LilleSnupp Skrevet 3. juni 2017 #33901 Skrevet 3. juni 2017 2 minutter siden, J.. skrev: Fordi deres oppfatning av smak er en annen enn din? (og andre..) Er jo de selv som skal bo i det. Stemmer. Smak er individuelt, men så finnes det god smak og dårlig smak. 4
J.. Skrevet 3. juni 2017 #33902 Skrevet 3. juni 2017 Akkurat nå, LilleSnupp skrev: Stemmer. Smak er individuelt, men så finnes det god smak og dårlig smak. Og hva som er bra og dårlig er faktisk relativt. Hva DU synes er god smak,betyr ikke at naboen synes det samme. 8
LilleSnupp Skrevet 3. juni 2017 #33903 Skrevet 3. juni 2017 Akkurat nå, J.. skrev: Og hva som er bra og dårlig er faktisk relativt. Hva DU synes er god smak,betyr ikke at naboen synes det samme. Nå finnes det en del forskning på hva som er god smak, så man kan faktisk se objektivt på smak også. 6
J.. Skrevet 3. juni 2017 #33904 Skrevet 3. juni 2017 Akkurat nå, LilleSnupp skrev: Nå finnes det en del forskning på hva som er god smak, så man kan faktisk se objektivt på smak også. Så din smak er da etter forskning (altså riktig/god) den da antar jeg,siden du kritiserer andres? Virkelig,det er sikkert mer enn nok å "ta" Caroline på.. Men å kritisere hvordan sofaen du aldri skal sitte i selv eller vaser du aldri skal putte blomster i selv ser ut,er vel irrelevant,sånn egentlig. 5
LilleSnupp Skrevet 3. juni 2017 #33905 Skrevet 3. juni 2017 Akkurat nå, J.. skrev: Så din smak er da etter forskning (altså riktig/god) den da antar jeg,siden du kritiserer andres? Virkelig,det er sikkert mer enn nok å "ta" Caroline på.. Men å kritisere hvordan sofaen du aldri skal sitte i selv eller vaser du aldri skal putte blomster i selv ser ut,er vel irrelevant,sånn egentlig. Min smak er heldigvis svært personlig. Det trenger derimot ikke å ha noe å si for at man vet hva som er god eller dårlig smak. 4
penny_ Skrevet 3. juni 2017 #33906 Skrevet 3. juni 2017 12 minutter siden, J.. skrev: Fordi deres oppfatning av smak er en annen enn din? (og andre..) Er jo de selv som skal bo i det. Siden de ikke vil beholde det slik som de har det, så var kanskje ikke jobben så godt utført da. Hva fikk de egentlig hjelp til? 14
Observer Skrevet 3. juni 2017 #33907 Skrevet 3. juni 2017 19 minutter siden, J.. skrev: Så din smak er da etter forskning (altså riktig/god) den da antar jeg,siden du kritiserer andres? Virkelig,det er sikkert mer enn nok å "ta" Caroline på.. Men å kritisere hvordan sofaen du aldri skal sitte i selv eller vaser du aldri skal putte blomster i selv ser ut,er vel irrelevant,sånn egentlig. Men nå har de vel spurt oss "kjære, fine lesere" hva vi syns, så da er det vel greit å si noe om det? 17
Eidfrid Skrevet 3. juni 2017 #33908 Skrevet 3. juni 2017 (endret) 3 timer siden, J.. skrev: De brukte jo interiørkonsulent. De har vel bare sagt at de har jobber med noen som kan farger? Ikke at det nødvendigvis var en interiørkonsulent. Endret 3. juni 2017 av Eidfrid Lagt ved bilde 8
Populært innlegg Aldrisur Skrevet 3. juni 2017 Populært innlegg #33909 Skrevet 3. juni 2017 4 minutter siden, Eidfrid skrev: De har vel bare sagt at de har jobber med noen som kan farger? Ikke at det nødvendigvis var en interiørkonsulent. Dette er ikke spekulasjon, bare ren tipping: Kan det ha vært Farge-Åge? 55
Gjest Asti Skrevet 3. juni 2017 #33910 Skrevet 3. juni 2017 30 minutter siden, J.. skrev: ... Men å kritisere hvordan sofaen du aldri skal sitte i selv eller vaser du aldri skal putte blomster i selv ser ut,er vel irrelevant,sånn egentlig. CBE er en "influencer", og da er det helt innenfor å kommentere det som blir lagt ut på bloggen for å påvirke. Det skal ikke være slik at bloggere kan legge ut bilder av f.eks. møbler, interiør osv. uten at noen skal få si meningen sin om det som blir lagt ut. Vil de ikke ha kommentarer om sofaen eller vasene, kan de bare la være å vise det frem på bloggen.
