Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Topptur
Skrevet (endret)
39 minutter siden, Irja skrev:

Nå må jeg boikotte Natusan også.. lista begynner å bli lang 🙄

Og trur du dei bryr seg? Å boikotte alt ein spesiell bloggar i lille Noreg reklarmerar for gjer deg mykje ekstraarbeid, men betyr null for dei store selskapa. Det blir litt hysteri over dette, altså. 

Når det er sagt så er det fleire og mykje bedre grunnar til å boikotte akkurat Natusan enn at ei dame i Noreg tjener pengar på dei. Kanskje du skal sette deg litt meir inn i produkta du kjøper? 

Endret av Topptur
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har boikottet Natusan lenge, jeg. Bedtime-produktene er villedende reklame, man trenger virkelig ikke deres produkter for å få gode leggerutiner, de tjener på foreldre som vil gjøre det beste for barna sine - men produktene skaper et behov som ikke er der, mange vil påvirkes til å tro at dette må de ha. Produktene inneholder ikke noe beroligende, heller, 

• Liker 20
Skrevet

Og så blir jeg eitrende over hvordan CBE først forbereder grunnen for reklameinnlegget med søte barn i innlegget dagen i forveien, for deretter komme med privat informasjon om barnas leggerutiner. Sett de to innleggene i sammenheng og du har et narrativ svært mange vil bite på. 

• Liker 22
Skrevet
9 minutter siden, Kollontaj skrev:

Og så blir jeg eitrende over hvordan CBE først forbereder grunnen for reklameinnlegget med søte barn i innlegget dagen i forveien, for deretter komme med privat informasjon om barnas leggerutiner. Sett de to innleggene i sammenheng og du har et narrativ svært mange vil bite på. 

Klassisk grooming med andre ord.

Skjønt å bruke ordet klassisk blir misvisende her. 

Det er komplett uforståelig at bloggeierne ikke evner/ønsker å se at bruk av mindreårige i reklame er så grunnleggende feil. En ting var da folk røykte tobakk og sigaretter på 60-tallet og pådro seg dødelig lungekreft, man kjente ikke til skadene og konsekvensene.

Å argumentere med at bare man profilerer minifotballer i en delikat ramme så er man unnskyldt?! Man vet at barn har rett på sin egen identitet, man vet at alt som kommer på Internett forblir der (og kan bli misbrukt). Man vet at barn av kjendiser har blitt sterkt preget av uønsket oppmerksomhet, og det har de blitt lenge før SoMe var et tema.

Og så vet man en ting til: penger får folk til å gjøre de utroligste ting. 

• Liker 21
Skrevet

Enig. Ingen bilder av barn i reklamen i dag, men hvilke barn har leseren på netthinna? Jo, "Natusan-ungene" fra stranda. Håper det er flere som forstår at det er slik reklamen påvirker oss, selv om CBE liksom er "flink" og ikke viser bilder av ungene i dag. 

Hvis ikke innleggene mine får stå her, ber jeg om at de flyttes til Bloggerbarna-tråden. Takk. 

• Liker 24
Skrevet (endret)
57 minutter siden, Topptur skrev:

Og trur du dei bryr seg? Å boikotte alt ein spesiell bloggar i lille Noreg reklarmerar for gjer deg mykje ekstraarbeid, men betyr null for dei store selskapa. Det blir litt hysteri over dette, altså. 

Når det er sagt så er det fleire og mykje bedre grunnar til å boikotte akkurat Natusan enn at ei dame i Noreg tjener pengar på dei. Kanskje du skal sette deg litt meir inn i produkta du kjøper? 

Hvis mange boikotter, så utgjør det en forskjell for salget. Det tror jeg de bryr seg om!

Bruker Natusan baby, mild care - top to toe wash til datteren min. Leste en test av denne for noen år siden. Den kom godt ut i testen..

