loffen Skrevet 18. juni 2017 #34681 Skrevet 18. juni 2017 Jeg goolglet mine barn. Ett bilde av datter; det er profilbildet hennes på FB. To bilder av sønn; fra idrettsarrangement som han har deltatt på. Det var alt. Tror dette er normalt. Over 10000 treff er hemningsløst, ja det vil jeg også si. 27
Gjest Gregor Clegane Skrevet 18. juni 2017 #34683 Skrevet 18. juni 2017 CBE blir nok aldri helt kjent med seg selv.
Keaton Skrevet 18. juni 2017 #34684 Skrevet 18. juni 2017 Googlet min yngste som er under 12 år; ett treff og det var bursdagshilsen i avisa. 18
neon_sun Skrevet 18. juni 2017 #34685 Skrevet 18. juni 2017 Jeg synes det er helt utrolig at enkelte her inne ikke kan se denne eksponeringen som galt. På googlesøket som ligger over, er det et bilde av junior i badedrakt. De fleste i 2017 er såpass opplyste til å vite at dette ikke er ok. Det er også et skremmende antall bilder som kommer opp. Til sammenligning har jeg og min mann valgt å ikke eksponere vårt helt ukjente barn noen steder, vi hadde ikke engang noe i avisen da h*n ble født. Dette har vi valgt fordi vi jobber med mennesker som potensielt kan være farlige. Vel, ved å eksponere junior i badedrakt tiltrekker man seg også farlige mennesker. Det er så mange aspekter ved dette som bare er helt feil. A magasinet hadde en artikkel om syke barn som blir eksponert i media. Selv om dette er litt på sidelinjen, er det uansett en god artikkel og et godt innblikk i barn som blir eksponert i SoMe også vil jeg tørre å påstå. http://www.aftenposten.no/amagasinet/Mamma-Ida-Simonsen--Vi-valgte-apenhet-fra-dag-n-Blogging_-egen-Facebook-side-og-brev-til-alle-pa-Angelicas-skole-622336b.html Jeg stiller meg også undrende til hvorfor alle detaljer blir blogget/snapet om når det ikke er alt for lenge siden en viss frue lå i fosterstilling og fortalte om skremmende episoder der de hadde blitt oppsøkt hjemme. Vel. Så ikke skriv om det da, ikke legg ut detaljer om hjem og hendelser som gjør at man uten å bruke en kalori faktisk klarer å oppspore dem. Godt de har fått seg boligalarm nå som de er på kringkastet ferie. 31
Gjest Priyanka Skrevet 18. juni 2017 #34686 Skrevet 18. juni 2017 (endret) Jeg håper ikke at dette blir tatt på feil måte, for jeg skriver det ærlig og oppriktig: Jeg mener denne debatten er viktig, og jeg berømmer mange av stemmene her for det de har avdekket opp gjennom årene. Jeg var tidligere aktiv i denne debatten (under gammelt nick), men må innrømme at jeg har meldt meg ut de siste årene. For all del: jeg har full forståelse for (og det irriterer meg også) at CBE ikke evner å merke annonsene sine riktig. Jeg tror heller ikke at hun overhodet ikke redigerer bildene sine mer. Når disse to tingene likevel blir mantra over x antall sider, er det lett å kritisere denne tråden (jeg stiller meg ikke bak kritikken). Jeg synes tråden er viktig, og det er synd at bloggere klarer å drepe så viktige tråder med argumenter som at "alt blir kritisert uansett" og lignende. Det slår meg, etter å ha lest deler av tråden, at mye av kritikken fremstår som den samme. (Jeg skjønner at hun gjør samme feil gjentatte ganger), men jeg tror kanskje flere ville hatt interesse av den hvis det ikke var så mye gjentakelser. Dette er selvfølgelig bare et synspunkt. Jeg synes også det er synd at diverse åpenbart useriøse debattanter forsøker å avspore og lykkes med det. Det er ganske åpenbart hvem det er snakk om, siden vedkommende har vært en gjenganger i flere måneder, men fortsatt ikke evner, eller ønsker å evne, å ta til seg kjernen i debatten. Kort oppsummert tror jeg denne debatten er veldig aktuell for mange, men akkurat nå fremstår tråden muligens i en slik form at det ikke frister å kaste seg inn i den. Bare et innspill utenfra, hvis det er ønskelig. Og som sagt er det jo kun basert på min mening, så jeg skal ikke hevde at det nødvendigvis er riktig. Endret 18. juni 2017 av Priyanka
Keaton Skrevet 18. juni 2017 #34687 Skrevet 18. juni 2017 Godt innspill @Priyanka, jeg forstår hva du tenker. 7
Safiye Skrevet 18. juni 2017 #34688 Skrevet 18. juni 2017 (endret) Tråden er ryddet for persondebatt, brukerdebatt, spekulasjoner og kommentarer som omhandler kropp, samt svar til dette - Pavilion, mod Endret 18. juni 2017 av Pavilion
Gjest Topptur Skrevet 19. juni 2017 #34689 Skrevet 19. juni 2017 Bilete av solteltet på stranda på snap dukka brått opp på FB som reklame for Lilleprinsen, med #CBE - burde ikkje då snap'en merkas som reklame?
