Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Verrika
Skrevet
1 time siden, Skribent skrev:

Et naturlig og fresht bilde. Det hadde absolutt ikke vært noe som helst galt i å være denne varianten av seg selv på den bloggen, jeg ser ikke noe behov for manipulering av noe som helst der.

Som nevnt før har jeg store problemer med hvordan fotografen ser henne gjennom linsa si, og enda større problemer med at det er hennes egen mann. Hva en fotograf ser gjennom linsa og deretter "etterarbeider" sier mye om fokuset, og det er bare leit. Med tanke på unge lesere er det direkte uforsvarlig, og med den oppmerksomheten bloggen har fått for dette i alle år så er det nokså uforståelig at ikke flere fagpersoner/instanser har grepet inn med alle virkemidler tilgjengelige.

Så fullstendig enig med deg👍🏽

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, cookies skrev:

Hvor er egentlig barna når de trener? De trener jo sammen med det andre venneparet også, så de er vel heller ikke barnevakt?

Hun har skrevet at de trener når minsten sover, og eldste pusler rundt og trøyer seg selv mens de trener

• Liker 2
Gjest justcurious
Skrevet
1 time siden, Skribent skrev:

Et naturlig og fresht bilde. Det hadde absolutt ikke vært noe som helst galt i å være denne varianten av seg selv på den bloggen, jeg ser ikke noe behov for manipulering av noe som helst der.

Som nevnt før har jeg store problemer med hvordan fotografen ser henne gjennom linsa si, og enda større problemer med at det er hennes egen mann. Hva en fotograf ser gjennom linsa og deretter "etterarbeider" sier mye om fokuset, og det er bare leit. Med tanke på unge lesere er det direkte uforsvarlig, og med den oppmerksomheten bloggen har fått for dette i alle år så er det nokså uforståelig at ikke flere fagpersoner/instanser har grepet inn med alle virkemidler tilgjengelige.

Hvordan vet du at det er LKE som bestemmer hvordan hun skal posere og redigeres/fremstilles på bilder? Kan jo like gjerne (og mest sannsynlig?) være CBE som vil ha bildene slik? 

Skrevet
56 minutter siden, Kaktuspotte skrev:

Vi er forskjellig, og i mine øyne er de aktive. Sikkert fordi jeg er passiv selv.

Sånn ellers,  de har tross alt to små barn med seg, så det er vel begrenset hvor mye de kan farte rundt, og slå ut håret. 

Hm.. farte rundt? Man kan fint ha med barn på restaurant, café, i skogen, på båttur, på joggetur, i butikken.

• Liker 7
Gjest Skribent
Skrevet (endret)
26 minutter siden, justcurious skrev:

Hvordan vet du at det er LKE som bestemmer hvordan hun skal posere og redigeres/fremstilles på bilder? Kan jo like gjerne (og mest sannsynlig?) være CBE som vil ha bildene slik? 

For hvordan bloggen fremstår er det selvfølgelig lite viktig hvem av dem som bestemmer hvordan bildene skal være, resultatet er jo det samme.

Utover det er dette tosidig for meg - det ene er et faktum, selv om fotografen får beskjed om et motiv, så er det likevel fotografen som "ser" gjennom linsa. Så kan det jo være hun ber om spesifikk redigering, det kan godt hende - men da er vi på det andre punktet, at fotografen er hennes mann. Jeg har prøvd å legge godviljen til og se for meg en samtale her i heimen over feriebilder, hvor mannen min og jeg sitter med bilder og skal redigere frem best mulig fremstilling av mitt skritt og thigh gap i solnedgang, hvordan vi kan fremstille meg mest mulig "deilig" og objektivisert, for deretter å tjene penger på det.

For meg er dette ganske så fjernt. Så man man jo si at det finnes eksempler på ektepar som jobber i p****-bransjen sammen også og ser på det som helt naturlig, så vi er vel bare forskjellige der - men legg til at det er småbarn inne i bildet så blir det hele ganske tvilsomt, for å si det forsiktig. Det er noe med helhetsbildet her som rett og slett er ganske nitrist. LKE skal få synes kona er så deilig som bare det, men det er en sammenblanding her kombinert med hvordan bloggen og driften av den foregår som i hvert fall gir meg en svært ekkel smak i munnen.

Endret av Skribent
Skrevet

De er ikke så opptatt av å se og oppleve ting når de reiser! 

• Liker 11
Skrevet

Mulig svaret ligger her allerede, men hvorfor kom de hjem fra Hellas, var hjemme i noen dager, for så å reise til Hellas igjen?

• Liker 10
Skrevet (endret)
3 timer siden, Kaktuspotte skrev:

Aktiv ferie må jo være supert, og så flinke de er som klarer det. Selv kreker jeg meg frem og tilbake til basseng/sjø, til matsal - og er kisteferdig av varmen, og ikke i nærheten av å trene.

