troikaen Skrevet 3. juli 2017 #35261 Skrevet 3. juli 2017 3 minutter siden, Pellepingpong skrev: Jeg mener å huske at innlegget ble endret og "Gled en som gruer seg til jul" ble lagt inn etter at flere lesere hadde påpekt det. Altså ikke CBE som på eget initiativ tok opp dette, men noe som kom etter kritikk. Slik det også var med innsamlingsaksjonen. Hun blir gjort oppmerksom på «Gled en som gruer seg til jul» aksjonen til Kirkens Bymisjon av en leser i kommentarfeltet og oppdaterer deretter innlegget. 15
Shopgirl2014 Skrevet 3. juli 2017 #35262 Skrevet 3. juli 2017 Akkurat nå, troikaen skrev: Hun blir gjort oppmerksom på «Gled en som gruer seg til jul» aksjonen til Kirkens Bymisjon av en leser i kommentarfeltet og oppdaterer deretter innlegget. Ja? Er ikke det bra da? 4
troikaen Skrevet 3. juli 2017 #35263 Skrevet 3. juli 2017 (endret) 1 minutt siden, Shopgirl2014 skrev: Ja? Er ikke det bra da? Vis meg gjerne hvor jeg sier noe annet. Hvis det at hun nevner Kirkens bymisjon "hjelper endel", så måtte det en lesers kommentar til for å få henne til å legge det inn. Endret 3. juli 2017 av troikaen 10
SusieDerkins Skrevet 3. juli 2017 #35265 Skrevet 3. juli 2017 28 minutter siden, Pellepingpong skrev: Jeg mener å huske at innlegget ble endret og "Gled en som gruer seg til jul" ble lagt inn etter at flere lesere hadde påpekt det. Altså ikke CBE som på eget initiativ tok opp dette, men noe som kom etter kritikk. Slik det også var med innsamlingsaksjonen. Ja, det var sånn det var. Og innsamlingsaksjonen kom også etter påtrykk fra leserne etter nok et eksempel på et tonedøvt let them eat cake-innlegg der de var på spa eller luksushotell samtidig som flyktningkatastrofen eksploderte i media med bildene av treåringen som druknet 23
Attami Skrevet 3. juli 2017 #35266 Skrevet 3. juli 2017 3 timer siden, mamsi skrev: LKE og CBE har basert hele sitt inntektsgrunnlag og sin livsstil på noe som er helt uten positiv samfunnsmessig betydning. De forbruker mye. Mesteparten av det de viser frem på bloggen er bare "dilldall". Noen sier at man ikke kan vite noe om deres samfunnsengasjement ved å se på bloggen. Jeg er ikke enig, for det de viser av forbruk og livsstil handler ikke om noe som helst annet enn klær, sminke, hår, leker, mat, pynting og så videre. De fronter stort sett bare tull og overflatisk fjas. Jeg synes også at klagingen over helt banale ting er skikkelig "spise kake". Jobben deres er å pynte seg. Av og til må de på ferie og stå opp tidlig og da er det slitsomt. Hele bloggen handler om eat cake. Se på bildene fra Bianco-kolleksjonen. De dyrker "eat cake". De lever av det. Og ja, de burde våkne opp. Våkne opp fra tullet de holder på med og gjøre noe med et snev av betydning for andre enn seg selv. Tommel opp! 11
Emilie112 Skrevet 3. juli 2017 #35267 Skrevet 3. juli 2017 (endret) @Shopgirl2014 Som flere har skrevet ble ikke innsamlingsauksjonene startet før etter at hun ble opplyst en. Teksten i seg selv er ikke sååå ille, men når bildene viser at hun står i åpen badekåpe og tittet ut av vi vinduet samt et sølvfat med mat grenser det til patetisk. Og når man har i mente at hun var i Oslo for å få satt på løshår ( det i seg selv er jo uetisk nok alene) blir blogginnlegget usmakelig. Ingenting ved dette innlegget viser noe medfølelse, snarere tvert om. Endret 3. juli 2017 av Emilie112 36
Inocybe Skrevet 3. juli 2017 #35268 Skrevet 3. juli 2017 7 minutter siden, Emilie112 skrev: Som flere har skrevet ble ikke innsamlingsauksjonene startet før etter at hun ble opplyst om den. Teksten i seg selv er ikke sååå ille, men når bildene viser at hun står i åpen badekåpe og tittet ut av vi vinduet samt et sølvfat med mat grenser det til patetisk. Og når man har i mente at hun var i Oslo for å få satt på løshår ( det i seg selv er jo uetisk nok alene) blir blogginnlegget usmakelig. Ingenting ved dette innlegget viser noe medfølelse, snarere tvert om. Enig. Det innlegget lyser overfladiskhet og egoisme lang vei. I CBEs verden kommer CBE alltid først og det innlegget forandrer ikke på det inntrykket. 11
Gjest Cocosa Skrevet 3. juli 2017 #35269 Skrevet 3. juli 2017 17 minutter siden, Emilie112 skrev: @Shopgirl2014 Som flere har skrevet ble ikke innsamlingsauksjonene startet før etter at hun ble opplyst en. Teksten i seg selv er ikke sååå ille, men når bildene viser at hun står i åpen badekåpe og tittet ut av vi vinduet samt et sølvfat med mat grenser det til patetisk. Og når man har i mente at hun var i Oslo for å få satt på løshår ( det i seg selv er jo uetisk nok alene) blir blogginnlegget usmakelig. Ingenting ved dette innlegget viser noe medfølelse, snarere tvert om. Imgur?
