Aricia Skrevet 13. juni 2017 #34401 Skrevet 13. juni 2017 (endret) 1 time siden, Anna Nas skrev: Ja! At journalisten ikke stiller et eneste kritisk oppfølgingsspørsmål når intervjuobjektet nekter å ta ansvar og innrømme dårlig dømmekraft, er dårlig journalistisk håndverk. Her kunne journalisten laget en interessant sak om bruk av barn i kommersielle sosiale medier, med vekt på annonsørenes ansvar og involvering, så lar vedkommende seg finte rett ut i første sving. Makan. Enig. Men da kommetarfusk-saken kom opp var det også typisk tema kun i kjendisjournalistikken - type Senkveld og VG Rampelys. Der stiller man ikke kritiske spørsmål, og går definitivt ikke i dybden, det inngår ikke i formatet. Derfor synes jeg det var så bra med den kommentaren i Aftenposten sist uke, for endelig tas dette stoffet opp i en annen type artikler som behandler det mer seriøst og profesjonelt. Imaget om lett underholdning og rosablogging fra pikerommet har gitt store bloggere carte blanche til å ta seg til rette alt for lenge - blant annet fordi seriøse medier og journalister ser ut til å være redde for å blamere seg selv ved å ta i tematikken. Endret 13. juni 2017 av Aricia 19
Keaton Skrevet 13. juni 2017 #34402 Skrevet 13. juni 2017 Bloggere får generelt lite korrigering fra "gammel media", de har et enormt handlingsrom til å manipulere og forføre leserne sine. Virker som journalister mener at de må beskyttes mot seg selv, med noen hederlige unntak. 14
Attami Skrevet 13. juni 2017 #34403 Skrevet 13. juni 2017 Noen som ser noen prislapper, eller har Frua husket å klippe dem av..? 5
Gjest Topptur Skrevet 13. juni 2017 #34404 Skrevet 13. juni 2017 1 time siden, Attami skrev: Noen som ser noen prislapper, eller har Frua husket å klippe dem av..? Så om me ikkje finn noko å ta dei på, er det berre å trekke fram gamle synder. Igjen og igjen og igjen og........
Inocybe Skrevet 13. juni 2017 #34405 Skrevet 13. juni 2017 (endret) 40 minutter siden, Topptur skrev: Så om me ikkje finn noko å ta dei på, er det berre å trekke fram gamle synder. Igjen og igjen og igjen og........ Gamle og gamle. Det er da ikke lenge siden vi så denne synden (for å bruke ditt eget uttrykk) sist. Hva mener du egentlig er gammelt? Noen uker? Noen måneder? Du har kanskje samme forhold til tidsregning som Villa Paprika? PS den der "ta dem" har du brukt ørten fjørten ganger selv etter du har fått forklart at det ikke er det det handler om. Hakk i platen eller? PPS. Beklager dere andre for at jeg svarer denne useriøse brukeren, men jeg lurer oppriktig på hva denne brukeren mener er gammelt. Er det gnåling om man diskuterer Holocaust (for å ta den litt ut) for eksempel? Personlig hadde jeg blitt helt ferdig med fadesene til CBE på et blunk, hvis hun hadde tatt ansvar, unnskyldt seg oppriktig og ikke gjort det igjen. Men ingen av de tre delene klarer hun ikke så da er jeg ikke helt ferdig jeg heller. Endret 13. juni 2017 av Inocybe Skrivefeil 16
Shopgirl2014 Skrevet 13. juni 2017 #34406 Skrevet 13. juni 2017 (endret) 29 minutter siden, Inocybe skrev: Gamle og gamle. Det er da ikke lenge siden vi så denne synden (for å bruke ditt eget uttrykk) sist. Hva mener du egentlig er gammelt? Noen uker? Noen måneder? Du har kanskje samme forhold til tidsregning som Villa Paprika? PS den der "ta dem" har du brukt ørten fjørten ganger selv etter du har fått forklart at det ikke er det det handler om. Hakk i platen eller? PPS. Beklager dere andre for at jeg svarer denne useriøse brukeren, men jeg lurer oppriktig på hva denne brukeren mener er gammelt. Er det gnåling om man diskuterer Holocaust (for å ta den litt ut) for eksempel? Personlig hadde jeg blitt helt ferdig med fadesene til CBE på et blunk, hvis hun hadde tatt ansvar, unnskyldt seg oppriktig og ikke gjort det igjen. Men ingen av de tre delene klarer hun ikke så da er jeg ikke helt ferdig jeg heller. Å diskutere den systematiske torturen og tilintetgjørelsen av nesten 11 millioner mennesker (ca. 3 millioner barn) 72 år etter at verden ble klar over dette er ikke "gnåling" nei. Men å, gang på gang, ta opp at en blogger glemte å klippe av en prislapp på et plagg hun skulle reklamere for er nettopp det: gnåling. BTW, å nevne Holocoast i samme åndedrag som bloggen til CBE er ikke "å ta den litt ut", det er helt hinsides! Endret 13. juni 2017 av Shopgirl2014 21
JJBU Skrevet 13. juni 2017 #34407 Skrevet 13. juni 2017 3 innlegg fra Hellas, alle 3 er fulle av reklame og en meget "stylet" selvutnevnt fashionista/moteløve/designer/ikon.... For Guds skyld HKH, slapp av, du er på feire. Få deg noen sandaler som passer føttene dine, gå med klær du liker og kanskje, bare kanskje tør å slipp litt sol til på kroppen din, Draculatrenden du har kastet deg på eksisterer ikke.... Du er på stranda i Hellas, ikke på fest hos greven i Transylvania.... 30
smoothies Skrevet 13. juni 2017 #34408 Skrevet 13. juni 2017 Hei må bare si at jeg syntes hun lager utrolig mye bra oppskrifter osv. Veldig mye inspirasjon til lavkarbo 1
Gjest Sirkustjukk Skrevet 13. juni 2017 #34409 Skrevet 13. juni 2017 4 minutter siden, smoothies skrev: Hei må bare si at jeg syntes hun lager utrolig mye bra oppskrifter osv. Veldig mye inspirasjon til lavkarbo Nja, i hovedsak andres oppskrifter som hun gjør små endringer på og blir fornærmet når hun blir bedt om å gi opphavsperson kred.