Endret av Irja
  • Liker 13
Skrevet
1 time siden, Kollontaj skrev:

Enig. Ingen bilder av barn i reklamen i dag, men hvilke barn har leseren på netthinna? Jo, "Natusan-ungene" fra stranda. Håper det er flere som forstår at det er slik reklamen påvirker oss, selv om CBE liksom er "flink" og ikke viser bilder av ungene i dag. 

Hvis ikke innleggene mine får stå her, ber jeg om at de flyttes til Bloggerbarna-tråden. Takk. 

nøyaktig samme taktikk som lanseringen av den sukkerfri isen, der det kom et innlegg om hvor fælt det er med sukker kort tid før reklamen for selve isen.

• Liker 13
Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg blir ikke klok på holdningene hennes når det gjelder eksponering. I det ene øyeblikket så er det bildeserier hvor vinkel, utsnitt og utblurring tyder på at man vil skjule ansikt. Og så BAM, bilde av tredjepart. Samtidig er tekstene fulle av utleverende detaljer. Så hvilke muligheter finnes for å tolke hva hennes standpunkt er? 

Er det alt med måte?

Er det jeg gjør som jeg vil og provoserer gjerne litt på veien?

Er det jeg skjønner ikke problemstillingen men prøver å tilpasse meg men feiler stort fordi det ikke ligger noen forståelse i bunnen?

Eller kanskje god gammeldags penger trumfer fornuft?

Skrevet
8 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg blir ikke klok på holdningene hennes når det gjelder eksponering. I det ene øyeblikket så er det bildeserier hvor vinkel, utsnitt og utblurring tyder på at man vil skjule ansikt. Og så BAM, bilde av tredjepart. Samtidig er tekstene fulle av utleverende detaljer. Så hvilke muligheter finnes for å tolke hva hennes standpunkt er? 

Er det alt med måte?

Er det jeg skjønner ikke problemstillingen men prøver å tilpasse meg men feiler stort fordi det ikke ligger noen forståelse i bunnen?

Det siste. Du vet vel at penger er det viktigste i verden? 

• Liker 15
Gjest Cocosa
Skrevet

Kan dere ikke legge ut imgur når dere diskuterer, så slipper jeg/vi gi klikk for å forstå hva dere snakker om? :)

Gjest Sobril
Skrevet
1 time siden, CecilieX skrev:

Er det alt med måte?

Kanskje hun ikke klarer å la være hvis hun ser smashing ut på et bilde ungene også er med på 😊

Skrevet
2 minutter siden, Sobril skrev:

Kanskje hun ikke klarer å la være hvis hun ser smashing ut på et bilde ungene også er med på 😊

Det er nærbilde av dem - alene. Forfra. 

• Liker 3
Gjest Sobril
Skrevet
30 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det er nærbilde av dem - alene. Forfra. 

Åja. Det har jeg ikke sett.

Gjest Anna Nas
Skrevet

Det som skjer på denne bloggen er til de grader styrt av penger, og hvis oppdragsgiveren ønsker seg tydelige bilder av små, søte, salgsfremmende elementer i reklamen, så får de det. Dersom fotografen valgte en annen regi noen dager før, slik at søte små ikke er identifiserbare, er det fordi det enten ikke har vært en betalende kunde i bakgrunnen, eller at den forrige kunden ønsket en annen regi enn Johnson & Johnson Consumer Nordic, som eier produktmerket Natusan.

Johnson & Johnson Consumer Nordic er Norges største foretak for reseptfrie legemidler og andre selvpleieprodukter. Det er disse som sitter bak og avgjør hva CBE.no skal kommunisere om Natusan. 

Helt generelt er det et faktum at profesjonelle aktører og merkevareleverandører ikke slipper kontrollen med merkevarekommunikasjonen. De betaler ikke reklamebyråer og bloggerbyråer for å publisere noe som ikke er avklart og godkjent på forhånd. Jeg ser ikke bort fra at oppdragsgiveren også er aktive med å plukke ut bilder fra en større portefølje med bilder av søte små.

