Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest xx girl xx
Skrevet
1 time siden, penny_ skrev:

Det er ikke så rart. Det er ikke uvanlig at hun bruker noe annet enn det hun annonserer for. 

Hvorfor det egentlig? Hvis hun skulle utelatt alt med et merke på, så hadde frokostbordet plutselig sett stusslig ut. 

Jeg kan bare snakke for meg selv.

Når man reklamerer for et produkt. Så er det i mine øyne litt rart å "reklamere" for et annet tilsvarende produkt en uke etter. 

Jeg hadde trodd mer på annonsen dersom den ble publisert etter ferien. Og at hun kanskje hadde nevnt i teksten at Stabburet leverpostei var savnet på ferie. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 minutt siden, xx girl xx skrev:

Jeg kan bare snakke for meg selv.

Når man reklamerer for et produkt. Så er det i mine øyne litt rart å "reklamere" for et annet tilsvarende produkt en uke etter. 

Jeg hadde trodd mer på annonsen dersom den ble publisert etter ferien. Og at hun kanskje hadde nevnt i teksten at Stabburet leverpostei var savnet på ferie. 

Så du mener at hun bør gå inn for å lure leserne med at hun liker Stabburet best? 

Endret av penny_
  • Liker 1
Gjest xx girl xx
Skrevet
13 minutter siden, penny_ skrev:

Så du mener at hun bør gå inn for å lure leserne med at hun liker Stabburet best? 

Jeg skriver at jeg hadde trodd mer på annonsen da. Jeg skriver ingenting om at hun bør lure leserne sine. Som lesere bør man kunne forvente at bloggeren går god for / bruker produktet. Men igjen viser hun at det ikke er tilfelle. 

Gjest Topptur
Skrevet (endret)
1 time siden, Ultiva skrev:

Hun fikk vel ikke betalt for å ta med Stabburet leverpostei til Hellas da :filer:

Der ser man hvor trofaste disse bloggerne er; sju dager etter en kampanje med flere reklameinnlegg for Stabburet leverpostei så dukker det opp et helt annet leverposteimerke på frokostbordet. 

Seriøst? Du kritiserer at ho ikkje har med leverpostei på ferie???

Heime et eg berre Norvegia ost, den syns eg er best, men på ferie et eg jo det eg finn i butikken der eg er. Så sjølv om eg godt kunne reklamert for den og sagt at det er den me likar best heime hjå oss,så et me sjølvsagt andre typar også. 

Det er liksom ikkje grenser for kva som kan plukkas opp og kritiserast! 

Endret av Topptur
Skrevet
2 minutter siden, Topptur skrev:

Ja.

AKKURAT dette er SERIØST kvintessensen i Ultivas argumentasjon.

• Liker 17
Skrevet
3 timer siden, penny_ skrev:

Hvis du ser på bildet, så er ikke emballasjen norsk. 

Jeg så ikke det. Visste ikke at de solgte Mills i Hellas. My bad.

Men det sier litt, som flere har nevnt her, at man stusser veldig når bilder med tydelig merkelogo vises fram på bloggen. Dette firmaet gjør ingenting gratis, det har de selv sagt.

• Liker 4
Gjest Topptur
Skrevet
Akkurat nå, Aricia skrev:

Ja.

AKKURAT dette er SERIØST kvintessensen i Ultivas argumentasjon.

Fortell meg då kva kvintessen er? At fordi ho et andre typar mat på ferie enn det ho reklamerar for, så er ho lite truverdig?

Eg er veldig einig i at det er tvilsomt at ho berre reklamerar for produkt ho elskar, men å trekke fram at ho et andre merker på ferie blir berre for dumt og visar kor småleg debatten kan bli. 

Skrevet
2 timer siden, penny_ skrev:

Det er ikke så rart. Det er ikke uvanlig at hun bruker noe annet enn det hun annonserer for. 

Hvorfor det egentlig? Hvis hun skulle utelatt alt med et merke på, så hadde frokostbordet plutselig sett stusslig ut. 

Når hun er hjemme tar hun jo vanligvis alt pålegg ut av emballasje når hun fotograferer frokost og lunsj.....det ser ikke stusselig ut. Derfor tror vi at det er noe på gang når merker vises....

• Liker 8
Skrevet

Hun  hevder jo selv gang på gang at hun kun reklamerer for ting hun bruker og liker selv. Hun lever av å selge sin kredibilitet - for henne vil stadige spørsmål om integritet i forhold til det hun reklamerer for, selvsagt gå ut over markedsverdien hennes.

Mannen hennes har også sagt at de ikke reklamerer for NOE gratis lenger - andre ganger har han hevdet at de stadig deler ut gratisreklame. Hvis man studerer bildene de publiserer, tror jeg den første uttalelsen er mer riktig enn den siste - altså at de ikke reklamerer for NOE de ikke får betalt for. Og så tror jeg at umerket produktplassering er umerket reklame. Det tro jeg fordi de har hatt så mange synlige og tydelige brudd på markedsføringsloven at jeg ikke tor det aller minste på at de merker alt som de skal.

Og mitt inntrykk er basert på det jeg har sett og lest på bloggen - det har ingenting med hverken jantelov, misunnelse eller høy BMI å gjøre.