Gjest Sirkustjukk Skrevet 3. juli 2017 #35270 Skrevet 3. juli 2017 Shoppestopp 2017 eller hva, mine venner?😉
Gjest Skribent Skrevet 3. juli 2017 #35271 Skrevet 3. juli 2017 1 minutt siden, Sirkustjukk skrev: Shoppestopp 2017 eller hva, mine venner?😉 Jeg er med. Liker ikke å pisse i motvind i lengden
Emilie112 Skrevet 3. juli 2017 #35272 Skrevet 3. juli 2017 14 minutter siden, Cocosa skrev: Imgur? Skal fikse menn kom ikke inne på bloggen akkurat nå
Keaton Skrevet 3. juli 2017 #35273 Skrevet 3. juli 2017 Takk til @mamsi og alle dere andre som atter en gang analyserer bloggernes agenda og som ikke lar dere pelle på nesa av brukere som gang på gang prøver å avspore og blåse opp uviktige detaljer. (Mulig at dersom man kjenner privatpersonen CBE kan vite at hun mente noe annet med eat cake-innlegget, men leser man innlegget i kontekst med bildene og ser på ordbruken, er det ingen tvil om hva det formidler.) 24
Viking-girl Skrevet 3. juli 2017 #35274 Skrevet 3. juli 2017 6 timer siden, Attami skrev: Frua har blitt fryktelig brun? Er det selvbruning? Ser at "neglvenninden" til frua, hun fra Skien, også er med på turen nå. Hun er lakrisbrun, og lekker... Trodde det ikke fantes lakrisfilter i ps. Hun var jo like bleik etter 14 dager i Hellas når de kom hjem, så nå har hun tatt spraytan. Det er jo kjempelett å se. Så det samme kvelden hun var kommet hjem og luftet hundene på snap, at beina var blitt smurt kraftig inn i selvbruningsmousse fra VitaLiberata el St Tropez. Jeg er meget godt kjent med produktene, har nevnt det tidligere i tråden. Ser jo på bildene fra forrige tur, ikke antydning til brunfarge! Ikke kan hun myse mot sola heller. 5
Populært innlegg Keaton Skrevet 4. juli 2017 Populært innlegg #35275 Skrevet 4. juli 2017 Kjære CBE, nå har jeg lest ditt siste blogginnlegg og fra en mamma til en mamma (siden jeg tror dette faktisk er realitet): når det er varmt er det faktisk bedre å gå på stranda, det er ofte litt mer vind der! Å være så nær en strand og ikke la unger få leke (ja, jeg vet at sanda er varm, men dere har sikkert parasoller), er jo også litt trist. Håper dessuten at det er narrativet ditt som får deg til å skrive at du liker en utfordring og at denne utfordringen går ut på å finne antrekk til kvelden. Jeg kan gi deg en skikkelig utfordring: skriv om de siste oppslagene rundt dere; alkoholreklame og barn i reklame. Det er en utfordring, vil jeg tro. 66
Ultiva Skrevet 4. juli 2017 Forfatter #35276 Skrevet 4. juli 2017 (endret) 20 minutter siden, Kollontaj skrev: Kjære CBE, nå har jeg lest ditt siste blogginnlegg og fra en mamma til en mamma (siden jeg tror dette faktisk er realitet): når det er varmt er det faktisk bedre å gå på stranda, det er ofte litt mer vind der! Å være så nær en strand og ikke la unger få leke (ja, jeg vet at sanda er varm, men dere har sikkert parasoller), er jo også litt trist. En baby skal helst ikke utsettes for sterk sol i det hele tatt og vil nok ha det veldig ubehagelig i 35-40 varmegrader. At de dro til en slik varmepøl med baby er mer enn jeg kan forstå. De blir jo veldig låst til hus/hotell pga aircondition. Men syns de for en gangs skyld kan splitte seg slik at en av dem kan ta med eldste på stranda i noen timer. Selv bor vi på stranda i 8-10 t hver dag når vi er i Syden med barna, men da drar vi selvfølgelig ikke med baby til et sted med 40 varmegrader. Endret 4. juli 2017 av Ultiva 14
Keaton Skrevet 4. juli 2017 #35277 Skrevet 4. juli 2017 Ja, å splitte seg med unger er jo en selvfølge, man gjør jo det man kan for at de små skal få det best mulig på ferien. 7
