Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt morsomt egentlig: hun skjønner ikke hvorfor folk spør om botox ,når alle burde vite at dette blander man ikke sammen med amming. Neivel kjære , - tenker jeg. Du ammer og drikker alkohol samtidig?? Vet du virkelig ikke at det ikke er bra for barnet? Obs..å nei, det teller vist ikke...det er jo gått mange timer fra inntak til uttak...men holdningen da kjære, tenker jeg..du vil jo være en rollemodell for oss? (Bare av og til når det passer inn i ff sin boble..) å, ja, nå skjønner jeg det...

(beklager oppstøtet her,,stryk hvis det ikke passer.)

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest I'm back
Skrevet
59 minutter siden, Konvall skrev:

Litt morsomt egentlig: hun skjønner ikke hvorfor folk spør om botox ,når alle burde vite at dette blander man ikke sammen med amming. Neivel kjære , - tenker jeg. Du ammer og drikker alkohol samtidig?? Vet du virkelig ikke at det ikke er bra for barnet? Obs..å nei, det teller vist ikke...det er jo gått mange timer fra inntak til uttak...men holdningen da kjære, tenker jeg..du vil jo være en rollemodell for oss? (Bare av og til når det passer inn i ff sin boble..) å, ja, nå skjønner jeg det...

(beklager oppstøtet her,,stryk hvis det ikke passer.)

Du sammenligner ikke det å sprøyte gift inn i kroppen mens man ammer med å ta et glass vin i god tid før neste amming? Usaklighetene vil ingen ende ta!

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, I'm back skrev:

Du sammenligner ikke det å sprøyte gift inn i kroppen mens man ammer med å ta et glass vin i god tid før neste amming? Usaklighetene vil ingen ende ta!

Jo, tenk , jeg sammenligner dette! Det er ikke anbefalt å drikke alkohol  mens man ammer. Det er gift for barnet om man bommer på når alkoholen er ute av blodet igjen.  Synes ikke en "rollemodell" skal gjøre slike ting dagligdags. Her er det ikke bare snakk om en drink en gang i blant i helgen, men gjerne også midt i  uka i lunsjen . Det vet du da godt!

• Liker 11
Gjest Atheena
Skrevet
7 minutter siden, Konvall skrev:

Jo, tenk , jeg sammenligner dette! Det er ikke anbefalt å drikke alkohol  mens man ammer. Det er gift for barnet om man bommer på når alkoholen er ute av blodet igjen.  Synes ikke en "rollemodell" skal gjøre slike ting dagligdags. Her er det ikke bare snakk om en drink en gang i blant i helgen, men gjerne også midt i  uka i lunsjen . Det vet du da godt!

Jeg må faktisk si meg enig i at dette blir enn litt drøy sammenligning. Det var et glass vin i solen under en lunsj, det kunne faktisk jeg også gjort. Jeg gjorde det også, når man er kjørbar er man også ammeklar. 

Skrevet (endret)

Nå melder meg jeg inn i denne debatten etter å ha lest i lang tid uten å bidra. :rosaengel:

Etter å ha lest kommentarene på bloggen om botox blir jeg bare så provosert at jeg ikke klarer å holde meningene mine for meg selv lengre! Skulle til å legge igjen kommentar på selve innlegget men er redd den ikke ville blitt godkjent... 

Lurer på om CBE har tenkt tanken på at folk kanskje spør fordi samfunnet vårt har kommet dit at flere og flere ser på botox og fillers som helt normalt? mange unge tror kanskje også det nettopp på grunn av at bloggere/ kjendiser bidrar til å normalisere og ufarliggjøre bruken av injeksjoner. Jeg personlig synes ikke det er noe tabu med fillers og ser ikke helt poenget for å nekte for bruk i tilfeller det er åpenlyst. Synes derimot det er ille med lesere som ser opp til sine idealer/ forbilder og får urealistiske forventninger til produkter som blir reklamert for, når den flotte stramme huden skyldes noe annet enn gode kremer eller typ swiss roller. Synes det er regelrett svindel å fylle huden full av injeksjoner for så å pushe hudpleie man kanskje ikke bruker en gang. 