smoothies Skrevet 13. juni 2017 #34410 Skrevet 13. juni 2017 Akkurat nå, Sirkustjukk skrev: Nja, i hovedsak andres oppskrifter som hun gjør små endringer på og blir fornærmet når hun blir bedt om å gi opphavsperson kred. Det er jo ikke bra! hun må ha blitt flinkere på dette i det siste fordi hun har alltid ( i det siste) oppgitt hvor hun har funnet oppskrifter og at hun har endret de litt. Jeg har forståelse for at hun ikke kan finne på alt selv, men på den positive siden så fungerer hun jo som et slags "lavkarbo oppslagsverk" i forhold til oppskrifter. jeg har aldri lest bloggen hennes før men jeg ble positivt overrasket over oppskriftene hennes nå 2
Frukthage Skrevet 13. juni 2017 #34411 Skrevet 13. juni 2017 5 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Nja, i hovedsak andres oppskrifter som hun gjør små endringer på og blir fornærmet når hun blir bedt om å gi opphavsperson kred. Så sant! "Nei, denne oppskriften er helt forskjellig fra X sin oppskrift. Hun bruker 1 ts salt, jeg bruker 0,5 ts salt". 22
Luka_S Skrevet 13. juni 2017 #34412 Skrevet 13. juni 2017 7 timer siden, Fotballfluen skrev: Min personlige mening er at frua tar seg absolutt best ut når hun har på seg jeans, sneakers og en enkel genser kombinert med lite sminke, ingen extensions eller løsvipper. Skjønner ikke at hun gidder å bruke så mye tid på å sminke seg ihjel når hun ser mye bedre ut uten all staffasjen. Enig! Jeg blir så stressa av det opplegget hun kjører på sydenturen. Hallo, CBE, du er på ferie! (Eller, "ferie", hun jobber jo hele tiden, tydeligvis.) Hvorfor kan hun ikke bare chille, dra på seg en myk t-skjorte og en avslappet shorts, eller en løs sommerkjole? Slappe litt av og nyte ferien? Helt greit å stæsje seg litt opp når de skal ut og spise middag om kvelden, men dette kjøret med full pansersminke og rare stivpyntede antrekk fra grytidlig om morgenen gjør meg helt matt. Gir helt motsatt effekt fra det hun sikkert prøver å oppnå, reklamere for disse antrekkene. 30
Gjest Sirkustjukk Skrevet 13. juni 2017 #34413 Skrevet 13. juni 2017 (endret) 28 minutter siden, smoothies skrev: Det er jo ikke bra! hun må ha blitt flinkere på dette i det siste fordi hun har alltid ( i det siste) oppgitt hvor hun har funnet oppskrifter og at hun har endret de litt. Jeg har forståelse for at hun ikke kan finne på alt selv, men på den positive siden så fungerer hun jo som et slags "lavkarbo oppslagsverk" i forhold til oppskrifter. jeg har aldri lest bloggen hennes før men jeg ble positivt overrasket over oppskriftene hennes nå *klipp klipp, orker ikke å sette igang denne diskusjonen* Lavkarbo og lavkarbo, det er vel heller denne imaginære cøliakien som rammer blogg-Norge så hardt og brutalt.... Endret 13. juni 2017 av Sirkustjukk
Pearl2.0 Skrevet 13. juni 2017 #34414 Skrevet 13. juni 2017 28 minutter siden, Luka_S skrev: Enig! Jeg blir så stressa av det opplegget hun kjører på sydenturen. Hallo, CBE, du er på ferie! (Eller, "ferie", hun jobber jo hele tiden, tydeligvis.) Hvorfor kan hun ikke bare chille, dra på seg en myk t-skjorte og en avslappet shorts, eller en løs sommerkjole? Slappe litt av og nyte ferien? Helt greit å stæsje seg litt opp når de skal ut og spise middag om kvelden, men dette kjøret med full pansersminke og rare stivpyntede antrekk fra grytidlig om morgenen gjør meg helt matt. Gir helt motsatt effekt fra det hun sikkert prøver å oppnå, reklamere for disse antrekkene. Åh, helt enig med deg. Blir anpusten av at hun skal ha på så syltrange skjørt og shortser. Det er jo så ubehagelig å trekke inn magen heele tiden. Mange av klesplaggene ser ut som de bare er akkurat passe, og hun burde hatt en størrelse større. 13
