Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
37 minutter siden, Anna Nas skrev:

Jeg har sett ting på nært hold som gjør at jeg synes det er utrolig trist at denne typen innlegg dukker opp igjen. 

Refererer følgende utsagn fra Finn Skårderud (2014):

– Jeg er svært ulykkelig over «Fotballfrue»-bloggen. Mine 14-årige pasienter bruker 2 timer på dette hver dag, og leser om måltider, antrekk og hvor mye hun har løpt i dag. Slike hyperkonkrete blogger, med sitt univers av tall, bilder, detaljer, lykke – fører til et konsumentforhold hvor vi blir varer.

Så kan man jo spørre seg om hvorvidt bloggerparet evt kun CBE er helt frakoblet eller hvor på skalaen for bevissthet de/hun befinner seg. Jeg gidder ikke engang bli med på en diskusjon om hvorvidt det er helt sikkert at det i dag er forstyrrede 14-åringer som henger rundt for "shape up & slim down"🙄-tips. Det er ikke poenget her. 

Til mod: Jeg snakker hverken om kroppen eller helsen til fotballfrue.

Helt enig, gidder ikke være med på diskusjonen, spesielt i situasjonen hvor man både har vært det barnet/ungdommen og jobber med det nå slik jeg har/gjør. 

Men forbanna blir jeg på den helt tydelige, totale ansvarsfraskrivelsen... 

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 time siden, Myrthel skrev:

Nå var det ikke meg du spurte (og ikke har jeg interesse av å lese bloggen heller). MEN ferieblogging for meg er å blogge om et nytt sted, ikke kroppen sin. Tenk om hun kunne klart å la være å ha fokus på kroppen sin og seg selv HELE tiden. Tipper de aller fleste ønsker å se bilder av stedet og lese om hva man kan oppleve der. Hvordan er maten? Er det barnevennlig der?

Jeg så på noen snapper, og det er det samme skrytet og fokuset på alt sammen, blandet med ei voldsomt tilgjort barnslig skrikestemme, med masse trykk på enkelte stavelser. (Dårlig språklig modell for barna - som tydelig tar etter).

Eller rett og slett logge av alt av sosiale medier og ta seg en real pause fra all dokumentasjon. Lev i NUET! Ikke bak/foran kaneraet eller mobilen. Ta private bilder til privat bruk, og lag i så fall heller en liten bildecollage når de kommer hjem fra ferien med tips om aktiviteter o.l fra stedet. Dette er det normale folk gjør... 

Jeg er sikker på at de trofaste leserne har stor forståelse for valget. De kommer nok tilbake etter en ukes pause. 

Endret av cookies
La til noe
  • Liker 15
Gjest Zeitgeist
Skrevet
5 minutter siden, cookies skrev:

Eller rett og slett logge av alt av sosiale medier og ta seg en real pause fra all dokumentasjon. Lev i NUET! Ikke bak/foran kaneraet eller mobilen. Ta private bilder til privat bruk, og lag i så fall heller en liten bildecollage når de kommer hjem fra ferien med tips om aktiviteter o.l fra stedet. Dette er det normale folk gjør... 

Jeg er sikker på at de trofaste leserne har stor forståelse for valget. De kommer nok tilbake etter en ukes pause. 

Det kan godt være, men klarer CBE en uke uten masse ros og smiger fra vilt fremmede mennesker? 

Skrevet
12 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Det kan godt være, men klarer CBE en uke uten masse ros og smiger fra vilt fremmede mennesker? 

Nettopp, og det er derfor det aldri vil bli en pause. Hva med å etterstrebe Freia-reklamen?

• Liker 13
Gjest Zeitgeist
Skrevet
3 minutter siden, cookies skrev:

Nettopp, og det er derfor det aldri vil bli en pause. Hva med å etterstrebe Freia-reklamen?

Da fikk hun jo en klekkelig sum med penger, og selv om ingen innlegg ble postet, så skrev jo folk likevel (bekymrings-) kommentarer på bloggen, FB, og IG. Sånn sett fikk hun i pose og sekk.

