Polly. Skrevet 10. juni 2017 #34301 Skrevet 10. juni 2017 Har prøvd å poste en kommentar på fb-siden deres, men den ble filtrert bort og vises ikke. Kommentaren min inneholdt sikkert ord som er blokkert fra fb-siden deres, siden de har lagt inn et såkalt automatisk filter i kommentarfeltet på fb. La også igjen en kommentar på bloggen for noen dager siden, men den er fortsatt ikke godkjent. Ingen av kommentarene inneholdt hverken hets, personangrep eller noe i den duren der. Synes det er ufattelig feigt av bedriften å stikke hode ned i sanden, la tiden gå og ikke slippe igjennom noe konstruktiv kritikk vedrørende den artikkelen i Aftenposten. Det sier mye om bedriften. 18
Shopgirl2014 Skrevet 10. juni 2017 #34302 Skrevet 10. juni 2017 (endret) 15 minutter siden, CecilieX skrev: Jeg tygger på standpunktet ditt @Shopgirl2014. Sannheten er vel at verken du eller jeg kan spå om fremtiden. Jeg tror de kan ta skade av å bli eksponert, du tror ikke. Faktum er at vi ikke vet. Det jeg ikke forstår er hvordan man kan ta sjansen. Ved å ikke eksponere dem så tar man ingen sjanse, da er man sikker. Så da velger jeg føre var prinsippet. Hvis barnas beste skal legge til grunn for hva man velger, så ser jeg ikke hvordan det skal være til barnas beste å bli eksponert. I forhold til en del andre bloggere, så kan man faktisk diskutere det, fordi mors inntekt avhenger av at barna eksponeres, men i tilfellet familien Berg Eriksen så er ikke økonomi et tema. Ok. Men synes du det er nødvendig med et regelverk som begrenser retten til å poste bilder av barn i sosiale medier? Hvem skal i så fall håndheve det? Hva bør aldersgrensen være? Mener du dette også bør gjelde familiealbum på fb? Hvor skal grensen gå? Ved antall bilder? Er nysgjerrig. Endret 10. juni 2017 av Shopgirl2014 La til noen linjer 1
Gjest CecilieX Skrevet 10. juni 2017 #34303 Skrevet 10. juni 2017 (endret) 9 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Ok. Men synes du det er nødvendig med et regelverk som begrenser retten til å poste bilder av barn i sosiale medier? Ja, jeg mener at vi trenger et regelverk som noen har ansvar for å håndheve. Men jeg er åpen for andre forslag, så lenge det betyr at man hindrer eksponeringen. Endret 10. juni 2017 av CecilieX
Attami Skrevet 10. juni 2017 #34304 Skrevet 10. juni 2017 3 timer siden, Aricia skrev: Minner også om Sara Eline Grønvolds utlegging av jusen i dette iht Barnekonvensjonen: Eksponeringen skal være til barns beste dersom den skal kunne forsvares. Å snu hensynet på hodet, og i stedet legge til grunn at noe ikke er skadelig for barnet, holder faktisk ikke. Frua har tidligere sagt at pengene hun tjener på slike annonser kommer avkommet tilgode. Derfor synes frua det er helt innafor å eksponere avkommet på bloggen. Hva med å tenke med innsida av hue? 4
Emilie112 Skrevet 10. juni 2017 #34305 Skrevet 10. juni 2017 29 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Ok. Men synes du det er nødvendig med et regelverk som begrenser retten til å poste bilder av barn i sosiale medier? Hvem skal i så fall håndheve det? Hva bør aldersgrensen være? Mener du dette også bør gjelde familiealbum på fb? Hvor skal grensen gå? Ved antall bilder? Er nysgjerrig. Når det skjer så ofte at man vet "alt" om barnet og spesielt når det tjenes penger på det. Dessuten er det en stor forskjell når man legger bilder på en blogg kontra på ens egen feks Facebook-side. Men generelt mener jeg at folk må slutte å legge ut bilder av barna sine på sider hvor "hvermannsen" kan se uansett hva. 7
Gjest Gia_ Skrevet 10. juni 2017 #34306 Skrevet 10. juni 2017 6 timer siden, Topptur skrev: Eg innser at eg virker litt opphengd her nå, men spurde ho altså på snap om kvar ho kunne kjøpe krølltang, for så å få ei på døra? Heime hjå seg sjølv? Eg hadde seriøst krøpe saman i skam! Jepp, det gjorde hun. Helt spesifikt! Måtte være Ghd 38mm, fint for sponsorer å vite vett Skammelig.
