Femilie Skrevet 1. juni 2017 #33861 Skrevet 1. juni 2017 14 minutter siden, Amafalathiel skrev: Det er stor forskjell på å misbruke redaktørstillingen til å få redaksjonell omtale i et stort moteblad, til å vise frem sin egen leilighet på sin egen blogg. Kan ikke sammenlignes. CBE er ikke i en gråsone her - dette er helt uproblematisk. Selvfølgelig er det stor forskjell, men bloggen fremstilles jo som et "glanset magasin" og dermed kan det være forvirrende for noen. Forøvrig var siste eksempel fra en blogg (riktignok underlagt Elle). Det var et forsøk på humor, jeg synes de ofte unnskylder seg med gråsone 4
Anonym90059005 Skrevet 1. juni 2017 #33862 Skrevet 1. juni 2017 Tilfeldig plassert den iskaffen på Snap? Akkurat samme iskaffe som Orvik spanderte en egen Snap på i dag og kalte verdens beste... 10
Gjest Sirkustjukk Skrevet 1. juni 2017 #33863 Skrevet 1. juni 2017 5 minutter siden, Anonym90059005 skrev: Tilfeldig plassert den iskaffen på Snap? Akkurat samme iskaffe som Orvik spanderte en egen Snap på i dag og kalte verdens beste... Lene Orvik har nettopp hatt samarbeid med med Tine i forbindelse med lansering av ny Bik bok-kolleksjon, så jeg tror heller det er Lene som svimer med merkingen enn CBE i dag🙄
Keaton Skrevet 1. juni 2017 #33864 Skrevet 1. juni 2017 (endret) Siste innlegg: merket "reklame for egen kolleksjon." 👏🏻 Se der, du kan! Fortsett slik! Endret 1. juni 2017 av Kollontaj 32
hufsaaaaa Skrevet 1. juni 2017 #33865 Skrevet 1. juni 2017 2 minutter siden, Kollontaj skrev: Siste innlegg: merket "reklame for egen kolleksjon. 7
Attami Skrevet 1. juni 2017 #33866 Skrevet 1. juni 2017 2 minutter siden, Kollontaj skrev: Siste innlegg: merket "reklame for egen kolleksjon." 👏🏻 Se der, du kan! Fortsett slik! Du verden, frua følger visst med sånn plutselig etter at det ble skrevet om her på kg. 'Reklame for egen kolleksjon'. Vi får se om det varer. 10
Gjest Sirkustjukk Skrevet 1. juni 2017 #33867 Skrevet 1. juni 2017 Jeeezuz, greit nok den kommentaren om tennene var teit og unødvendig (på innlegget til brynsminkevideoen) men at man blir så fornærma på CBS vegne at man skriver en novelle i kommentarfeltet?
Ultiva Skrevet 2. juni 2017 Forfatter #33868 Skrevet 2. juni 2017 (endret) 14 timer siden, Sirkustjukk skrev: Jeeezuz, greit nok den kommentaren om tennene var teit og unødvendig (på innlegget til brynsminkevideoen) men at man blir så fornærma på CBS vegne at man skriver en novelle i kommentarfeltet? Beviser jo bare at venninne-taktikken med "Hei søte deg" og "hva syns dere, fine lesere" funker som bare juling. Er en grunn til at Cbe.no fakturerer flere millioner kroner hvert eneste år på shady og tvilsom reklameformidling til naive lesere. Lesere som tror de bare koser seg med "lettbeint underholdning", når de faktisk selges som en forbrukerpakke til cbe.no sine annonsører og får telefonen full av cookies hver gang de svinger innom. Håper Forbrukerombudet nå faktisk følger opp denne oppdateringen av regelverket. For jeg har tenkt litt og det gir jo ingen menig å bruke ressurser på å oppdatere regeverket med mindre de faktisk har tenkt til å følge opp med tilsyn og bøter til både annonsører og formidlere. Trenger de bevis på "f*ck markedsføringsloven"-holdningen til ekteparet Eriksen er det hvert fall bare å ta en titt i denne tråden. Eventuelt sende en pm til feks @Asti som har bedrevet en imponerende gravejournalistikk i fht dokumentasjonskravet på Rampelys. Endret 2. juni 2017 av Ultiva 20
