Gjest Topptur Skrevet 21. juni 2017 #34761 Skrevet 21. juni 2017 15 minutter siden, Hebbbbbe skrev: Både hun og mannen har jo blitt tatt i løgn mange ganger, så da er det vel ikke så rart om folk tviler på det meste av det som blir sagt/skrevet på bloggen. En rimelig oppegående leser vil automatisk ta alt som blir skrevet av frua med en klype salt... Slik er det bare. Okay. Så då går me ut frå at alt er løgn? Blir vanskeleg å diskutere då, kjenner eg.
Hebbbbbe Skrevet 21. juni 2017 #34762 Skrevet 21. juni 2017 2 minutter siden, Topptur skrev: Okay. Så då går me ut frå at alt er løgn? Blir vanskeleg å diskutere då, kjenner eg. Det er vel ingen som har sagt at alt er løgn. Det er ikke slik at man tror at de lyver om hva de spiser eller hvor de har vært osv. Men de har løyet om det som gagner dem selv og deres bedrift før, mange ganger. Da blir man skeptisk til det de sier. 10
Aricia Skrevet 21. juni 2017 #34763 Skrevet 21. juni 2017 19 minutter siden, Topptur skrev: Okay. Så då går me ut frå at alt er løgn? Blir vanskeleg å diskutere då, kjenner eg. Vel, det er vel heller de falske dikotomiene du hele tiden forsøker å etablere som gjør det vanskelig å diskutere. Bloggerens balansegang på den fine grensen mellom iscenesatt og virkelig, eller sannhet og løgn, gjør det derimot interessant og viktig å diskutere. Verden har jo feks akkurat fått en president i USA som praktiserer det samme når han er presset eller ikke får uforbeholden støtte, og jammen har han ikke lært metoden i SoMe han også. At det er vanskelig å skille iscenesatt fra virkelig i CBEs blogg gjør det derimot vanskelig å konkludere. Derfor dør ikke disse trådene ut. 16
FrøkenNT Skrevet 21. juni 2017 #34764 Skrevet 21. juni 2017 3 timer siden, Viking-girl skrev: Ser du hvor mye PES og hets hun som har kommentert under bildet "at du orker å bruke så mye sminke på ferie osv" Er dét noe bedre? Haha hva har det med saken å gjøre?? Måtte gå inn å sjekke på Instagram nå. Men Caroline svarer henne jo på en fin måte. De andre jentene som svarer henne har ikke noe med min kommentar her inne å gjøre. Men når du først skal spørre om jeg synes det er noe bedre, så nei jeg synes ikke det er bra med så mye pes. Men kommentaren hennes var unødvendig i utgangspunktet. Hvis Caroline ikke hadde orket å gått med sminke i syden så hadde hun vel ikke gjort det? Bare fordi henne selv ikke orker det, betyr jo ikke at ingen andre orker:) 3
Inocybe Skrevet 21. juni 2017 #34765 Skrevet 21. juni 2017 21 minutter siden, FrøkenNT skrev: Haha hva har det med saken å gjøre?? Måtte gå inn å sjekke på Instagram nå. Men Caroline svarer henne jo på en fin måte. De andre jentene som svarer henne har ikke noe med min kommentar her inne å gjøre. Men når du først skal spørre om jeg synes det er noe bedre, så nei jeg synes ikke det er bra med så mye pes. Men kommentaren hennes var unødvendig i utgangspunktet. Hvis Caroline ikke hadde orket å gått med sminke i syden så hadde hun vel ikke gjort det? Bare fordi henne selv ikke orker det, betyr jo ikke at ingen andre orker:) Hva Caroline tillater i kommentarfelt på blogg og Instagram har ganske mye med saken å gjøre. Med like mange lesere som mange norske aviser og journalistutdannelse skulle man tro at hun en eller annen gang har vært inne på tanken om redaktøransvar. Sikkert ikke uten grunn at Caroline ikke ønsker å følge VVP slik at hun kan tillate lesere å kaste seg over eventuelle kritiske eller ufine kommentarer. Kjekt å kunne stå igjen som den høflige og pent oppdratte bloggeieren og la andre ta seg av drittkastingen på hennes vegne. Dette er en strategi som CBE.no har benyttet seg av jevnlig i åresvis. Hadde vært bedre om Caroline hadde slettet den første kommentaren i stedet for å tillate drittkasting i kommentarfeltene sine. 13
Gjest Varma Skrevet 21. juni 2017 #34766 Skrevet 21. juni 2017 Hun har gjort et eller annet med fjeset sitt, man har ikke det utseende så sant det ikke foreligger noe form for korrigering. Så sant hun ikke blir sponset, så forteller hun ikke dette til hele verden.
