Gjest Zeitgeist Skrevet 8. juli 2017 #35501 Skrevet 8. juli 2017 2 minutter siden, Ultiva skrev: Dette fikk jeg ikke med meg? Trodde de fisket og fisket etter spons til den turen (eller fremtidige turer), men ikke klarte å få det til? Som @Kaffemonsteret skriver så hadde de elsket å få i land sponsoravtale med et slikt selskap. Men som du skriver; produktene de omtaler og bruker ellers står i kontrast til slike luksusferier. Det var en uttalelse CBE kom med i kommentarfeltet (blogg eller IG), da det var noen som reagerte på prisen på oppholdet.
Ultiva Skrevet 8. juli 2017 Forfatter #35502 Skrevet 8. juli 2017 14 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Forøvrig legger jeg også merke til at det i år er det tydeligvis ingen som ønsker å sponse sommerferien til CBE. Det kan jo tenkes at ulike oppdragsgivere har fått øynene opp for at denne bloggeren etterhvert begynner å få en lang liste med negativ omtale i riksmedia. De færreste firmaer med næringsvett er interessert i å la seg assosieres med en blogger som heftes med slikt. Ja dette er tankevekkende. De fikk flere ferier sponset for bare noen år tilbake, men nå er det tydeligvis ingen reiseselskap som ønsker å assosieres med cbe.no. Må være svært irriterende for LKE/CBE å måtte betale for sine egne luksusferier, spesielt etter en omfattende og delvis mislykket oppussing og siden leiligheten de reklamerte for på bloggen for en måneds tid siden fremdeles ikke er solgt. 21
Gjest Zeitgeist Skrevet 8. juli 2017 #35503 Skrevet 8. juli 2017 12 minutter siden, Ultiva skrev: Ja dette er tankevekkende. De fikk flere ferier sponset for bare noen år tilbake, men nå er det tydeligvis ingen reiseselskap som ønsker å assosieres med cbe.no. Må være svært irriterende for LKE/CBE å måtte betale for sine egne luksusferier, spesielt etter en omfattende og delvis mislykket oppussing og siden leiligheten de reklamerte for på bloggen for en måneds tid siden fremdeles ikke er solgt. Selvsagt er det irriterende å måtte gjøre som folk flest, og selv punge ut for ferier i stedet for å meske seg med sponset luksus. Bloggen cbe.no har jo vært selve gallionsfiguren når det kommer til ekstrem-materialisme og overforbruk i blogglandia - selv om det meste har vært spons og reklame. I tillegg er hun den bloggeren som presterer å trampe i salaten med fynd og klem gang på gang med dertilhørende avisoppslag og medieomtale. Men i stedet for å gjøre det smarte - nemlig beklage seg, legge seg flat, evt. svelge et par kameler, og faktisk leve opp til lovnader om forbedringer - så kommer CBE (og LKE) med sutrete innlegg og kommentarer fulle av ansvarsfraskrivelser, sist illustrert med LKEs uttalelser vedr. bruddet på alkoholreklameloven. Dette er et fast mønster hos bloggeren. Det er blitt tradisjon. Og folk legger merke til slikt, også oppdragsgivere. Den eneste CBE har å "takke", er faktisk seg selv.