pøbelsara Skrevet 19. juni 2017 #34690 Skrevet 19. juni 2017 27 minutter siden, Topptur skrev: Bilete av solteltet på stranda på snap dukka brått opp på FB som reklame for Lilleprinsen, med #CBE - burde ikkje då snap'en merkas som reklame? Det vil jeg tro. 10
Gjest Anne B Skrevet 19. juni 2017 #34691 Skrevet 19. juni 2017 17 timer siden, neon_sun skrev: Jeg synes det er helt utrolig at enkelte her inne ikke kan se denne eksponeringen som galt. På googlesøket som ligger over, er det et bilde av junior i badedrakt. De fleste i 2017 er såpass opplyste til å vite at dette ikke er ok. Det er også et skremmende antall bilder som kommer opp. Til sammenligning har jeg og min mann valgt å ikke eksponere vårt helt ukjente barn noen steder, vi hadde ikke engang noe i avisen da h*n ble født. Dette har vi valgt fordi vi jobber med mennesker som potensielt kan være farlige. Vel, ved å eksponere junior i badedrakt tiltrekker man seg også farlige mennesker. Det er så mange aspekter ved dette som bare er helt feil. A magasinet hadde en artikkel om syke barn som blir eksponert i media. Selv om dette er litt på sidelinjen, er det uansett en god artikkel og et godt innblikk i barn som blir eksponert i SoMe også vil jeg tørre å påstå. http://www.aftenposten.no/amagasinet/Mamma-Ida-Simonsen--Vi-valgte-apenhet-fra-dag-n-Blogging_-egen-Facebook-side-og-brev-til-alle-pa-Angelicas-skole-622336b.html Jeg stiller meg også undrende til hvorfor alle detaljer blir blogget/snapet om når det ikke er alt for lenge siden en viss frue lå i fosterstilling og fortalte om skremmende episoder der de hadde blitt oppsøkt hjemme. Vel. Så ikke skriv om det da, ikke legg ut detaljer om hjem og hendelser som gjør at man uten å bruke en kalori faktisk klarer å oppspore dem. Godt de har fått seg boligalarm nå som de er på kringkastet ferie. Ja, det er veldig mange bilder. Har lagt merke til at hun nesten ikke har lagt ut noen bilder de siste dagene. Har hun lest her inne eller hva kan det skyldes? Det er nok ganske klart at hennes enorme behov for bekreftelse og likes går ut over barna. Jeg er også kjempestolt av mine barn og synes de er de fineste i hele verden men jeg trenger ingen bekreftelse fra fremmede på nettet. Håper hun har tatt til vettet. Hva vil det bety for bloggen tenker dere?
Viking-girl Skrevet 19. juni 2017 #34692 Skrevet 19. juni 2017 Det betyr ingenting for bloggen at hun slutter å dele bilder av den evinnelige kaffekoppen, pulsklokka og caps/headset/trutmunn etter trening! 🙄🙄 Repeat... Kan hun ikke bare slappe av på ferie som vanlige folk? Alt skal være så "picture perfect" og oppjåla !! 14
Ultiva Skrevet 19. juni 2017 Forfatter #34693 Skrevet 19. juni 2017 (endret) 31 minutter siden, Anne B skrev: Ja, det er veldig mange bilder. Har lagt merke til at hun nesten ikke har lagt ut noen bilder de siste dagene. Har hun lest her inne eller hva kan det skyldes? Det er nok ganske klart at hennes enorme behov for bekreftelse og likes går ut over barna. Jeg er også kjempestolt av mine barn og synes de er de fineste i hele verden men jeg trenger ingen bekreftelse fra fremmede på nettet. Håper hun har tatt til vettet. Hva vil det bety for bloggen tenker dere? Jeg håper du har rett i at hun fikk seg en støkk når hun innså den enorme mengden bilder og tekst som ligger ute om hennes små. Det er tross alt helt sykt å få 10 000 googletreff på sitt tre år gamle avkom! Jeg tenker at CBE har såpass mange bein å stå på at hun ikke trenger å eksponere de små. Hun ble populær lenge før barna kom og "har det i seg", blant annet ved hjelp av flotte bilder, godt skriftspråk og faste spalter som "oppskrift-onsdag". Jeg tror svært mange kommer til å klikke seg inn uansett. Håper CBE tar imot utfordringen og faser ut utleveringen av de små, det er tross alt kun griskhet etter mer penger og klikk som hindrer dem. Mammabloggeren @FruJohansen tok til vettet så det kan da sannelig CBE også. Det er sikkert veldig irriterende å innse at kritikerne på KG hadde rett, men hun bør klare å svelge stoltheten for barnas del. Endret 19. juni 2017 av Ultiva 24
Gjest CecilieX Skrevet 19. juni 2017 #34694 Skrevet 19. juni 2017 Jeg er usikker på hva det har å si for bloggen dersom hun fjerne barna fra bloggen. Mitt umiddelbare svar var at det ikke har noe å si, men så kom jeg til å tenke på hvor mange av leserne hennes som faktisk trykker liker på bilder av barna på Instagram. Det er jo mange flere som trykker liker på det enn på andre bilder hun deler. Jeg synes det er merkelig, for jeg har ikke interesse av å se på bilder av barn som jeg ikke kjenner, men nå er jeg ikke representativ for lesermassen hennes heller. Det kan være at færre bilder av og tekster om barna vil rokke noe ved opplevelsen av den personlige relasjonen med leserne som hun dyrker og som er viktig rent kommersielt, men jeg tror ikke folk slutter å lese bloggen av den grunn. Samtidig er det jo slik at hverdagen hennes og dermed blogginnholdet er veldig ensporet, så det kan jo bli en kjedelig leseropplevelse dersom hun ikke fyller på med annet innhold. Selv om det skulle få konsekvenser for lesertall så spiller det jo liten rolle og jeg håper hun ikke vurderer noe annet en hva som er til beste for barna, ikke evt konsekvenser for bedriften.