• Liker 35
Skrevet

Takk for at du gidder @pøbelsara, og helt enig. (Jeg begynner å føle at livet er for kort til å forklare ting til folk som spør uten å være interesserte i svaret).

Det er også viktig å ikke innbille seg at blogginnleggene til CBE om dagen er feriebildene til familien Hvermannsen. Det er bilder i en av Norges største kommersielle blogger - altså bilder i en reklamekatalog som skal tjene penger på deg. Å sammenlikne med hva man selv synes er praktisk eller ikke mht mat og pålegg på ferie blir meningsløst (selv om Orkla sikkert hadde blitt glad for at noen leser så naivt og referensielt og altså sluker opplegget deres).

• Liker 28
Skrevet (endret)
3 timer siden, Topptur skrev:

Heime et eg berre Norvegia ost, den syns eg er best, men på ferie et eg jo det eg finn i butikken der eg er. Så sjølv om eg godt kunne reklamert for den og sagt at det er den me likar best heime hjå oss,så et me sjølvsagt andre typar også. 

Det er liksom ikkje grenser for kva som kan plukkas opp og kritiserast! 

Nei. Poenget mitt er ikke at privatpersonen CBE ikke hadde med seg Stabburet leverpostei til familien sin på ferie.

Poenget mitt er at dette er et repetitivt mønster for cbe.no; hvor veteranbloggeren reklamerer for en lang rekke produkter for så å bytte dem ut eller glemme dem fortere enn du kan si "Swiss clinic".

Endret av Ultiva
  • Liker 28
Skrevet

Nå skal jeg være litt positiv! Hun var veldig fin på bildene med hvitt skjørt og turkis topp! 

• Liker 6
Skrevet

"bildetabben du bør unngå, tusenvis av nordmenn kan bryte loven uten å vite det" tv2.no 

Der står det også tydelig hva FN mener om barn og some. 

Lurer på cbe har lest den. 

• Liker 19
Skrevet
7 timer siden, LFNemi skrev:

"bildetabben du bør unngå, tusenvis av nordmenn kan bryte loven uten å vite det" tv2.no 

Der står det også tydelig hva FN mener om barn og some. 

Lurer på cbe har lest den. 

Hun har sikkert lest den, men hun er hevet over det meste, så hun trenger sikkert ikke forholde seg til det. Virkeligheten er tydeligvis helt relativ for den bedriften der. 

• Liker 17
Gjest SelinaKyle
Skrevet

Er det bare jeg som er utrolig skuffet over ferieinnleggene hennes? De er jo så dørgende kjedelige! Selvfølgelig skal de få lov til å gjøre akkurat det de selv vil på ferie, og skjønner de må ta hensyn til to små barn, men hjelpes så kjedelig det har vært å lese om ferien deres. Skjønner ikke hvorfor (eller gjør jo det da; penger) hun ikke kan ta fullstendig fri de ukene de reiser bort. Det er virkelig ikke inspirerende å lese disse innleggene, jeg drømmer meg ikke bort, og jeg skulle hvertfall ikke ønske jeg var der de er nå. I og med at bloggen er med på lasset når de reiser på ferie, kunne de godt lagt ned en innsats for å skape spennende innhold. 

Skrevet
26 minutter siden, SelinaKyle skrev:

Er det bare jeg som er utrolig skuffet over ferieinnleggene hennes? De er jo så dørgende kjedelige! Selvfølgelig skal de få lov til å gjøre akkurat det de selv vil på ferie, og skjønner de må ta hensyn til to små barn, men hjelpes så kjedelig det har vært å lese om ferien deres. Skjønner ikke hvorfor (eller gjør jo det da; penger) hun ikke kan ta fullstendig fri de ukene de reiser bort. Det er virkelig ikke inspirerende å lese disse innleggene, jeg drømmer meg ikke bort, og jeg skulle hvertfall ikke ønske jeg var der de er nå. I og med at bloggen er med på lasset når de reiser på ferie, kunne de godt lagt ned en innsats for å skape spennende innhold. 

Nå har de vel ikke tidligere heller dratt på de store utfartene på charterferie. Er for det meste fra hotellområdet.

• Liker 6
Skrevet

Denne bloggen må da snart ha utspilt sin rolle. Den er en av de mest kyniske i den norske bloggverden, der pengegriske foreldre selger sine små, forsvarsløse, for å håve inn mest mulig penger. 

• Liker 34
Gjest Anne B
Skrevet

Hun er bare en tobarnsmor på chartertur og det er ikke noe som er spesielt med det. Hun er sikkert fullt opptatt med sminking, skifte antrekk osv osv. 

Skrevet

Hva gjør de med barna når de tar alle disse bildene?Bamseklubb?

• Liker 1
Skrevet
På 22.6.2017 den 23.06, Meadow skrev:

Nå skal jeg være litt positiv! Hun var veldig fin på bildene med hvitt skjørt og turkis topp! 

Hun ser jo alltid velstelt ut, det skal hun ha. Men noen ganger syns jeg bare stilen hennes er skikkelig "kjerring".  Også må det være slitsomt å være så perfeksjonist på alt til en hver tid. Men vi er forskjellige.. 

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...