptrådte med familien, lite sannsynlig at folk visste mye om privatlivet hennes - men koblingen mot foreldrene og manglende mulighet til å gjøre et førsteinntrykk, sier igrunnen nok. 

• Liker 22
Skrevet
18 minutter siden, Kollontaj skrev:

"Dei fleste på hennar alder veit kven pappa er, og ho får sjeldan sjanse til å gjere fyrsteinntrykk på nokon. Slik kjennest det ut, i alle fall. Tonje blir ein smule paranoid, redd for å snakke med andre på sin alder."

https://www.nrk.no/kultur/xl/den-kristne-barnestjerna-som-valde-vekk-trua-1.13523311

Og hun opptrådte med familien, lite sannsynlig at folk visste mye om privatlivet hennes - men koblingen mot foreldrene og manglende mulighet til å gjøre et førsteinntrykk, sier igrunnen nok. 

Jeg leste også dete intervjuet nylig, og bet meg merke i akkurat det samme. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
6 timer siden, Kollontaj skrev:

Det er vel derfor 95 % av alle kjendisforeldre gjør alt de kan for å skjerme barna sine. Barna skal ikke lide fordi foreldrene har valgt å leve sine liv i søkelyset. Barna er selvstendige individer og skal selv få bestemme over sine liv.

I sterk kontrast til mammabloggere som CBE; hvor barnas privatliv er til salgs og hvor deres digitale identitet designes av mor.

Endret av Ultiva
  • Liker 19
Skrevet
4 minutter siden, Irja skrev:

Det siste innlegget på bloggen.. jeg blir så provosert. Det er fra reise nr to til Hellas. "Jeg skal ikke klage, men..." også gjør hun ikke annet enn å klage! Om å stå opp for tidlig, bære barn og baggasje ut av flyet også er det for varmt i Hellas nå..

Er du klar over hvor mange som skulle ønske de hadde muligheten til å fra på en slik ferietur, Caroline?! Like ved ditt luksushotell drukner det en haug med mennesker hver eneste måned!

Våkne opp!! 

Ikke glem at hun bestiller seg treretters på flyet da. Viktig å unne seg selv slike ting.

• Liker 22
Skrevet

Hun er ikke gift med en topptrent toppidrettsutøver lenger... Lite stikk til kverulanten der,eller?

Tipper han har spist pizza med ekstra mye ost UTEN å jogge ei mil først 

• Liker 25
Skrevet

Stakkars Caroline, så slitsomt å dra på ferie. Igjen. Og hvem skulle trodd at det var varmt på Rhodos i juli da gitt?
Jeg kan godt bytte med deg altså. På terrassen min blåser det liten kuling, det er bare å komme. :icon_lol: 

• Liker 23
Skrevet
11 minutter siden, Irja skrev:

Det siste innlegget på bloggen.. jeg blir så provosert. Det er fra reise nr to til Hellas. "Jeg skal ikke klage, men..." også gjør hun ikke annet enn å klage! Om å stå opp for tidlig, bære barn og baggasje ut av flyet også er det for varmt i Hellas nå..

Er du klar over hvor mange som skulle ønske de hadde muligheten til å fra på en slik ferietur, Caroline?! Like ved ditt luksushotell drukner det en haug med mennesker hver eneste måned!

Våkne opp!! 

Hvis du blir så provosert, kan det kanskje hjelpe deg å tenke på at CBEs ferieturer bidrar til å skape arbeidsplasser i et land som befinner seg i en dyp økonomisk krise. Arbeidsledigheten i Hellas er i dag på ca. 23 prosent. Turisme skaper vekst og arbeidsplasser i et hardt prøvet land, det bør du være glad for!

• Liker 7
Skrevet

Det har alltid undret meg når personer må drikke før frokost-tid når de skal på ferie. Enten det er på flyplassen eller på selve flyet. 

• Liker 13
Skrevet

Jeg er sikker på at hun har med vinflasken på bildet bare for å provosere. Hun vil nok lokke både mammapolitiet og de som setter spørsmålstegn ved alkohol/reklame utpå. For å kunne kjefte på folk som tror hun drikker -og mobilisere støttegruppen sin i kommentarfeltet. Så kan hun jamre over hvor frekke og fæle kritikerne er etterpå.

• Liker 36
Skrevet
52 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Hvis du blir så provosert, kan det kanskje hjelpe deg å tenke på at CBEs ferieturer bidrar til å skape arbeidsplasser i et land som befinner seg i en dyp økonomisk krise. Arbeidsledigheten i Hellas er i dag på ca. 23 prosent. Turisme skaper vekst og arbeidsplasser i et hardt prøvet land, det bør du være glad for!

Dette er jeg klar over, men det er ikke derfor Caroline er i Hellas.. heller ikke dette innlegget mitt handlet om.

• Liker 25
Skrevet
16 timer siden, Konvall skrev:

Litt refleksjoner på en søndag..Jeg undres på om fansen til Caro synes det er supert at the family er ute å reiser igjen? Kjenner de virkelig ingenting til litt misunnelse for livet deres? Og at det er takket være at fansen sluker reklamene hennes rått gang etter gang ,og kjøper det som blir tilbudt via bloggen hennes. Synes de virkelig at en slik fordeling er helt greit? Mange mennesker rundt meg har ikke engang penger til overs til å få sin familie av sted på en liten tur engang...

Jeg vil tro at det finnes tre kategorier lesere her: 

1. Gruppen som unner henne alt i verden, og ikke tenker annet enn at hun er heldig. "Medunnelig" (neida, det er ikke et ordentlig ord - det har ikke klikka for journalisten) kanskje, men ikke misunnelig. 

2. Gruppen som tenker at hun har jobbet hardt for å oppnå alt hun har oppnådd (..). Hun har jobbet skikkelig hardt (..) og det er derfor mulig å reise på flere ferier i løpet av et år. Disse er nok heller ikke misunnelig; om de hadde jobbet like hardt som henne og utlevert like mye, kunne de også ha levd slik. Enten ønsker de det ikke, eller så får de det ikke til. 

3. Gruppen jeg befinner meg i. Dette er gruppen som for ikke sin villeste fantasi en gang ville ha "solgt" meg selv og familien min for all verdens penger - og som derfor ikke kan være misunnelig for at andre får enkelte goder av å gjøre det. Personene i denne gruppen velger eget og barnas privatliv foran penger og ferier anytime. 

Så nei, jeg tror nok ikke at det er mye misunnelse. Dette var jo veldig generelt da, men det er slik jeg ser på det i alle fall. Nå skal det sies at jeg ikke leser bloggen og heller ikke kommentarfeltet (etter "krangelen" vår for noen år siden), så correct me if I'm wrong :-) 

• Liker 13
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...