Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 06/30/2017 den 18.59, xx girl xx skrev:

På meg virker det som at VG begynner å bli litt lei også. Var ikke mye positiv for familien Eriksen denne artikkelen heller... 

Min favoritt fra artikkelen er

"Solstad* svarer at det ikke er sånn at man kan bryte lover man synes er tåpelige."

*Solstad er journalist i VG.

• Liker 33
Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 timer siden, Pizzapanda skrev:

Ny snap med #sponset frisør. Teksten er nesten helt nede på bildet, så #sponset skjules av Snapchat sin /chat-funksjon. Såååå utspekulert da😑

Klarte såvidt å lese det! Hun hadde glemt håret sitt i Hellas 🙄 Djisess!! 

• Liker 9
Gjest Tekola
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring, spekulasjoner og svar til dette.

Tekola, teamleder.

Gjest Njuta
Skrevet
4 timer siden, Viking-girl skrev:

Klarte såvidt å lese det! Hun hadde glemt håret sitt i Hellas 🙄 Djisess!! 

Men laget hun ikke eget hår for en stund tilbake, som kom i en "fantastisk" eske? Hvis det håret hadde vært så bra kunne hun jo gått i kjelleren og hentet en pakke, istedet for å gå til frisøren.......

Skrevet
11 minutter siden, Njuta skrev:

Men laget hun ikke eget hår for en stund tilbake, som kom i en "fantastisk" eske? Hvis det håret hadde vært så bra kunne hun jo gått i kjelleren og hentet en pakke, istedet for å gå til frisøren.......

Mulig hun rett og slett hadde glemt håret i Hellas😂😂😂😂😂

• Liker 8
Skrevet

Jeg skjønner ikke denne voldsomme hangen til å forsvare den ukritiske og gjennomkommersielle eksponeringen av barn? Det er udiskutabelt at Norge har undertegnet barnekonvensjonen, barn er egne individer med egne rettigheter. Å angripe folk som diskuterer spesifikke barns rett til privatliv på generelt nivå med utgangspunkt i at kritikken går utover barna, blir spesielt og merkverdig. Man skal ikke diskuter barns rett til privatliv fordi de har foreldre som krenker denne retten og barna kan ta skade av kritikken foreldrene har fått? Ville det ikke være mer naturlig å hevde ungenes rett til privatliv fremfor å hevde foreldrenes rett til p gå fri fra kritikk? 

• Liker 36
Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg tenker at diskusjonen rund eksponering av barn, er viktig og nødvendig. Men jeg mener den hører hjemme under tråden bloggbarna, der man kan diskutere dette uten å gå inn på /nevne spesifiserte barn. Disse barna kan ikke noe for at foreldrene utsetter dem for dette, så da syns jeg ikke de fortjener å bli diskutert men navn på et nettforum, de har ikke valg situasjonen de har havnet i, diskuterer det i plenium, ikke enkelt barn.

Skrevet
16 minutter siden, morhjertegod skrev:

Jeg tenker at diskusjonen rund eksponering av barn, er viktig og nødvendig. Men jeg mener den hører hjemme under tråden bloggbarna, der man kan diskutere dette uten å gå inn på /nevne spesifiserte barn. Disse barna kan ikke noe for at foreldrene utsetter dem for dette, så da syns jeg ikke de fortjener å bli diskutert men navn på et nettforum, de har ikke valg situasjonen de har havnet i, diskuterer det i plenium, ikke enkelt barn.

Barna blir ikke diskutert med navn, da blir innlegget slettet, som du jo godt vet. De aller fleste i denne tråden respekterer denne forumsregelen, så ingen vits i å late som noe annet.

Men det er veldig vanskelig å diskutere bloggerbarnproblematikken helt generelt uten bruk av noen eksempler, også i tråden om bloggerbarn. Det er også verdt å merke seg at de store norske avisene legger seg på en helt annen linje i kommentarer/kronikker om problematikken, og eksemplifiserer mye tydeligere. Jeg betrakter ikke nødvendigvis det som riktig, synes det er et dilemma, men jeg skjønner godt hvorfor det skjer.

