Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
12 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Tror det var Senkveld-intervjuet på TV2. 

Men med alle versjonene CBE hadde (hun visste om det, hun visste ikke om det, hun visste litt om det osv.), så skal det jo godt gjøres å huske hvor hun sa hva. 

Jeg kjøper heller ikke forklaringen om at det kun var LKE som skrev disse kommentarene. Dokumentasjonen fra @Asti viser jo også at:

a) Kommentarer var skrevet fra CBEs konto, i tillegg til LKEs

b) Det var flere tilfeller hvor CBE først hadde skrevet sine "Takk søte du"-kommentarer, for så å skrive ufine kommentarer under alias umiddelbart etterpå. 

Likeledes tviler jeg særdeles sterkt på at de overhodet har sluttet med å forfatte falske kommentarer. Det var bl.a. et tilfelle hvor de hadde gitt seg ut for å være @mamsi i kommentarfeltet - og det var etter at kommentarjukset var avslørt.

@Kollontaj siterer både fra intervjuet i Dagbladet og fra Senkveld-intervjuet i et innlegg på forrige side, det illustrerer ypperlig hvordan CBE motsier seg selv fullstendig i sakens anledning, og gir to motstridende versjoner av hva hun faktisk visste når.

Endret av Aricia
  • Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

VG og Dagbladet trenger bare å få tilsendt all dokumentasjon som har kommet frem her på KG. 

Blogging er i vinden, det kan tjenes store penger og selvfølgelig er det en sak som vil selge godt for begge aviser. 

Før eller siden vil noen trykke opp dette i sine aviser. Det er bare spørsmål om tid.

• Liker 23
Skrevet (endret)
2 timer siden, LFNemi skrev:

VG og Dagbladet trenger bare å få tilsendt all dokumentasjon som har kommet frem her på KG. 

Blogging er i vinden, det kan tjenes store penger og selvfølgelig er det en sak som vil selge godt for begge aviser. 

Før eller siden vil noen trykke opp dette i sine aviser. Det er bare spørsmål om tid.

Det er lov å håpe!!

Endret av Emilie112
  • Liker 3
Skrevet

@Vitulina, kunne du tipset om merker/butikker som har klær som er trygt produsert der de ansatte får bedre betalt. Gjerne nettbutikk. Jeg ønsker å bli flinkere til å handle etisk. Send gjerne PM om du ikke ønsker å legge det ut.

Beklager avsporingen.

• Liker 15
Skrevet
2 timer siden, Aricia skrev:

@Kollontaj siterer både fra intervjuet i Dagbladet og fra Senkveld-intervjuet i et innlegg på forrige side, det illustrerer ypperlig hvordan CBE motsier seg selv fullstendig i sakens anledning, og gir to motstridende versjoner av hva hun faktisk visste når.

Ja, det var meningen med innlegget. ☺️ I tillegg sier LKE følgende: 

Eriksen forteller at kona har hatt delvis kjennskap til hans aktiviteter. Han skriver:

«Caroline har hørt om noen av disse kommentarene. Hun har alltid bedt meg om å slutte med det, og om å slette de. Hun hadde rett.»

kilde: http://www.vg.no/rampelys/skrev-kommentarer-med-falske-navn-paa-konas-blogg/a/23372223/

CBE lyver i intervjuet hos TV2 Senkveld. 

• Liker 17
Skrevet
1 time siden, Grønt blad skrev:

@Vitulina, kunne du tipset om merker/butikker som har klær som er trygt produsert der de ansatte får bedre betalt. Gjerne nettbutikk. Jeg ønsker å bli flinkere til å handle etisk. Send gjerne PM om du ikke ønsker å legge det ut.

Beklager avsporingen.

Libe.no

peopletree.co.uk

dette var bare to jeg kom på i farten.

Du finner mange hvis du søker på fairfashion e.l. på instagram.

Den danske bloggen bedremode.nu har mange gode tips, og har laget denne oversikten over 50 merker: http://bedremode.nu/de-50-bedste-baeredygtig-brands-opdateret-shoppeliste/

ellers fører framtiden i våre hender lister både over merker de anbefaler, og "svartelister" over merker som ikke offentliggjør fabrikklistene sine. Offentlige lister er ingen garanti, men hemmelige lister er et stort rødt varselsignal for mange

• Liker 8
Gjest Skribent
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Libe.no

peopletree.co.uk

Den danske bloggen bedremode.nu har mange gode tips, og har laget denne oversikten over 50 merker: http://bedremode.nu/de-50-bedste-baeredygtig-brands-opdateret-shoppeliste/

ellers fører framtiden i våre hender lister både over merker de anbefaler, og "svartelister" over merker som ikke offentliggjør fabrikklistene sine. Offentlige lister er ingen garanti, men hemmelige lister er et stort rødt varselsignal for mange