Endret av Plk767
  • Liker 24
Skrevet (endret)

Tror verken mor eller barn tar skade av ett glass vin til lunsj kl 12-13 når det ikke ammes før om kvelden. Påvirkningen som fremvisning av alkohol har på lesere som kanskje tar et par glass ekstra utover dagen, kan likevel være til stede. 

"Kan CBE, kan jeg!" 

Endret av Kollontaj
  • Liker 21
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Kollontaj skrev:

Tror verken mor eller barn tar skade av ett glass vin til lunsj kl 12-13 når det ikke ammes før om kvelden. Påvirkningen som fremvisning av alkohol har på lesere som kanskje tar et par glass ekstra utover dagen, kan likevel være til stede. 

"Kan CBE, kan jeg!" 

Veldig, veldig godt poeng. Det er nettopp derfor bloggere må ta seriøst på rollen som forbilde for enkelte. Det finnes sikkert flust av lesere hvor ett glass blir til tre - også videre. 

Undervurderer jeg den jevne leseren av bloggen hennes? Noe sier meg at jeg ikke gjør det :)

Endret av Frukthage
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Brynkommentarer (38, spørsmål med svar). Nevner Gina to ganger (og Zara) og merket på brynpennen er med 5 ganger. 

Ikke reklame, altså. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 24
Skrevet

Tror forresten ikke CBE har noe i panna. Har ikke rynker der selv og er mye eldre enn henne, det er ikke alle som lager "bevegelse" i panna og da blir det visst ikke rynker. Hva som er under alt sparkelet, derimot, er vanskelig å vite.

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Brynkommentarer (38, spørsmål med svar). Nevner Gina to ganger (og Zara) og merket på brynpennen er med 5 ganger. 

Ikke reklame, altså. 

I tillegg til at hun skriver at det kan kjøpes hos enten kicks eller douglas, to butikker hun har reklamert for tidligere.

• Liker 20
Gjest Atheena
Skrevet (endret)
9 timer siden, Kollontaj skrev:

"Kan CBE, kan jeg!" 

Hun er da vitterlig ingen partyløve. Å få kritikk for ett glass vin som plutselig ble omtalt som en "drink" i solen på dagtid syns jeg blir for dumt.

Det må da være lov å vise måtehold rundt alkohol. Alkohol er rundt oss om vi liker det eller ikke. Det er blandt annet flere TV-program og andre bloggere som viser mye mer flatfyll. Å vise at det er lov å kose seg med en enhet med alkohol uten at det fører til fylla eller dagsfylla i denne sammenheng syns jeg må være lov. 

Endret av Atheena
Gjest Hoppetau
Skrevet
53 minutter siden, Atheena skrev:

Hun er da vitterlig ingen partyløve. Å få kritikk for ett glass vin som plutselig ble omtalt som en "drink" i solen på dagtid syns jeg blir for dumt.

Det må da være lov å vise måtehold rundt alkohol. Alkohol er rundt oss om vi liker det eller ikke. Det er blandt annet flere TV-program og andre bloggere som viser mye mer flatfyll. Å vise at det er lov å kose seg med en enhet med alkohol uten at det fører til fylla eller dagsfylla i denne sammenheng syns jeg må være lov. 

Helt enig. Det blir idiotisk å klandre CBE for at evnt andre ikke overholder reglene for amming og alkohol. Å kritisere bloggere for at de skaper en perfekt fasade som igjen skaper press, kroppspress og et urealistisk bilde av virkeligheten er absoludt innafor. Men bloggere skal slippe å ta ansvaret for andres alkoholkonsum!!!

Gjest Anna Nas
Skrevet (endret)

@Plk767

Jeg kunne ikke vært mer enig i det du skriver avslutningsvis i innlegget ditt. Naive sjeler går lett rett i fella og kjøper uvirksomme kremer og vidunderserum som blogger X har "testet" og "elsker", i den tro at det er produktene som har gitt den forbløffende effekten som blogger X selv har fått ved hjelp av en dyktig kosmetisk sykepleiers injeksjoner av Botox og fillers.

