Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Varma
Skrevet

Bloggerens motto: "Det er enklere å få tilgivelse, enn tillatelse".

Videoannonse
Annonse
Skrevet
38 minutter siden, CecilieX skrev:

Akkurat det siste du skriver er vel essensen av bloggingen hennes. Hun har stram regi på alt, kan helt og holdent tegne opp sin fantasiverden som hun ønsker. Alt er perfekt, og er det ikke perfekt så redigerer vi det slik at det blir perfekt. Trenger vi støtte så dikter vi opp støtte. Det er litt som filmen The Truman Show, bare at CBE både spiller hovedrollen, skriver manus og har regi. 

Med GOD hjelp fra for tiden "finans-Åge" !! Merker at det er han som kommenterer og debatterer i kommentarfeltet. 🙄 Det er så gjennomskuelig. 

• Liker 15
Gjest xx girl xx
Skrevet
17 minutter siden, Pellepingpong skrev:

Wow! 👏

Jeg leser ikke bloggen og kjenner derfor derfor ikke til pilotfruens skrivestil, men jeg håper ikke dette er sarkastisk.. Er det ment som at hun faktisk syns dette er viktig, så skal jeg vurdere å begynne og lese den. 

Jeg tror hun mener det er viktig. I mine øyne er hun en  troverdig blogger. 

Skrevet
58 minutter siden, Pellepingpong skrev:

Wow! 👏

Jeg leser ikke bloggen og kjenner derfor derfor ikke til pilotfruens skrivestil, men jeg håper ikke dette er sarkastisk.. Er det ment som at hun faktisk syns dette er viktig, så skal jeg vurdere å begynne og lese den. 

Hun er veldig flink. Bloggen er absolutt verdt å lese etter min mening :-) 

• Liker 2
Skrevet

Tror frua holder stilt én dag til for så å ta en er-på-ferie, og håper alt er glemt til ferien er over.

• Liker 15
Skrevet
31 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Tror frua holder stilt én dag til for så å ta en er-på-ferie, og håper alt er glemt til ferien er over.

Akkurat det tror jeg også. Samme taktikk har hun brukt før. På et vis skjønner jeg henne siden jeg ikke tror hun eller mannen evner å diskutere saklig. 

• Liker 27
Skrevet

Hun må gjerne stikke hodet i sanden, men denne debatten er kommet for å bli. Også når ferien er over. Det kan jo ikke være spesielt kult å bli hengt ut i Aftenposten som en dårlig mor. Eskapader som bilderedigering og kommentarjuks blekner litt i forhold. 

• Liker 33
Skrevet

Jeg tror (i hvert fall håper jeg) at de har kommet til et veiskille nå.

På tross av massiv kritikk ang. billedjuks, juksekommentarer og ikke minst juksekommentatorer i bloggen, skjult reklame etc., har paret bare satt nesa i sky og fortsatt som om ingenting har skjedd. 

Debatten om egne barn for anskaffelse av reklameinntekter (til eget hushold) har kommet for å bli og vil ikke bli mindre i tiden fremover.

De gjør klokt i å stoppe opp nå og legge nye planer for hvordan de skal tjene til sitt daglige (lavkarbo)-brød. 

• Liker 24
Skrevet

Hun får vel skrive en reprise av 8.marsinnlegget sitt der hun forklarte hvor fælt det er med misunnnelige kjerringer eller "sure kjerringer som hater verden" som en formulering er. 

(I den kronikken skrives det forresten: "Jeg deler svært mye av livet til Lars-Kristian, Nelia og meg. Leserne mine vet i stor grad hvor vi er og hva vi gjør til enhver tid."

Litt motsatt av hva som har vært hevdet ellers; at bare en liten del av livet deles i sosiale medier. 

(regner med at sitat er OK, siden det er hentet fra NRK Ytring.)

• Liker 29
Skrevet

🙏🏼 For Aftenpostens artikkel👏🏼

• Liker 10
Skrevet

For en skjoldete baderomsvegg! Det malerarbeidet er HELT krise.

• Liker 5
Gjest Sirkustjukk
Skrevet

Applaus om noen herfra har svart i kommentarfeltet på Facebooksiden til Aftenposten i dag!

Man får vel egentlig bekreftet at de blåøyde folka fra CBEs kommentarfelt finnes på ordentlig😬

Skrevet

Så utrolig ubehagelig å komme i barnehagen mandag morgen (ja når ferien er over da), og vite at "alle" har fått med seg denne kritikken...Jeg hadde vært så skamfull!! Hvordan ER det egentlig å være CBE på privaten? Føler hun seg så hevet over hvermannsen at dette også preller av?

• Liker 40
Skrevet (endret)

*poff*

Endret av Hattifnatten
  • Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Man får vel egentlig bekreftet at de blåøyde folka fra CBEs kommentarfelt finnes på ordentlig😬

Nemlig!!! Med navn og ansikt! Man ser jo på hvilken endimensjonell måte de leser blogger. Stakkars Caroline!! Så slemme folk er mot henne! BARE ute etter å ta henne på alt hun gjør! Mange "venninner" i kommentarfeltet der ja.

• Liker 12
Gjest Xstrella
Skrevet

Ferien er vel sponset og da kommer det daglige blogginnlegg.

Gjest Anne B
Skrevet

Det finnes ingen unnskyldninger eller bortforklaringer på å eksponere barna på nettet. Det skjønner de nok veldig godt selv. Det ser rart ut også å publisere bilder med ryggen til kamera. De burde forstå at det holder nå. Legger merke til at 3 siste innlegg er et forsøk på feelgood. Hvor interessant er det å lese om de bikkjene?  De burde finne seg noe annet å gjøre. Tror eksponering av barna på nett vil bli et større og større dilemma for de fremover. Skal bli interessant å se hvordan de løser det. Det må være kjipt å Google seg selv og finne drøssevis av bilder og det er ikke så altfor mange år til det skjer. Når de begynner på skolen.

Skrevet

Jeg hadde et håp om at CBE, utdannet journalist, skulle ønske å svare på Sørheims kommentar. Aftenposten ville nok ha gitt plass til et svar fra Berg Eriksen. 

• Liker 28
Skrevet (endret)
9 minutter siden, mamsi skrev:

Jeg hadde et håp om at CBE, utdannet journalist, skulle ønske å svare på Sørheims kommentar. Aftenposten ville nok ha gitt plass til et svar fra Berg Eriksen. 

CBE har selvsagt tilsvarsrett i dette tilfellet. 

Spørsmålet man kan stille seg er om Sarah Sørheim og Aftenposten, som er Norges nest største avis (?) heller burde skrevet en kronikk om bilder av barn i sosiale medier UTEN å bruke CBE hennes navngitte datter (i Sørheims innlegg) som eksempel. Aftenposten bruker videre en faksimile av bilder fra bloggen og viser altså disse "skadelige" bildene fram til et langt større publikum enn de hadde i utgangspunktet. 

Dette gjør naturligvis Sørheim for å få klikk. Aftenpostens kulturredaksjon er selvsagt klar over at CBE og hennes blogg er et tema som engasjerer, og har hatt flere innlegg som henne som har skapt debatt tidligere - som de lenker til i teksten. Det er intet nytt ved hvordan mediene fungerer, men man kan spørre seg om Sørheim og Aftenposten er så mye bedre enn CBE når de velger å bruke et konkret eksempel, og ikke omtale dette mer generelt, for klikk og likes.

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...