Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og innlegg som omhandler kropp

- Pavilion, mod

Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet
4 timer siden, Shopgirl2014 skrev:

Hvis dette er tilfelle har CBE uansett handlet i god tro og det er vanskelig å se hvorfor hun skal forandre teksten. CBE kjenner trolig ikke de yrkeetiske retningslinjene til helsesøstre, og da er det ikke "outing" som du skriver. 

Det uthevede er strengt tatt bare noe du tror, på samme måte som jeg tror at hun ikke handlet i god tro. 

Og hallo, det er lov å bruke litt sunt folkevett og ettertanke, også for CBE. Men åja, det var sant, det som er lov er jo så kjedelig! Fuck det, liksom. 

---

Hele greia er bare så flau, så flau. 
For noen er penger for viktig, og det rare er at det ikke er de som trenger dem mest ...

Gjest Topptur
Skrevet
44 minutter siden, penny_ skrev:

LK skrev på snap at han hadde følt seg dum om han hadde lagt håndklær på solsengene tidlig på morgenen. Da måtte jeg le litt. Dette er jo ingenting i forhold til det han bør føle seg dum for :ler:

Du veit, det fins alvorlege synder og nødvendige synder. 

Gjest Selfie
Skrevet

Fra dagens Aftenposten -"Hun spår bråk når bloggerbarna blir voksne". Veldig god artikkel om bloggerbarna, og deres rett til personvern! CNE er nevt flere ganger, fordi hun er en av de som håver inn mest penger. 

image.jpg

Skrevet
1 time siden, Inocybe skrev:

:Knegg: Det paret der har virkelig et annet forhold til etikk og moral enn de fleste andre.

Bryte loven daglig for å tekkes annonsørene sine - helt fint, maltraktere sine barns privatliv - no problem, late som om man er lege og gi ungdom feilaktige helseråd - hva er galt med det liksom?, henge ut lesere i eget kommentarfelt - har det helt fint med det ja, redigere kroppen sin til ugjenkjennelighet for å tekkes sit eget forkvaklete kroppsyn - gjør ikke alle det da?, og så videre... 

Men et håndkle på en solseng. Det er virkelig å tråkke over grensen :rasende:

Det kaaaaan jo hende at dette med solsengene ikke var så veldig alvorlig ment fra LKE sin side. Vi snakker tross alt om en snap her og ikke en kronikk i Aftenposten. 

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Det kaaaaan jo hende at dette med solsengene ikke var så veldig alvorlig ment fra LKE sin side. Vi snakker tross alt om en snap her og ikke en kronikk i Aftenposten. 

Det trodde jeg også, helt til jeg så fruen hadde dedikert samtlige snaps til å klage over hvor irritert hun også var over dette. Men altså, hadde forstått det om det var stappfullt, men alle de andre sengene var ledige jo. Snakk om å henge seg opp i detaljer. Vitner om liten selvinnsikt over hele linjen. 

• Liker 36
Skrevet
9 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Mulig, men der var flere snapper fra begge to og når snapping av sengene etter at personalet hadde fjernet håndklene samt litt mer snapping av reglene på hotellet av når man hadde lov til å ta av solsenger. De virket faktisk veldig irriterte, men ja, er enig i at det burdet vært spøk, men er særdeles usikker...

• Liker 25
Skrevet (endret)
19 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Han blir "dømt" på ytringene sine, slik andre personer som lever av å selge seg selv blir,  da vil enhver ytring bli avveid mot andre ytringer. Dette er altså noe han trekker frem, helt frivillig, som en viktig sak å være på rett side av reglene, mens han fortsatt ikke har nevnt Aftenposten-kronikken som beskriver hvordan han selger sine barns privatliv til høystbydende. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 26
Gjest CecilieX
Skrevet

Det er relativt spesielt å se hvor vanskelig det er for dem å forholde seg til den virkelige verden. Denne klagingen over at andre folk tar seg til rette, minner meg om klagingen over at det ble kø ut av Oslo klokka 15. Men det mest påfallende er hvordan de da umiddelbart skal være nedlatende og snakke folk ned. I kø-saken ble det spekutert i at folk skulket jobb og ikke jobbet fulle dager, og slik er det med solsengene også; nedlatende kommentarer om folk som ikke forholder seg til regler. Jeg tror rett og slett både frue og mann har levd for lenge i lala-verden der de kan knipse og få alt i fanget. Og la meg ikke begynne med det latterlige i at de klager på at folk ikke jobber fulle dager eller bryter regler for å mele sin egen kake. Si meg, ser ikke disse to bjelken i eget øye? Jeg tror personlig de hadde hatt godt av å omgås mennesker som kunne korrigere dem, det er litt av et sosialantropologisk studium å se inn i den bobla de lever i.  

Skrevet
1 time siden, neon_sun skrev:

Det trodde jeg også, helt til jeg så fruen hadde dedikert samtlige snaps til å klage over hvor irritert hun også var over dette. Men altså, hadde forstått det om det var stappfullt, men alle de andre sengene var ledige jo. Snakk om å henge seg opp i detaljer. Vitner om liten selvinnsikt over hele linjen. 