Gjest CecilieX Skrevet 10. juni 2017 #34307 Skrevet 10. juni 2017 26 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Ok. Men synes du det er nødvendig med et regelverk som begrenser retten til å poste bilder av barn i sosiale medier? Hvem skal i så fall håndheve det? Hva bør aldersgrensen være? Mener du dette også bør gjelde familiealbum på fb? Hvor skal grensen gå? Ved antall bilder? Er nysgjerrig. Hvilken nytteverdi har barnet av at det legges ut bilder av det? Det spørsmålet kan jeg like godt stille meg selv. Har du en åpen profil på SoMe så er slike bilder tilgjengelige for alle. Jeg kan ikke se at det verken for mine barn eller for CBE barn skal tilføre livet deres en positiv verdi at bilder av dem postes på mine konti. For meg er det mer logisk å sende bildene på sms til bestemor og bestefar, men det er jo utelukkende ut fra mitt behov for å skryte av dem, og bestemor og bestefar sitt behov for å se dem. Jeg vet jeg fremstår noe fundamentalistisk i å ikke skille mellom familiealbum på Facebook og kommersiell virksomhet med tusenvis av fremmede mennesker, for legger du barnets beste til grunn og min påstand om føre var prinsippet så ser jeg ingen grunn til at det skal være forskjell. Det er rett og slett ingen ting barnet har behov for for å ha en god barndom. Men skikkelig gøy at vi kan sende ballen litt frem og tilbake og faktisk veien litt for og imot.
Gjest Tekola Skrevet 11. juni 2017 #34308 Skrevet 11. juni 2017 Tråden er ryddet for persondebatt, personangrep, spekulasjoner, avsporinger, kommentarer til moderering og svar til dette. Spørsmål og kommentarer til modereringen kan sendes på PM til meg eller postes på Ris og ros-forumet. Deler av debatten er flyttet ut til Bloggerbarna-tråden. Tekola, teamleder.
LilleSnupp Skrevet 11. juni 2017 #34309 Skrevet 11. juni 2017 Er merkingen "inneholder annonselenker" godt nok ifl siste presisering? Burde det ikke vært "reklame for annonselenker"? 4
Gjest Varma Skrevet 11. juni 2017 #34310 Skrevet 11. juni 2017 På 10. juni 2017 den 20.35, Shopgirl2014 skrev: Ok. Men synes du det er nødvendig med et regelverk som begrenser retten til å poste bilder av barn i sosiale medier? Hvem skal i så fall håndheve det? Hva bør aldersgrensen være? Mener du dette også bør gjelde familiealbum på fb? Hvor skal grensen gå? Ved antall bilder? Er nysgjerrig. Seriøst? Her tåkelegger du det det faktum at en mindreårig uten mulighet til å samtykke, blir brukt i kommersiell sammenheng. Det er ikke snakk om private feriebilder, men en annonse som generer penger til familien AS. Det er etisk og moralske forkastelig og kan ikke sidestilles med ukritisk deling av bilder på SoMe.
