Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Ok, så hun har ikke fått det til. Kanskje det blir bedre etterhvert. Jeg er også opptatt av interiør, men får det overhodet ikke til hjemme hos meg selv. Så akkurat dét synes jeg kanskje ikke man skal "ta" henne for mye på... 

Noen ganger vil man veldig gjerne, og så blir det kanskje ikke helt sånn som man ville. 

Jeg synes det er fint at hun kan fortelle om en Caroline som har tipi på kjøkkenet og en sti med leker på gulvet. Kanskje det blir flere slike innlegg fremover, nå som merkingen er under lupen. Men selv om jeg gjerne vil tro at hun skriver om dette fordi det er koselig, må jeg ærlig innrømme at jeg lurer jo på om hun skriver dette fra hjertet, eller om det er en måte å knytte leserne (kjøperne) tettere til seg, ved å være den "koselige, naturlige og ærlige Caroline". 

Synd å si at det er slike tanker man får, men det er det jo en grunn til... 🙄

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Ok, så hun har ikke fått det til. Kanskje det blir bedre etterhvert. Jeg er også opptatt av interiør, men får det overhodet ikke til hjemme hos meg selv. Så akkurat dét synes jeg kanskje ikke man skal "ta" henne for mye på... 

Noen ganger vil man veldig gjerne, og så blir det kanskje ikke helt sånn som man ville. 

Jeg synes det er fint at hun kan fortelle om en Caroline som har tipi på kjøkkenet og en sti med leker på gulvet. Kanskje det blir flere slike innlegg fremover, nå som merkingen er under lupen. Men selv om jeg gjerne vil tro at hun skriver om dette fordi det er koselig, må jeg ærlig innrømme at jeg lurer jo på om hun skriver dette fra hjertet, eller om det er en måte å knytte leserne (kjøperne) tettere til seg, ved å være den "koselige, naturlige og ærlige Caroline". 

Synd å si at det er slike tanker man får, men det er det jo en grunn til... 🙄

Forskjellen mellom deg og CBE er at du skryter ikke av hvor bra det har blitt, og viser frem hjemmet til ca. 40.000 (samtidig som man prøver å påvirke). ;) Jeg er veldig glad for at leserne sier i fra i kommentarfeltet der inne.

Alt av barneleker hun viser frem i stuene matcher interiøret, dvs. svart, hvitt og rødt. Og sarte farger på tipi som matcher barnerommet (det får visstnok også lov å stå på kjøkkenet).  

Det CBE skriver om handler om å knytte lesere til seg. Det er ikke noe naturlig og ærlig der.

Endret av Asti
Skrevet

Jeg synes ikke nødvendigvis at frua er så dårlig på interiør. Min stil er det absolutt ikke, men det er jo et gjennomgående tema i huset. 

Problemet for min del er at temaet blir alt for prangende (mørke og edgy farger blandet med ganske "tunge" og herskapelige møbler") og dominerende. Det er liksom ikke en eneste gjenstand som skal skille seg ut eller skape "spill" i den tunge stilen og da blir det veldig upersonlig og trist. Den verste fienden til Caroline når det kommer til interiør er nok ikke at hun mangler ressurser og penger, men kanskje at hun har for mye av dem. Jeg vil gjette at det er ganske lett å gå i den fella hvor du kjøper alt i en stil så lenge du har råd til det.

Jeg har en venninne som også bor i et litt eldre hus av typen som Caroline bor i, og hun har kjørt noe lignende, bare at hun bor litt trangere og har derfor valgt ut møbler som dominerer mindre. I tillegg har hun en del brukt og arvet, samt "gjenbrukte" møbler fra andre stiler hun har vært interessert i tidligere og er generelt mindre opptatt av at møblene skal stå oppstilt i perfekt symmetri. Resultatet er at stilen blir mye varmere, mer personlig og interessant. 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Viljaa skrev:

... Den verste fienden til Caroline når det kommer til interiør er nok ikke at hun mangler ressurser og penger, men kanskje at hun har for mye av dem. Jeg vil gjette at det er ganske lett å gå i den fella hvor du kjøper alt i en stil så lenge du har råd til det....

Jeg tror ikke det er der problemet ligger. Jeg tenker CBE prøver å være noe hun ikke er, dvs. hun vil innrede i en stil som hun tror "rike folk" med "fint hus" (villa) har, og så blir det bare (i mine øyne) "harry". Dvs. møbler fra TM og store pokalvaser som ser "billige ut" og som ikke passer inn i det hele tatt.