Ultiva Skrevet 19. juni 2017 Forfatter #34695 Skrevet 19. juni 2017 (endret) 20 minutter siden, CecilieX skrev: Jeg er usikker på hva det har å si for bloggen dersom hun fjerne barna fra bloggen. Mitt umiddelbare svar var at det ikke har noe å si, men så kom jeg til å tenke på hvor mange av leserne hennes som faktisk trykker liker på bilder av barna på Instagram. Det er jo mange flere som trykker liker på det enn på andre bilder hun deler. Jeg synes det er merkelig, for jeg har ikke interesse av å se på bilder av barn som jeg ikke kjenner, men nå er jeg ikke representativ for lesermassen hennes heller. Det kan være at færre bilder av og tekster om barna vil rokke noe ved opplevelsen av den personlige relasjonen med leserne som hun dyrker og som er viktig rent kommersielt, men jeg tror ikke folk slutter å lese bloggen av den grunn. Samtidig er det jo slik at hverdagen hennes og dermed blogginnholdet er veldig ensporet, så det kan jo bli en kjedelig leseropplevelse dersom hun ikke fyller på med annet innhold. Selv om det skulle få konsekvenser for lesertall så spiller det jo liten rolle og jeg håper hun ikke vurderer noe annet en hva som er til beste for barna, ikke evt konsekvenser for bedriften. Du har flere gode poeng. Jeg tenker imidlertid at også en del trykker "liker" av ren automatikk når de scroller nedover instagram og ser barnebilder. Man skal jo synes at barn er søte, og man vet også hvor glade foreldrene blir når man viser at man liker barna deres. For hvor interessant kan det egentlig være med fremmedes avkom? En umiddelbar tanke fra meg... Endret 19. juni 2017 av Ultiva 14
Gjest xx girl xx Skrevet 19. juni 2017 #34696 Skrevet 19. juni 2017 4 timer siden, Ultiva skrev: Du har flere gode poeng. Jeg tenker imidlertid at også en del trykker "liker" av ren automatikk når de scroller nedover instagram og ser barnebilder. Man skal jo synes at barn er søte, og man vet også hvor glade foreldrene blir når man viser at man liker barna deres. For hvor interessant kan det egentlig være med fremmedes avkom? En umiddelbar tanke fra meg... Enig med deg. Ser jeg bilder av barn på fb, liker jeg som oftest bildene.
LizbethOsnes Skrevet 19. juni 2017 #34697 Skrevet 19. juni 2017 På 18.6.2017 den 8.54, Sol79 skrev: Så helsesøster har ikke lov til å anbefale en spesifikk flaske til en stakkar som sliter med amming? Hun må bare prøve seg gjennom jungelen av merker som fins, til tross for at helsesøster kanskje sitter på svaret? Det var beskjeden jeg fikk, ja. Men hun forklarte utseendet godt nok til at jeg skjønte at det måtte være de små "brystlignende" Avent-flaskene hun mente ;-) 3
Gjest CecilieX Skrevet 19. juni 2017 #34698 Skrevet 19. juni 2017 @Ultiva og @xx girl xx, det dere sier om at folk nesten på automatikk trykker liker på barnebilder virker veldig rimelig. Det er i så fall en nyttig påminnelse til alle som er imot eksponeringen. Ved å trykke liker så bidrar man jo til at likes-avhengige bloggere publiserer barnebilder.
Gjest Anna Nas Skrevet 19. juni 2017 #34699 Skrevet 19. juni 2017 (endret) Markedsverdien til CBE.no er atskillig høyere med barn enn uten, tipper jeg. Jeg kan ikke se at bloggen og bloggeren har andre spesialområder som dekker inn alt som kan tapes av inntekter dersom barna ikke på noen måte inngår som en del av produktet som tilbys. Ting tyder på at en så stor endring ikke vil skje med det første, men det er lov å håpe. Endret 19. juni 2017 av Anna Nas Fjernet massevis av tekst.
Fremhevede innlegg