At svært mange bloggere har lepper som både har vokst og endret fasong er jo som oftest lett å se, men det er jo i mange tilfeller ikke den eneste forandringen (eller forvandlingen) som flere bloggere har gjennomgått, for å si det sånn. Litt (eller mye) kirurgi kan også være med i verktøykassa, i tillegg til fillers og Botox. 

OG HER ^ SKRIVER JEG SELVSAGT IKKE spesielt om CBE, i og med at jeg ikke kjenner hennes skjønnhetsrutiner og heller ikke har lov til å spekulere i disse.

Jeg ville aldri kjøpt hudpleieprodukter fra produsenter som bruker rosa reklamebloggere som sannhetsvitner og garantister for effekt. At alle de useriøse bloggerne egentlig ikke garanterer noe som helst, men bare "sier sin mening" for å ha ryggen fri, gjør det hele enda mer useriøst.

Endret av Anna Nas
Skrevet

Ingen rene reklameinnlegg enda. Spent på hvordan hun forholder seg til disse nye reglene.

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Milio skrev:

Ingen rene reklameinnlegg enda. Spent på hvordan hun forholder seg til disse nye reglene.

På snap har hun vist frem lommebok og merker som før med #"eget design", ikke som de nye reglene tilsier #reklame. I tillegg er hun i en leilighet ekteparet eier som de skal selge. Er ikke det litt sleipt å snikreklamere for den sånn eller er det innafor? 

• Liker 7
Skrevet (endret)
24 minutter siden, Hoppelopp skrev:

På snap har hun vist frem lommebok og merker som før med #"eget design", ikke som de nye reglene tilsier #reklame.

I tillegg er hun i en leilighet ekteparet eier som de skal selge. Er ikke det litt sleipt å snikreklamere for den sånn eller er det innafor? 

1. må bare presisere at det er ikke nye regler - reglene er de samme, men veilederen har blitt tydeligere slik ingen skal være i tvil lenger

2. Det er ikke reklame å vise frem noe man eier og skal selge, så det må være innafor (leiligheten altså, ikke lommeboka!)

Endret av Amafalathiel
  • Liker 11
Skrevet

@Amafalathiel ser jeg uttrykte meg litt feil når jeg skrev nye regler, som du sier har de jo vært gjeldene lenge (dog ikke praktisert av bloggeren). Takk for svar! Da er vi altså enige om at lommeboken skulle vært merket reklame!😊

• Liker 4
Skrevet
41 minutter siden, Hoppelopp skrev:

På snap har hun vist frem lommebok og merker som før med #"eget design", ikke som de nye reglene tilsier #reklame. I tillegg er hun i en leilighet ekteparet eier som de skal selge. Er ikke det litt sleipt å snikreklamere for den sånn eller er det innafor? 

Ikke overrasket. Skjønner ikke motviljen mot å merke korrekt!

Vil tro det er innafor lovverket, men kanskje sleipt. Var det ikke Vanessa Rudjord og Costume som ble felt i PFU for å vise hennes leilighet som senere skulle bli solgt i bladet? Caroline Skjelbreid og Elle tror jeg også fikk refs/fellelse i PFU for å vise førstenevntes leilighet på hennes blogg da den skulle selges. Det er kanskje ikke ulovlig mtp markedsføringsloven, men fordi bladene ligger under vær varsom-plakaten? 

Konkluderer med at det er litt gråsone for CBE. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Femilie skrev:

Ikke overrasket. Skjønner ikke motviljen mot å merke korrekt!

Vil tro det er innafor lovverket, men kanskje sleipt. Var det ikke Vanessa Rudjord og Costume som ble felt i PFU for å vise hennes leilighet som senere skulle bli solgt i bladet? Caroline Skjelbreid og Elle tror jeg også fikk refs/fellelse i PFU for å vise førstenevntes leilighet på hennes blogg da den skulle selges. Det er kanskje ikke ulovlig mtp markedsføringsloven, men fordi bladene ligger under vær varsom-plakaten? 

Konkluderer med at det er litt gråsone for CBE. 

Det er stor forskjell på å misbruke redaktørstillingen til å få redaksjonell omtale i et stort moteblad, til å vise frem sin egen leilighet på sin egen blogg. Kan ikke sammenlignes.

CBE er ikke i en gråsone her - dette er helt uproblematisk.

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...