Inocybe Skrevet 8. juli 2017 #35504 Skrevet 8. juli 2017 Hvis CBE fikk hotelloppholdene siste år til en rabattert pris, som ikke vi andre dødelige hadde fått. Det hadde vi neppe midt i høysesongen. Så er oppholdet de hadde per def. reklame og skulle ha vært merket som reklame #bestiklassen #gjørsegtilgemenlovbryterforsmåpenger 7
Sandin Skrevet 8. juli 2017 #35505 Skrevet 8. juli 2017 Er det ikke tatt noen bilder fra inne i leiligheten (unnskyld, villaen)? 3
Inocybe Skrevet 8. juli 2017 #35506 Skrevet 8. juli 2017 3 timer siden, Attami skrev: Hva skjedde med frua på det siste instagrambildet? Hun likner ikke veldig mye på seg selv? Jøss. Her har Mr. eller Mrs. Photo Shop vært veldig behjelpelig. Hvorfor ønsker ikke fruen å ligne på seg selv da? Det er jo ikke noe galt med hvordan hun egentlig ser ut. 17
SusieDerkins Skrevet 8. juli 2017 #35507 Skrevet 8. juli 2017 7 minutter siden, Inocybe skrev: Hvis CBE fikk hotelloppholdene siste år til en rabattert pris, som ikke vi andre dødelige hadde fått. Det hadde vi neppe midt i høysesongen. Så er oppholdet de hadde per def. reklame og skulle ha vært merket som reklame #bestiklassen #gjørsegtilgemenlovbryterforsmåpenger Jeg husker ikke detaljene i det der, men lurer på om ikke det var en slags earlybirdrabatt som alle kunne fått? Hun ville aldri innrømmet en rabatt som måtte merkes! Jeg husker at en annen blogger på samme hotell merket innlegget sitt med en slags presserabatt, og så gikk diskusjonen på om hun hadde fått den. Videre var det slik at ett av hotellene også inngår i Vings portefølje, så det ble også diskutert eventuelle koblinger der, siden de har sponset henne før. 6
Butternut Skrevet 8. juli 2017 #35508 Skrevet 8. juli 2017 Hva legger dere i mislykket oppussing? Har de egentlig leilighet eller hus? (følger ikke bloggen)
Inocybe Skrevet 8. juli 2017 #35509 Skrevet 8. juli 2017 2 minutter siden, Amafalathiel skrev: Jeg husker ikke detaljene i det der, men lurer på om ikke det var en slags earlybirdrabatt som alle kunne fått? Hun ville aldri innrømmet en rabatt som måtte merkes! Jeg husker at en annen blogger på samme hotell merket innlegget sitt med en slags presserabatt, og så gikk diskusjonen på om hun hadde fått den. Videre var det slik at ett av hotellene også inngår i Vings portefølje, så det ble også diskutert eventuelle koblinger der, siden de har sponset henne før. Hvis det var presserabbat eller noe samarbeid med Ving skulle det ha vært merket. Kjenner meg ekstremt skeptisk til at CBE overfyller bloggen av hotellkjedeskryt for en vanlig early bird rabatt. 12
Inocybe Skrevet 8. juli 2017 #35510 Skrevet 8. juli 2017 2 minutter siden, Butternut skrev: Hva legger dere i mislykket oppussing? Har de egentlig leilighet eller hus? (følger ikke bloggen) De har en leilighet i Oslo som de prøver å selge, men de bommet nok på tidspunktet, så den er ikke solgt ennå. De kjøpte et eldre hus i Sarpsborg som de har pusset opp. Personlig mener jeg huset var vesentlig penere på før bildene enn etter. I tillegg er det mye dårlig håndverk, med helligdager og lignede. Det som ble værst etter min mening var at de har gjort sitt beste for å fjerne alle de originale detaljene i huset som ga det karakter og historie. Nå ligner det mest på et 90-talls studentkollektiv ispedd litt wannabe posh utested. Men men, det er ikke jeg som skal bo der. 29
SusieDerkins Skrevet 8. juli 2017 #35511 Skrevet 8. juli 2017 (endret) 35 minutter siden, Inocybe skrev: Hvis det var presserabbat eller noe samarbeid med Ving skulle det ha vært merket. Kjenner meg ekstremt skeptisk til at CBE overfyller bloggen av hotellkjedeskryt for en vanlig early bird rabatt. Jeg tror ikke et sekund på at det ikke var et samarbeid. Men jeg tror det var noe mer enn det vi vet ( altså noe mer enn earlybird eller presserabatt). Innleggene hun skrev ville kostet flere hundre tusen kroner å kjøpe. Jeg mente bare å si at jeg tror earlybirdrabatt er det eneste hun positivt har sagt de har fått - forøvrig har hun blånektet på alle spørsmål og alle teorier. Endret 8. juli 2017 av Amafalathiel 9
Kvins Skrevet 8. juli 2017 #35512 Skrevet 8. juli 2017 1 time siden, Lafemmemauvaise skrev: Jeg mener å huske at det var en del diskusjoner her på Rampelys om hvorvidt den ferien faktisk var sponset eller ei, bl.a. fordi CBE skrev at de visstnok hadde fått oppholdet til en rabattert pris. Den rabatten hun snakket om kunne alle få (altså de som har råd til å betale 70 000 kr uka), typ "bestill innen *dato* og få 25% rabatt". 2
SusieDerkins Skrevet 8. juli 2017 #35513 Skrevet 8. juli 2017 2 minutter siden, Juni Lunde skrev: Den rabatten hun snakket om kunne alle få (altså de som har råd til å betale 70 000 kr uka), typ "bestill innen *dato* og få 25% rabatt". Ja. Nemlig. Enig. 4
Gjest Zeitgeist Skrevet 8. juli 2017 #35514 Skrevet 8. juli 2017 15 minutter siden, Juni Lunde skrev: Den rabatten hun snakket om kunne alle få (altså de som har råd til å betale 70 000 kr uka), typ "bestill innen *dato* og få 25% rabatt". Tusen takk, det var sånn det var. Må si at Grecotel fikk durabelig med gratis-reklame fra noen som etter eget utsagn ikke reklamerer gratis da.