At CBE har en aktiv ferie eller generelt er aktiv er å omdefinerer begrepet, akkurat som jeg mener bloggen forsøker å omdefinere begrepet "sunn livsstil". At man trener rundt en time om dagen har det lite med "å være aktiv" og gjøre så lenge man sitter med ansiktet inn i en skjerm resten av dagen. 

Jeg vil nok heller snu det sånn at er man så passiv som bloggen til CBE viser at hun er  heller det mot helseskadelig.

edit: kan i tillegg legge til hennes miljøengasjementet og at hun kuttet ut lutt rødt kjøtt. Dette er også en omskriving av begrepet miljøvennlig. Ikke noe i hva denne bloggen uttrykker er miljøvennlig.

Endret av Emilie112
  • Liker 15
Gjest Skribent
Skrevet
9 minutter siden, Cesil skrev:

Mulig svaret ligger her allerede, men hvorfor kom de hjem fra Hellas, var hjemme i noen dager, for så å reise til Hellas igjen?

To ulike ferier. En som familie, en med et vennepar.

Spiller dette noen rolle? Føler kanskje diskusjonen sporer litt av med tanke på drift osv?

Skrevet
29 minutter siden, Skribent skrev:

To ulike ferier. En som familie, en med et vennepar.

Spiller dette noen rolle? Føler kanskje diskusjonen sporer litt av med tanke på drift osv?

Nei, men det er jo nok et eksempel på hvor griseflink man blir til å planlegge når man har delikate to do-lister fra etsy :sarkasme:

det er jamen bra de ikke har flyskrekk/mye å gjøre/omtanke for miljøet, når muligheten til å erstatte en flyreise med en båttur byr seg (for folk som evner å planlegge litt)

• Liker 35
Skrevet (endret)
1 time siden, Cesil skrev:

Fordi de syns det er så praktisk og lurt å betale dobbelt opp for flybilletter :tommelsmil: Og som @Amafalathielskriver over så er det jo fornuftig mtp CBEs flyskrekk, bedriftseiernes "hektiske dager"  (😂) og at de liker å slå et slag for miljøet.

:ironi:

Endret av Ultiva
  • Liker 33
Skrevet
4 timer siden, Amafalathiel skrev:

Er det aktiv ferie hvis man trener en time på morgenen, og så henger ved bassenget resten av dagen? Jeg synes de fremstår som en passiv familie i alt de gjør, bortsett fra treningsøktene, og det undrer meg at de får dette aktivstempelet. 

De er jo nesten ikke utenfor eiendommen... Drit kjedelig og veldig lite utflukter og bilder av annet enn bassenget og solsenger.

• Liker 14
Skrevet

En av flere ting jeg ikke forstår ved konseptet "toppblogging om ingenting og ellers det jeg får betalt for" er hvordan de stadig vekk får flere spørsmål av typen "hvor har du kjøpt" eller "hvor er XXX i fra", når det i svært mange tilfeller bare er å google vedkommende ting for å finne en hyggelig pris osv. og sånn alt i alt så bør man vel enten gå i nærmiljøet og kjøpe ting, eller gjør et kjapt søk for å sikre seg den laveste prisen. Den eneste plausible forklaringern for meg er at det er en kommentar som kommer når man ønsker å opprette en illusjon om kontakt og konversasjon med bloggeren altså, det understreker venninne prinsippet litt ekstra. Uten at svaret som sådann betyr noe. Men det er mulig jeg ser spøkelser ved høylys dag ;)

Dette er jo ikke særegent for CBE, men hun fronter jo at hun har et mer voksent og velutdannet publikum enn mange av de andre, og da finner jeg det enda rarere. De burde jo iallfall kunne google. 

• Liker 15
Skrevet
11 minutter siden, Ansjosen skrev:

En av flere ting jeg ikke forstår ved konseptet "toppblogging om ingenting og ellers det jeg får betalt for" er hvordan de stadig vekk får flere spørsmål av typen "hvor har du kjøpt" eller "hvor er XXX i fra", når det i svært mange tilfeller bare er å google vedkommende ting for å finne en hyggelig pris osv. og sånn alt i alt så bør man vel enten gå i nærmiljøet og kjøpe ting, eller gjør et kjapt søk for å sikre seg den laveste prisen. Den eneste plausible forklaringern for meg er at det er en kommentar som kommer når man ønsker å opprette en illusjon om kontakt og konversasjon med bloggeren altså, det understreker venninne prinsippet litt ekstra. Uten at svaret som sådann betyr noe. Men det er mulig jeg ser spøkelser ved høylys dag ;)

Dette er jo ikke særegent for CBE, men hun fronter jo at hun har et mer voksent og velutdannet publikum enn mange av de andre, og da finner jeg det enda rarere. De burde jo iallfall kunne google. 

Tror jeg ser de samme spøkelsene ;) 

• Liker 8
Gjest Newroz
Skrevet

Ser godt kritikken av fokuset på trening og kropp, samt illusjonen om en aktiv livsstil når det egentlig består av en times trening om dagen inne.