Gjest CecilieX Skrevet 2. juni 2017 #33869 Skrevet 2. juni 2017 (endret) 14 timer siden, Sirkustjukk skrev: Jeeezuz, greit nok den kommentaren om tennene var teit og unødvendig (på innlegget til brynsminkevideoen) men at man blir så fornærma på CBS vegne at man skriver en novelle i kommentarfeltet? Det jeg lurer på er jo hvilke vurderinger de gjorde før de slapp den igjennom. Kommentaren var stygg, og jeg leser den som et innlegg utelukkende for å såre. Hvis man mot formodning skal tro på den som skrev den, og at det ikke var ment vondt og man egentlig er fan av frua så er det jo til å fryse på ryggen av at noen faktisk sitter og har et inntrykk av at frua vil like en kommentar som handler om å forbedre enda en ting ved seg selv. Som @Ultivaskriver om vedkommende som skriver novelle til forsvar, venninnevinklingen er genial, men det er noe å si om fans som faktisk har et så forvridd syn på utseende at de faktisk tror frua vil like et slikt innspill. Mon tro hvor de henter inspirasjon fra..... Endret 2. juni 2017 av CecilieX
Milio Skrevet 2. juni 2017 #33870 Skrevet 2. juni 2017 Forbrukerombundet har en stor jobb foran seg. Kjente bloggere, som har drevet med dette i en årrekke, bør vite hva reglene er. Jeg tror dog Forbrukerombundet har en større jobb foran seg med å ta de som er instagram/snapkjendiser og reklamerer i de andre kanalene. Jeg har en venninne som driver med dette via instagram. Hun har flere sponsorer og reklamerer nesten daglig for klær og produkter. I tillegg er hun "ambassadør" for en av dem. Jeg tipset henne om denne veiledningen igår og refererte til markedsføringsloven. Hun hadde knapt hørt noe om markedsføringsloven og trodde iallefall ikke at den gjaldt henne. Hun syns i tillegg den var "unødvendig streng" og "kunne ikke forstå hvorfor vi har slike regler". Ingen hadde fortalt henne om dette. Da jeg nevnte reglene for Skatteetaten og spons ble hun likbleik. DET hadde samarbeidspartnerene iallefall ikke nevnt for henne. Nå har man selv et ansvar for å vite at man følger loven, men hvis ingen forteller deg hva som er rett eller galt - hvordan skal du da vite? Så Forbrukerombundet bør gå like hardt etter de som faktisk sponser og se hvilke retningslinjer de har rundt dette. 24
Gjest supernova_87 Skrevet 2. juni 2017 #33871 Skrevet 2. juni 2017 18 timer siden, Kollontaj skrev: Siste innlegg: merket "reklame for egen kolleksjon." 👏🏻 Se der, du kan! Fortsett slik! Samtidig synes jeg ikke det følger reglene når det kommer til at det skal være tydelig. Det der er jo absolutt ikke tydelig. Det forsvinner igjennom mellom alt dillet som er akkurat der, et stort bilde og overskriften. Er vel ikke så vanskelig å skrive et stort REKLAME på skrått gjennomgående over all tekst og alle bilder vel? Kanskje blinkende også. I forskjellige neonfarger. (Jaa, dette siste er overdrivelse for dere som tror vi bare ALLTID finner noe å klage på.)
Gjest Clementina Skrevet 2. juni 2017 #33872 Skrevet 2. juni 2017 (endret) Feil tråd Endret 2. juni 2017 av Clementina
Gjest Clementina Skrevet 2. juni 2017 #33873 Skrevet 2. juni 2017 2 timer siden, Milio skrev: Forbrukerombundet har en stor jobb foran seg. Kjente bloggere, som har drevet med dette i en årrekke, bør vite hva reglene er. Jeg tror dog Forbrukerombundet har en større jobb foran seg med å ta de som er instagram/snapkjendiser og reklamerer i de andre kanalene. Jeg har en venninne som driver med dette via instagram. Hun har flere sponsorer og reklamerer nesten daglig for klær og produkter. I tillegg er hun "ambassadør" for en av dem. Jeg tipset henne om denne veiledningen igår og refererte til markedsføringsloven. Hun hadde knapt hørt noe om markedsføringsloven og trodde iallefall ikke at den gjaldt henne. Hun syns i tillegg den var "unødvendig streng" og "kunne ikke forstå hvorfor vi har slike regler". Ingen hadde fortalt henne om dette. Da jeg nevnte reglene for Skatteetaten og spons ble hun likbleik. DET hadde samarbeidspartnerene iallefall ikke nevnt for henne. Nå har man selv et ansvar for å vite at man følger loven, men hvis ingen forteller deg hva som er rett eller galt - hvordan skal du da vite? Så Forbrukerombundet bør gå like hardt etter de som faktisk sponser og se hvilke retningslinjer de har rundt dette. Jeg syns det rart at folk tror de kan motta gratis produkter og lønn for å reklamere uten å skulle regnskapsføre det. Men det forteller jo at annonsørene utnytter naiviteten og "dumheten" til både leserne og bloggerne/instagrammerne.