Isola2 Skrevet 12. juni 2017 #34311 Skrevet 12. juni 2017 Rart hvordan det ALLTID er så mye turbulens på flyturene til frua..pleier aldri å være det når jeg er ute å reiser... 16
BlendaSensitive Skrevet 12. juni 2017 #34312 Skrevet 12. juni 2017 19 minutter siden, Isola2 skrev: Rart hvordan det ALLTID er så mye turbulens på flyturene til frua..pleier aldri å være det når jeg er ute å reiser... Hun er flyredd, så normale bevegelser oppleves sikkert litt mer dramatisk for henne. 12
Gjest Sirkustjukk Skrevet 12. juni 2017 #34313 Skrevet 12. juni 2017 Sikkert noen som kan forbarme seg over henne med et sponsa flyskrekkkurs🙄 (Sorry, kunne ikke la være)
Coccinelle Skrevet 12. juni 2017 #34314 Skrevet 12. juni 2017 Er det noen som kan legge ut den linken til FOs presiseringer angående regelverket for merking? Har bladd meg litt bakover i tråden, men finner den ikke, så please? :-) 2
Hoppelopp Skrevet 12. juni 2017 #34315 Skrevet 12. juni 2017 (endret) 55 minutter siden, Coccinelle skrev: Er det noen som kan legge ut den linken til FOs presiseringer angående regelverket for merking? Har bladd meg litt bakover i tråden, men finner den ikke, så please? :-) https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some 😊 Boligalarm innlegget fra 04.06 er merket "annonse" på bloggen, men ikke på Twitter. Kan det virkelig være så vanskelig å følge retningslinjene? 🙈 Håper virkelig at FO følger opp og slår ned på dette! Endret 12. juni 2017 av Hoppelopp La til tekst 15
Gjest Sirkustjukk Skrevet 12. juni 2017 #34316 Skrevet 12. juni 2017 4 minutter siden, Hoppelopp skrev: https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some 😊 Boligalarm innlegget fra 04.06 er merket "annonse" på bloggen, men ikke på Twitter. Kan det virkelig være så vanskelig å følge retningslinjene? 🙈 Håper virkelig at FO følger opp og slår ned på dette! Hun "glemte" også å merke med #annonse på Snapchat når hun refererte til blogginnlegg med annonseinnhold. Kommentaren min om hvorfor hun ikke merket på snap ble aldri publisert. Sendt tips til FO👍🏻
Hoppelopp Skrevet 12. juni 2017 #34317 Skrevet 12. juni 2017 13 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Hun "glemte" også å merke med #annonse på Snapchat når hun refererte til blogginnlegg med annonseinnhold. Kommentaren min om hvorfor hun ikke merket på snap ble aldri publisert. Sendt tips til FO👍🏻 Sjokk at den kommentaren ikke ble publisert😂 Jeg ønsker å tipse om alarm innlegget, men Kan man ikke tipse anonymt? 4
Gjest Sirkustjukk Skrevet 12. juni 2017 #34318 Skrevet 12. juni 2017 7 minutter siden, Hoppelopp skrev: Sjokk at den kommentaren ikke ble publisert😂 Jeg ønsker å tipse om alarm innlegget, men Kan man ikke tipse anonymt? Ja, man må ikke nødvendigvis legge igjen fullt navn. Jeg ser heller ikke for meg at FO angir de som tipset om sløve bloggere. https://forbrukerombudet.no/tips-eller-klage/tips-oss
Coccinelle Skrevet 12. juni 2017 #34319 Skrevet 12. juni 2017 Takk, Hoppelopp. Ser jo nå at det er den samme jeg googlet meg fram til. Trodde det var kommet en annen en, som var enda mer "inn med teskje". Denne er jo forsåvidt klar nok :-) Og som Lillesnupp skriver: "inneholder annonselenker" er ikke godt nok. Det skal stå reklame eller annonse øverst, ikke sant? 6
Gjest pelikanen Skrevet 12. juni 2017 #34320 Skrevet 12. juni 2017 Himmel, hvor mye dere vet om denne bloggeren. Det er stort sett bare kritikk. Hvorfor kan denne bloggeren holde på? Jo, for det er dere som går inn på bloggen. La vær å klikke dere inn. Det gjelder alle blogger. Så vi de dø sakte ut. For meg har de liten troverdighet. Derfor bruker jeg ikke blogger,som går på utseende,klær,sminke. Jeg bruker kun 2 blogger. Det er Trines matblogg og gladkokken.
Fremhevede innlegg