Skrevet
28 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Da fikk hun jo en klekkelig sum med penger, og selv om ingen innlegg ble postet, så skrev jo folk likevel (bekymrings-) kommentarer på bloggen, FB, og IG. Sånn sett fikk hun i pose og sekk.

Jeg skjønner hva du skal fram til, men gang sa hun jo ikke i fra på forhånd at det ble bloggpause noen dager. Hadde hun gitt beskjed om før turen at dette kun er en familieferie uten blogging og utlevering på sosiale medier, så hadde jo ikke folk vært så bekymret. Da visste de jo grunnen til de manglende oppdateringene. 

• Liker 6
Gjest Zeitgeist
Skrevet
45 minutter siden, cookies skrev:

Jeg skjønner hva du skal fram til, men gang sa hun jo ikke i fra på forhånd at det ble bloggpause noen dager. Hadde hun gitt beskjed om før turen at dette kun er en familieferie uten blogging og utlevering på sosiale medier, så hadde jo ikke folk vært så bekymret. Da visste de jo grunnen til de manglende oppdateringene. 

Jeg er helt enig med deg. Når til og med hendelser som fødsel ikke er grunn nok til å ta seg en pause, så tviler jeg at ferie stiller noe nedre. Og jeg tror "verden" klarer seg helt fint om CBE tar seg fri fra blogg og SoMe, og heller konsentrerer seg helt og fullt om de som er i umiddelbar nærhet. Men som nevnt tidligere - spørsmålet er jo om CBE klarer seg uten oppmerksomheten fra fremmede uten (økonomiske) incentiver. 

Gjest Topptur
Skrevet

Er det ikkje veldig rart å få venner til å svare på spørsmål om korleis ho og mannen er? Tvilar jo på at dei svarar heilt sant om det er noko som irriterar osb. 

Får litt slik fjortisfølelse med knis og fnis og 'sjå kva dei spør om her...'

Skrevet
2 minutter siden, Topptur skrev:

Er det ikkje veldig rart å få venner til å svare på spørsmål om korleis ho og mannen er? Tvilar jo på at dei svarar heilt sant om det er noko som irriterar osb. 

Det er jo den ultimate selvopptatthet. :P

• Liker 26
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Topptur skrev:

Jo, veldig rart. Spør vennene våre - OM OSS. :nigo:

Me -me - me -me. :sexy:

Endret av pøbelsara
  • Liker 31
Skrevet (endret)
6 timer siden, Anonym90059005 skrev:

Dagens svetteøkt med fartsindikator, og bilde av den samme bakken for 10 gang, unnagjort. Kan vi få en update til på hvor varmt det var når du jogga i dag og Caroline? Så kan vi legge inn en skrytekommentar ekstra over hvor flink du er. Venter spent på neste bilde av dagens wod med peacetegn. Seinere i dag kan du kanskje skeie ut med en stor is, men husk å få med at du har gått for en litt sunnere Yoghurt-is variant , er jo sååååå godt og ikke minst sunnere, weee!

Så kan du slange deg i bikini, mens mannen leker paparazzi, før du dresser deg opp i en sylslank outfit med høye hæler og tripper avgårde på brosteinen til en gresk liten naborestaurant, hvor resten av gjestene sitter uformelt antrukket i avslappende ferieklær og kikker med undrende øyne på denne lett absurde settingen.

Det verste må jo være at slik intens selvdyrkelse faktisk selger. For selv om lesertallet er halvert fra 2014 så er det fremdeles mange som klikker seg inn. Dette vanvittige fokuset på seg selv; så intenst at man faktisk reiser med  et lite barn + baby til et land med 40 varmegrader og skyhøy luftfuktighet for å trene og å sole seg ved det private bassenget mens stranda bare er et steinkast unna. Men det er vel som med de andre rosa toppbloggene. Man klarer liksom ikke å la være å svinge innom. For underholdende er det jo. 

