Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
18 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Dette gjør naturligvis Sørheim for å få klikk. 

Donald Trump-argumentasjon.

Hva med å ta til deg noen av de gode tilbakemeldingene som kommer i denne tråden fremfor konstant å være i forsvar? 

Det er mye støy i denne tråden, den er tross alt åpen for alle, men jammen er det mange gode innlegg også. Er det virkelig så vanskelig å opptre bare med en ørliten dose ydmykhet av og til?

Endret av Speedmaster
  • Liker 34
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om vi alle legger godviljen til her nå, klarer vi å komme på noen tilfeller hvor bilder av barn på nettet er til det beste for barnet? Jeg har ett eksempel; å sette lys på viktige temaer, som for eksempel vaksinering. Her om dagen så jeg et bilde av en nydelig jente, med en tekst som i korte trekk forteller at dersom du ikke vaksinerer barna dine - så går det utover denne jenta. I slike tilfeller syns jeg faktisk at det er greit, selv om jeg nok ikke ville ha gjort det selv. 

Men, på blogg? I hvilke situasjoner er det til det beste for barnet at det deles om det, og deles bilder av det? 

• Liker 14
Skrevet

Hjelpe meg! Det gikk hvor mange dager fra hun spurte om "tips" til hvor man kan kjøpe en ny rettetang i området, før hun vipps hadde fått en sponset. Ref siste snap.

Nok et eksempel hvor hun skjult fisker etter spons, og fader meg får det også!

• Liker 41
Skrevet

Fire nye snapper i dag om ny krølltang fra GHD. Kun den tredje er merket som sponset. 

Altså, er det så vanskelig å skjønne lovverket rundt dette? :bond:

• Liker 25
Skrevet

Det er så gnient, når bloggen genererer millioninntekt, og så skal man for sitt bare liv ikke kjøpe rettetangen eller dekke stell av negler selv! 🙄

• Liker 35
Skrevet
1 minutt siden, Pizzapanda skrev:

Fire nye snapper i dag om ny krølltang fra GHD. Kun den tredje er merket som sponset. 

Her har CBE utrolig mye å lære av den langt mindre erfarne men langt mer troverdige Pilotfruen.

• Liker 18
Skrevet
2 minutter siden, Pizzapanda skrev:

Og jeg la ikke merke til sponsemerkingen, tipper det er flere enn meg. Den første skal merkes! 

• Liker 10
Skrevet (endret)
42 minutter siden, Kollontaj skrev:

Og jeg la ikke merke til sponsemerkingen, tipper det er flere enn meg. Den første skal merkes! 

Dette er det VELDIG tydelige og helt oppdaterte regler på. Som vanlig; flaut og uprofesjonelt fra cbe.no. 

Endret av Ultiva
  • Liker 22
Skrevet
Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Samme her! Jeg blir helt matt.

Når ikke-bloggere kan lovverket bedre enn #bestiklassenbloggen :ac:

• Liker 10
Gjest Topptur
Skrevet
1 time siden, Sølv_dugg skrev:

Hjelpe meg! Det gikk hvor mange dager fra hun spurte om "tips" til hvor man kan kjøpe en ny rettetang i området, før hun vipps hadde fått en sponset. Ref siste snap.

Nok et eksempel hvor hun skjult fisker etter spons, og fader meg får det også!

Eg har henne ikkje på snap, men spurde ho seriøst om kor ho kunne kjøpe rettetang? Kva med å prøve hos frisør eller elektrisk butikk? 

Virkar nesten så det går sport i å ikkje betala for noko. 

Skrevet
6 minutter siden, Topptur skrev:

Eg har henne ikkje på snap, men spurde ho seriøst om kor ho kunne kjøpe rettetang? Kva med å prøve hos frisør eller elektrisk butikk? 

Virkar nesten så det går sport i å ikkje betala for noko. 

Ja hun spurte på snap om noen visste hvor det fantes lik krølltang (GHD?) i Sarpsborg.  

• Liker 12
Gjest Anna Nas
Skrevet (endret)

Her skriver jeg generelt for ikke å ryke i sensur pga evt brukerdebatt. Til moderator gjør jeg i samme slengen oppmerksom på at jeg ikke diskuterer bloggerens barn, men bemerker en kommentar i Aftenposten om bloggerens bruk av eget barn i reklame.

Caroline Berg Eriksen er ikke offeret her. Det er heller ikke mannen hennes. Å bortforklare en saklig, kritisk kommentar fra Aftenpostens kulturredaktør med at vedkommendes arbeidsgiver bare jager etter klikk og lesere, og at det nærmest er urettferdig at det bare er Caroline Berg Eriksens navn nevnes i sakens anledning, er etter min oppfatning kun et uttrykk for ren og skjær offermentalitet.

I motsetning til det noen, evt mange, påstår, er CBE.no langt fra den første "mamma"bloggen (dvs bloggere som utleverer egne barn i en kommersiell setting) som har blitt gjenstand for medieoppmerksomhet. Side2 har flere ganger snakket med Anna Rasmussen om eksponering av egne barn i sosiale medier, det samme har VG.no og andre medier. Seher.no har hatt en artikkel med flere navngitte mammabloggere, og Camilla Øvestad ble konfrontert på God Morgen Norge. 

