Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det tristeste er vel kanskje at de kan se tilbake på en barndom hvor klærne ikke nødvendigvis var valgt ut fordi de var de beste/fineste, men fordi det var de plaggene familien hadde tigget seg til. Hvilket også gjelder en rekke andre ting utenom klær.

Lik det eller Ikke, men dette vil slå tilbake på dem, og dessverre sannsynligvis ungene først. For sånn fungerer samfunnet, man hører noe om noen, snakker om det med andre og emnene plukkes opp av barn. I tillegg har familien pådratt seg et nokså omfattende skriftlig arkiv som kan søkes opp av hvem som helst, når som helst. Og da tenker jeg ikke først og fremst på familiens blogg, men forum som dette. 

Lurer på om de noen gang har reflektert over at det i mange tilfeller er en direkte konsekvens av hvordan de håndterer eget kommentatfelt og media generelt. Stakkars, stakkars små, håper opphavet snarest lar de små bli totalt fraværende på bloggen, på alle mulige vis.

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ekstremt harry å publisere egne ungers gjøren og laden, kanskje bortsett fra i lavere sosioøkonomiske grupper, men leserne til CBE har jo høy utdanning, så det henger ikke helt sammen. (Kilde på utdanning er United influencers mediekit)

• Liker 17
Skrevet
10 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det er jo ekstremt harry å publisere egne ungers gjøren og laden, kanskje bortsett fra i lavere sosioøkonomiske grupper, men leserne til CBE har jo høy utdanning, så det henger ikke helt sammen. (Kilde på utdanning er United influencers mediekit)

Føler meg som en kikker de gangene jeg ramler over slike inngående beskrivelser av barn jeg ikke kjenner. "Feelgood"-følelsen er hvert fall langt unna for min del. Bildene er selvfølgelig så delikate som mulig da; med de små i lekre blonder og staffasje og omkranset av rådyre leker.

• Liker 17
Skrevet

Hun er nok ganske usikker som person og må konpensere. Det er en trist strategi...

Skrevet

Vi skal i gang med en omfattende ombygging og påbygging av boligen vår nå, og det knyter seg litt i magen når jeg ser totalsummen som er presentert oss, men dette har vi spart til selv, og det uten å selge hverken unger eller annet. Jeg hadde aldri klart å leve et liv der jeg ikke får velge min stil, hverken på meg selv eller ungene,  eller ha mine egne meninger, men må ha de meningene og den stilarten som betaler mest mulig penger her og nå. 

Nå angrer hun seg og vil pusse opp igjen. Igjen må ungen(e) sove borte, evt på stuegulvet mens vegger, gulv etc blir skiftet. 

• Liker 21
Gjest jentekvinne
Skrevet
10 minutter siden, Sølv_dugg skrev:

Vi skal i gang med en omfattende ombygging og påbygging av boligen vår nå, og det knyter seg litt i magen når jeg ser totalsummen som er presentert oss, men dette har vi spart til selv, og det uten å selge hverken unger eller annet. Jeg hadde aldri klart å leve et liv der jeg ikke får velge min stil, hverken på meg selv eller ungene,  eller ha mine egne meninger, men må ha de meningene og den stilarten som betaler mest mulig penger her og nå. 

Nå angrer hun seg og vil pusse opp igjen. Igjen må ungen(e) sove borte, evt på stuegulvet mens vegger, gulv etc blir skiftet. 

Angrer seg og vil pusse opp igjen? Mener du male veggene på nytt? Det er jo sånn som skjer med veldig mange. Jeg har gått på et par farge-smeller selv og har måtte male i ny farge for å bli fornøyd. Vent til du selv skal pusse opp så ser du at ikke alt går etter planen, tidsplanen du har satt deg ryker fort og valgene du tar endrer seg underveis. 

Skrevet
1 time siden, Sølv_dugg skrev:

Nå jazzer dere dere veldig opp her. Hun har vel bare skrevet at hun noen ganger er usikker på fargen i spisestuen, men at hun også liker den veldig godt. Nå skal de ta et skritt tilbake å bo seg inn før de gjør noen større forandringer. Jeg skjønner ikke hva som er problemet?!? Dette er helt vanlige tanker og følelser gjennom en oppussingsprosess. Forelderene mine malte gangen tre ganger før de var fornøyd da de skulle pusse opp. Det skjer! Hvem er det som snakker om å bytte ut vegger, gulv og etc (!), egentlig?

• Liker 12
Skrevet

Skal vi se om vi får en oversikt..

Masterbedroom - male/beise gulvet på nytt

Spisestue - male veggene på nytt

Et barnerom - skifte tapet/male vegger

Stuen - vurderer å male veggene på nytt

Noe mer som hun har lyst å endre på?

• Liker 18
Skrevet (endret)
16 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Skal vi se om vi får en oversikt..