Var nok veldig mye lettere å sette seg inn i hotellreglene enn i Markedsføringsloven 😉 

• Liker 41
Skrevet

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

De er fortsatt mentalt på tur i Spaceland, ser jeg

• Liker 11
Skrevet
2 timer siden, Selfie skrev:

Fra dagens Aftenposten -"Hun spår bråk når bloggerbarna blir voksne". Veldig god artikkel om bloggerbarna, og deres rett til personvern! CNE er nevt flere ganger, fordi hun er en av de som håver inn mest penger. 

image.jpg

#detsammetenkeralledeoppegåendemenneskeneiNorge

De er rett og slett ikke vel bevarte, fin artikkel.

• Liker 26
Skrevet
7 timer siden, Emilie112 skrev:

Mulig, men der var flere snapper fra begge to og når snapping av sengene etter at personalet hadde fjernet håndklene samt litt mer snapping av reglene på hotellet av når man hadde lov til å ta av solsenger. De virket faktisk veldig irriterte, men ja, er enig i at det burdet vært spøk, men er særdeles usikker...

Jeg tror ikke det er noen spøk. Jeg husker at de har klaget over dette med at folk holder av solsenger tidligere også, da de var på gran canaria i 2015. 

• Liker 12
Skrevet
6 timer siden, CecilieX skrev:

Det er relativt spesielt å se hvor vanskelig det er for dem å forholde seg til den virkelige verden. Denne klagingen over at andre folk tar seg til rette, minner meg om klagingen over at det ble kø ut av Oslo klokka 15. Men det mest påfallende er hvordan de da umiddelbart skal være nedlatende og snakke folk ned. I kø-saken ble det spekutert i at folk skulket jobb og ikke jobbet fulle dager, og slik er det med solsengene også; nedlatende kommentarer om folk som ikke forholder seg til regler. Jeg tror rett og slett både frue og mann har levd for lenge i lala-verden der de kan knipse og få alt i fanget. Og la meg ikke begynne med det latterlige i at de klager på at folk ikke jobber fulle dager eller bryter regler for å mele sin egen kake. Si meg, ser ikke disse to bjelken i eget øye? Jeg tror personlig de hadde hatt godt av å omgås mennesker som kunne korrigere dem, det er litt av et sosialantropologisk studium å se inn i den bobla de lever i.  

Ja, det er fascinerende. 

Skrevet
På 15.6.2017 den 22.59, Lafemmemauvaise skrev:

Ja, seriøst.

a) Hvis helsesøster påpekte at Stabburets leverpostei var best, så har vedkommende begått et lovbrudd. Helsepersonell (i statlig embede) har ikke lov til å anbefale et produkt fra en spesifikk produsent.

b) Hvis CBE nok en gang brukte en yrkestittel for å tillegge innlegget sitt en faglig kompetanse, så er dette også et lovbrudd. 

Er det sant? Når jeg fikk førstemann ble NAN reklamert for både av helsesøster og de på sykehuset. "Skal du ikke amme? Da må du gi NAN, det er den beste mme" "det er den vi anbefaler" husker det hang reklameplakater på helsestasjonen med NAN

og når vi skulle starte med tran var det "møllers tran er å anbefale"... 

sorry, ble litt OT her, men fikk litt sjokk nå... 

• Liker 4
Gjest Zeitgeist
Skrevet
33 minutter siden, Mahasor skrev:

Er det sant? Når jeg fikk førstemann ble NAN reklamert for både av helsesøster og de på sykehuset. "Skal du ikke amme? Da må du gi NAN, det er den beste mme" "det er den vi anbefaler" husker det hang reklameplakater på helsestasjonen med NAN

Ja, lovteksten er lagt ut litt senere i tråden.

Skrevet
9 timer siden, neon_sun skrev:

Kanskje det var forsøk på å fiske etter spons i form av avholdte solsenger til herr og fru fotballfrue? 🤗

• Liker 10
Skrevet (endret)
1 time siden, Mahasor skrev:

Det høres virkelig ikke bra ut. Det finnes mange ulike typer mme og det er ikke bra å "hjernevaske" usikre mødre til å tro at bare Nan duger. Mange babyer får store magesmerter av Nan, f eks fordi de trenger hypoallergen mme i stedet. Man har også den etiske problemstillingen med produsenten (Nestlé).

Jeg kan svært lite om mme da jeg har mm-barn, men i barselgruppene mine så har babyene brukt mange ulike typer mme, alt ut i fra hva babyene har tålt og foretrukket. En nybakt mor trenger ikke å kjenne på nederlag fordi babyen ikke tåler "Nan, den beste mme" (da har de allerede gjerne gått på en smell fordi de ikke fikk til ammingen) eller gulper opp "Møllers Tran, den beste tran". For noe tull! Det viktige er at babyen får næringen den tåler og liker. Igjen så er det gode grunner til at helsepersonell ikke skal promotere merkenavn da det kan få store konsekvenser.

Endret av Ultiva
  • Liker 10
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...