Meadow Skrevet 21. juni 2017 #34767 Skrevet 21. juni 2017 5 timer siden, Bloggleseren skrev: Jeg synes det er flott at hun legger ut et sånt bilde, som viser både porer og streker i huden. Jeg tror ikke hun hadde taklet det for bare et par år siden (og jeg er usikker på om jeg selv hadde turt det med så mange følgere). Bra for henne, og fint å se at folk utvikler seg Det er ikke dama i seg selv med porer og rynker det er noe galt med, det er sminken! Caroline er virkelig pen, men bildet var uflatterende på alle måter. 2
Gjest CecilieX Skrevet 21. juni 2017 #34769 Skrevet 21. juni 2017 (endret) 2 timer siden, Inocybe skrev: Hva Caroline tillater i kommentarfelt på blogg og Instagram har ganske mye med saken å gjøre. Med like mange lesere som mange norske aviser og journalistutdannelse skulle man tro at hun en eller annen gang har vært inne på tanken om redaktøransvar. Sikkert ikke uten grunn at Caroline ikke ønsker å følge VVP slik at hun kan tillate lesere å kaste seg over eventuelle kritiske eller ufine kommentarer. Kjekt å kunne stå igjen som den høflige og pent oppdratte bloggeieren og la andre ta seg av drittkastingen på hennes vegne. Dette er en strategi som CBE.no har benyttet seg av jevnlig i åresvis. Hadde vært bedre om Caroline hadde slettet den første kommentaren i stedet for å tillate drittkasting i kommentarfeltene sine. For ikke å snakke om bevisene som finnes på at de selv har skrevet negative kommentarer for å vispe opp temperaturen OG at de har skrevet ufine kommentarer under falske nick til lesere som har vært kritiske. Alt det de har gjort tidligere (og den lista er lang) gjør at det er vanskelig å tro at de ikke fortsatt regisserer livet de beskriver i spekteret mellom ren løgn og omskriving av sannheten. At noen stiller spørsmål ved at folk ikke tror på dem, det vitner om manglende forståelse av hvordan man bygger tillit. Edit , tilføyelse: Ref det innlegget jeg skrev om hvordan hun i motsetning til andre bloggere også bedriver glorifisering av mammarollen så mener jeg at det bare bekrefter hennes nitidige hang til å ikke ha en eneste lyte. Det gjør også noe med troverdigheten at hun ALDRI beskriver seg som annet enn perfekt. Endret 21. juni 2017 av CecilieX
Mme Blavatsky Skrevet 21. juni 2017 #34770 Skrevet 21. juni 2017 Det er dessuten slik at den beste måten å forutse fremtidig atferd på er ved å se på tidligere atferd. Selv om enkelte bloggere sikkert ville ha foretrukket det det så starter man ikke "reisen på nytt hver eneste dag". 16
Gjest xx girl xx Skrevet 21. juni 2017 #34771 Skrevet 21. juni 2017 For en gangs skyld klikket jeg meg inn på bloggen. Det første jeg leser er om kaffe og at hun gleder seg til å komme hjem til kaffetrakteren fra Tim Wendelboe. Hvorfor nevne merke hvis det ikke er reklame? Og hvorfor skrive flere setninger om kaffe, hvis det ikke er reklame?