Det som likevel må være klart, er at bloggere som eksponerer barna sine av kommersielle hensyn er de som må ta ansvaret for at en offentlig diskusjon om dette er nødt til å tas. Å skyve ansvaret for belastningen av eksponeringen over på kritikerne som vil eksponeringen til livs er totalt skivebom.

• Liker 23
Gjest Anna Nas
Skrevet (endret)

Enkelte bloggere og deres barn har mange millioner mennesker som følger med på dem i løpet av et år, men det virker ikke som disse bloggerne helt har tatt innover seg at kritikken for utlevering av barn også gjelder deres blogg. At problemstillingen adresseres er sannsynligvis det eneste som (kanskje) får budskapet til å sive inn. 

OT, men de fleste foreldre er opptatt av barns nettvett og er engstelige for hva barna deler av personopplysninger på nettet, og da virker det jo fullstendig absurd, det som skjer i enkelte bloggbedrifter.

Endret av Anna Nas
Skrevet
6 minutter siden, Aricia skrev:

Det som likevel må være klart, er at bloggere som eksponerer barna sine av kommersielle hensyn er de som må ta ansvaret for at en offentlig diskusjon om dette er nødt til å tas. Å skyve ansvaret for belastningen av eksponeringen over på kritikerne som vil eksponeringen til livs er totalt skivebom.

Dette avsnittet burde vært klistret øverst på alle tråder som omhandler temaet!

• Liker 14
Gjest morhjertegod
Skrevet (endret)
15 minutter siden, Aricia skrev:

Barna blir ikke diskutert med navn, da blir innlegget slettet, som du jo godt vet. De aller fleste i denne tråden respekterer denne forumsregelen, så ingen vits i å late som noe annet.

Men det er veldig vanskelig å diskutere bloggerbarnproblematikken helt generelt uten bruk av noen eksempler, også i tråden om bloggerbarn. Det er også verdt å merke seg at de store norske avisene legger seg på en helt annen linje i kommentarer/kronikker om problematikken, og eksemplifiserer mye tydeligere. Jeg betrakter ikke nødvendigvis det som riktig, synes det er et dilemma, men jeg skjønner godt hvorfor det skjer.

Da er vi uenige. Om foreldre gjør sine barn urett, så gir ikke det andre rett til å gjøre det samme. Ja foreldre fortjener kritikken, de fortjener kanskje at barna deres blir diskutert, men de uskyldige her er barna . Vet det ikke nevnes navn på barn her, men vet hva tråden heter, så resten sier seg selv. Enig med debatten , men mener den gjelder alle barn like mye. 

Endret av morhjertegod
skrivefeil
Skrevet
1 minutt siden, morhjertegod skrev:

Da er vi uenige. Om foreldre gjør sine barn urett, så gir ikke det andre rett til å gjøre det samme. Ja foreldre fortjener kritikken, de fortjener kanskje at barna deres blir diskutert, men de uskyldige her er barna . Vet det ikke nevnes navn på bane her, men vet hva tråden heter, så resten sier seg selv. Enig med debatten , men mener den gjelder alle barn like mye. 

Du kan da virkelig ikke mene at bildene og historiene foreldrene legger ut innlegg etter innlegg, side over side kan sammenlignes med at dette brukes som eksempler?

Det er tidligere referert til de 15.000 google treffene på navnet hennes. Kjør samme sjekk med på Images. Alle, absolutt alle bilder publisert av hennes foreldre.

• Liker 16
Gjest morhjertegod
Skrevet
Akkurat nå, LilleSnupp skrev:

Du kan da virkelig ikke mene at bildene og historiene foreldrene legger ut innlegg etter innlegg, side over side kan sammenlignes med at dette brukes som eksempler?

Det er tidligere referert til de 15.000 google treffene på navnet hennes. Kjør samme sjekk med på Images. Alle, absolutt alle bilder publisert av hennes foreldre.