Eidfrid Skrevet 2. juni 2017 #33874 Skrevet 2. juni 2017 I det nyeste innlegget lurer hun på å male om stua i minty breeze.. var det ikke et veddemål på dette? 😊 19
Keaton Skrevet 2. juni 2017 #33875 Skrevet 2. juni 2017 Den fargen passer til lys, nordisk stil med moderne møbler og lyst treverk, ikke til wannabe godseierstil med mørke møbler. 27
Populært innlegg Ultiva Skrevet 2. juni 2017 Forfatter Populært innlegg #33876 Skrevet 2. juni 2017 (endret) Altså. https://imgur.com/a/PcoI7 Egoet er hvert fall på plass. Hallo, engelsk aristokratifamilie på slutten av 1800-tallet! Tunge fløyelsputer med våpenskjold i sølv, diger lysekrone, en mektig stridshest i sølv oppå en glorete sjenk og enorme, blanke vaser med kunstige blomster oppi. Det eneste som mangler er egentlig bønder med høygafler utenfor vinduene. Som de kan se på fra Biblioteket mens de drikker cognac og patter på sigarene sine (litt som når CBE så ned på tiggerne i Oslo mens hun spiste hotellfrokost i suiten sin). Endret 2. juni 2017 av Ultiva 58
Ultiva Skrevet 2. juni 2017 Forfatter #33877 Skrevet 2. juni 2017 (endret) 57 minutter siden, Kollontaj skrev: Den fargen passer til lys, nordisk stil med moderne møbler og lyst treverk, ikke til wannabe godseierstil med mørke møbler. Signerer denne. I den glorete, mørke spisestuen til CBE blir fargen like spennende som oppvaskvann. Endret 2. juni 2017 av Ultiva 25
Lopploella Skrevet 2. juni 2017 #33878 Skrevet 2. juni 2017 Den spisestua er bare FÆL. Plastplanter (?) i utagerende vase-par, et sammensurium av farger... De tunge stygge møblene. Null personlighet. Fatter ikke at et ungt par kan komme på å innrede huset sitt som et utdatert hotell. 39
Gjest Atheena Skrevet 2. juni 2017 #33879 Skrevet 2. juni 2017 31 minutter siden, Ultiva skrev: Altså. https://imgur.com/a/PcoI7 Egoet er hvert fall på plass. Hallo, engelsk aristokratifamilie på slutten av 1800-tallet! Tunge fløyelsputer med våpenskjold i sølv, diger lysekrone, en mektig stridshest i sølv oppå en glorete sjenk og enorme, blanke vaser med kunstige blomster oppi. Det eneste som mangler er egentlig bønder med høygafler utenfor vinduene. Som de kan se på fra Biblioteket mens de drikker cognac og patter på sigarene sine (litt som når CBE så ned på tiggerne i Oslo mens hun spiste hotellfrokost i suiten sin). Ja helt enig. Hun er definitivt ikke i tiden og følger ingen trender så hun skal ha for å tørre å gå helt egne veier. For å være ærlig har jeg ikke ord, for ønsker ikke å latterliggjøre, men det er vanskelig å la være for det er så fjernt fra hva som tiltaler meg. Den stridshesten er spikern i kista, det er rett og slett helt vanvittig.
Ultiva Skrevet 2. juni 2017 Forfatter #33880 Skrevet 2. juni 2017 (endret) 6 minutter siden, Lopploella skrev: Den spisestua er bare FÆL. Plastplanter (?) i utagerende vase-par, et sammensurium av farger... De tunge stygge møblene. Null personlighet. Fatter ikke at et ungt par kan komme på å innrede huset sitt som et utdatert hotell. Den overdrevne symmetrien med vaser, plastplanter og stoler skjærer i øynene. Det er heller ikke spesielt pent når toppen av de glorete vasene går kant i kant med vinduskarmen. Et pengesterkt par som lever av å selge livet sitt burde virkelig ha leid inn en interiørkonsulent for her er det så mange grunnleggende tabber at jeg bare tenker "nei, nei, nei!" Endret 2. juni 2017 av Ultiva 22
Fremhevede innlegg