Med tanke på hvor aktuelt det er å tenke grønt nå, sånn apropos å skulle holde seg oppdatert som blogger, så ville det vært en smart vri å bli grønn... sminke, dyrevelferd, klær, gjenbruk på alle plan i interiør og livsstil osv... Hvis det noensinne skulle vært noen sjanse for å forbli blogger på høyt nivå på lang sikt tror jeg i hvert fall at rene rosabloggere er utdøende som rase. Eller i dette tilfellet, hva med å bli "rosagrønn" - det er ingenting i veien for å være så glossy du bare vil med grønn vinkling, du kan flashe ribbeina dine på solseng så mye du vil med bærekraftige omgivelser hvis du bare går inn for det. Om jeg skal se noen som helst måte å gjøre opp for den begredelige historikken så måtte det være total helomvending.

Bare et tips. Ikke at jeg holder pusten...

Endret av Skribent
typo
Skrevet
1 time siden, Amafalathiel skrev:

Libe.no

peopletree.co.uk

People Tree har så mye fint!

Et par tips til:
Mata Traders https://www.matatraders.com/

Thought https://www.wearethought.com/

Komodo https://www.komodo.co.uk/

Nomads https://www.nomadsclothing.com/

Bibico https://www.bibico.co.uk/

(Libe i Oslo fører en del av disse)

• Liker 6
Gjest Tekola
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt, personangrep, persondebatt og svar til dette.

Tekola, teamleder.

Skrevet
33 minutter siden, Sidaria skrev:

(Libe i Oslo fører en del av disse)

Libe i Oslo har lagt ned 😭, men nettbutikken www.etiskmote.no består 😄

Mustang Sally på Torshov har en del av merkene over ☝️

• Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, Frk. Holter skrev:

Libe i Oslo har lagt ned 😭, men nettbutikken www.etiskmote.no består 😄

Mustang Sally på Torshov har en del av merkene over ☝️

Jeg glemte justfashion.no. Mener de har fysisk butikk i Oslo sentrum ( i House of Oslo) + nettbutikk

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, Kollontaj skrev:

Det Dagbladet-intervjuet er en av kildene som forteller mest om dem. 

"Denne uka fikk også Dagbladet til slutt et intervju med Berg Eriksen. Riktignok et telefonintervju med krav om at Berg Eriksen og pr-rådgiver Magnus Rønningen fikk se spørsmålene på forhånd. Det fikk de, selv om dette er noe vi sjelden gjør. Dagbladet fikk derimot ikke opplyst at Magnus Rønningen ville sitte ved hennes side, og at intervjuet tidvis skulle bli avbrutt uten at vi ble gjort oppmerksom på at de to konfererte underveis i intervjuet."

Alle spørsmålene er altså kjent for CBE før intervjuet begynner. 

"Selv om hun aldri har forsvart at mannen skrev innlegg under falskt navn på bloggen hennes, forteller hun at hun er glad ektemannen gjorde som han gjorde, for å beskytte henne mot de anonyme nettrollene.

- Hvorfor stoppet du ham ikke? 

- Jeg vet ikke. Jeg skjønte nok ikke alvoret og tillitsbruddet det representerte overfor leserne mine."

Hun har visst om det. Nettroll var det få av, jmf Astis innlegg om omfanget og type kommentarer tidligere i tråden. 

"- Hvordan kan leserne stole på at det som står i kommentarfeltet nå er sant?

- Ingen bør stole 100 prosent på et kommentarfelt. Lars-Kristian har sagt at han er lei seg for det og at han har lært. Når man gjør en sånn feil og har stått til rette for det, blant annet i Dagbladet, så er ikke det en feil man gjør to ganger." 

Vel...

"- Hvordan føles det at lesertallene fortsatt er så stabilt høye?

- Det føles jo bra. Jeg er jo veldig glad for at folk vil lese bloggen min. Jeg har gjort feil og jeg har innrømmet å ha gjort feil og jeg har sagt at jeg er lei for det. Jeg synes det er fint at man kan tilgi hverandre og gå videre. Leserstatistikken endrer seg hele tiden i perioder som nå, men når disse mediagreiene roer seg vil den sikkert ligge stabilt som den gjorde før, det er i alle fall det jeg håper på, sier hun."

"Disse mediegreiene", det høres i grunnen ut som noe som er useriøst og som hun ikke tar helt alvorlig. "Tilgi hverandre": mener hun at leserne tilgir henne? Eller hun tilgir leserne også? 

