Sandin Skrevet 4. juni 2017 #33961 Skrevet 4. juni 2017 20 timer siden, Amy Pond skrev: Men vi ser igjen at hun har et enormt behov for alltid fremstille seg selv i det beste lyset. "Trenger ikke sminke bryn", "Har aldri hatt en kvise", "Veid det samme siden jeg var 16". Denne idealiserte versjonen av seg selv er bare helt komisk, og er med på å lage en uoppnåelig fremstilling av hvordan jenter bør/må/kan være. Hvis man har en god skjerm og forstørrer opp nevnte video, så ser man jo nettopp at denne perfekte huden ikke er så perfekt. Det er flere "klumper" i pannen, noe som ikke er uvanlig eller krise. Jeg er så lei av at hun hele tiden skal fremstille seg selv så mye bedre enn hun er. Festlig er det også at hun anbefaler å sminke brynene før man legger sminke på øynene, for da blender concealeren bedre. Akkurat denne gangen ble det motsatt sier hun, for hun var allerede ferdig med å sminke seg. Eller som man også kan si det, hun var ikke særlig sugen på å klistre usminket ansikt SÅ nærme kameraet. 23
SusieDerkins Skrevet 4. juni 2017 #33962 Skrevet 4. juni 2017 2 timer siden, Kollontaj skrev: Dropp sølvet, dropp putene, dropp gulvteppet, dropp pottene og start på nytt. du glemte møblene... 13
BellaSwan Skrevet 4. juni 2017 #33963 Skrevet 4. juni 2017 Jeg klarer ikke med min beste vilje å fatte og begripe hvordan CBE kan ha så mange fans. Hvem er disse folka egentlig? Å være så nedlatende i eget kommentarfelt, å alltid skulle ha rett, aldri innrømme feil, være besserwisser. For ikke å snakke om alt av juks og bedrag som er kommet frem. Hvordan kan dette skaffe lesere og hvordan er det mulig at sponsorer er villige til å bli assosiert med et varemerke som CBE? 20
pøbelsara Skrevet 4. juni 2017 #33964 Skrevet 4. juni 2017 Jeg tenker at mange av de som jobber med å kjøpe reklame, rett og slett ikke vet hvor kontroversielle noen av bloggerne er. CBE og mannen (og andre bloggere) prøver jo febrilsk å selge inn at alle som er kritiske bare er misunnelige - og det er jo folk som tror på det, også. 18
Aricia Skrevet 4. juni 2017 #33965 Skrevet 4. juni 2017 1 time siden, pøbelsara skrev: Jeg tenker at mange av de som jobber med å kjøpe reklame, rett og slett ikke vet hvor kontroversielle noen av bloggerne er. CBE og mannen (og andre bloggere) prøver jo febrilsk å selge inn at alle som er kritiske bare er misunnelige - og det er jo folk som tror på det, også. Det tror jeg du har rett i. Jeg ser for meg at annonsører gjør avtaler med bloggere på veldig tynt grunnlag. Det som betyr noe for dem er antall lesere og beskaffenheten av lesermassen, feks kvinner i en viss aldersgruppe. Innholdet i blogginnlegg tenker de sikkert er banalt og ukontroversielt, som ukebladstoff, og lenger enn det ser de sikkert ikke poenget med å tenke/sjekke. 10
Vernis Skrevet 4. juni 2017 #33966 Skrevet 4. juni 2017 Jeg tror også at det er litt sånn at enten er du med eller så er du imot. De som er "med" heier på Caroline. De føler at det er dem hun prater til når hun adresserer noe til "dere lesere", de er på det laget og mister litt gangsynet. På samme måten ser vi at enkelte kritikere (både her inne og sånn jeg har forstått det også i kommentarfeltet) kritiserer ALT ved cbe, mange ganger så langt over grensen at det vitner om manglende gangsyn der også. Vi velger side og blir ukritiske. Det gjelder selvsagt langt ifra alle, men en god del, tror jeg. 3
Gjest Sirkustjukk Skrevet 4. juni 2017 #33967 Skrevet 4. juni 2017 Fem snutter på Snapchat som er reklame for boligalarm, kun en av dem er merket. Veldig vanskelig å skrive #annonse på alle sammen i en hektisk hverdag🙄
