Gjest Zeitgeist Skrevet 7. juni 2017 #34121 Skrevet 7. juni 2017 2 minutter siden, ¤flicka¤ skrev: Dette er sparetips for folk med bibliotek, røkesalong og foajé, forstår dere vel. Bibliotek med bøker kjøpt i en brukthandel, aldri lest, og kun brukt som blærefaktor. Og for folk som velger å tapetsere om et rom fordi tapet-fargen ikke passer til fargen på lekene.
Gjest Zaza Skrevet 7. juni 2017 #34122 Skrevet 7. juni 2017 Jeg er for øvrig såååå skeptisk til at bloggere ukritisk skal tipse naive lesere om alt fra trening, sparing i fond, prevensjon, kosthold osv. Når ble de spesialister på dette? Selv hevder hun i kommentarfeltet at Jeg regner med at de som leser tipsene tar det for det dem er, og ikke råd fra en fagperson. Nei kjære deg, det regner ikke jeg med! Med det forholdet hun har bygget opp mellom seg og "venninnene", så tror jeg at mange tar det hun skriver mer seriøst enn hun aner. Jeg ville heller ha forhørt meg hos en fagperson, men det er nok mange som ikke er kritisk til det hun skriver.
peachcanei Skrevet 7. juni 2017 #34123 Skrevet 7. juni 2017 1 time siden, Kollontaj skrev: 11 kommentarer publisert fra lesere/"lesere" under dukkeinnlegget (de resterende er hennes/deres svar). Du verden, så lite det innlegget interesserte. 😶 Ja, virker som det sensureres. 4
SusieDerkins Skrevet 7. juni 2017 #34124 Skrevet 7. juni 2017 8 minutter siden, peachcanei skrev: Ja, virker som det sensureres. vi vet at hun sensurerer. Det har hun vært åpen om at hun gjør. 8
Gjest Sirkustjukk Skrevet 7. juni 2017 #34125 Skrevet 7. juni 2017 Kommentaren min om manglende merking på Snapchat er ikke publisert.. Da får man vel konkludere med at spydige og syrlige kommentarer om merking er å fortrekke, men et helt enkelt spørsmål med sitat hentet fra FO's veileder er visst bare å overse. Ikke noe nytt egentlig.
Gjest Asti Skrevet 7. juni 2017 #34126 Skrevet 7. juni 2017 (endret) "Noen" spør i kommentarfeltet hvor kjolen er fra, jfr. http://www.carolinebergeriksen.no/2017/06/07/video-adax-caroline-berg-eriksen-ss17/ . Hvorfor ble jeg ikke overrasket over at svaret var "Zara". Det måtte jo enten være Gina Tricot eller Zara siden det er de to merkene CBE har vist til de siste månedene, men kanskje ikke Gina Tricot etter mai, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=172#comment-19816023 ? Vi får se om GT blir nevnt så ofte som i mars t.o.m. mai. Jeg håper at de som leser bloggen legger merke til hvilke merker CBE skriver ofte om (uten å ta betalt for), og deretter undrer seg over hvorfor de gir enkelte firma så mye gratis reklameplass. Tilføyelse: Jeg må bare si noe jeg har tenkt på lenge. For en drittbedrift CBE.no er. De selger reklameplass, og til hvilken pris? Og da snakker jeg ikke om prisen de tar for reklamen. Jeg har ikke annet enn forakt for denne bedriften. Endret 8. juni 2017 av Asti
Attami Skrevet 8. juni 2017 #34127 Skrevet 8. juni 2017 6 timer siden, Asti skrev: "Noen" spør i kommentarfeltet hvor kjolen er fra, jfr. http://www.carolinebergeriksen.no/2017/06/07/video-adax-caroline-berg-eriksen-ss17/ . Hvorfor ble jeg ikke overrasket over at svaret var "Zara". Det måtte jo enten være Gina Tricot eller Zara siden det er de to merkene CBE har vist til de siste månedene, men kanskje ikke Gina Tricot etter mai, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=172#comment-19816023 ? Vi får se om GT blir nevnt så ofte som i mars t.o.m. mai. Jeg håper at de som leser bloggen legger merke til hvilke merker CBE skriver ofte om (uten å ta betalt for), og deretter undrer seg over hvorfor de gir enkelte firma så mye gratis reklameplass. Tilføyelse: Jeg må bare si noe jeg har tenkt på lenge. For en drittbedrift CBE.no er. De selger reklameplass, og til hvilken pris? Og da snakker jeg ikke om prisen de tar for reklamen. Jeg har ikke annet enn forakt for denne bedriften. Hvor ble det av Get inpired...? 4
plastfolien Skrevet 8. juni 2017 #34128 Skrevet 8. juni 2017 To nye kommentarer er godkjent på dukkeinnlegget. For et fremskritt 4
Oz- Skrevet 8. juni 2017 #34129 Skrevet 8. juni 2017 http://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/Caroline-Berg-Eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-Det-er-kanskje-lov_-men-ikke-greit--Sarah-Sorheim-622698b.html "Barns personvern på nettet er under press. Vi foreldre må gjøre det som er til barnets beste, ikke lommeboken" 32
pøbelsara Skrevet 8. juni 2017 #34130 Skrevet 8. juni 2017 Så bra at Aftenposten synes det er på sin plass med dn redaksjonell kommentar om dette. Veldig bra og saklig kommentar av Sarah Sørheim! 39
Gjest CecilieX Skrevet 8. juni 2017 #34131 Skrevet 8. juni 2017 (endret) Applaus til Sarah Sørheim! Endret 8. juni 2017 av CecilieX
Gjest Sirkustjukk Skrevet 8. juni 2017 #34132 Skrevet 8. juni 2017 Wow, Sarah Sørheim!🙌🏻🙌🏻🙌🏻 Skal vi ta veddemål på hvor lenge det er til det kommer et sutreinnlegg fra CBE?