Keaton Skrevet 13. juni 2017 #34415 Skrevet 13. juni 2017 Veldig for små sko, håper for hennes del av hun bare hadde dem på for fotograferingen. Trange klær i blonde er ikke akkurat det jeg ville brukt i varmen. Og nesa er på plass igjen; contourert. 13
RandiO Skrevet 13. juni 2017 #34416 Skrevet 13. juni 2017 10 minutter siden, Kollontaj skrev: Veldig for små sko, håper for hennes del av hun bare hadde dem på for fotograferingen. Trange klær i blonde er ikke akkurat det jeg ville brukt i varmen. Og nesa er på plass igjen; contourert. Diskuteres det virkelig skostørrelse?! For real? 5
Keaton Skrevet 13. juni 2017 #34417 Skrevet 13. juni 2017 1 minutt siden, RandiO skrev: Diskuteres det virkelig skostørrelse?! For real? Nei, at hun bruker for små sko, hvis du gidder lese skikkelig. Hun selger klær og sko (blant mange andre varer), du vet det? Da er det helt greit å påpeke at hun selv velger for små sko. 28
Gjest Topptur Skrevet 13. juni 2017 #34418 Skrevet 13. juni 2017 1 time siden, Luka_S skrev: Enig! Jeg blir så stressa av det opplegget hun kjører på sydenturen. Hallo, CBE, du er på ferie! (Eller, "ferie", hun jobber jo hele tiden, tydeligvis.) Hvorfor kan hun ikke bare chille, dra på seg en myk t-skjorte og en avslappet shorts, eller en løs sommerkjole? Slappe litt av og nyte ferien? Helt greit å stæsje seg litt opp når de skal ut og spise middag om kvelden, men dette kjøret med full pansersminke og rare stivpyntede antrekk fra grytidlig om morgenen gjør meg helt matt. Gir helt motsatt effekt fra det hun sikkert prøver å oppnå, reklamere for disse antrekkene. Kvar ser de dette? Eg ser også tre innlegg, men bare eit 'festantrekk' og der ser det da verkeleg ut som dei er ute og et middag om kvelden? Dei to andre antrekka er kanskje litt 'rare', men uansett avslappa i stilen 36 minutter siden, Pearl2.0 skrev: Åh, helt enig med deg. Blir anpusten av at hun skal ha på så syltrange skjørt og shortser. Det er jo så ubehagelig å trekke inn magen heele tiden. Mange av klesplaggene ser ut som de bare er akkurat passe, og hun burde hatt en størrelse større. Ho har da ikkje nokon mage å trekke inn? Moten er jo små og inntilsittande plagg, og for dei som er slanke er dei nok behagelige å ha på.
filifjonka Skrevet 13. juni 2017 #34419 Skrevet 13. juni 2017 Hun er jo ikke på ferie, dette oppholdet på en feriedestinasjon er jo bare for å kjøre reklame for nye produkter. Den dagen Berg Eriiksen proglamerer ferie og logger av én uke skal jeg vurdere om jeg respekterer dama... 16
Gjest Topptur Skrevet 13. juni 2017 #34420 Skrevet 13. juni 2017 23 minutter siden, Kollontaj skrev: Nei, at hun bruker for små sko, hvis du gidder lese skikkelig. Hun selger klær og sko (blant mange andre varer), du vet det? Da er det helt greit å påpeke at hun selv velger for små sko. Det er vel kanskje det at nokon faktisk legg merke til at skoa er for små (?) nokon av oss finn fasinerande? Eg merkar at eg ser bloggen med andre auge etter å ha lese her ei stund, men lar meg stadig imponera (i mangel av eit betre ord) over auge for detaljar fleire har. Men sidan det blei ein diskusjon ut av skoa, er det ikkje slik at om ein løfte hælen opp slik CBE gjer på bileta, så vil foten skli fram og altså tærne kome litt utforbi (eg kjenne at eg blir litt flau øve meg sjøl som let meg engasjera i dette 🙈).
Fremhevede innlegg