Gjest Skribent Skrevet 2. juli 2017 #35181 Skrevet 2. juli 2017 Bloggerbarna blir utsatt for det de blir utsatt for på grunn av sine foreldres avgjørelser. Er man barn av kjente mennesker som gjør tåpelige og ulovlige ting, kommer det ut, all den tid vi nå lever i den tiden vi lever i hvor alt er fritt å snakke om på nett. At vi da skal la være å snakke om det som er problematisk for å "beskytte" barna (slik foreldrene IKKE gjør det) er omtrent like misforstått som når barnehageansatte, naboer, lærere og andre ikke sier fra om mobbing, krenkelser, overgrep eller annen mer og mindre alvorlig urett som begås - for det blir så ubehagelig for barnet og alle rundt å få ting frem i lyset... Det er slik urett får fortsette uhindret. SELVSAGT må vi fortsette å ha fokus på dette, og skape økt press for å få slutt på det. Det barna i slike situasjoner blir utsatt for er allerede ille nok, men vi kan forhåpentligvis forhindre en ny generasjon uopplyste, grådige mammabloggere. Ingen vits i å skyte budbringerne, for å si det sånn... bidra heller til at debatten holder seg til temaet.
Gjest Tekola Skrevet 2. juli 2017 #35182 Skrevet 2. juli 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Tekola, teamleder
pøbelsara Skrevet 2. juli 2017 #35183 Skrevet 2. juli 2017 2 timer siden, morhjertegod skrev: Da er vi uenige. Om foreldre gjør sine barn urett, så gir ikke det andre rett til å gjøre det samme. Ja foreldre fortjener kritikken, de fortjener kanskje at barna deres blir diskutert, men de uskyldige her er barna . Vet det ikke nevnes navn på barn her, men vet hva tråden heter, så resten sier seg selv. Enig med debatten , men mener den gjelder alle barn like mye. For å gjøre det klinkende klart: jeg er helt uenig at man gjør de eksponerte barna urett ved å omtale eksponeringen av dem, jeg mener at vi/samfunnet må ta debatten når det skjer og vi vet det. 15
Gjest Clementina Skrevet 2. juli 2017 #35184 Skrevet 2. juli 2017 Hvorfor har ikke VG skrevet om kommentarjukset som var så mye mer omfattende enn hva paret har innrømt? Det ble jo lagt ut bevis på nærmest hundrevis av falske kommentarer her i tråden?
Gjest Sobril Skrevet 2. juli 2017 #35185 Skrevet 2. juli 2017 4 minutter siden, Clementina skrev: Hvorfor har ikke VG skrevet om kommentarjukset som var så mye mer omfattende enn hva paret har innrømt? Det ble jo lagt ut bevis på nærmest hundrevis av falske kommentarer her i tråden? Det er med bloggere som Vatikanet; hevet over loven. Det er best å ikke grave for dypt 😉
Konvall Skrevet 2. juli 2017 #35186 Skrevet 2. juli 2017 Litt refleksjoner på en søndag..Jeg undres på om fansen til Caro synes det er supert at the family er ute å reiser igjen? Kjenner de virkelig ingenting til litt misunnelse for livet deres? Og at det er takket være at fansen sluker reklamene hennes rått gang etter gang ,og kjøper det som blir tilbudt via bloggen hennes. Synes de virkelig at en slik fordeling er helt greit? Mange mennesker rundt meg har ikke engang penger til overs til å få sin familie av sted på en liten tur engang... 8
Gjest Gregor Clegane Skrevet 2. juli 2017 #35187 Skrevet 2. juli 2017 Lurer på hvordan barna deres vil takle det, den dagen de finner utav og forstår hele pakken.
Gjest Sirkustjukk Skrevet 2. juli 2017 #35188 Skrevet 2. juli 2017 (endret) 4 minutter siden, Konvall skrev: Litt refleksjoner på en søndag..Jeg undres på om fansen til Caro synes det er supert at the family er ute å reiser igjen? Kjenner de virkelig ingenting til litt misunnelse for livet deres? Og at det er takket være at fansen sluker reklamene hennes rått gang etter gang ,og kjøper det som blir tilbudt via bloggen hennes. Synes de virkelig at en slik fordeling er helt greit? Mange mennesker rundt meg har ikke engang penger til overs til å få sin familie av sted på en liten tur engang... Hva, må jo kunne unne supre Caroline og den fine familien hennes en ferietur uten at sånne Kåge-kjerringer skal kritisere det også! Har du ikke et liv? (Det har ikke rablet for meg altså, tenkte jeg skulle komme fansen i forkjøpet denne gangen😚) Endret 2. juli 2017 av Sirkustjukk
Gjest CecilieX Skrevet 2. juli 2017 #35189 Skrevet 2. juli 2017 15 minutter siden, Konvall skrev: Litt refleksjoner på en søndag..Jeg undres på om fansen til Caro synes det er supert at the family er ute å reiser igjen? Kjenner de virkelig ingenting til litt misunnelse for livet deres? Og at det er takket være at fansen sluker reklamene hennes rått gang etter gang ,og kjøper det som blir tilbudt via bloggen hennes. Synes de virkelig at en slik fordeling er helt greit? Mange mennesker rundt meg har ikke engang penger til overs til å få sin familie av sted på en liten tur engang... Tror ikke misunnelse er så problematisk; de leserne har nok falt fra for lenge siden, gitt at hun har frontet livsstil som de ikke kan oppnå. De som identifiserte seg med henne tidligere opplever nok ikke det i så stor grad lenger. Hvis man ser det fra et innholdsmessig perspektiv så er det mulig at leserne kanskje finner feriebloggingen noe kjedsommelig. Det kan bli i overkant lite variasjon, så en runde til så tett på forrige tur, det kan nok gjøre noe med interessen på kort sikt. Blogglesing daler i ferien så tror ikke hun taper på det. Lesetperspektivet er dog fraværende, men det er jo ikke noe nytt.