Keaton Skrevet 8. juni 2017 #34133 Skrevet 8. juni 2017 Flott! Da kan vi trollene her inne henvise til denne artikkelen heretter, siden den oppsummerer alt det som tidligere stod i denne tråden. 39
Gjest CecilieX Skrevet 8. juni 2017 #34134 Skrevet 8. juni 2017 1 minutt siden, Sirkustjukk skrev: Wow, Sarah Sørheim!🙌🏻🙌🏻🙌🏻 Skal vi ta veddemål på hvor lenge det er til det kommer et sutreinnlegg fra CBE? Metoden sist var vel å trekke misunnelseskortet, jeg setter pengene mine på det. #investeringsråd.
Inocybe Skrevet 8. juni 2017 #34135 Skrevet 8. juni 2017 (endret) Veldig bra Sarah Sørheim kulturredaktør i Aftenposten Virkelig bra at denne problemstillingen blir tatt opp i riksdekkende medier. Grovheten i dette overtrampet er så grumt at det er et glimrende eksempel å bruke i debatten om barneeksponering og bruk av barn i reklame. Selv de som virkelig ikke har peiling på hvilke overtramp av barns rettigheter som skjer i rosabloggverdenen vil nok få seg en vekker her. Endret 8. juni 2017 av Inocybe Skrivefeil 26
Aida_01 Skrevet 8. juni 2017 #34136 Skrevet 8. juni 2017 4 minutter siden, CecilieX skrev: Metoden sist var vel å trekke misunnelseskortet, jeg setter pengene mine på det. #investeringsråd. Eller #mammapolitiet ?! Uansett, en god og objektiv artikkel fra Sørheim. Måtte den bli lest av mange (bloggere)! 23
Aricia Skrevet 8. juni 2017 #34137 Skrevet 8. juni 2017 Blir spennende å følge med i kommentarfeltet under artikkelen i Aftenposten. Og ellers tenkte jeg det samme som @Kollontaj - dvs at artikkelen anførte argumenter som samtlige ble slettet fra tråden her i går. Enten har Sørheim fulgt med her, eller så har vi et klassisk tilfelle av "great minds think alike". 43
Keaton Skrevet 8. juni 2017 #34138 Skrevet 8. juni 2017 Når jeg får tid skal jeg kommentere der, skal bare ha en sponsefri bursdagsfeiring først. 29
Gjest CecilieX Skrevet 8. juni 2017 #34139 Skrevet 8. juni 2017 25 minutter siden, CecilieX skrev: Metoden sist var vel å trekke misunnelseskortet, jeg setter pengene mine på det. #investeringsråd. Men spøk til side, er det lov å håpe på å bli motbevist? Det hadde betydd så uendelig mye dersom flaggskipet i bloggverden hadde gått foran med et godt eksempel, tatt selvkritikk og endret holdning. Kom igjen da, Caroline, motbevis meg!
loffen Skrevet 8. juni 2017 #34140 Skrevet 8. juni 2017 Hurra for en flott artikkel i Aftenposten! Håper den blir lest av mange! Synd at allerede den første kommentaren som er skrevet, trekker sammenligninger med anonyme barn i f.eks. en Lano-reklame. Det er ikke det samme! Vi vet jo alt om bloggerbarna, fra hva de liker å ha på brødskiva, hvordan rommet deres ser ut, hvor de bor, favorittlekene, når de er syke.. ja ingenting er privat. 29
Fremhevede innlegg