pøbelsara Skrevet 3. juni 2017 #33911 Skrevet 3. juni 2017 Altså - hun poster et innlegg med den ferdige spisestuen - og spør hva folk synes. Så da vil hun vel at folk skal si hva de synes, da? Jeg skjønner ikke at den spisestuen er kompatibel med to små barn. Er ikke dette den eneste spiseplassen deres? De stolene er liksom ikke så praktiske for unger i spise-med-hele-seg-alderen. OG hvordan tåler den skjenken et møte med den fine tråbilen? Og så undrer jeg eg over at innlegget ikke er merket. har hun ikke fått en eneste liten rabatt av noen på noe av det spisestuen er møblert med? 22
Hebbbbbe Skrevet 3. juni 2017 #33912 Skrevet 3. juni 2017 1 time siden, J.. skrev: Så din smak er da etter forskning (altså riktig/god) den da antar jeg,siden du kritiserer andres? Virkelig,det er sikkert mer enn nok å "ta" Caroline på.. Men å kritisere hvordan sofaen du aldri skal sitte i selv eller vaser du aldri skal putte blomster i selv ser ut,er vel irrelevant,sånn egentlig. Det handler vel mest om å klare å sette sammen farger, møbler og inventar til å bli en harmonisk helhet. DET synes jeg ikke frua har klart. Det virker mer glorete enn harmonisk... 10
Jobbermedbarn Skrevet 3. juni 2017 #33913 Skrevet 3. juni 2017 Det må da være helt innafor og diskutere spisestuen/oppussingen av huset når hun faktisk spør hva andre mener... Og i tillegg viser frem hvert skritt i oppussingen på en offentlig blogg. Jeg har ikke spesielt god greie på interiør, men er helt enig med den som skriver over her at kjøkkenet er det eneste jeg virkelig liker i det nye huset, av det jeg har sett! Fargen på spisestuen er ikke min smak, kanskje har det med møbler/annen pynt å gjøre, men fargen ødelegger hele inntrykket for meg. Synes det er så rart å ha en helt forandret stil fra et hus til det neste! Klart det er morsomt med forandring, men her er det liksom fra den ene enden til den andre. Må si at veldig mye minner meg om min høytid på byen på 90-tallet fra den ene diskotekfavoritten til den neste...For meg er det både altfor mye og helt feil satt sammen. Men godt vi er ulike! 10
Gjest Puddelen Skrevet 3. juni 2017 #33914 Skrevet 3. juni 2017 Jeg er interiørkonsulent, og som en annen fagperson sa under innlegget om hagemøblene. Lær å gruppere pynten, ikke sett alt opp symmetrisk. Ta en titt i gode interiørblader, der lærer man mye. Det blir mye mer behagelig for øye å se på og ikke så stivt.
Eidfrid Skrevet 3. juni 2017 #33915 Skrevet 3. juni 2017 2 timer siden, Aldrisur skrev: Dette er ikke spekulasjon, bare ren tipping: Kan det ha vært Farge-Åge? HAn har je galdri hørt om, hvem er det?
Hjarte Skrevet 3. juni 2017 #33916 Skrevet 3. juni 2017 16 minutter siden, Eidfrid skrev: HAn har je galdri hørt om, hvem er det? Sikkert søskenbarnet til PT-Åge, han som mente at rumpa hennes er på rett plass Kilde: http://www.side2.no/knallharde-anklager-mot-fotballfrue/8529317.html 15
Viking-girl Skrevet 3. juni 2017 #33917 Skrevet 3. juni 2017 På 31.5.2017 den 23.09, Atheena skrev: Jeg må faktisk si meg enig i at dette blir enn litt drøy sammenligning. Det var et glass vin i solen under en lunsj, det kunne faktisk jeg også gjort. Jeg gjorde det også, når man er kjørbar er man også ammeklar. Man er da ikke kjørbar etter et glass vin! 😳 2
Corinne Skrevet 3. juni 2017 #33918 Skrevet 3. juni 2017 38 minutter siden, Eidfrid skrev: HAn har je galdri hørt om, hvem er det? Farge-Åge er jo en legende 😄 10
Amy Pond Skrevet 3. juni 2017 #33919 Skrevet 3. juni 2017 Jeg er sikkert litt sent ute, men har nettopp sett den øyenbrynssminke-videoen hennes. Det jeg reagerer på er at hun tidligere har svart i kommentarer at hun nesten ikke trenger å sminke brynene sine lenger, da hun har vært så flink å spare de ut. I videoen er det ganske tydelig at det er veldig stor forskjell på brynene med og uten sminke, så hvorfor fremstille det som noe annet? Det er selvsagt helt greit å sminke brynene, jeg her 100% avhengig av det selv da jeg har tynne, lyse bryn av natur. Men vi ser igjen at hun har et enormt behov for alltid fremstille seg selv i det beste lyset. "Trenger ikke sminke bryn", "Har aldri hatt en kvise", "Veid det samme siden jeg var 16". Denne idealiserte versjonen av seg selv er bare helt komisk, og er med på å lage en uoppnåelig fremstilling av hvordan jenter bør/må/kan være. 37
Inocybe Skrevet 3. juni 2017 #33920 Skrevet 3. juni 2017 Hadde dette virkelig vært bare et privat hjem hadde jeg ikke ytret et ord. Det hadde vært ufint og uhøflig. Men dette huset er jo ikke bare et privat hjem. Det er et sammensurium av huset til en barnefamilie blandet med sponsing (oftest skjult), reklame (oftest skjult) og inntekten til firmaet. I tillegg spørres det om hva leserne mener om huset (selv om disse spørsmålene bare er til for at jeg som leser skal tro de bryr seg om meg). Under disse omstendighetene tenker jeg det må være lov å ytre meningen sin også selv om den ikke er positiv til alle ting huseierne har gjort. Dette er tross alt KG og ikke bloggens velregisserte kommentarfelt. Huset hadde hatt godt at en interiørkonsulent og en annen prioritering av pengene syns jeg. Syns de for eksempel kunne ha ventet med det helt ok badet oppe og i stedet puttet pengene i en pen finish på resten av oppussingen. Malerarbeidet og listene ser jo ut som et studentkollektiv fra 90-tallet. Enig i at kjøkkenet er fint selv om jeg hadde prioritert en spiseplass når alternativet er barne-uvennlige fløyelstoler. Grøsser fortsatt når jeg ser maltrakteringen av gulvet, gelenderet og de andre gamle detaljene. En ting er at huset virker glorete og upraktisk men at de ikke kunne la de relativt få originale detaljene være i fred skjønner jeg ikke. 31
Fremhevede innlegg