Viking-girl Skrevet 21. juni 2017 #34772 Skrevet 21. juni 2017 3 timer siden, FrøkenNT skrev: Haha hva har det med saken å gjøre?? Måtte gå inn å sjekke på Instagram nå. Men Caroline svarer henne jo på en fin måte. De andre jentene som svarer henne har ikke noe med min kommentar her inne å gjøre. Men når du først skal spørre om jeg synes det er noe bedre, så nei jeg synes ikke det er bra med så mye pes. Men kommentaren hennes var unødvendig i utgangspunktet. Hvis Caroline ikke hadde orket å gått med sminke i syden så hadde hun vel ikke gjort det? Bare fordi henne selv ikke orker det, betyr jo ikke at ingen andre orker:) Både hun som har kommentert og svaret fra Caroline er begge skrevet i en hyggelig tone. Men fansen er jo som gribber og går løs på den stakkaren som stilte spørsmålet. Er sjokkert hva de klarer å vrenge utav seg når Caroline har gitt et høflig og hyggelig svar, og hun som stilte spørsmålet svarer hyggelig tilbake. En merkelig symbiose å betrakte! 3
Viking-girl Skrevet 21. juni 2017 #34773 Skrevet 21. juni 2017 14 timer siden, Pearl2.0 skrev: Jeg trener også på ferie, er det noe galt med det?☺ Legger du det ut på snap daglig også? Og snapper kaffekoppen og pulsklokka di HVER ENESTE DAG?? 10
Viking-girl Skrevet 21. juni 2017 #34774 Skrevet 21. juni 2017 3 timer siden, Inocybe skrev: Hva Caroline tillater i kommentarfelt på blogg og Instagram har ganske mye med saken å gjøre. Med like mange lesere som mange norske aviser og journalistutdannelse skulle man tro at hun en eller annen gang har vært inne på tanken om redaktøransvar. Sikkert ikke uten grunn at Caroline ikke ønsker å følge VVP slik at hun kan tillate lesere å kaste seg over eventuelle kritiske eller ufine kommentarer. Kjekt å kunne stå igjen som den høflige og pent oppdratte bloggeieren og la andre ta seg av drittkastingen på hennes vegne. Dette er en strategi som CBE.no har benyttet seg av jevnlig i åresvis. Hadde vært bedre om Caroline hadde slettet den første kommentaren i stedet for å tillate drittkasting i kommentarfeltene sine. Ja det overrasker meg ikke egentlig! Fansen er jo helt sprø 😳😳 5
penny_ Skrevet 21. juni 2017 #34775 Skrevet 21. juni 2017 1 time siden, xx girl xx skrev: For en gangs skyld klikket jeg meg inn på bloggen. Det første jeg leser er om kaffe og at hun gleder seg til å komme hjem til kaffetrakteren fra Tim Wendelboe. Hvorfor nevne merke hvis det ikke er reklame? Og hvorfor skrive flere setninger om kaffe, hvis det ikke er reklame? Dette er en annonse for Tim Wendelboe som ble postet noen uker etter at de fikk kaffemaskinen. Jeg vet ikke om det er den samme, da. http://www.carolinebergeriksen.no/2013/12/08/vinn-verdens-beste-kaffemaskin/ 9
Gjest Topptur Skrevet 21. juni 2017 #34776 Skrevet 21. juni 2017 45 minutter siden, Viking-girl skrev: Legger du det ut på snap daglig også? Og snapper kaffekoppen og pulsklokka di HVER ENESTE DAG?? Men dei snappane er jo for dei som er interessert? Om ingen følger henne vil ho jo snart slutta med det.
Aricia Skrevet 21. juni 2017 #34777 Skrevet 21. juni 2017 5 minutter siden, Topptur skrev: Men dei snappane er jo for dei som er interessert? Om ingen følger henne vil ho jo snart slutta med det. Og du kritiserer andre for å få diskusjonen til å gjenta seg og gå i ring, var det så? 18
pøbelsara Skrevet 21. juni 2017 #34778 Skrevet 21. juni 2017 10 minutter siden, Aricia skrev: Og du kritiserer andre for å få diskusjonen til å gjenta seg og gå i ring, var det så? Har du hørt den liknelsen om bjelken og flisen? 12
Aricia Skrevet 21. juni 2017 #34779 Skrevet 21. juni 2017 15 minutter siden, pøbelsara skrev: Har du hørt den liknelsen om bjelken og flisen? Om jeg har! 5
pøbelsara Skrevet 21. juni 2017 #34780 Skrevet 21. juni 2017 12 minutter siden, Aricia skrev: Om jeg har! Jeg tenker på den ganske ofte. 9
Fremhevede innlegg