Masterbedroom - male/beise gulvet på nytt

Spisestue - male veggene på nytt

Et barnerom - skifte tapet/male vegger

Stuen - vurderer å male veggene på nytt

Noe mer som hun har lyst å endre på?

På soverommet ble fargen på gulvet feil, derfor skal de gjøre det på nytt. I spisestuen vurderer de vel bare å male på nytt? Og på barnerommet skal de skifte tapet, men ikke med det første.

Men nå leser ikke jeg bloggen med lupe heller da, så.

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 7
Skrevet
1 time siden, Shopgirl2014 skrev:

På soverommet ble fargen på gulvet feil, derfor skal de gjøre det på nytt. I spisestuen vurderer de vel bare å male på nytt? Og på barnerommet skal de skifte tapet, men ikke med det første.

Men nå leser ikke jeg bloggen med lupe heller da, så.

Nok til å kunne korrigere meg der jeg var usikker.. 😉

• Liker 39
Gjest jentekvinne
Skrevet
2 timer siden, LilleSnupp skrev:

Nok til å kunne korrigere meg der jeg var usikker.. 😉

Du prøver virkelig å ta CBE på ting også da. Det CBE skriver er helt normale tanker man gjør seg etter oppussing. Ingenting unormalt med å angre på valg av gulv, tapet og farge på veggene. Ofte blir det med tanken og ting blir værende slik de er. Uansett er det ikke barnemishandling om barna må bo på foreldrene sitt rom en natt eller to mens barnerommene blir tapetsert på nytt (selv om det høres sånn ut på noen av kritikerne her inne).  

Skrevet
1 time siden, jentekvinne skrev:

Du prøver virkelig å ta CBE på ting også da. Det CBE skriver er helt normale tanker man gjør seg etter oppussing. Ingenting unormalt med å angre på valg av gulv, tapet og farge på veggene. Ofte blir det med tanken og ting blir værende slik de er. Uansett er det ikke barnemishandling om barna må bo på foreldrene sitt rom en natt eller to mens barnerommene blir tapetsert på nytt (selv om det høres sånn ut på noen av kritikerne her inne).  

Gjør jeg? Virkelig?

Skrev ikke annet enn hva Caroline selv har skrevet. Ganske så objektivt uten å følelsesronke rundt det.

• Liker 21
Skrevet (endret)
2 timer siden, jentekvinne skrev:

Det er ikke vanlig å pusse opp igjen så fort, nei. Har ikke opplevd det selv, verken hos venner eller i eget hus. De har rett og slett planlagt dårlig, har ikke god fargesans og øyne for interiør, samtidig som de går i fella "alt vi synes er fint vil passe sammen".  

Eventuelt: alt sponsorene synes er fint, vil passe sammen. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 25
Skrevet
8 timer siden, jentekvinne skrev:

Angrer seg og vil pusse opp igjen? Mener du male veggene på nytt? Det er jo sånn som skjer med veldig mange. Jeg har gått på et par farge-smeller selv og har måtte male i ny farge for å bli fornøyd. Vent til du selv skal pusse opp så ser du at ikke alt går etter planen, tidsplanen du har satt deg ryker fort og valgene du tar endrer seg underveis. 

Jeg har ikke sagt noe på tidsplanen, klart ting kan endre seg underveis og dermed ta lengre tid.

Stikkordet her er planlegging. Vi kommer ikke til å måtte reoppusse fordi vi ikke skal finne opp kruttet på nytt. Vi fortsetter i den stilarten og de fargene vi allerede har, og slipper da plutselige overraskelser underveis. Safer vi? Mulig, men vi vet hva som funker for oss og hva vi trives med. Istedenfor å forandre stil og farger samt møbler så drastisk som frua har gjort, for deretter å finne ut at dette ikke passet likevel.

• Liker 9
Gjest jentekvinne
Skrevet
45 minutter siden, Sølv_dugg skrev:

Jeg har ikke sagt noe på tidsplanen, klart ting kan endre seg underveis og dermed ta lengre tid.

Stikkordet her er planlegging. Vi kommer ikke til å måtte reoppusse fordi vi ikke skal finne opp kruttet på nytt. Vi fortsetter i den stilarten og de fargene vi allerede har, og slipper da plutselige overraskelser underveis. Safer vi? Mulig, men vi vet hva som funker for oss og hva vi trives med. Istedenfor å forandre stil og farger samt møbler så drastisk som frua har gjort, for deretter å finne ut at dette ikke passet likevel.