Men: Når det gjelder valget av feire, hvordan de velger å bruke den (holder seg inne på sitt område, ikke går ut for å oppleve stedet osv), så syns jeg det blir litt rart å kritisere og fokusere på. Vi liker ulike ting når vi ferierer, om de syns det er ferie å være på et annet sted med tilgang til badebasseng, og helt ikke vil gå utenfor huset så tenker jeg at det må være helt legitimt og ikke er noe å kritisere. Ja, det blir litt kjedelig blogging ut av det, men nå er hun en gang på ferie. Flere har jo nevnt at de helst skulle sett at hun logget helt av i ferien, så at bloggen er kjedelig i ferieperioden syns jeg ikke man skal kritisere. Resten av året: Så klart. 

Gjest Manor
Skrevet
14 minutter siden, Newroz skrev:

Ser godt kritikken av fokuset på trening og kropp, samt illusjonen om en aktiv livsstil når det egentlig består av en times trening om dagen inne.

Men: Når det gjelder valget av feire, hvordan de velger å bruke den (holder seg inne på sitt område, ikke går ut for å oppleve stedet osv), så syns jeg det blir litt rart å kritisere og fokusere på. Vi liker ulike ting når vi ferierer, om de syns det er ferie å være på et annet sted med tilgang til badebasseng, og helt ikke vil gå utenfor huset så tenker jeg at det må være helt legitimt og ikke er noe å kritisere. Ja, det blir litt kjedelig blogging ut av det, men nå er hun en gang på ferie. Flere har jo nevnt at de helst skulle sett at hun logget helt av i ferien, så at bloggen er kjedelig i ferieperioden syns jeg ikke man skal kritisere. Resten av året: Så klart. 

Hvorfor? Fordi venninnen vår Caroline er på ferie og må nyte den uten at andre kritiserer hvordan hun velger å bruke den? 

Dette skulle jeg likt å høre om andre mennesker som er på ferie og velger å ta med seg jobben. Dårlig arbeid er ikke så farlig, siden de er jo tross alt på ferie. 

Hvis man ikke klarer å produsere et godt arbeid fordi man er på ferie får man heler vente til man er tilbake hvis man er allergisk for kritikk. Når man leverer dårlig arbeid er det naturlig å bli kritisert mer enn til vanlig. Dette er tross alt en millionbedrift som lever av å produsere blogginnhold, og eierne lever godt i det. 

Gjest Skribent
Skrevet
12 minutter siden, Newroz skrev:

Er litt enig i at diskusjonen blir litt tam og noe diffus over akkurat det. Hva de gjør og ikke gjør eller hvorvidt de er aktive på ferie eller ei er litt uinteressant. Det er profilen de velger å fronte som er temaet etter min mening. Spørsmål som "hvor er ungene når de trener" og sånt blir bare dumt. De er nok ikke låst inne på et rom alene, for å si det sånn... de er fire voksne som sikkert klarer å fordele den omsorgen helt fint.

Skrevet

Hun eeeelsker jo Hellas, og er selvutnevnt grekofil, lurer på hvordan hun kan konkludere med det fra terrassen på et leid hus som i prinsippet kunne vært hvor som helst!

• Liker 25
Skrevet
2 timer siden, Attami skrev:

De er jo nesten ikke utenfor eiendommen... Drit kjedelig og veldig lite utflukter og bilder av annet enn bassenget og solsenger.

Ironisk nok er forklaringen på hvorfor de ikke promoterer leiligheten og området at det er så varmt at de ikke orker å dra noe sted. Som om de pleier å dra på utflukter når ferien er sponset? De pleier jo å spise de fleste måltidene på hotellet og legge ut x antall bilder fra rommet sitt.

• Liker 8
Gjest Anne B
Skrevet
6 timer siden, Ultiva skrev:

Signerer denne. Når man står på terrassen i badebuksa og gjør jumping jacks med de andre gjestene så handler det kun om å peppe/presse hverandre.  Paret fremstår som alt annet enn aktivt med et par skiturer i året og én dokumentert skogstur siden yngstemann ble født. Foruten CBEs obligatoriske treningsøkter som stort sett foregår i grålysningen på tredemølle innendørs, med tilhørende pulsklokke og nitidig dokumentasjon på snap for å høste ros fra fansen. 

Det er forøvrig ikke noe galt i å foretrekke kafé fremfor fjelltur. Bare sånn for ordens skyld.

Enig. Hun sier hun elsker aktiv ferie men det som egentlig driver henne er å dokumentere det så alle skal se hvor flink hun er og få mange likes. Ser ikke ut som ekte treningsglede når man ikke kan trene uten at alle må vite om det. Jeg er bare helt motsatt. Liker lange løpeturer i skogen, uten pulsklokker og spillelister og helst uten å treffe på noen. Derfor finner jeg ingen inspirasjon i manisk skrytetrening.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...