Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, caskerette skrev:

Hun kunne vist litt mer av hva man kan gjøre med barn i Syden da. Generelt, uten spons og uten å vise bilde av dem. Bare sånn, you know, bloggrelevante tips, for andre som lurer på dette med å ta med småbarn til varme land. Ser jo ikke ut til at det er så mye vits i sånn som det blir fremstilt der, og heller ikke ut fra hva folk skriver her. Kanskje like greit mine egne ikke var der før de var 13.

Enig! Hvordan overleve med småbarn i bil/på tog/buss/fly/båt. Generelle tips. 

Det hadde jeg gjerne lest. Reklame også. Jeg hadde slukt det! 

Mitt tips: nødrasjoner. Alltid. Og ikke begynn å pakke 30 min før du skal dra! (Glemte halvparten) Men altså, folk styyyyrer så innmari. Cbe feks, hva er greia med å pakke flere dager før? Det er jo bare... Et annet land. Sier jeg, som stod i Danmark på et øde sted sent lørdag kveld uten annet enn én tørr kjeks og noe caprizonnejuice fra tax free å gi til ungen. Hunden fikk ei brødskive vi smurte om morgenen før vi dro (egentlig frokost). Veldig ekkel. Ingen butikker i nærheten og ingenting åpent. 

Men er ikke det litt av sjarmen, da? Ikke alt er så perfekt? 

Rekk opp hånda den som har lyst å lese om cbe-klanen på spontan backpackertur på den vietnamesiske landsbygda isteden! Jeg har. Kjempeeeelyst. Skjønner ikke hvorfor de aldri bare kan gjøre noe LITT sprøtt. 

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Skribent skrev:

Det har ingen hensikt... det er ikke barna som har glede av det, det er de voksne. Det er fint lite annet barn kan gjøre i Syden dom de ikke kan oppleve i Norge/Skandinavia, og da uten å dævve av varme, fremmed mat, andre rutiner og helt fremmede omgivelser. Slike ferier handler om de voksne. 

Vi var på charterferie i fjor vår og nå i vår med vår tre/fireåring, og han har enormt mange fine minner. Klart, vi reiste på våren før den helt store varmen og vi la opp dagene etter hans ønsker og behov. Gikk på lekeplasser, satt på stranda, spiste is, dro på utflukter. (Ja, vi kunne gjort alt det i Norge også, men helt ærlig er det deilig å sitte på lekeplassen uten å fryse ræva av seg). Jeg tenker iallefall at en slik tur kan være helt fantastisk for et barn, hvis man bare legger det opp riktig. 

• Liker 11
Skrevet
11 minutter siden, Vitulina skrev:

Hun er snart ferdig utdannet sykepleier, forhenværende negledesigner. De må gjerne starte noe sammen, men det vil være et karriereselvmord for ikke-Eriksens. De kan jo alltids starte en klinikk med fokus på plastisk kirurgi: botox og lignende. Fotograf har de jo! 

Hehe, hadde tenkt å skrive at det ville vært perfekt med en sykepleier. Tja, fitness -og skjønnhetsklinikk, vi får se. 

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, Skribent skrev:

Det har ingen hensikt... det er ikke barna som har glede av det, det er de voksne. Det er fint lite annet barn kan gjøre i Syden dom de ikke kan oppleve i Norge/Skandinavia, og da uten å dævve av varme, fremmed mat, andre rutiner og helt fremmede omgivelser. Slike ferier handler om de voksne. 

Tja, har hatt med våre fra cirka 3 år, funker helt fint det, både charter og selvorganisert. 

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Skribent skrev:

Det der er vel litt avhengig av hvordan ferien legges opp i mine øyne. Min ettåring var strålende fornøyd med å ha på lite klær, plaske i vann og kose seg med folk h*n kjente og smake masse spennende mat. Selvfølgelig krever en ferie til varmere strøk med barn at dette tilpasses barnene. Men så kaller jeg det ikke syden da, for i mine øyne kan man ikke putte alt sør for Tyskland i en og samme kategori. Og så er jeg heller ikke av den oppfatning at man "dævver av fremmed mat", men der er vi vel forskjellig. Forsåvidt antar jeg at omgivelsene er like fremmede for et barn om man er i Norden eller et sted lenger sør, og at rutinene kan gjøres relativt like eller annerledes uansett hvor man måtte befinne seg. 

Mener absolutt at man må kunne mene noe om den ferien som beskrives på bloggen, men hvilken ferie folk trives med må jo også kunne være forskjellig fra familie til familie. 

• Liker 9
Gjest Topptur
Skrevet
2 timer siden, Anne B skrev:

Det hadde vært mest fornuftig å ikke ta med to små barn ned i den varmen i juli når de alt har vært på en nesten identisk tur.