Viking-girl Skrevet 4. juni 2017 #33968 Skrevet 4. juni 2017 (endret) 1 time siden, Sirkustjukk skrev: Fem snutter på Snapchat som er reklame for boligalarm, kun en av dem er merket. Veldig vanskelig å skrive #annonse på alle sammen i en hektisk hverdag🙄 Hun virka så stressa og tørr i munnen på den første snappen 😂 Hektisk å skrive #annonse tydeligvis 🙄 Ikke likte jeg den blomstrete "sparkebuksa" hun hadde på seg heller. Sikkert Gina 🤔 Endret 4. juni 2017 av Viking-girl 7
Gjest CecilieX Skrevet 4. juni 2017 #33969 Skrevet 4. juni 2017 4 timer siden, pøbelsara skrev: Jeg tenker at mange av de som jobber med å kjøpe reklame, rett og slett ikke vet hvor kontroversielle noen av bloggerne er. CBE og mannen (og andre bloggere) prøver jo febrilsk å selge inn at alle som er kritiske bare er misunnelige - og det er jo folk som tror på det, også. 2 timer siden, Aricia skrev: Det tror jeg du har rett i. Jeg ser for meg at annonsører gjør avtaler med bloggere på veldig tynt grunnlag. Det som betyr noe for dem er antall lesere og beskaffenheten av lesermassen, feks kvinner i en viss aldersgruppe. Innholdet i blogginnlegg tenker de sikkert er banalt og ukontroversielt, som ukebladstoff, og lenger enn det ser de sikkert ikke poenget med å tenke/sjekke. Jeg tror også at de gjør det på tynt grunnlag og at de ikke er klar over hva slags bloggere de klistrer til merkevaren sin. Men, dessverre tror jeg at bloggreklame funker, og at statistikk for salg knyttet til bloggreklame viser forhøyet salg. Særlig gjelder dette varer som er rettet mot unge jenter og som markedsføres som "bli som xblogger hvis du bare kjøper y vare". Jeg vet ikke hvor stor prosentdel av CBE sine lesere som faktisk er fans, men jeg tror basen er såpass stor OG ukritisk at det å annonsere hos CBE er en innertier. Hun har jo vridd seg unna alle skandaler ved hjelp av løgn og offerposisjon, så det hefter ikke så mye ved henne.
Populært innlegg JJBU Skrevet 4. juni 2017 Populært innlegg #33970 Skrevet 4. juni 2017 Til og med boligalarm er sponset! Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte, for jeg har aldri vært borti en familie som til de grader lever av spons og reklame! 52
JessicaL Skrevet 4. juni 2017 #33971 Skrevet 4. juni 2017 Det tror jeg også. Får nok ikke spise noe som kan sette flekker hverken på teppet eller figuren... 🙄 7 timer siden, eksiltronder skrev: Nå går du ut fra at det spises saus og pasta i husholdningen da. Det tror jeg er veldig, veldig usannsynlig... 4
JessicaL Skrevet 4. juni 2017 #33972 Skrevet 4. juni 2017 9 minutter siden, JJBU skrev: Til og med boligalarm er sponset! Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte, for jeg har aldri vært borti en familie som til de grader lever av spons og reklame! Eier de noe som ikke er sponset? 12
loffen Skrevet 4. juni 2017 #33973 Skrevet 4. juni 2017 13 minutter siden, JessicaL skrev: Eier de noe som ikke er sponset? Næ.. kommer ikke på noe! 10
Clarity Skrevet 4. juni 2017 #33974 Skrevet 4. juni 2017 Tviler på at dere selv ikke hadde takket ja dersom dere hadde fått tilbud om å få oppussingen deres sponset. 7
Hebbbbbe Skrevet 4. juni 2017 #33975 Skrevet 4. juni 2017 28 minutter siden, Clarity skrev: Tviler på at dere selv ikke hadde takket ja dersom dere hadde fått tilbud om å få oppussingen deres sponset. Det handler vel ikke om å takke ja, men å tigge seg til mest mulig og selge seg selv og familien for spons. Det hadde jeg definitivt ikke gjort... 32