Snakker generelt om bloggbarn, ikke tilfeldig barn på en fb side. Diskuter "barn" som blir utsatt for dette, det gjelder ikke bare denne bloggeren. Hvorfor kan ikke denne diskusjonen foregå på "bloggbarna" det er vel eksponeringen av barn dere vil til livs, eller gjelder det bare denne bloggerns barn? Denne diskusjonen er super viktig, derfor mener jeg at et større nedslagsfelt er bedre for "saken" en å kun gå på enkelt barn. 

Skrevet
13 minutter siden, morhjertegod skrev:

Da er vi uenige. Om foreldre gjør sine barn urett, så gir ikke det andre rett til å gjøre det samme. Ja foreldre fortjener kritikken, de fortjener kanskje at barna deres blir diskutert, men de uskyldige her er barna . Vet det ikke nevnes navn på barn her, men vet hva tråden heter, så resten sier seg selv. Enig med debatten , men mener den gjelder alle barn like mye. 

I alle dager, det har jeg da virkelig heller ikke skrevet, alvorlig talt! Slik sitatvridning gjør meg faktisk vred. Legg ikke argumenter i munnen på meg som jeg aldri har fremmet, er du grei.

Å diskutere det problematiske ved eksponering av barn i blogg kritisk på nett er da VIRKELIG IKKE det samme som å eksponere egne barn av kommersielle hensyn. 

• Liker 23
Skrevet

Elsker bloggen hennes jeg!:) Kvalitet hele veien! Og alltid så blid og fornøyd:D

• Liker 4
Skrevet (endret)
8 minutter siden, PippiLa skrev:

Elsker bloggen hennes jeg!:) Kvalitet hele veien! Og alltid så blid og fornøyd:D

Så flott! 

Da lurer jeg litt på dine tanker rundt dette med kvalitet og at bloggeierne gjentatte ganger bryter norsk lov? 

Endret av LilleSnupp
innsmett av manglende ord
  • Liker 26
Gjest morhjertegod
Skrevet
11 minutter siden, Aricia skrev:

I alle dager, det har jeg da virkelig heller ikke skrevet, alvorlig talt! Slik sitatvridning gjør meg faktisk vred. Legg ikke argumenter i munnen på meg som jeg aldri har fremmet, er du grei.

Å diskutere det problematiske ved eksponering av barn i blogg kritisk på nett er da VIRKELIG IKKE det samme som å eksponere egne barn av kommersielle hensyn. 

Sa jeg at det var det samme? Nei. Men  selv om gradene/alvoret av urett ikke det samme, så mener jeg at disse barna bør slippe lese om seg selv på et forum, da de er uforskyldt , for meg er det ikke rett. Men nå må jeg avgårde, så kan ikke fortsette debatten akkurat nå. 

Skrevet
1 minutt siden, morhjertegod skrev:

Sa jeg at det var det samme? Nei. Men  selv om gradene/alvoret av urett ikke det samme, så mener jeg at disse barna bør slippe lese om seg selv på et forum, da de er uforskyldt , for meg er det ikke rett. Men nå må jeg avgårde, så kan ikke fortsette debatten akkurat nå. 

Jo.

Det øvrige har jeg svart på i mitt første innlegg, som faktisk var ganske nyansert. Nå kjenner jeg at jeg er ferdig her for en stund.

• Liker 15
Skrevet

Jeg synes det er bra at man feks i kommentaren som ble postet i Aftenposten faktisk brukte et konkret eksempel og navnet på en blogger som brukte sin egen treåring i en annonse - hvis man snakker for generelt, vil jo alle tenke at dette gjelder alle andre enn dem selv. Jeg synes det er helt tragisk at barn blir eksponert slik det gjøres i sosiale medier.

Og det er virkelig helt meningsløst å hevde at det mer skadelig for disse ungene at folk er opptatt av prinsippet rett til privatliv for barn helt fra fødselen, enn den hemningsløse eksponeringen som gjøres i kommersiell øyemed. 

• Liker 25
Skrevet
1 time siden, morhjertegod skrev:

44 minutter siden, morhjertegod skrev:

Vel... Jo. 

• Liker 11
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...