Det kan godt være, men når dei først er der er det jo bra at dei tek hensyn til dei små?

Skrevet
4 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Vi var på charterferie i fjor vår og nå i vår med vår tre/fireåring, og han har enormt mange fine minner. Klart, vi reiste på våren før den helt store varmen og vi la opp dagene etter hans ønsker og behov. Gikk på lekeplasser, satt på stranda, spiste is, dro på utflukter. (Ja, vi kunne gjort alt det i Norge også, men helt ærlig er det deilig å sitte på lekeplassen uten å fryse ræva av seg). Jeg tenker iallefall at en slik tur kan være helt fantastisk for et barn, hvis man bare legger det opp riktig. 

Enig. Ja, vi som foreldre vil gjerne en tur til Sydenland, men hadde nullåringen hatt kapasitet til å skape minner fra turen, hadde h*n gjort det! Fullstendig lagt opp på barnets premisser, og selvfølgelig ikke en uutholdelig varm tur. Det går an. 

Gjest Topptur
Skrevet

R

23 minutter siden, Skribent skrev:

Så dumt! Selvsagt kan barn ha det heilt topp på ferie i varmere strøk. Dei har då ikkje vondt av å skifte litt på rutinene, oppleve nye plassar og anna mat. 

Her eg bur er det no 13 grader og øspøs regn og eg er heilt sikker på at i ungane mine heller ville vært i varmen og bada kvar dag - heile dagane. 

Det er og blir idiotisk å kritisera folk for ferievalga deira!

Gjest Topptur
Skrevet
1 minutt siden, Skribent skrev:

Fellesnevner for dere som forsvarer sydenferie med barn er like fullt at det er de voksne som har glede av det. Om tjue år er det ikke sydenferiene gjort under fylte 4-5 de anser som essensielle i sin barndom. Om man som voksne ikke klarer seg uten en tur til varmere strøk når barna er bittesmå, og man klarer å tilpasse det barna, flotters, men ikke si det handler om barna. Det gjør det virkelig ikke! Ingen små barn har behov for så veldig mye annet enn en grei hverdag, noe annet er helt misforstått. 

Det er svært mykje man ikkje har behov for, men som likevel er ei god oppleving. Så kjedelig å berre gjer det man treng...

Gjest Skribent
Skrevet
12 minutter siden, Topptur skrev:

Det er svært mykje man ikkje har behov for, men som likevel er ei god oppleving. Så kjedelig å berre gjer det man treng...

Ja, kan være kjedelig å være forelder. Newsflash, livet forandrer seg, og noen ganger handler det om andres behov enn ens egne. Kjipern. 

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Hvor de drar og hva de gjør på ferie, er meg strengt tatt rivende likegyldig. Det eneste jeg biter meg merke i er at det skrives niks, nada, og null om stedet de bor på - sammenlignet med hotellkatalog-tekstene med tilhørende bilder man fikk servert i fjor, som angiveligvis ikke var reklame ...

Skrevet
1 minutt siden, Lafemmemauvaise skrev:

Hvor de drar og hva de gjør på ferie, er meg strengt tatt rivende likegyldig. Det eneste jeg biter meg merke i er at det skrives niks, nada, og null om stedet de bor på - sammenlignet med hotellkatalog-tekstene med tilhørende bilder man fikk servert i fjor, som angiveligvis ikke var reklame ...

Ja, det er litt rart. Er en ganske flott villa de bor i, de har innleid massør og kokk, men alt kan jo være betalt privat og uten noen bindinger, virker mer plausibelt i år enn i fjor. 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Det er påfallende, for å si det mildt.

• Liker 11
Gjest Skribent
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Ja, det er litt rart. Er en ganske flott villa de bor i, de har innleid massør og kokk, men alt kan jo være betalt privat og uten noen bindinger, virker mer plausibelt i år enn i fjor. 

True. I fjor var ren brosjyre. Men det virker rart om det skulle være reklame også, det er i så fall utelukkende for villaen og ikke en tøddel om stedet de holder til eller området rundt. 

Skrevet

Gjesper kjeven ut av ledd mens jeg venter på at verdensrekordforsøket i å reise på ferie med spedbarn skal avsluttes.

:Gjesp::Gjesp::Gjesp: 

• Liker 15
Skrevet

Jeg vil oppfordre folk til å diskutere preferanser for egne ferier med og uten barn i tråder spesielt opprettet til det. 