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 4. juni 2017 Populært innlegg #33976 Skrevet 4. juni 2017 30 minutter siden, Clarity skrev: Tviler på at dere selv ikke hadde takket ja dersom dere hadde fått tilbud om å få oppussingen deres sponset. Vet du - hvis jeg hadde vært nødt for gi avkall på mitt eget og ungenes privatliv mot sponsingen av noe, så ville jeg sagt neitakk. Neitakk til oppussing og bursdsgsfiring og møbelrabatter og gratis blomster. Alt kan ikke kjøpes for penger. På seg selv kjenner man ingen andre. 50
Keaton Skrevet 4. juni 2017 #33977 Skrevet 4. juni 2017 1 time siden, Clarity skrev: Tviler på at dere selv ikke hadde takket ja dersom dere hadde fått tilbud om å få oppussingen deres sponset. Uten å selge unger og moralen min, så ja, muligens, ellers selvsagt ikke. Å tro at bloggermoral er normen, er en stor feilkobling. Jeg vil hevde at svært få egentlig er villig til å blottlegge livet sitt for å få ting som andre jobber for å skaffe seg. På etisk grunnlag, både personlig og samfunnsmessig, er det en drastisk inngripen i egen families privatliv, noe de fleste vil vurdere som totalt uaktuelt. 31
Pås Skrevet 4. juni 2017 #33978 Skrevet 4. juni 2017 1 time siden, Clarity skrev: Tviler på at dere selv ikke hadde takket ja dersom dere hadde fått tilbud om å få oppussingen deres sponset. Jeg kan love deg at jeg skulle vært utrolig fattig før jeg solgte mine barns bursdagsselskaper/dåper/eller hva det skulle være! Det virker umåtelig kjipt! Sponsede kaker i dåpen er bare....nei! 32
Inocybe Skrevet 4. juni 2017 #33979 Skrevet 4. juni 2017 2 timer siden, Clarity skrev: Tviler på at dere selv ikke hadde takket ja dersom dere hadde fått tilbud om å få oppussingen deres sponset. Når sponsingen kommer på bekostning av mine barns privatliv så klart nei nei nei. Ikke har jeg lyst på å "hore" meg selv ut heller slik rosabloggerne må gjøre for å få motta disse pengene. Jeg er så privilegert at jeg bor i et land med gratis skole og helsevesen. Jeg har lang utdannelse (betalt av staten) og god stabil jobb med god lønn. Jeg har allerede stort hus og kan pusse opp alt det jeg gidder. Å selge barna mine og meg selv for å fø familien min trenger jeg virkelig ikke. Skulle tro at en oppegående dame med utdannelse og helsen i behold som CBE heller ikke måtte trenge å selge familien sin og seg selv for å få brød på bordet. 31
Populært innlegg Ultiva Skrevet 4. juni 2017 Forfatter Populært innlegg #33980 Skrevet 4. juni 2017 (endret) Jeg syns det er stusselig hvordan CBE tydeligvis klapper seg selv på skulderen og mener hun har blitt flink til å skjerme de små, siden de nå stort sett avbildes bakfra. Men når disse tredjepersonenes personligheter, rutiner, laden og gjøremål beskrives igjen og igjen, og det legges ut bilder av begge forfra flere ganger i måneden, så snakker vi fremdeles om en voldsom utlevering som bryter med personvernet. Det handler om CBEs voldsomme behov for å bli sett og hyllet. Det handler om at veteranbloggeren setter seg selv foran barna. At hun prioriterer Likes fra fremmede mennesker ovenfor å gi sine små et personvern og et privatliv. Ikke engang på sine egne rom i sitt eget hus er de små trygge. De kan ikke engang se opp i lekekassen sin uten at mor knipser bilder av dem bakfra og legger dem ut for titusenvis av vilt fremmede, og beskriver hva de små har gjort helt siden de sto opp. Hvorfor? For å få Likes. Hyllester. Og det aller viktigste; for å få enda flere annonsører i den enorme stallen, slik at veteranbloggeren kan skaffe seg joggeskopar nr 57, perlekleshenger nr 76 eller lipgloss nr 346. Trist. Endret 4. juni 2017 av Ultiva 79
Fremhevede innlegg