Gjest Loffeliten
Skrevet

Fruen (og altmuligmannen, ikke minst) vil liksom være eksperter på alt, de. De liker å tro/later som at de har skikkelig peiling på alt fra interiør til klær og sko og vesker og sminke og matlagning og kosthold og trening og så videre (og videre) - men lesere som faktisk har kompetanse innen et eller flere av feltene Fruen uttaler seg skråsikkert om eller driver "opplæring" i skjønner jo kjapt at hun bare later som. :opplyser:

Skrevet
3 timer siden, LilleSnupp skrev:

Hun har like mye peiling på hva som er in innen interiør som hun har peiling på det samme innen fashion.

Enig! Ikke mye inspirasjon å hente der.

• Liker 6
Gjest ricecrispies
Skrevet
På 6.5.2017 den 20.57, Ultiva skrev:

Ja man kan vel ikke leve på Freia melkesjokolade og Adams Matkasse. Men de har jo den sponsede bursdagskaka fra Hancock i fryseren da.

Hahaha😂

Skrevet
20 timer siden, J.. skrev:

Fordi deres oppfatning av smak er en annen enn din? (og andre..)

Er jo de selv som skal bo i det.

De/hun sier jo selv at de allerede vil male om, så fornøyd var de jo tydeligvis ikke. To rom skal males om, og fargene er hun usikker på. Når var de ferdige med huset, i mars? Så hele 3 mnd har de "elsket stilen".

15 timer siden, Kaffemonsteret skrev:

Leste kommentarene til innlegget om spisestua og 90 % var negative til fargen på vegg. Mange også til møblene. Er vel ikke ofte at det er så lite lovprising av fruens smak, så fargen blir nok garantert byttet ut.

Jepp, hun vil ha lys farge. :) 

Største problemet er ikke møblene eller fargene i seg selv, som enkeltprodukter. Men det er fryktelig statisk, for mye symmetri, for mange møbler er nyinnkjøpte og "matcher". Akkurat som klærne til frua, der hun tror att frynsete boots, frynsete jakke, frynsete skjorte og hatt "matcher".

Matcher betyr ikke at man setter sammen tre helt like ting, men finner tre ting som er ulike men passer sammen og gir en levende helhet og spennende uttrykk.

• Liker 28
Skrevet

I spisestueinnlegget er hun storfornøyd, men i kommentarfeltet er hun ikke fornøyd likevel. Som det sies over her, det er ikke bare fargen, det er helheten. 

• Liker 11
Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg har hatt lyst til å knatre ned et antall kommentarer om hvor lite vellykket oppussingen er, men jeg har tatt meg i det, fordi jeg er usikker på hvorfor i alle dager jeg lar meg provosere/engasjere/irritere. Men i det jeg leste meg opp på kommentarene her, så slo det meg at det problematiske er hvor forbanna skråsikker, nedlatende og besservisser svarene fra CBE har vært når hun har fått konstruktive tilbakemeldinger på feil som er gjort. Hun skal for all del aldri innrømme feil, eller verst av alt, at andre kan ha rett. Og ikke bare det, men hun argumenterer på en slik måte at folk som kommer med kommentarer som hun selv har bedt om, men som ikke hyller henne, de er det noe i veien med. 

Folk har kommet med kunnskapsrike tilbakemeldinger om helt elementære feil. Men frua benekter, for hun vet best. Da blir det helt merkelig å se hvordan hun nå plutselig innser at resultatet ikke var vellykket. 

Hun hadde fremstått som så voldsomt mye mer sympatisk hvis hun ikke tviholdt på fasaden som allvitende og perfekt. Problemet nå er jo bare at når hun prøver å skrive innlegg der hun skal fremstå ekte og feilbarlig, så står det i så stor kontrast til det hun ellers har tviholdt på at man bare finner det kalkulerende og lurer på hva hun nå er ute etter. 

Skrevet

Sant. Så sant at jeg lurer på hvorfor den o' ufeilbarlige plutselig proklamerer at stuene skal males, kan det være fordi de vil ha sponsing? 