Gjest Sirkustjukk
Skrevet (endret)

Jeg kjenner at jeg får spysmak i munnen hver gang mødre med "sovebabyer" skal kommer med (betalte) tips og råd om hvordan få inn gode rutiner. 

Juhu, liksom, bruker du ikke Natusan og ikke har rutiner fra første stund er det din egen feil at ungen ikke sover.

Tror ikke hun vet hva en våkenatt egentlig er...🙄

Endret av Sirkustjukk
Gjest Anna Nas
Skrevet (endret)
51 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Jeg kjenner at jeg kjenner spysmak i munnen hver gang mødre med "sovebabyer" skal kommer med (betalte) tips og råd om hvordan få inn gode rutiner. 

Juhu, liksom, bruker du ikke Natusan og ikke har rutiner fra første stund er det din egen feil at ungen ikke sover.

Jeg har ikke lest reklamen på CBE.no, men tror nok helst det er Johnson & Johnson Consumer Nordic som har forfattet det som gis av råd. Søk på "Natusan gode søvrutiner", så tipper jeg du finner de samme tipsene gjengitt i Johnson & Johnson-tekstene du får treff på.

Jeg ser at polliani.com også deler rutiner for Natusan

Edit: Et lite ps som egentlig er til alle: Jeg sier ikke dette for å være arrogant, men hvis man tar reklamen på CBE.no som et personlig tekst fra Caroline Berg Eriksen og lar seg irritere av det "hun" skriver, er det på en måte et bevis for henne og oppdragsgiveren på at bloggeren/bloggen oppfattes som litt troverdig tross alt. 

Endret av Anna Nas
Skrevet (endret)
40 minutter siden, Anna Nas skrev:

Jeg har ikke lest reklamen på CBE.no, men tror nok helst det er Johnson & Johnson Consumer Nordic som har forfattet det som gis av råd. Søk på "Natusan gode søvrutiner", så tipper jeg du finner de samme tipsene gjengitt i Johnson & Johnson-tekstene du får treff på.

Edit: Et lite ps som egentlig er til alle: Jeg sier ikke dette for å være arrogant, men hvis man tar reklamen på CBE.no som et personlig tekst fra Caroline Berg Eriksen og lar seg irritere av det "hun" skriver, er det på en måte et bevis for henne og oppdragsgiveren på at bloggeren/bloggen oppfattes som litt troverdig tross alt. 

Signerer denne. Er det noe CBE gir inntrykk av så er det å ikke være spesielt opptatt av soverutiner. De er mye på reisefot og har ofte den lille sovende i vogn på kvelden. Hun skrev også at bøkene til eldste er inni et skap på rommet siden de ikke brukes så mye (det tenker jeg betyr at de heller ikke har fast lesestund på kveldene).

Endret av Ultiva
  • Liker 15
Skrevet
1 time siden, Anna Nas skrev:

De fleste av oss (her inne) reagerer på narrativet, hva de gjør privat har iallfall jeg ingen ide' eller formening om. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Sirkustjukk skrev:

Jeg kjenner at jeg får spysmak i munnen hver gang mødre med "sovebabyer" skal kommer med (betalte) tips og råd om hvordan få inn gode rutiner. 

Ikke sant!!

Finnes der egentlig et mer verdiløst råd enn de som kommer fra bedrevitere som aldri har opplevd det problemet de gir råd om!??!

Den verste jeg har møtt var hun som holdt røykestoppekurs uten noensinne å ha røykt selv, men babysoveråd fra folk som hadde flaks og fikk sovebaby er en god nummer to.

• Liker 18
Skrevet

Må le. Under det siste bilde på Instagram har ei (visstnok også blogger) kommentert at "bildet er som tatt ut av en reklameplakat."

Altså, det ER jo reklame!!

• Liker 26
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...