Hebbbbbe Skrevet 2. juli 2017 #35190 Skrevet 2. juli 2017 35 minutter siden, Gregor Clegane skrev: Lurer på hvordan barna deres vil takle det, den dagen de finner utav og forstår hele pakken. Jeg ser for meg følgende scenario: Minifotballene har blitt ungdommer, ogblir nysgjerrige på hva det var mamma og pappa har holdt på med i jobben sin. De googler Fotballfrue, Caroline Berg Eriksen eller Lars Kristian Eriksen, og får frem både brudd på alkoholloven, juksing og utlevering av mindreårige på utallige artikler. De spør mor og far om dette, og får enten til svar at de lovene der var bare "teite" og "alle" brøt de lovene. Er dette signalene de vi gi videre til sine avkom - at lover og regler er ikke noe å bry seg om? De må jo ha i bakhodet at de små en gang blir store, og at de da kanskje begynner å tvile på at foreldrene er ærlige og redelige mennesker. Hadde det vært meg som hadde brutt så mange lover i jobbsammenheng (og ellers), så hadde jeg hatt veldig dårlig samvittighet! 31
Ultiva Skrevet 2. juli 2017 Forfatter #35191 Skrevet 2. juli 2017 (endret) 1 time siden, Konvall skrev: Litt refleksjoner på en søndag..Jeg undres på om fansen til Caro synes det er supert at the family er ute å reiser igjen? Kjenner de virkelig ingenting til litt misunnelse for livet deres? Og at det er takket være at fansen sluker reklamene hennes rått gang etter gang ,og kjøper det som blir tilbudt via bloggen hennes. Synes de virkelig at en slik fordeling er helt greit? Mange mennesker rundt meg har ikke engang penger til overs til å få sin familie av sted på en liten tur engang... Misunnelse har faktisk ikke falt meg inn. CBEs fans unner henne jo alt i denne verden virker det som. Mens kritikerne aldri hadde solgt sine barns privatliv eller blitt kjent som notoriske lovbrytere (markedsføringsloven, alkoholreklameloven, barnekonvensjonen osv) for to nærmest identiske sydenturer med bare seks dagers mellomrom. Syns det virker som mest stress og at feriemagien forsvinner. Hadde heller satset på én tur på vinteren og én på sommeren, og på turer som ikke var så like. Tenker også på CBE som bruker flere dager bare på å pakke koffertene med matchende antrekk, accessoirer i brødposer osv (jamfør "pakketips"-innlegget i fjor). Høres ikke særlig avstressende ut Jeg tenker at en ferie hjemme i hagen med plaskebasseng, iskrem og vannspreder er mye bedre enn å finansiere en sydenferie ved å legge ut bilder av barnas soverom, leker og informasjon om deres personlighet og gjøremål på internett. Endret 2. juli 2017 av Ultiva 34
CMHuser Skrevet 2. juli 2017 #35192 Skrevet 2. juli 2017 Jeg tenker litt slik at hvis dere da er så bekymret for hva barna vil lese om Caroline på nett når de da blir større - er det ikke da vår "plikt" å faktisk ikke skrive og slenge så mye kritikk og "dritt" om henne på nett? Det må da ikke gjøres, det går an å svelge irritasjonen sin, tenke på hva en faktisk får ut av å si både det ene og det andre - vinner jo ingenting på det uansett. 2
Gjest Sirkustjukk Skrevet 2. juli 2017 #35193 Skrevet 2. juli 2017 2 minutter siden, CMHuser skrev: Jeg tenker litt slik at hvis dere da er så bekymret for hva barna vil lese om Caroline på nett når de da blir større - er det ikke da vår "plikt" å faktisk ikke skrive og slenge så mye kritikk og "dritt" om henne på nett? Det må da ikke gjøres, det går an å svelge irritasjonen sin, tenke på hva en faktisk får ut av å si både det ene og det andre - vinner jo ingenting på det uansett. Ja, jøss, å skrive at hun er dårlig på å merke annonseinnhold og følge regler for markedsføring er jo skikkelig grov sjikane🙄
CMHuser Skrevet 2. juli 2017 #35194 Skrevet 2. juli 2017 Akkurat nå, Sirkustjukk skrev: Ja, jøss, å skrive at hun er dårlig på å merke annonseinnhold og følge regler for markedsføring er jo skikkelig grov sjikane🙄 Jeg nevner da ingenting av det du sier nå, gjør jeg vel? 1