Jeg ønsker dere lykke til ;) Jeg skulle bare ha nye kjøkkenskap og endte med å totalrenovere hele leiligheten. Jeg hadde også planlagt trodde jeg, men etterhvert som man begynner å rive så tar det ene det andre. Jeg har en farge på veggene som jeg aldri hadde sett for meg før jeg ble ferdig med nye vegger for jeg trodde jeg aldri skulle ha noe annet enn hvite vegger. Poenget er at du kritiserer Caroline nå hun skriver at hun er usikker på tapet og maling, at det er mulig at hun bytter det ut. Det er veldig vanlig å være usikker og noen ganger er det vanskelig å forestille seg absolutt alt i forveien. En farge man hadde sett for seg i stuen ble ikke helt som man tenkte. Eller tapeten som var SÅ fin i butikken var ikke så fin når man fikk den opp på veggene. 

Gjest jentekvinne
Skrevet
1 time siden, Kollontaj skrev:

Det er ikke vanlig å pusse opp igjen så fort, nei. Har ikke opplevd det selv, verken hos venner eller i eget hus. De har rett og slett planlagt dårlig, har ikke god fargesans og øyne for interiør, samtidig som de går i fella "alt vi synes er fint vil passe sammen".  

Eventuelt: alt sponsorene synes er fint, vil passe sammen. 

Merkelig at du og alle vennene dine tar helt riktige og kloke valg på interiørsiden. Men ok, så mener du at det er hårreisende at CBE har lyst å gjøre det. Men hva så? Du slipper jo å stå med malerkosten. Kan ikke de bare få male stuene og tapetsere på nytt uten at det blir en stor sak ut av det? 

Gjest jentekvinne
Skrevet
1 time siden, LilleSnupp skrev:

Gjør jeg? Virkelig?

Skrev ikke annet enn hva Caroline selv har skrevet. Ganske så objektivt uten å følelsesronke rundt det.

Jeg kan ikke diskutere med noen som bruker ordet "følelsesronke". 

Skrevet
3 timer siden, jentekvinne skrev:

Det er da virkelig ikke normalt å angre på SÅ mye med en gang man har pusset opp. Da har ting gått altfor fort og man har tydeligvis ikke tenkt på hva man selv liker. Dette var det mange som "spådde" under stressoppussinga i vår. Her ble det valgt ut farger etter hva som var "in" (eller det som ble sponsa), og tydelig ikke etter egen smak. Det er greit å forandre smak, men å snu alt totalt på hodet mellom to hus - er ikke å endre smak. Det er å hoppe på noe hun tror er luksuriøst.

• Liker 17
Skrevet (endret)

Når jeg skriver om CBE så skriver jeg kun om det hun skriver om på bloggen sin - som er hennes levebrød. Hun skriver selv at hun har lyst til å gjøre ting om igjen og at det ikke ble som hun har forestilt seg. Hun har i utgangspunktet et helt ellevilt forbruk - selv om det aller meste tydeligvis er sponset. Jeg er ganske kritisk til den forbruksfesten hun inviterer til gang på gang på gang.

Og når det gjelder det gamle, vakre huset - så må jeg si følgende: Først setter hun/de igang med et omfattende oppussingsarbeid tilsynelatende uten mål og mening - som ender opp med en slags godseier-fra-en-svunnen-tid-stil, hvor rammene i oppholdsrommene ser ut til å passe bedre til dekadente fester med brunt brennevin i slepne glass og sigarrøyken hengende lavt, enn til en vanlig småbarnsfamilies dagligliv. Hun velger farger på veggene som ikke passer så veldig godt til de gedigne møblene i svart og rød velour - eller til de gedigne lampene og sølvornamentene hun har dekorert med. Hun deler selvsagt masse bilder og spør folk om hva de synes - og forteller så at hun har lyst til å gjøre en hel rekke ting om igjen. Jeg synes de var alt for hissige på å snu alt på hodet da de kom inn - det er ofte lurt å bo seg litt til - se hvordan ting funker, hvordan rom tar seg under ulike lysforhold og med egne møbler. Lesermessig var det genialt å kjøpe det huset - det ble mer å skrive om og mange er opptatt av interiør. Men de burde virkelig ha spandert på seg en interiørkonsulent, altså. 

Hvis hun hadde vært venninnen min, hadde jeg latt være å si noe - men hvis hun hadde spurt meg hva jeg syntes, hadde jeg nok sagt at hun feks. burde være mindre fokusert på ekstremsymmetri og at alt skal passe sammen - og så ville jeg rådet henne til å ha fokus på det funksjonelle - dette er hjemmet til familien og de skal bo der i mange år. 

Og hun har faktisk ved flere anledninger spurt folk hva de synes. Mange som synes hun har bommet litt, har svart både saklig og pent i kommentarfeltet hennes. LIkevel er det illsinte fans der inne som mener at folk er ufine som svarer på spørsmålene hennes. 

Hvorfor skal man ikke si hva man synes?

Endret av pøbelsara
  • Liker 42
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...