Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest morhjertegod
Skrevet
49 minutter siden, Njuta skrev:

Jeg trodde oppriktig talt at jeg ikke var en naiv leser lenger, og at hun løp fordi hun hadde kun glede av det - ikke økonomisk gevinst. Men plutselig viste det seg at jeg var litt naiv allikevel. 

Alt er jo så kalkulert! Hun er slettet fra snap, og i tillegg mistet hun en som var inne på bloggen nå og da. 

Nå har hun alltid vært glad i å løpe, dette er ikke noe som dukket opp pga en avtale. Hun har da alltid drevet med dette, fra hun startet med blogging i allefall, så løpegleden dukket ikke plutselig opp nå. Rett skal være rett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men å løpe halvmaraton kom vel ikke helt ut av det blå, ser det ut til. 

• Liker 22
Skrevet

Til noe helt annet. Barns rett til privatliv er nå for tiden under heftig debatt i Sverige. Så akkurat nå denne artikkel hos Aftenposten: http://www.aftenposten.no/norge/-Foreldre-bryter-daglig-barnekonvensjonen-om-barns-rett-til-privatliv-620647b.html

Syns dette sitatet under er ganske treffende for mange mammabloggere som CBE. 

– Vi har opplevd en revolusjon med tanke på barns integritet de siste 100 årene. Der Astrid Lindgren og Ellen Key bidro til å gi barn status som egne individer, har vi nå gått tilbake og ser igjen på barn som objekter, sier Neuding til Aftenposten.

• Liker 29
Gjest Njuta
Skrevet (endret)
27 minutter siden, morhjertegod skrev:

Nå har hun alltid vært glad i å løpe, dette er ikke noe som dukket opp pga en avtale. Hun har da alltid drevet med dette, fra hun startet med blogging i allefall, så løpegleden dukket ikke plutselig opp nå. Rett skal være rett.

Det vet jeg da. Men det jeg mente var at jeg trodde hun meldte seg på halvmaraton kun pga løpegleden. Der tok jeg feil.. 

Endret av Njuta
Skrivefeil
Skrevet

...og den tightsen er vel strengt tatt også sponset... 

• Liker 8
Skrevet
17 minutter siden, SelinaKyle skrev:

Spørsmål: dersom CBE alltid hadde merket alt korrekt, mener dere at det da hadde vært greit at hun inntar denne venninne-rollen?

Det snakkes mye om hvor uetisk og umoralsk CBE er, så spørsmålet er om det (bl.a) er dette det bunner ut i? 

For meg hadde det vært helt greit, fordi det da hadde vært et klart skille mellom det hun prøver å selge og den hun er som person.

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Nei, men å løpe halvmaraton kom vel ikke helt ut av det blå, ser det ut til. 

Legger til: løpe utendørs og løpe løp eller i det hele tatt med andre. De gangene jeg har sett elementet av disse tingene over har det som oftest vært en del av en reklamekampanje på et eller annet vis (slik det også nå er). 

• Liker 7
Skrevet
15 minutter siden, Inocybe skrev:

Til noe helt annet. Barns rett til privatliv er nå for tiden under heftig debatt i Sverige. Så akkurat nå denne artikkel hos Aftenposten: http://www.aftenposten.no/norge/-Foreldre-bryter-daglig-barnekonvensjonen-om-barns-rett-til-privatliv-620647b.html

Syns dette sitatet under er ganske treffende for mange mammabloggere som CBE. 

– Vi har opplevd en revolusjon med tanke på barns integritet de siste 100 årene. Der Astrid Lindgren og Ellen Key bidro til å gi barn status som egne individer, har vi nå gått tilbake og ser igjen på barn som objekter, sier Neuding til Aftenposten.

Det siste der er så utrolig godt beskrevet! Man ser denne holdningen altfor ofte! Det er så viktig at dette settes på agendaen igjen, foreldre eier ikke barna sine , de er selvstendige individer med egne rettigheter. 

• Liker 26
Skrevet (endret)
59 minutter siden, SelinaKyle skrev:

Spørsmål: dersom CBE alltid hadde merket alt korrekt, mener dere at det da hadde vært greit at hun inntar denne venninne-rollen?

Det snakkes mye om hvor uetisk og umoralsk CBE er, så spørsmålet er om det (bl.a) er dette det bunner ut i? 

Da hadde hun jo vært oppriktig og ærlig om hva hun driver med. Noe hun absolutt ikke er nå. Da hadde man heller ikke hatt noe behov for å lete etter skjulte koblinger/samarbeid. For når du til og med etter noen pinlige avsløringer påberoper deg å alltid merke korrekt så skal du være rimelig nedsnødd for å ikke forstå at påstanden vil bli ettergått. 

Og når denne fraværende merkingen skjer praktisk talt på daglig basis er det jo faktisk rein skjær underholdning å bivåne den endeløse rekken av løgner og bedrag. Det absolutt eneste som kan få en stopp på det er at det gis bøter hver eneste gang det ikke merkes korrekt. 

En annen ting er at dette venninnesurret ikke hadde hatt den samme effekten lenger..  og det er vel derfor det tviholdes på det som tviholdes på kan av ulovligheter. Så ja, venninnerollen må hun gjerne ha for min del, bare vær ærlig om hva slags venninne hun er.

Endret av Pikachuchu
Tilføyde siste avsnitt
  • Liker 25
Skrevet
1 time siden, SelinaKyle skrev:

ja, da ville man jo hatt en fair sjanse til å forstå at budskapet ikke nødvendigvis er pålitelig. 