Og så vil jeg si at jeg tenker at alt cbe velger å skive om i bloggen, kan diskuteres på likt nivå. Altså, når hun velger å skrive om noe, slik som hvordan de ferierer, har hun selv tatt det ut av det private og inn i blogguniverset sitt. Det kan ikke være opp til oss lesere å avgjøre når hun skriver om noe som er privat og dermed unnlate å kommentere. Det er HUN som må tenke ut ha hun vil skal være privat, for så å la være å dele det på SoMe. Alt hun deler, er en del av hennes metkebygging og forretnkngsmodell. Så å kritisere at folk omtaler ferievalgene hennes fordi det er en privatsak hva hun bruker ferien sin til, blir et bidrag til den allerede sammenfiltringen av privat-Caroline og cbe.no. En diskusjon over flere sider her inne om ferievalg og harryfaktor, vil lett kunne brukes av de som bagatelliserer all kritikken mot henne ved å finne eksempler på usaklige og smålige uttalelser fra folk og er-det-rart-de-blir-lei-se-hva-sure-kjerringer-med-for-mye-fritid henger seg opp i på Internett.

• Liker 30
Skrevet
7 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Ferien i år er helt klart ikke sponset, men tror ikke den i fjor var det heller. Men ifjor tror jeg de forsøkte å fiske etter sponsing fra selskapet som eide stedene de var på (såvidt jeg husker var dette et selskap som hadde luksusresorts på ulike steder). Derfor lagde de omfattende innlegg med masse "delikate" bilder for å selge inn sitt produkt. Men tydeligvis gikk det ikke så bra, ref. Ikke sponset ferie i år. 

Husker jeg tenkte i fjor at de bommer jo totalt på lesermassen sin kontra kundene på et slikt sted; de leserne av bloggen som CBE påvirker valg av ferie til, de har jo ikke mulighet til å dra på resort som koster typ 50-60000 for en uke (nå tippet jeg da, husker ikke hvor mye det kostet, men var betydelige summer). Da er nok Ving, som hun har samarbeidet med tidligere, et mer riktig valg.

• Liker 9
Skrevet

Hva skjedde med frua på det siste instagrambildet? Hun likner ikke veldig mye på seg selv?

• Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet
3 timer siden, Kaffemonsteret skrev:

Ferien i år er helt klart ikke sponset, men tror ikke den i fjor var det heller. Men ifjor tror jeg de forsøkte å fiske etter sponsing fra selskapet som eide stedene de var på (såvidt jeg husker var dette et selskap som hadde luksusresorts på ulike steder). Derfor lagde de omfattende innlegg med masse "delikate" bilder for å selge inn sitt produkt. Men tydeligvis gikk det ikke så bra, ref. Ikke sponset ferie i år. 

Husker jeg tenkte i fjor at de bommer jo totalt på lesermassen sin kontra kundene på et slikt sted; de leserne av bloggen som CBE påvirker valg av ferie til, de har jo ikke mulighet til å dra på resort som koster typ 50-60000 for en uke (nå tippet jeg da, husker ikke hvor mye det kostet, men var betydelige summer). Da er nok Ving, som hun har samarbeidet med tidligere, et mer riktig valg.

Jeg mener å huske at det var en del diskusjoner her på Rampelys om hvorvidt den ferien faktisk var sponset eller ei, bl.a. fordi CBE skrev at de visstnok hadde fått oppholdet til en rabattert pris. 

Du har selvsagt rett i at det var en durabelig skivebom mht. lesergruppen. Et ukes-opphold koster rundt 80 000 kroner, og det er langt mer enn hva den jevne borger er villig til å bruke på ferie. I tillegg står slike ferieopphold prismessig i sterk kontrast til mangt og meget av det CBE ellers reklamerer for på bloggen. 

Forøvrig legger jeg også merke til at det i år er det tydeligvis ingen som ønsker å sponse sommerferien til CBE. Det kan jo tenkes at ulike oppdragsgivere har fått øynene opp for at denne bloggeren etterhvert begynner å få en lang liste med negativ omtale i riksmedia. De færreste firmaer med næringsvett er interessert i å la seg assosieres med en blogger som heftes med slikt. 

Skrevet (endret)

7 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Jeg mener å huske at det var en del diskusjoner her på Rampelys om hvorvidt den ferien faktisk var sponset eller ei, bl.a. fordi CBE skrev at de visstnok hadde fått oppholdet til en rabattert pris. 

Dette fikk jeg ikke med meg? Trodde de fisket og fisket etter spons til den turen (eller fremtidige turer fra samme selskap), men ikke klarte å få det til? Som @Kaffemonsteret skriver så hadde de elsket å få i land sponsoravtale med et slikt selskap. Men som du poengterer; produktene de omtaler og bruker ellers står i skarp kontrast til slike rådyre ferier. 

Endret av Ultiva
  • Liker 10
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...