Gjest Topptur Skrevet 4. juli 2017 #35278 Skrevet 4. juli 2017 54 minutter siden, Ultiva skrev: En baby skal helst ikke utsettes for sterk sol i det hele tatt og vil nok ha det veldig ubehagelig i 35-40 varmegrader. At de dro til en slik varmepøl med baby er mer enn jeg kan forstå. De blir jo veldig låst til hus/hotell pga aircondition. Men syns de for en gangs skyld kan splitte seg slik at en av dem kan ta med eldste på stranda i noen timer. Selv bor vi på stranda i 8-10 t hver dag når vi er i Syden med barna, men da drar vi selvfølgelig ikke med baby til et sted med 40 varmegrader. 45 minutter siden, Kollontaj skrev: Ja, å splitte seg med unger er jo en selvfølge, man gjør jo det man kan for at de små skal få det best mulig på ferien. Akkurat dette kan me vel stola på at fam Berg Eriksen fint klarer å organisera og finna ut av sjølv? Det blir så småleg å kritisera kva minste ting, frå kvar dei vel å feriera til korleis det disponerer dagane sine! Det er vel nok av andre ting å ta tak i?
pøbelsara Skrevet 4. juli 2017 #35279 Skrevet 4. juli 2017 Men det er jo hun som skriver småpludrende om slike utfordringer i hverdagen - så er det ikke lov å kommentere det? 2 minutter siden, Topptur skrev: Akkurat dette kan me vel stola på at fam Berg Eriksen fint klarer å organisera og finna ut av sjølv? Det blir så småleg å kritisera kva minste ting, frå kvar dei vel å feriera til korleis det disponerer dagane sine! Det er vel nok av andre ting å ta tak i? Jeg har tro på at familien Berg Eriksen klarer det meste selv. Men de deler jo hvor de ferierer og veldig mange detaljer om hverdagen sin - slik som: hva skal jeg ha på meg, tro? Hvordan tilbringe dagene i varmen? jeg er for øvrig ikke av dem som kritiserer valgene de gjør på detaljnivå - men siden jeg får det servert i bloggen, mener jeg noe om forbruket og prioriteringene på mer overordnet nivå. Selvsagt kan folk la være å snakke om detaljene i bloggen og valgene de gjør av oppholdssted, pålegg, solbeskyttelse, antrekk - det meste, egentlig - men det er jo det hele bloggen handler om. Og jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor man ikke kan snakke om hva de velger når de hele tiden legger ut detaljer og pludring om akkurat dette. 18
Gjest Topptur Skrevet 4. juli 2017 #35280 Skrevet 4. juli 2017 48 minutter siden, pøbelsara skrev: Men det er jo hun som skriver småpludrende om slike utfordringer i hverdagen - så er det ikke lov å kommentere det? Jeg har tro på at familien Berg Eriksen klarer det meste selv. Men de deler jo hvor de ferierer og veldig mange detaljer om hverdagen sin - slik som: hva skal jeg ha på meg, tro? Hvordan tilbringe dagene i varmen? jeg er for øvrig ikke av dem som kritiserer valgene de gjør på detaljnivå - men siden jeg får det servert i bloggen, mener jeg noe om forbruket og prioriteringene på mer overordnet nivå. Selvsagt kan folk la være å snakke om detaljene i bloggen og valgene de gjør av oppholdssted, pålegg, solbeskyttelse, antrekk - det meste, egentlig - men det er jo det hele bloggen handler om. Og jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor man ikke kan snakke om hva de velger når de hele tiden legger ut detaljer og pludring om akkurat dette. Sjølvsagt kan man snakke om det, og det blir gjort i stort monn. Eg tvilar berre på at det tilfører diskusjonen om bedrifta CBE og deira drift noko positivt. Mykje av kritikken på trådane her på KG går på at me er smålege og misunnelege høns og kommentarar på val av feriemål og basseng kontra strand synes eg beviser kritikarane mykje rett. 'Alle born' likar ikkje sand og saltvann, det er ikkje 'alltid friskare luft på stranda' og det som passar vår familie best er ikkje malen på alle andre osb.
Fremhevede innlegg