Endret av Ultiva
  • Liker 22
Skrevet
19 minutter siden, Ultiva skrev:

Det verste må jo være at slik intens selvdyrkelse faktisk selger. For selv om lesertallet er halvert fra 2014 så er det fremdeles mange som klikker seg inn. Dette vanvittige fokuset på seg selv; så intenst at man faktisk reiser med  et lite barn + baby til et land med 40 varmegrader og skyhøy luftfuktighet for å trene og å sole seg ved det private bassenget mens stranda bare er et steinkast unna. Men det er vel som med de andre rosa toppbloggene. Man klarer liksom ikke å la være å svinge innom. For underholdende er det jo. 

Vært interessant å vite hvor stor andel av "leserne" som er inne på bloggen kun for underholdningsverdi, altså for å le og la seg fascinere av en så totalt virkelighetsfjern og absurd verden. 50/50? Jeg tilhører i hvert fall gruppen. Og minst like fascinerende å se at det faktisk er mange som oppriktig syns det er spennende, fint og bra det hun driver med. Heier, ser opp til og assosierer seg med henne, som en slags nett-venninne. Og ikke ser kynismen, og hvor absurd kommersielt og kunstig hele hennes univers er. 

Utenfor min fatteevne...

• Liker 18
Skrevet
3 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Vi må huske på at frua valgte blogging fremfor journalistikken og legeyrket fordi hun kunne være mer kreativ som blogger.

Har hun noen sinne sagt at legeyrket var aktuelt?

Skrevet
Akkurat nå, Sandin skrev:

Har hun noen sinne sagt at legeyrket var aktuelt?

Ja, hun skulle bli barnelege.

• Liker 10
Skrevet
7 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Ja, hun skulle bli barnelege.

Jaha? Hun som tok jallajournalistutdannelse? Hvis hun ikke kom inn på journalistlinjen, hvordan komme inn på legestudiet? Høres ut som en barndomsdrøm.

• Liker 21
Skrevet
Akkurat nå, Sandin skrev:

Jaha? Hun som tok jallajournalistutdannelse? Hvis hun ikke kom inn på journalistlinjen, hvordan komme inn på legestudiet? Høres ut som en barndomsdrøm.

Har vært diskutert i en av de gamle trådene. Både dette med poeng, inntakskrav og hennes påståtte karakterer.. men, ja.. ikke sant?

• Liker 15
Skrevet
50 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Vært interessant å vite hvor stor andel av "leserne" som er inne på bloggen kun for underholdningsverdi, altså for å le og la seg fascinere av en så totalt virkelighetsfjern og absurd verden. 50/50? Jeg tilhører i hvert fall gruppen. Og minst like fascinerende å se at det faktisk er mange som oppriktig syns det er spennende, fint og bra det hun driver med. Heier, ser opp til og assosierer seg med henne, som en slags nett-venninne. Og ikke ser kynismen, og hvor absurd kommersielt og kunstig hele hennes univers er. 

Utenfor min fatteevne...

Kun for underholdningsverdien. Hva andre kan finne ispirerende fatter jeg bare ikke...

• Liker 8
Skrevet
6 timer siden, Emilie112 skrev:

Underskriver på denne! Det er ikke noen diskusjon på det påvirker andre, 14,15,18 eller 25, det vet vi. Man kan med stor sannsynlighet også si at det ikke påvirker positivt. Det er trist at voksne folk med barn ikke har større respekt for sine medmennesker, 

Det gjelder ikke bare cbe, det gjelder mange fler bloggere. Sophie og sraad også. Motehusene får ikke lenger lov(noen gjør det fortsatt) å bruke radmagre modeller nettopp fordi det fremmer et svært usunt kroppspress. 

Cbe, sophie og sraad fremmer også et svært usunt kroppspres, kanskje tom større kroppspress. 

Jeg har all tro på at det vil komme et godt lovverk etterhvert. 

• Liker 8
Gjest Tekola
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Tekola, teamleder.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...