Uavhengig av alt dette må Caroline Berg Eriksen som profesjonell, tåle å få oppmerksomhet som ikke bare er positivt vinklet. Det er altså helt vanlig at bedrifter/kommersielle aktører/offentlige personer blir gjenstand for medieoppmerksomhet hvis de gjør noe som er verdt å skrive om. Det er derimot veldig uvanlig at det skrikes om at det er feil eller urettferdig at det bare er én bedrift eller offentlig person som får navnet sitt på trykk, når andre handler på samme måte.

Ang. tilsvarsretten som nevnes av en bruker, er det viktig å merke seg at rent presseetisk er det sånn at den som gjør seg utilgjengelig eller ikke vil svare, kan miste tilsvarsretten, og det nærmer seg vel den situasjonen nå. Ikke at jeg tror et tilsvar ville blitt avvist. Ikke i det hele tatt. Dessuten har det jo fra første sekund vært mulig for bloggeren å bruke sin egen blogg til å gi et tilsvar og begrunne egen praksis. 

Edit: Men etter det jeg forstår i denne tråden, er hun i disse dager mer opptatt av å få ny krølltang. 

Endret av Anna Nas
Skrevet

Fysøren altså! Flaks for Carro at hun fikk ny krølltang levert på døren bare noen timer etter at hun skrev på snapchat at den gamle tok kvelden. 

Rakk det til hun skulle på ferie også tilogmed! 

Er sikker på at hun kunne kjøpt sin egen på dagen om det var så krise, hos frisørsalonger foreksempel. Som vi vanlige dødelige gjør :) 

Skrevet

Heldige meg💕 

Ja, kast all troverdighet over bord for å tigge krølltang. Krølltang! 

• Liker 33
Skrevet
37 minutter siden, Kollontaj skrev:

Heldige meg💕 

Ja, kast all troverdighet over bord for å tigge krølltang. Krølltang! 

Det er så smålig! At det går an.....Tiggingen når stadig nye høyder og vil ingen ende ta. Flaut!

• Liker 18
Gjest New Girl
Skrevet

Er det ikke spons og reklame hun lever av da? Er vel ikke spesielt sjokkerende at hun søker sponsorer og at de biter på? Som en av Norges største og mest kjente blogger så må det vel være veldig ettertraktet å få produktet sitt omtalt av henne. 

På tross av negativ omtale de siste dagene så tviler jeg på at bloggen blir mindre besøkt. Det har vel ofte heller motsatt effekt? All PR er god PR i slike tilfeller?

Skrevet (endret)
13 minutter siden, New Girl skrev:

Er det ikke spons og reklame hun lever av da? Er vel ikke spesielt sjokkerende at hun søker sponsorer og at de biter på? Som en av Norges største og mest kjente blogger så må det vel være veldig ettertraktet å få produktet sitt omtalt av henne. 

På tross av negativ omtale de siste dagene så tviler jeg på at bloggen blir mindre besøkt. Det har vel ofte heller motsatt effekt? All PR er god PR i slike tilfeller?

Det er definitivt dette hun lever av. Men med en nokså stabil millionintekt vil man jo kunne tro at de valgte å prioritere troverdighet og ettermæle også. Dvs å ikke reklamere for absolutt alt som finnes der ute. Reklamekalenderen i desember i fjor er et grelt eksempel som viser at de gladelig reklamerer for omtrent hva som helst.

Endret av Ultiva
  • Liker 25
Gjest Topptur
Skrevet
59 minutter siden, Gia_ skrev:

Fysøren altså! Flaks for Carro at hun fikk ny krølltang levert på døren bare noen timer etter at hun skrev på snapchat at den gamle tok kvelden. 

Rakk det til hun skulle på ferie også tilogmed! 

Er sikker på at hun kunne kjøpt sin egen på dagen om det var så krise, hos frisørsalonger foreksempel. Som vi vanlige dødelige gjør :) 

Eg innser at eg virker litt opphengd her nå, men spurde ho altså på snap om kvar ho kunne kjøpe krølltang, for så å få ei på døra? Heime hjå seg sjølv? 

Eg hadde seriøst krøpe saman i skam! 

Skrevet (endret)

Jeg og, hadde tilbudt meg å betale, faktisk. 

(Om noen mot formodning hadde kommet hjem til meg med ei rettetang.)

Endret av Kollontaj
  • Liker 14
Gjest Loffeliten
Skrevet
40 minutter siden, Topptur skrev:

Eg innser at eg virker litt opphengd her nå, men spurde ho altså på snap om kvar ho kunne kjøpe krølltang, for så å få ei på døra? Heime hjå seg sjølv? 

Eg hadde seriøst krøpe saman i skam! 

Jada. Den gamle krølltangen hadde tatt kvelden, så hun la ut bilde på snap og "lurte på hvor hun kunne få tak i en ny". :rolleyes: Eller tigget om sponsing, om du vil. 

Og i dag kom det en serie bilder på snap av ny krølltang som var levert på døren hos henne. Heldige meg, hjerte hjerte hjerte. Husket til og med å merke som spons på bilde nummer tre eller deromkring. #bestiklassen

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...