• Liker 15
Skrevet (endret)
4 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Største problemet er ikke møblene eller fargene i seg selv, som enkeltprodukter. Men det er fryktelig statisk, for mye symmetri, for mange møbler er nyinnkjøpte og "matcher". Akkurat som klærne til frua, der hun tror att frynsete boots, frynsete jakke, frynsete skjorte og hatt "matcher".

Matcher betyr ikke at man setter sammen tre helt like ting, men finner tre ting som er ulike men passer sammen og gir en levende helhet og spennende uttrykk.

Jeg er så enig. Det var nettopp den overmatchende klesstilen hennes jeg tenkte på når jeg så spisestua. Sølvpokaler, stridshest i sølv, massive sølvornamenter på sjenken, puter med digre våpenskjold i sølv. Og alt dette står langs samme kortvegg 😥

I tillegg denne overdrevne symmetrien. Like pokaler på hver sin ende av sjenken, like plastplanter på hver sin ende i vinduskarmen. I trappa ute står det like lykter på hvert trinn nedover. Hver sofagruppe har teppe og puter i samme farge, stilt opp stivt på rekke og rad fremfor å skape litt liv og spill ved å mixe og matche farger og tekstur litt om hverandre. Jeg har sett flere påpeke hvor mye mer behagelig det blir om man grupperer pyntegjenstander og helst i oddetall. Men nei da, CBE vet best og den stive, livløse symmetrien fortsetter.

Endret av Ultiva
  • Liker 29
Skrevet

Dropp sølvet, dropp putene, dropp gulvteppet, dropp pottene og start på nytt. 

• Liker 17
Skrevet (endret)
2 timer siden, Kollontaj skrev:

Dropp sølvet, dropp putene, dropp gulvteppet, dropp pottene og start på nytt. 

Ja altså! De har to små avleggere, hvorav én som er i prosessen med å lære seg å spise selv (antar jeg) og som griser deretter. Jeg regner jo med at barnas tripp trapp-stoler står gjemt utenfor kameravinkelen på disse bildene. Men hva med gulvteppet? Hva med spaghettisaus og knekkebrødsmuler som garantert kommer til å sprute utover bord, velourstoler og gulvteppe de neste årene? For en utrolig upraktisk spisestue for en småbarnsfamilie!

Endret av Ultiva
  • Liker 15
Gjest Cocosa
Skrevet
Akkurat nå, Ultiva skrev:

Ja altså! De har to små avleggere, hvorav én som nettopp har lært seg å spise selv (antar jeg) og som griser deretter. Jeg regner jo med at barnas tripp trapp stoler står gjemt utenfor kameravinkelen på disse bildene. Men hva med gulvteppet? Hva med spaghettisaus og knekkebrødsmuler som garantert kommer til å sprute utover bord, velourstoler og gulvteppe de neste årene? For en utrolig upraktisk spisestue for en småbarnsfamilie!

Men hun skriver jo at det bare er å bruke en klut 😄

Skrevet (endret)
18 minutter siden, Cocosa skrev:

Men hun skriver jo at det bare er å bruke en klut 😄

Skikkelig praktisk å bruke klut på sause- og melkeflekker på velourstoler og gulvteppe, blir sikkert kjempefint! Hvert fall etter et år eller to :tommelsmil: Kan ikke fatte hvorfor de ikke prioriterte spiseplass på kjøkkenet, det hadde vært mye mer praktisk. 

Endret av Ultiva
  • Liker 15
Gjest eksiltronder
Skrevet
1 minutt siden, Ultiva skrev:

Skikkelig praktisk å bruke klut på sause- og melkeflekker på velourstoler og gulvteppe, blir sikkert kjempefint! Hvert fall etter et år eller to :tommelsmil: Kan ikke fatte hvorfor de ikke prioriterte spiseplass på kjøkkenet, det hadde vært mye mer praktisk. 

Nå går du ut fra at det spises saus og pasta i husholdningen da. Det tror jeg er veldig, veldig usannsynlig...

Gjest Atheena
Skrevet
19 timer siden, Viking-girl skrev:

Man er da ikke kjørbar etter et glass vin! 😳

Nei det har jeg heller ikke skrevet, men når man er kjørbar så kan man også amme. Så dermed må hun jo vente med å amme etter ett glass vin. Nå har det minste barnet begynt å spise fast føde og det går sikkert fint å planlegge ammingen slik at det er helt ok å ta seg ett glass. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...