Kilde: http://www.dagbladet.no/kjendis/hvor-flatt-kan-man-legge-seg-for-det-er-flatt-nok-for-dere/66683566

Fra intervjuet med TV2: (Senkveld)

"27-åringen snakker også om hvordan hun opplevde kjøret etter at det ble klart at mannen hadde skrevet falske kommentarer på bloggen.

Berg Eriksen forteller at hun hadde på følelsen av at det var noe galt. 

– Jeg merket på Lars Kristian at han var veldig rar og distansert en periode. Han satt veldig mye på dataen og da hadde akkurat stormen med bildene vært, og jeg tenkte «Gud, er det noe nytt, hva har skjedd». Jeg prøvde å konfrontere ham med det. Og han lot som ingenting, sier hun.

– Men så gikk det et par dager, og så prøvde jeg å konfrontere ham med det igjen. Han fortalte at han hadde vært i kontakt med VG, og at det hadde kommet på banen at han hadde postet kommentarer som noen andre enn seg selv. Når man har vært sammen med noen så lenge, merker man at det er noe som ikke stemmer, fortsetter hun."

Her vet hun altså ikke om kommentarskrivingen. Hun lyver. 

"Bakgrunnen for mannens falske kommentarer, var leseres negative og truende kommentarer til Berg Eriksen. 

–  Det har vært alt fra drapstrusler til generell personhets om meg. Det har vært stygge ting om Nelia, om andre i familien min. Usaklig kritikk. Folk er fæle når de er anonyme, sier ettbarnsmoren.

Hun mistenker at mannen, som er tippeligaspiller på Odd Grenland, ikke hadde skrevet kommentarene hvis han hadde visst utfallet. Jeg tror han regnet med at han skulle slippe unna, ellers hadde han kanskje ikke gjort det."

Se Astis avsløringer om kommentarene. 

Kilde: http://www.tv2.no/a/6506344/

Begge intervjuene er fra 29.januar 2015

Dette er noe VG og Dagbladet burde lage sak av. 

"Bloggere, slik fører de deg bak lyset"

• Liker 26
Skrevet

Er det en ny sak om Frua? Finner ikke noe...Link?

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Amafalathiel skrev:

Libe.no

peopletree.co.uk

Takk for mange gode tips!

• Liker 1
Gjest Anne B
Skrevet

Ferien består av å skryte av hvor mye hun trener og legge ut bilder med fokus på kropp. Selvopptattheten vil ingen ende ta. 

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Anne B skrev:

Ferien består av å skryte av hvor mye hun trener og legge ut bilder med fokus på kropp. Selvopptattheten vil ingen ende ta. 

Syns det ser ut som de har det morsomt, jeg. Artig vri på spørsmålsrunden også :)

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 3
Gjest xx girl xx
Skrevet

Jeg merker jeg sliter med å være konstruktiv. All ære til dere som holder en konstruktiv debatt.

Jeg håper at avisene tar tak i dette. Flere av dere her inne har gjort en formidabel innsats. Helt utrolig at de slipper unna gang på gang... 

Gjest Topptur
Skrevet
1 time siden, Anne B skrev:

Det verkar som dei har ein flott ferie, og er det ikkje bl.a treningsinspo som blir etterlyst i trådane? Eg ser heller ingen problem med å 'fokusera' på kropp så lenge den er ekte og sunn. Ho frontar trening og sunt kosthald, det trur eg ingen av oss har vondt av å bli minna på. Eg beundrar viljestyrken til folk som trener i 30 grader altså!

Eg syns også det er fint at ho held seg til eit kort innlegg pr dag. Det tyder på at ho senke skuldrene og faktisk har ferie, eg blir ofte heilt stressa av alt ho styrer med! 

Skrevet
25 minutter siden, xx girl xx skrev:

Jeg merker jeg sliter med å være konstruktiv. All ære til dere som holder en konstruktiv debatt.

Jeg håper at avisene tar tak i dette. Flere av dere her inne har gjort en formidabel innsats. Helt utrolig at de slipper unna gang på gang... 

Agreed. Sitter litt på fingrene her, ettersom jeg har lært at "om en ikke har noe fint å si, trenger man ikke si noe i det hele tatt" ;-) 

• Liker 5
Skrevet

Nå er der spørsmålsrunde på bloggen, der to av de nærmeste vennene skal svare på spørsmål om CBE og LKE . Tro om det kommer kritiske spørsmål om bloggens eiere?  I tilfelle blir det spennende å se hvordan de svarer.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...