Lopploella Skrevet 8. juli 2017 #35515 Skrevet 8. juli 2017 1 time siden, Juni Lunde skrev: Den rabatten hun snakket om kunne alle få (altså de som har råd til å betale 70 000 kr uka), typ "bestill innen *dato* og få 25% rabatt". Det var jo gratis frukt der da. 11
Jenki Skrevet 8. juli 2017 #35516 Skrevet 8. juli 2017 1 time siden, Lafemmemauvaise skrev: Tusen takk, det var sånn det var. Må si at Grecotel fikk durabelig med gratis-reklame fra noen som etter eget utsagn ikke reklamerer gratis da. Jeg antar hun hadde lyst til å vise så mye fra det oppholdet for egen del, ettersom det var så dyrt og lukseriøst.. 3
Kvins Skrevet 8. juli 2017 #35517 Skrevet 8. juli 2017 1 time siden, Lafemmemauvaise skrev: Tusen takk, det var sånn det var. Må si at Grecotel fikk durabelig med gratis-reklame fra noen som etter eget utsagn ikke reklamerer gratis da. Jeg ville bare presisere at rabatten som Caroline nevnte selv i blogginnlegget var for alle, siden noen her mente det manglet merking ifh til det. At hun lagde innlegg en hotellkatalog verdig av fjorårets luksushotell og vi bare har sett bilder av bassenget av årets villa lager jo grobunn for noen tanker... 12
Viking-girl Skrevet 8. juli 2017 #35518 Skrevet 8. juli 2017 På 7.7.2017 den 14.32, Skribent skrev: To ulike ferier. En som familie, en med et vennepar. Spiller dette noen rolle? Føler kanskje diskusjonen sporer litt av med tanke på drift osv? Da kunne de vel bare vært der nede i sydenland og flytta på seg når vennene ankom 🙄 Stress for de små å fly att og fram x 2! Men når de nå til og med skifter ROM/leilighet der de er nå kun for 1 natt så sier det jo litt... Frua har vel også et behov for å reise hjem og hente med seg mer klær og assecoarer. På snap det siste døgnet har jeg sett mye rart. Trening, ut å kjøpe is i 33 gr i skyggen som "aktivitet" med eldste, begge stivpynta, kokk som kommer og griller til dem i leiligheten, selfier med stive nipler, og flytting. Ikke rart man trenger mange antrekk og blir sliten si.... 🙄 27
Viking-girl Skrevet 8. juli 2017 #35519 Skrevet 8. juli 2017 21 timer siden, Pikachuchu skrev: Hun eeeelsker jo Hellas, og er selvutnevnt grekofil, lurer på hvordan hun kan konkludere med det fra terrassen på et leid hus som i prinsippet kunne vært hvor som helst! Jeg er selv grekofil og kan ikke få sett nok av krinker, kroker, fjell, hav osv. Det har aldri vært noe problem å ha barna med på kjøreturer oppover og nedover diverse fjell. Det ligger små tavernaer langs alle ruter rundt om. For meg blir denne Rhodos turen en usmakelig show-Off tur. Og jeg FINNES ikke misunnelig der de sitter ved leiligheten/bassenget sitt /4/7. 17
Chrisssi Skrevet 8. juli 2017 #35520 Skrevet 8. juli 2017 Det er en merkelig ferieform, har de i det hele tatt vært utenfor huset tro? Det virker så satt og kjedelig. Kanskje en av koffertene ble borte på turen nedover, så det mangler noen antrekk, da kan man jo ikke vise seg i offentligheten. Alt virker så kalkulert (ingen blogging om det ikke gir cash) og stivt, men hver sin smak. 8
Fremhevede innlegg