• Liker 10
Skrevet

Tråden er ryddet for svar til slettede innlegg og brukerdebatt.

Alice i Eventyrland, mod

Skrevet

Da var det enda en ting jeg må huske på å IKKE kjøpe; Imsdal. Det begynner å bli rimelig mye nå! Jeg skal IKKE kjøpe treningsklær fra Get Inspired. Jeg skal IKKE kjøpe klær fra Gina og HM, IKKE sko fra Bianco eller vesker fra Adax. Jeg skal IKKE gå bananas på Festlige Ting eller Pretty Flowerboks. Jeg skal IKKE tapetsere med Borge tapet.  Og jeg skal IKKE dra på Weekendtur til Dahlen Hotell. Det begynner å bli mye å holde styr på...

• Liker 48
Gjest Zeitgeist
Skrevet
39 minutter siden, Hebbbbbe skrev:

Da var det enda en ting jeg må huske på å IKKE kjøpe; Imsdal. Det begynner å bli rimelig mye nå! Jeg skal IKKE kjøpe treningsklær fra Get Inspired. Jeg skal IKKE kjøpe klær fra Gina og HM, IKKE sko fra Bianco eller vesker fra Adax. Jeg skal IKKE gå bananas på Festlige Ting eller Pretty Flowerboks. Jeg skal IKKE tapetsere med Borge tapet.  Og jeg skal IKKE dra på Weekendtur til Dahlen Hotell. Det begynner å bli mye å holde styr på...

Du glemte Freia :fnise: 

Skrevet
1 minutt siden, Lafemmemauvaise skrev:

Du glemte Freia :fnise: 

Det er nok mange jeg har glemt. DW også, kom jeg på...

Det er skikkelig vanskelig dette her🤣

• Liker 11
Skrevet

Nå om dagen tror jeg det er lettere å huske hvilke butikker og merker de ikke er sponset av😜

• Liker 17
Skrevet

Listen over ting en kan kjøpe er nok kortere enn liste over ting en ikke kan kjøpe...

• Liker 9
Gjest Atheena
Skrevet

Lurer på om det dukker opp et spørsmål om hvor  den nye peisen de har "mekket" opp i dag kommer fra? 

Gjest Zeitgeist
Skrevet
1 minutt siden, Atheena skrev:

Lurer på om det dukker opp et "spørsmål" om hvor  den nye peisen de har "mekket" opp i dag kommer fra? 

Jeg tilførte anførselstegn, da jeg er rimelig overbevist om at disse "spørsmålene" er forfattet av de samme som stod bak ymse kommentarer med admin-signatur i sin tid. 

Gjest supernova_87
Skrevet (endret)
På 25.5.2017 den 17.02, Kollontaj skrev:

CBE hanket inn flest kunder, la si hun skaffet 1500-2000, det er god butikk for Storytel, selv om det er under 10 % av de som leser bloggen. (CBE fikk 250 000 for jobben.)

:ohmy::ohmy: TO HUNDRE OG FEMTI TUSEN? 

Jeg kan egentlig ikke forstå at det likevel lønner seg. Hvis det er 2000 nye kunder så blir det 40 000 i måneden men det er vel likevel usannsynlig at mesteparten av disse forblir kunder i månedsvis? Jaja. Jeg bruker selv Storytel men jeg hater at de tar seg betalt 200 kr i måneden for så å betale CBE 250 000 i lønn. Hvis de heller hadde satset på 100 kr i måneden ville de fått mer reklame fra folk som meg og flere hadde hatt/tatt seg råd til det noe som for meg høres ut som en bedre langsiktig løsning. 200 kr i måneden for lydbøker for folk som leser kun én i måneden er ikke verdt det i lengden selv om det er CBE som har anbefalt det. 

Edit: regnebom! 400 000 blir det jo på 2000 nye kunder! :P 

På 25.5.2017 den 19.17, Anna Nas skrev:

Calendar Girl gjør seg nok ekstra godt som lydbok, ja. 😄🔥

:fnise: Jeg tenkte faktisk å lese (høre! :laugh::sjenert: ) den jeg. Litt lett underholdning liksom. :sjenert:

Endret av Rainstorm
Skrevet
4 timer siden, SelinaKyle skrev:

Det er nesten et helt absurd spørsmål fordi jeg kan ikke klare å se for meg at det vil skje i nær fremtid. Dessverre. Jeg ønsker virkelig dama alt vel men gode min skaper så seriøst vanskelig det skal være å gjøre ting riktig. Er det på pur trass at de/hun/han ikke klarer følge regler eller er det fordi de ikke kan eller klarer holde styr på alt? Og når det rotes så hinsides som det gjøres, hvorfor ikke bare ansette en person til å fikse slikt? 

Jeg for sur, gammel og bitter til å være i hennes målgruppe men om det er linja hun vil legge seg på (venninnerollen) så skal hun få lov til det og det vet vi allerede er markedsføringsmessig gull.

Men nei, det er ikke nok å merke alt korrekt i mine øyne. Hun fronter et ideal som er helt forvrengt, jeg er sjeleglad jeg vokste opp i en tid hvor blogging ikke fantes.

Dessuten kan jeg ikke fordra måten hun bruker barna sine på, jeg synes det er skammelig og trist at begge foreldrene ser ut til å være helt ok med det. 

• Liker 25
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...