penny_ Skrevet 2. juli 2017 #35195 Skrevet 2. juli 2017 (endret) 10 minutter siden, CMHuser skrev: Jeg tenker litt slik at hvis dere da er så bekymret for hva barna vil lese om Caroline på nett når de da blir større - er det ikke da vår "plikt" å faktisk ikke skrive og slenge så mye kritikk og "dritt" om henne på nett? Det må da ikke gjøres, det går an å svelge irritasjonen sin, tenke på hva en faktisk får ut av å si både det ene og det andre - vinner jo ingenting på det uansett. Husk at de som dokumenterer dårlig merking og lovbrudd ikke nødvendigvis er de samme som kritiserer utseende f.eks. De som skriver dritt er sikkert ikke så interessert i barnas beste. Endret 2. juli 2017 av penny_ 18
CMHuser Skrevet 2. juli 2017 #35196 Skrevet 2. juli 2017 5 minutter siden, penny_ skrev: Husk at de som dokumenterer dårlig merking og lovbrudd ikke nødvendigvis er de samme som kritiserer utseende f.eks. De som skriver dritt er sikkert ikke så interessert i barnas beste. Men her var det da snakk om barna, hva de vil tenke og oppleve senere i livet, ikke dårlig merking av annonser. For det er jo faktisk i bunn og grunn opp til oss hva barne vil lese når de blir eldre! 1
Gjest Sirkustjukk Skrevet 2. juli 2017 #35197 Skrevet 2. juli 2017 8 minutter siden, CMHuser skrev: Jeg nevner da ingenting av det du sier nå, gjør jeg vel? Hva du definerer som "å slenge så mye kritikk og dritt" kan jo være så mangt da.. De som bedriver metakritkk her i tråden har for vane å definere selv den minste bemerkning om manglende merking som heksejakt og mobbing. My bad, hva legger du i det da?
Gjest Manor Skrevet 2. juli 2017 #35198 Skrevet 2. juli 2017 14 minutter siden, CMHuser skrev: Jeg tenker litt slik at hvis dere da er så bekymret for hva barna vil lese om Caroline på nett når de da blir større - er det ikke da vår "plikt" å faktisk ikke skrive og slenge så mye kritikk og "dritt" om henne på nett? Det må da ikke gjøres, det går an å svelge irritasjonen sin, tenke på hva en faktisk får ut av å si både det ene og det andre - vinner jo ingenting på det uansett. Jeg er sterkt uenig. Jeg mener det er viktig å øke den generelle bevisstheten blant befolkningen. Det synes jeg faktisk er det aller viktigste aspektet ved å belyse det uetiske og ulovlige denne millionbedriften bedriver. Jeg synes derfor det er veldig bra når mediene engasjerer seg og trekker frem det tvilsomme dette bloggerparet driver med. Jeg mener absolutt at bloggeierne bør få mer enn litt refs når lover blir brutt, men jeg synes man har kommet langt når flere får kjennskap til denne uredelige bloggføringen. Det er også sånn man kan senke lesertallene. At det går utover uskyldige tredjeparter er synd, men det er altså bedriften selv som har valgt å rette søkelyset mot dem og gjøre dem om til en pengekasse. Det er ikke kritikerne som gjør noe galt ved å stille seg skeptisk til valgene bedriften har tatt.
Keaton Skrevet 2. juli 2017 #35199 Skrevet 2. juli 2017 1 minutt siden, CMHuser skrev: Men her var det da snakk om barna, hva de vil tenke og oppleve senere i livet, ikke dårlig merking av annonser. For det er jo faktisk i bunn og grunn opp til oss hva barne vil lese når de blir eldre! At det var? Nå klør jeg meg i huet. Du tuller nå? 45
BlendaSensitive Skrevet 2. juli 2017 #35200 Skrevet 2. juli 2017 2 minutter siden, CMHuser skrev: Men her var det da snakk om barna, hva de vil tenke og oppleve senere i livet, ikke dårlig merking av annonser. For det er jo faktisk i bunn og grunn opp til oss hva barne vil lese når de blir eldre! Hva? Du mener foreldre som legger ut bilder og tekster om både Stort og Smått i barnas oppvekst...? Google cbe.no sine barn og se hva som kommer opp, som foreldrene har lagt ut med viten og vilje. Jeg kan love deg det er mer enn jeg vet om mine egne barn! 16
Fremhevede innlegg